| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bijstand stopgezet/blokkade??
Re: bijstand stopgezet/blokkade??
Want hoe baseren ze dat ik samenwoon
Dat is dus de hamvraag.
Slaapt die vriend ook bij jou?
Hebben ze spullen van hem daar gevonden (kleding, verzorgingsproducten)?
Dat is dus de hamvraag.
Ja ik ben een aantal weken op gesprek geweest en toen had ik al gegoogled wie die vent zou zijn met wie ik een gesprek had, en daar zat ineens mn casemaneger bij, en hun confronteerde mij met feiten dat ik rijd in de auto van de vader van mn dochtertje, en dat ik met hem naar centerparcs ben geweest, en dat er afschriften van ING binnen komen enzv enzv...
Ik denk inderdaad dat ze aan het posten zijn geweest want ze hebben mij nooit samen gezien met mij want dat vertelde ze niet, maar wisten wel wie mijn vriendin was die bijna dagelijks bij mij over de vloer komt was,ze wisten ook dat ik ook in haar auto reed, maar dat intereseerde hun weer niet..
Maar hoe konden hun weten over CenterParcs en hoe komen ze erbij dat er post van hem binnen zou komen,
Ik vind het maar raar allemaal, en vind het zelfs eng dat ik in de gate word gehouden, ik vind dat het hun niks aangaat met wie ik om ga
Ik ben zo boos, Ik heb er gewoon geen woorden voor,
Ik word er zelfs psychischer van, Ik laat nu elke keer mn hond uit voor de deur van mn casemaneger, omdat ik weet dat zij de oorzaak is. Zij woont bij mij in de straat en zij wist niet dat ik dat ook al 2 jaar weet, ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken maar hoe zouden zij het vinden als hun privacy werd geschonden,
Ik heb al sinds dag 1 het idee dat zij mij niet mag, ik woon wel in een erg christelijke kleine gemeente, en in het begin dacht ik dat zij een racist ofzo was, maar ik ben ook chisten maar ik heb een kleurtje en ik ben jong moeder en ook nog eens alleenstaand en nu woon ik ookal in dr straat,
ik woonde eerste in een woning die gesloopt moest worden maar omdat ik ziek werd van de astma moest ik daar weg, die casemaneger heeft er alles aangedaan om mij uit de buurt van haar te houden en toch is het mij gelukt om daar toch een huisje te krijgen samen met de woningstichting,artsen en het ziekenhuis.
Dus dat was ook weer negatief voor haar..
En nu heb ik haar ook nog eens uitgescholden
Ik denk inderdaad dat ze aan het posten zijn geweest want ze hebben mij nooit samen gezien met mij want dat vertelde ze niet, maar wisten wel wie mijn vriendin was die bijna dagelijks bij mij over de vloer komt was,ze wisten ook dat ik ook in haar auto reed, maar dat intereseerde hun weer niet..
Maar hoe konden hun weten over CenterParcs en hoe komen ze erbij dat er post van hem binnen zou komen,
Ik vind het maar raar allemaal, en vind het zelfs eng dat ik in de gate word gehouden, ik vind dat het hun niks aangaat met wie ik om ga
Ik ben zo boos, Ik heb er gewoon geen woorden voor,
Ik word er zelfs psychischer van, Ik laat nu elke keer mn hond uit voor de deur van mn casemaneger, omdat ik weet dat zij de oorzaak is. Zij woont bij mij in de straat en zij wist niet dat ik dat ook al 2 jaar weet, ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken maar hoe zouden zij het vinden als hun privacy werd geschonden,
Ik heb al sinds dag 1 het idee dat zij mij niet mag, ik woon wel in een erg christelijke kleine gemeente, en in het begin dacht ik dat zij een racist ofzo was, maar ik ben ook chisten maar ik heb een kleurtje en ik ben jong moeder en ook nog eens alleenstaand en nu woon ik ookal in dr straat,
ik woonde eerste in een woning die gesloopt moest worden maar omdat ik ziek werd van de astma moest ik daar weg, die casemaneger heeft er alles aangedaan om mij uit de buurt van haar te houden en toch is het mij gelukt om daar toch een huisje te krijgen samen met de woningstichting,artsen en het ziekenhuis.
