Pagina 2 van 2

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 07 nov 2013 10:02
door kacmmtheunissen
Hallo allen,

Ik haak ook in deze nu al genoemde soap ("ben benieuwd wat voor rol ik mag gaan spelen) eigenlijk te triest voor woorden. Dit is mijn script geworden.

Hallo,

Graag wil ik het volgende vermelden en tevens vragen of er meer mensen zijn met deze klacht.
Het volgende; Op 6-10-2013 heb ik in de Telfort winkel te Nijmegen mijn nog geen jaar oude Samsung S3 aangeboden ter reparatie. Mijn telefoon waar ik altijd erg zuinig op ben geweest lag op de salon tafel (in een cover). Ik pakte mijn telefoon omdat ik een berichtje binnen kreeg en drukte op de knop van display aan/tonen. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn scherm in tweeën was gedeeld. De ene kant groen van kleur en de andere kant alle kleuren van de regenboog foute boel dus. Voor de duidelijkheid er zaten geen barsten of scheuren in het scherm. Geen nood dacht ik, ik heb garantie en omdat ik altijd erg zuinig met mijn toestel ben omgegaan en dus ook niet bang was op druk of val schade (wat buiten de garantie valt).

Aangekomen in Nijmegen bij de Telfort winkel werd ik vriendelijk geholpen. Ik deed mijn verhaal tegen de verkoper en deze zei tegen mij dat als het defect buiten de garantie valt er €39 euro onderzoeks kosten in rekening worden gebracht. Ik vond dit geen probleem omdat ik geen zichtbare schade had en er tenslotte van alles mis mee kon zijn wat wel binnen de garantie zou vallen.
Ik vroeg aan de verkoper in hoeverre het betrouwbaar was dat de gestelde diagnose juist zou zijn omtrent de garantie voorwaarde val,stoot en water schade worden niet in de garantie mee begrepen.
Daarop kreeg ik niet echt een antwoord wat mij al verontrusten.
Maar goed zo heb ik ook niks, dus toch maar opgestuurd met alle vertrouwen dat het eerlijk behandeld zou gaan worden.

3 a 4 weken later gekeken op Teleplan via het IMEI nummer wat de status van de telefoon was; Status "prijsopvraag" Ojee het zal toch niet waar zijn schiet er door mijn hoofd heen.
Geprobeerd om Telfort Nijmegen te bellen niet te pakken te krijgen. Je moet via 0800 1707 bellen dan kom je in de telefoonboom terecht met 10 tallen menu's maar niemand die me kan door verbinden met Telfort Nijmegen laat staan wat ze over de status van de telefoon kunnen zeggen.
Het bevreemd me dan ook dat een telefoon aanbieder niet eens hun vestigingen kunnen bereiken met een eigen telefoonnummer.

Nog eens goed gekeken op web pagina van Teleplan. Na wat speuren kreeg ik uitleg over het defect van mijn telefoon. Uitleg met foto's.
"Stootschade" blablablabla kortom een heel verhaal.
Er stonden ook twee foto's van een toestel (aanvankelijk dacht ik dat het om een voorbeeld ging).
Je zag namelijk een foto van de achterkant van een toestel en een van de voorkant maar op deze foto zag ik dat er diverse barsten in het scherm zaten en die had ik niet. MAAR TOEN!!, toen ik goed keek op de eerste foto las ik in de achterkant de gegevens van mijn telefoon (het IMEI nummer). Het zweet brak uit en gevoel van woede kwam op!! Het zal toch niet waar zijn, het geen waar ik al bang voor was. En jawel mijn telefoon die ik punk gaaf instuurde zit nu helemaal vol barsten!!! En die had ik voorheen niet!! Teleplans conclusie stootschade en valt niet binnen de garantie. Ja hoor! :evil:

U begrijpt wel dat ik hier dus absoluut niet mee eens ben en die €39 dus ook niet ga betalen.
Waarom zou ik een toetsel opsturen met barsten in het scherm en even €39 neer moet leggen om vervolgens te laten concluderen dat het inderdaad stootschade betreft en dus niet binnen de garantie valt. Als ik inderdaad een barst in mijn scherm zou hebben ga ik toch geen €39 uitgeven als ik al van tevoren weet dat stoot schade niet vergoed wordt. In dat geval zou ik de telefoon wel naar een reparateur brengen die je op elke hoek van de straat kunt vinden en voor weinig een schermpje vervangt.

Vriendelijke groet,