LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] graag mening over offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marlein

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Marlein »

Fiesiekus,

Ik zeg niet dat het goedkoop is. Het is waanzinnig veel geld.
In mijn keukenzoektocht, die ik ruim een jaar geleden ben gestart, heb ik vele wegen bewandeld. Ook de internetweg. Zo heb 2 offertes liggen voor de RVS aanrechtladen zoals ik die wil. Dus 70 cm diep opgedikt en met spoelbakken en kookplaat ingelast. Allebei de offertes geven een prijs van ca. 5000 aan (incl kookplaat en spoelbak).
De apparatuur is het duurdere segment, en ook veel. Inderdaad 3 ovens en een ingebouwde koffiezetter. Dat is meer dan de standaardkeuken. Ook daarvan via internet offertes aangevraagd, bij elkaar aan apparatuur ruim 8000 zonder kookplaat.
Daarnaast komt er in de nieuwe keuken een gedeelte dat tot het plafond uitgevuld wordt en dat is tot 4 meter hoogte, dus gestapelde kasten, dat tikt ook aan. Ik heb gekeken bij internetwinkels (bijv nolte), daar kwam ik met kastjes alleen al op ruim 8000 uit.
Dan tel ik op 5000+8000+8000 en dan kom ik nog op 21000 uit. en dan moet hij nog geinstalleerd worden ca 1500 en heb ik er heel veel werk aan en veel stress en ligt alle verantwoordelijkheid bij mij.

Ik ben een redelijke hobby-kok en heb het de afgelopen 17 jaar met een zelfgebouwde keuken moeten doen. Ik kijk enorm uit naar mijn hoge druk stoomoven, waar ik en een mum van tijd heerlijke chutneys in kan maken.

Ik ben nog niet de onderhandelingen qua prijs ingegaan, daar vraag ik jullie dus juist advies om.

sjaak66

Ongelezen bericht door sjaak66 »

riddert schreef: Als ik een zaak binnenloop en vraag wat een keuken kost, dan wil ik niet eerst een prijs horen die later in de 'onderhandelingen' met 60% zakt. Dat staat mij tegen bij de DMG, daarnaast het kinderachtige blaadje papier op de kop voor je neerleggen met daarop het uiterste bod.....kom op zeg, zo doe je toch geen zaken.

Bovendien is mijn persoonlijke ervaring dat de 'zelfstandige' beter meedacht en meer opties om een probleem op te lossen aandroeg. Laat dit iets meer geld kosten, dat heb ik er graag voor over.
Dit ben ik helemaal met je eens hoor. Je voelt je veel meer op je gemak bij een zelfstandige en krijgt direct een prijs. Meedenken doen ze binnen DMG ook wel, maar wel minimaal.

Wally007

Ongelezen bericht door Wally007 »

Marlein schreef:Ik ben nog niet de onderhandelingen qua prijs ingegaan, daar vraag ik jullie dus juist advies om.
Bepaal voor jezelf wat je nog als korting zou willen krijgen.
En dan zou ik zeggen dat je nog 2 offertes over hebt en dat 1 van die 2 van hun is en dat je nog twijfelt omdat de prijzen van de 2 offertes nog wat uit elkaar liggen.
Vraag ze om een laatste goed eindbedrage te maken waarbij je dan meteen zal tekenen als het je bevalt.

Marlein

Ongelezen bericht door Marlein »

Gekke is dat ik bij deze dmg niet het gevoel heb dat er iets heel erg mis is met de prijs. Maar er kan zeker nog wel flink wat vanaf. Maar toen ik een jaar geleden bij een andere dmg-er was (grando) zat ik voor practisch dezelfde opstelling (toen nog niets ingelast) een brutoprijs van 37.000
Hoe kan het verschil in een eerste prijsopgave tussen 2 winkels van dezelfde moeder dan 11.000 schelen?

Gesloten