Dus dat was ook weer negatief voor haar..
En nu heb ik haar ook nog eens uitgescholden
ze zijn niet bij mij thuis geweest dit keer,al 3 jaar nietWant hoe baseren ze dat ik samenwoon
Dat is dus de hamvraag.
Oke, ff op een rijtje.
Zij woont bij jou in de straat (hoe is het mogelijk) dus zij kan jou makkelijk in de gaten houden.
Dus:
1.hoe vaak slaapt hij bij jou.
2.hoe vaak doe je zijn was
3.komt er post van hem op jouw adres
4.doen jullie vaak samen boodschappen
5.hoe vaak komt hij bij jou over de vloer
6.hoe vaak rijd jij in zijn auto
7.liggen er spullen van hem bij jou zoals kleding, scheerspullen enz.
Dit zijn de dingen die van belang zijn.
Zij woont bij jou in de straat (hoe is het mogelijk) dus zij kan jou makkelijk in de gaten houden.
Dus:
1.hoe vaak slaapt hij bij jou.
2.hoe vaak doe je zijn was
3.komt er post van hem op jouw adres
4.doen jullie vaak samen boodschappen
5.hoe vaak komt hij bij jou over de vloer
6.hoe vaak rijd jij in zijn auto
7.liggen er spullen van hem bij jou zoals kleding, scheerspullen enz.
Dit zijn de dingen die van belang zijn.
Hoe zit het hier mee :
U betaalt gezamenlijk de vaste lasten, boodschappen, auto en vakantie.
U heeft een gezamenlijke bank- of girorekening
U gebruikt een gezamenlijke auto
U heeft elkaar in een testament tot erfgenaam benoemd
U doet huishoudelijk werk (koken, wassen, strijken) voor elkaar
U doet de was samen
U kookt en eet samen
U gaat samen op vakantie
En heb je doorgeven bij de bijstand dat je op vakantie zou gaan ?

U betaalt gezamenlijk de vaste lasten, boodschappen, auto en vakantie.
U heeft een gezamenlijke bank- of girorekening
U gebruikt een gezamenlijke auto
U heeft elkaar in een testament tot erfgenaam benoemd
U doet huishoudelijk werk (koken, wassen, strijken) voor elkaar
U doet de was samen
U kookt en eet samen
U gaat samen op vakantie
En heb je doorgeven bij de bijstand dat je op vakantie zou gaan ?
Hoe is dat de vorige keren afgelopen, ook een stop op de bijstand gehad toen tijdelijk ?jadelynn schreef:
ze zijn niet bij mij thuis geweest dit keer,al 3 jaar niet
1.hoe vaak slaapt hij bij jou. soms in het weekend
2.hoe vaak doe je zijn was soms in het weekend zijn werkkleding als hij blijft slapen
3.komt er post van hem op jouw adres nee wel op het ouwe adres,maar dat is geprobeert zo vaak te wijzigen maar dat zijn gewoon reclameboekjes ofzo want hij woonde daar zelf ook eerst
4.doen jullie vaak samen boodschappen nooit
5.hoe vaak komt hij bij jou over de vloer verschilt per week waar die zit en werkt, kan soms wel uitlopen tot 4 keer in de week
6.hoe vaak rijd jij in zijn auto als hij zijn dochter wilt zien leen ik zn auto of als ik een afspraak heb bij een instantie dan leen ik zn auto
7.liggen er spullen van hem bij jou zoals kleding, scheerspullen enz. Nee niks, maar ik gebruik zelf ook heren producten, scheerschuim,scheermesjes, want vind dat soms veel fijner en goedkoper
U betaalt gezamenlijk de vaste lasten, boodschappen, auto en vakantie. Ja 1x vakantie gedaan maar heeft mijn moeder ook aan meebetaald aan de vakantie, ik leen soms geld van hem voor boodschappen maar stort het netjes terug en dat konden ze vinden op mn afschriften die ik moest inleveren toen met dat gesprek,
U heeft een gezamenlijke bank- of girorekening nee
U gebruikt een gezamenlijke auto Het is zijn auto ik gebruik het af en toe maar ik gebruik ook mijn vriendins auto of mn moeders auto.
