ik kan niet echt goed uit je verhaal opmaken of je met de router het modem bedoelt of echt een router. maar zal je proberen te helpen.
indien je een modem en router hebt:
heb je al geprobeerd om je computer rechtstreeks op het modem aan te sluiten?
indien dit niet het geval is probeer het en kijk na 24 uur wat dan je snelheid is. dit heeft met DLM te maken. de DLM kijkt of je verbinding stabiel is, is dit het geval dan schakelt hij een beetje omhoog totdat hij instabiel wordt. daarna gaat hij zich op het stabiele punt afstellen.
dit is je snelheid waarop je maximaal kunt draaien.
dit zou dus betekenen dat er iets niet in orde is met je rouer.
indien je rechtstreeks op je modem aangesloten zit is er iets anders aan de hand.
daarbij kun je denken aan een kabelbreuk, of ruisvorming, etc, etc,
dit is een geval voor kpn.
hiervoor moet een monteur komen om alles na te meten en eventueel te herstellen.
het is natuurlijk van de zotte om over te stappen want dan loop je namelijk tegen hetzelfde probleem aan omdat de andere providers over dezelfde kabel gaan lopen.
dat ze als verkoopstunt je snelheid ineens naar beneden gooien geloof ik niet echt.
waarom zou je nu ineens een lagere snelheid hebben en bij 20mb wel ineens een goede snelheid hebben?
jij zegt dat je wel altijd een goede snelheid hebt gehad, dan moet dat ook weer haalbaar zijn.
een provider heeft als wettelijke plicht nog altijd jou het maximale te bieden waarvoor je betaald. daar moeten ze al het mogelijke voor doen.
doen ze dit niet dan kun je hierover een klacht indienen bij de geschillencomissie telecom..
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Snelheidsverlaging KPN
Re: Snelheidsverlaging KPN
Ik heb een directe kabel naar de experiabox toe. Ik haal router en modem altijd door elkaar
.
De maximum line rate staat nu op 4096. Dat is toch de snelheid die ze bij de provider instellen? Welke waarde er ook staat ik haal altijd die snelheid.
De maximum line rate staat nu op 4096. Dat is toch de snelheid die ze bij de provider instellen? Welke waarde er ook staat ik haal altijd die snelheid.