LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veiligheidslek bij Simyo!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Simyo Webcare

Re: Veiligheidslek bij Simyo!!!!

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Beste Captainslow,

Bedankt voor het kenbaar maken hiervan.
Wij zullen dit doorspelen naar de juiste afdeling en indien wij verandering in dit proces aanbrengen willen wij je graag hiervan op de hoogte brengen.
Zou je je contact gegevens (Simyo nummer/email adres) willen toesturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Simyo Webcare schreef:Beste Captainslow,

Wij zullen dit doorspelen naar de juiste afdeling en indien wij verandering in dit proces aanbrengen willen wij je graag hiervan op de hoogte brengen.
Zou je je contact gegevens (Simyo nummer/email adres) willen toesturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare

Het kenbaar maken is door de TS gedaan.
Ben van mening dat beter is als er een verandering gaat plaatsvinden, wat wel logisch zou zijn want Simyo kan nu negatief gevonden worden betreffende dit onderwerp, Simyo beter hier neer kan zetten zodat anderen dit ook kunnen vernemen.

Zit zelf ook bij Simyo en hoe willen jullie anders iedereen gaan berichten middels massa sms, email oid?

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare
Inmiddels is me op het Kassa forum (daar had ik het probleem ook gepost) dezelfde vraag gesteld om mezelf bekend te maken.
Dat had ik al gedaan, met een link naar dit topic, en kreeg hetzelfde antwoord als TS, nl. dat Simyo dit als een "service" ziet en niet van plan is hier iets aan te veranderen. Dit ondanks mijn verzoek me niet met hetzelfde antwoord af te schepen.
Ik heb Simyo in een antwoord daarop laten weten dit antwoord teleurstellend te vinden en verzocht dit door te spelen, daarnet kreeg ik de volgende reactie:
Beste meneer/mevrouw,

Wij merken dat dit een groot struikelblok voor u is en hebben daarom wederom een verzoek ingediend bij de technische dienst of zij dit kunnen aanpassen. Wij vragen uw begrip voor deze situatie en ook het geduld dat mocht er besloten worden dat het aangepast wordt, dat deze wijziging niet binnen 1 dag geïmplementeerd kan worden op onze website.
Uiteraard zullen wij u per email op de hoogte houden omtrent de voortgang.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Mijn complimenten aan Simyo voor het vlotte reageren op enkele mails, over dit probleem, maar ook een algemene vraag. Dit heb ik echt wel anders meegemaakt.

Op zich is het ook een keurige reactie, ik ben alleen bang dat hier niet echt iets mee gebeurd, dit topic schuift naar beneden en verdwijnt in de vergeethoek. Voor Simyo de goedkoopste en makkelijkste oplossing.
Ik heb het daarom ook doorgegeven aan de redactie van zowel Radar als Kassa.

Het is natuurlijk niet alleen mijn "struikelblok", het is gewoon een veiligheidsrisico wat bij veel mensen niet bekend is en kennelijk werkt het bij Vodafone ook zo simpel.
Maar ja, zolang ik de enige ben (of een van de weinigen) die aan de bel trekt :?:

CaptainSlow

Zoals verwacht is dit topic naar onderen geschoven, Simyo heeft nooit meer iets laten horen.
Bij concurrent Simpel werkt het overigens net zo onveilig, daar log je weliswaar in met een gebruikersnaam, maar die wordt samen met het wachtwoord keurig in een SMS toegezonden.
Wachtwoord aanpassen en een dief kan alles met je account doen zonder dat jij er bij kan of dat je je nummer kunt blokkeren.

Simyo Webcare

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Beste Captainslow,

Excuses voor de late terugkoppeling.
Na overleg is besloten dat de optie vooralsnog niet gewijzigd kan worden.
Mocht dit in de toekomst wel mogelijk zijn dan houden wij je graag hiervan op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare

CaptainSlow

Excuses voor de late terugkoppeling.
Na overleg is besloten dat de optie vooralsnog niet gewijzigd kan worden.
Mocht dit in de toekomst wel mogelijk zijn dan houden wij je graag hiervan op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare
Oke, dat is duidelijk en eigenlijk precies wat ik verwacht had.
Simyo heeft maling aan de veiligheid van gegevens van haar klanten.

Hopelijk gebeurt het nooit, maar in het geval van schade door dit lek zal ik Simyo aansprakelijk stellen.

Gesloten