U heeft elkaar in een testament tot erfgenaam benoemd nee
U doet huishoudelijk werk (koken, wassen, strijken) voor elkaar nee alleen als ik ziek of een depressie heb ondanks mn ziekte
U doet de was samen nee
U kookt en eet samen Ja als hij bij mij is dan kook en eet ik samen met hem, maar dat doe ik voor ieder, ik ben en blijf een surinamer bij wie je makkelijk kan aanschuiven ookal heb ik het niet breed
U gaat samen op vakantie Ja 1x gedaan
En heb je doorgeven bij de bijstand dat je op vakantie zou gaan ?Nee
Als je het zo gaat bekijken dan zit ik wel fout.. Maar woon ik nie samen, Ik vind het maar rare regels en vragen. ik ben het hier ook mee eens, heb nog nooit mee gemaakt dat een bijstandmoeder niet mag koken of eten met iemand anders, of op vakantie mag gaan met diegene, of inde auto mag rijden, pfff jurisch loket zij dat het geen strafbaar feit was dat ik in zn auto rijd en dat dat gewoon mag.
ik vind dit zo erg.
2.hoe vaak doe je zijn was soms in het weekend zijn werkkleding als hij blijft slapen
3.komt er post van hem op jouw adres nee wel op het ouwe adres,maar dat is geprobeert zo vaak te wijzigen maar dat zijn gewoon reclameboekjes ofzo want hij woonde daar zelf ook eerst
4.doen jullie vaak samen boodschappen nooit
5.hoe vaak komt hij bij jou over de vloer verschilt per week waar die zit en werkt, kan soms wel uitlopen tot 4 keer in de week
6.hoe vaak rijd jij in zijn auto als hij zijn dochter wilt zien leen ik zn auto of als ik een afspraak heb bij een instantie dan leen ik zn auto
7.liggen er spullen van hem bij jou zoals kleding, scheerspullen enz. Nee niks, maar ik gebruik zelf ook heren producten, scheerschuim,scheermesjes, want vind dat soms veel fijner en goedkoper
U betaalt gezamenlijk de vaste lasten, boodschappen, auto en vakantie. Ja 1x vakantie gedaan maar heeft mijn moeder ook aan meebetaald aan de vakantie, ik leen soms geld van hem voor boodschappen maar stort het netjes terug en dat konden ze vinden op mn afschriften die ik moest inleveren toen met dat gesprek,
U heeft een gezamenlijke bank- of girorekening nee
U gebruikt een gezamenlijke auto Het is zijn auto ik gebruik het af en toe maar ik gebruik ook mijn vriendins auto of mn moeders auto.
U heeft elkaar in een testament tot erfgenaam benoemd nee
U doet huishoudelijk werk (koken, wassen, strijken) voor elkaar nee alleen als ik ziek of een depressie heb ondanks mn ziekte
U doet de was samen nee
U kookt en eet samen Ja als hij bij mij is dan kook en eet ik samen met hem, maar dat doe ik voor ieder, ik ben en blijf een surinamer bij wie je makkelijk kan aanschuiven ookal heb ik het niet breed
U gaat samen op vakantie Ja 1x gedaan
En heb je doorgeven bij de bijstand dat je op vakantie zou gaan ?Nee
Als je het zo gaat bekijken dan zit ik wel fout.. Maar woon ik nie samen, Ik vind het maar rare regels en vragen. ik ben het hier ook mee eens, heb nog nooit mee gemaakt dat een bijstandmoeder niet mag koken of eten met iemand anders, of op vakantie mag gaan met diegene, of inde auto mag rijden, pfff jurisch loket zij dat het geen strafbaar feit was dat ik in zn auto rijd en dat dat gewoon mag.
ik vind dit zo erg.
