LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Hell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
keyboard_slasher

Re: Packard Hell

Ongelezen bericht door keyboard_slasher »

Jaren een tevreden Packard Bell gebruiker. ben nu met mn 2e laptop bezig, en mn 2e pc. de oude zijn puur vervangen wegens ouderdom, dus ze werkte beide nog!

als je de eerste keer een PB computer installeert, wordt je meteen erop gewezen dat het aan te raden is een herstel (recovery) cd/dvd aan te maken. Als je dit niet doet, en dan daarna ook nog gaat klagen dat je zo`n ding moet kopen, en er lang op moet wachten, dan denk ik.... eigen schuld dikke bult!

De recovery cd werkt prima, met de oude versies (voordat pb van acer werd) zat er ook een optie op om alleen windows te installeren, dus zonder die packard bell programma`s erbij.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige lap ook een Packerd en ook geen recovery cd gebrand.
Ik heb voor 45 euro Vista er opnieuw op laten zetten, probleem opgelost.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

keyboard_slasher schreef:Jaren een tevreden Packard Bell gebruiker. ben nu met mn 2e laptop bezig, en mn 2e pc. de oude zijn puur vervangen wegens ouderdom, dus ze werkte beide nog!

als je de eerste keer een PB computer installeert, wordt je meteen erop gewezen dat het aan te raden is een herstel (recovery) cd/dvd aan te maken. Als je dit niet doet, en dan daarna ook nog gaat klagen dat je zo`n ding moet kopen, en er lang op moet wachten, dan denk ik.... eigen schuld dikke bult!

De recovery cd werkt prima, met de oude versies (voordat pb van acer werd) zat er ook een optie op om alleen windows te installeren, dus zonder die packard bell programma`s erbij.
Dan maak dit eens BBCS wijs, want ik lees een heel ander verhaal van hem!

masterslave

Ongelezen bericht door masterslave »

aaten schreef:Blijft grappig: laptop werkt uitstekend, gebruiker verkloot de installatie en dan is de leverancier opeens een brakke leverancier?

PB levert net zoals, Dell, Toshiba, Acer, HP enz enz enz geen herstelmedia erbij maar een herstelpartitie op de schijf. Op het moment dat je de eerste keer opstart wordt je gevraagd of je de herstelmedia aan wilt maken en tsja.... mensen zijn lui en slaan die stap dus over..... Your bad!

Meestal heb je de mogelijkheid om bij aanschaf gelijk cd's mee te bestellen (Dell bijvoorbeeld voor 5 euro) maar ja dat kost geld en we wilden zo goedkoop mogelijk.. Goedkoop werkt alleen als je zelf ook bereid bent om extra moeite te doen, denk daaraan voordat je weer eens een merk de grond in brand.

Ok de servicedesk is blijkbaar niet heel netjes maar bij welk goedkoop merk is dat tegenwoordig nog wel zo? Ook daar moet zo min mogelijk uitgegeven worden. Als je uitstekende service wilt neem dan een duurder merk, je betaald voor wat je krijgt.
Ik ben het helemaal met je eens, alleen dat de service bij een duurder merk/product beter is, kan ik niet beamen.
Ook hier laten de betere merken steken vallen, genoeg leesstof hier op het forum.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

keyboard_slasher schreef:Jaren een tevreden Packard Bell gebruiker. ben nu met mn 2e laptop bezig, en mn 2e pc. de oude zijn puur vervangen wegens ouderdom, dus ze werkte beide nog!
Ik zeg ook helemaal niet dat het niet kan.
Komt heus wel veel vaker voor.
keyboard_slasher schreef:als je de eerste keer een PB computer installeert, wordt je meteen erop gewezen dat het aan te raden is een herstel (recovery) cd/dvd aan te maken.
Heel veel mensen doen dat niet.
Met alle gevolgen van dien.
keyboard_slasher schreef:De recovery cd werkt prima, met de oude versies (voordat pb van acer werd) zat er ook een optie op om alleen windows te installeren, dus zonder die packard bell programma`s erbij.
Hier is wat van te zeggen.

Er zijn twee soorten installaties: een originele kale Windows installatie, waarna de diverse programma's en drivers van de fabrikant worden geïnstalleerd.

En een image van een werkende machine.

Een ander belangrijk gegeven is dat grote OEM bouwers (zoals de meeste grote computerfabrikanten) mogen Windows naar eigen inzicht op sommige punten zelf aanpassen.
Sommige doen dat ook. Dan kan het gebeuren dat er een fout in de Recovery zit.
Eigen ervaring.

Gesloten