Nee dat was bij mn aanvraag, de eerste keer gingen we uitelkaar en was ik hoogzwanger, toen stond alles in tassen van hem en dat mog niet, ze zeiden dat ik dat voor de deur moest gooien,toen heb ik 3 maanden moeten vechten met een advocaat voor een uitkering. uiteindelijk toch gekregen maar wel meer schulden opgebouwt van mn huur enzo dankzij de sociale dienstChocomelk schreef:Hoe is dat de vorige keren afgelopen, ook een stop op de bijstand gehad toen tijdelijk ?jadelynn schreef:
ze zijn niet bij mij thuis geweest dit keer,al 3 jaar niet
Pfff, je zegt soms slaapt hij het weekend bij je als gemeente kan aantonen dat het wekelijks gebeurt en vaker als 2x per week dan heb je waarschijnlijk een probleem.
Je doet veel dingen nog met hem samen ondanks het je ex toch is ?
Jullie doen nog behoorlijk veel dingen samen, slapen, was doen, eten, vakantie, auto gebruik.
Je hebt ook een probleem ermee dat je niet hebt doorgegeven dat je in die periode toendertijd op vakantie ging, dat ben je verplicht om door te geven.
Het samen eten is hier in Nederland in principe niet normaal, hier eet je gewoon met je gezin en soms met bezoekers maar dat gebeurt maar zelden.
Jullie doen nog behoorlijk veel dingen samen, slapen, was doen, eten, vakantie, auto gebruik.
Je hebt ook een probleem ermee dat je niet hebt doorgegeven dat je in die periode toendertijd op vakantie ging, dat ben je verplicht om door te geven.
Het samen eten is hier in Nederland in principe niet normaal, hier eet je gewoon met je gezin en soms met bezoekers maar dat gebeurt maar zelden.
Nee het is niet wekelijks,Pfff, je zegt soms slaapt hij het weekend bij je als gemeente kan aantonen dat het wekelijks gebeurt en vaker als 2x per week dan heb je waarschijnlijk een probleem.
En nee het is nogsteeds mijn vriend, we zijn een soort van vriendschappelijk uitelkaar gegaan ook voor mn eigen bestwil,omdat ik een ziekte heb.
Maar ook voor de bestwil voor onze dochter zijn we goed met elkaar,
Ik weet dat ik een probleem heb met die vakantie center parcs, maar dat is geen rede om mijn uitkering stop te zetten of te blokkeren
Ze zullen je natuurlijk ook niet alles vertellen, het zal allemaal naar
voren komen dadelijk als je wat meer hoort van de recherche die wel met de zaak dus bezig is.
Want die heb je dus wel gesproken, toch ?
Kun je daar geen contakt mee opnemen dan ?
Je kan natuurlijk de case manager zelf ook vragen om de bewijzen die zeggen dat jij (zogenaamd) samenwoont.
Ze zullen het uiteindelijk moeten kunnen aantonen, en denk zelf dat ze niet zomaar een uitkering mogen stop zetten maar dat is wat ik denk hoor.
Zou in ieder geval zo spoedig mogelijk een advokaat zoeken en die er achter aan laten gaan met de reden waarom, welke bewijzen hebben ze etc etc etc.
Haal bewijs van onvermogen bij de gemeente.
voren komen dadelijk als je wat meer hoort van de recherche die wel met de zaak dus bezig is.
Want die heb je dus wel gesproken, toch ?
Kun je daar geen contakt mee opnemen dan ?
Je kan natuurlijk de case manager zelf ook vragen om de bewijzen die zeggen dat jij (zogenaamd) samenwoont.
Ze zullen het uiteindelijk moeten kunnen aantonen, en denk zelf dat ze niet zomaar een uitkering mogen stop zetten maar dat is wat ik denk hoor.
Zou in ieder geval zo spoedig mogelijk een advokaat zoeken en die er achter aan laten gaan met de reden waarom, welke bewijzen hebben ze etc etc etc.
Haal bewijs van onvermogen bij de gemeente.
[quote="jadelynn"]
Nee het is niet wekelijks,
En nee het is nogsteeds mijn vriend, we zijn een soort van vriendschappelijk uitelkaar gegaan ook voor mn eigen bestwil,omdat ik een ziekte heb.
[quote]
Maar je schrijft dat hij je wel helpt huishoudelijk als je last van je ziekte hebt.
Voor de bestwil van de dochter kan je niet bij elkaar blijven.
Nee het is niet wekelijks,
[quote]
Maar je schrijft dat hij je wel helpt huishoudelijk als je last van je ziekte hebt.
Voor de bestwil van de dochter kan je niet bij elkaar blijven.
Ja dat ga ik ook doen,
Casemaneger die heb ik vandaag uitgescholden en tussendoor had ze gezegd dat ik de brief vandaag zou moeten binnenkrijgen, dus denk morgen.
Met die brief moet ik zsm een advocaat hebben die de bewijzen moet uitzoeken en ik moet het onterechte bewijzen.
Ik denk dat ik ook parttime ergens ga beginnen al is het voor 10uurtjes,
Ik hoop dat ik dat kan en volhoud,Misschien laten ze me dan meer met rust of kan ik worden aangevuld door de UWV en ben ik van die k*t bijstand af..
Ik zou het anders ook niet meer weten,
Ik hoop dat ik geen onterechte boete krijg want dan verbouw ik haar huis en auto want ik word hier zo gek van.. Niet elk alleenstaande met een kleurtje fraudeert.
Bedankt in iedergeval voor het uitzoeken en helpen.
Hopelijk word dit gauw opgelost.
Casemaneger die heb ik vandaag uitgescholden en tussendoor had ze gezegd dat ik de brief vandaag zou moeten binnenkrijgen, dus denk morgen.
Met die brief moet ik zsm een advocaat hebben die de bewijzen moet uitzoeken en ik moet het onterechte bewijzen.
Ik denk dat ik ook parttime ergens ga beginnen al is het voor 10uurtjes,
Ik hoop dat ik dat kan en volhoud,Misschien laten ze me dan meer met rust of kan ik worden aangevuld door de UWV en ben ik van die k*t bijstand af..
Ik zou het anders ook niet meer weten,
Ik hoop dat ik geen onterechte boete krijg want dan verbouw ik haar huis en auto want ik word hier zo gek van.. Niet elk alleenstaande met een kleurtje fraudeert.
Bedankt in iedergeval voor het uitzoeken en helpen.
Hopelijk word dit gauw opgelost.
Nee hoef je geen lid van te zijn, die is er voor klachten tegen de overheid. Ik neem aan dat de bijstandsuitkering van een overheidsinstantie komt.De ombudsman geen idee hoe dat werkt maar moet je daar niet eerst lid van worden wil je daardoor geholpen worden ?
Kost ook weer geld wat je waarschijnlijk niet hebt.
Kijk eens op nationaleombudsman.nl er is een gratis telefoonnummer dat je kan bellen.
TS wees voorzichtig met informatie doorgeven in de omgeving. Het lijkt er haast op dat er flink getipt (zeg maar verlinkt) wordt door een bekende.
Heeft je vriend ook een uitkering?Hoe komen zij aan die zogenaamde afschriften dan
Mijn idee van samenwonen is anders dan het idee dat de sociale dienst er blijkbaar op na houdt.
Zoals ik het zie, jullie doen veel samen, maar van samenwonen is geen sprake. Als het echt zo is als jij hier verteld woon je in mijn optiek niet samen.
Maar wij moeten uitgaan van de dingen die je hier verteld, we zijn er niet zelf bij.
De soos zal toch echt met harde bewijzen moeten komen.
Zoals ik het zie, jullie doen veel samen, maar van samenwonen is geen sprake. Als het echt zo is als jij hier verteld woon je in mijn optiek niet samen.
Maar wij moeten uitgaan van de dingen die je hier verteld, we zijn er niet zelf bij.
De soos zal toch echt met harde bewijzen moeten komen.
Hoop dat je wat wijzer wordt van die brief die je als goed
is vandaag gaat ontvangen en inderdaad daar zul je mee naar
een advokaat kunnen gaan, ook zou je naar de consumentenbond
kunnen bellen, zullen je vast goede raad kunnen geven.
is vandaag gaat ontvangen en inderdaad daar zul je mee naar
een advokaat kunnen gaan, ook zou je naar de consumentenbond
kunnen bellen, zullen je vast goede raad kunnen geven.
Maar wel 6x in de week sporten?jadelynn schreef:Toch heb ik een bijstanduitkering verkregen dankzij een advocaat, ook werd ik gedwongen te werken maar ik zei dat ik dat niet full time kon als alleenstaande moeder met mijn toestand
klik
-
GloriusWorld
Heb je hyves etc met mooie foto's met familiekiekjes?
wie weet heb je iemand tussen je vriendenlijst staan die je nét niet goed genoeg kent en mee leest met het verslag met wat je allemaal wel niet samendoet met je " ex".
Even googlen op naam en de hyves met familie kiekjes zijn zo gevonden, vooral als kinderen ze ook hebben.
wie weet heb je iemand tussen je vriendenlijst staan die je nét niet goed genoeg kent en mee leest met het verslag met wat je allemaal wel niet samendoet met je " ex".
Even googlen op naam en de hyves met familie kiekjes zijn zo gevonden, vooral als kinderen ze ook hebben.
Jou bericht gelezen te hebben lijkt mij het gek dat men om deze redenen jou uitkering gaat blokkeren.
Ten eerste mogen ze mensen niet zonder geld laten zitten.
Pas als fraude bewezen is kan men een boete opleggen.
Ten tweede ligt de bewijslast bij jou casemanager en niet bij jou.
Wat kun je doen;
1 Een brief schrijven of mailen naar jou wethouder sociale zaken in de stad waar je woont.
En naar de gemeenteraad, zij hebben de verantwoording en moeten zorgen dat de regels die gelden bij het verstrekken van een uitkering goed en eerlijk worden uitgevoerd.
2. Advokaat in schakelen en een kort geding beginnen.
Je hebt recht op een advokaat van onvermogen, mocht je winnen dan alle kosten verhalen op de tegenpartij.
Een oud gemeentraadslid. Succes.
Ten eerste mogen ze mensen niet zonder geld laten zitten.
Pas als fraude bewezen is kan men een boete opleggen.
Ten tweede ligt de bewijslast bij jou casemanager en niet bij jou.
Wat kun je doen;
1 Een brief schrijven of mailen naar jou wethouder sociale zaken in de stad waar je woont.
En naar de gemeenteraad, zij hebben de verantwoording en moeten zorgen dat de regels die gelden bij het verstrekken van een uitkering goed en eerlijk worden uitgevoerd.
2. Advokaat in schakelen en een kort geding beginnen.
Je hebt recht op een advokaat van onvermogen, mocht je winnen dan alle kosten verhalen op de tegenpartij.
Een oud gemeentraadslid. Succes.
Er zullen er wel meer Jadelynn heten, neem ik aan, toch ?Toxopeus schreef:Maar wel 6x in de week sporten?jadelynn schreef:Toch heb ik een bijstanduitkering verkregen dankzij een advocaat, ook werd ik gedwongen te werken maar ik zei dat ik dat niet full time kon als alleenstaande moeder met mijn toestand![]()
klik