LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door dhc »

Ha, je krijgt een rekening mbt teveel internetverbruik, belt je provider dat je dat raar vindt, laat je verder niet informeren en gaat daarna in het buitenland vrolijk verder met mobiel internetten.
Hoe dát moet weten we wel maar dat dat bakken geld kost....weten we we weer niet...

Misschien is een Nokia 3100 nog wat voor je.....

party animal
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2011 22:22

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door party animal »

ik heb het ook meegemaakt vervelend rekeningen als je net 2 weken in belgie zit mail hele dag draaien en ook een hoge rekening (het is bijna om de hoek)

en wou er wat aan doen maar zie hier al dat het niks helpt

sterkte

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Tanneke,

Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

TelfortConsument
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2011 23:01

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door TelfortConsument »

Hallo,

Ik ben lid geworden van het forum omdat ik (helaas) via een eenvoudige Google op Telfort+mb+buitenland op dit onderwerp terecht kwam en ook mijn verhaal wil doen.

Vandaag merkte ik op dat er bijna 1100 EUR is afgeschreven van mijn rekening via autom. incasso door Telfort. Ik heb in het verleden een nummer gehad bij Telfort, ook gebruikte ik hun simdiensten in het verleden en heb sinds 2 jaar een abonnement afgesloten waarmee ik regelmatig met het buitenland bel. Al met al een vrij trouwe klant en Telfort verdient aan mij gemiddeld 150-200 EUR per maand voor het bellen. Geen probleem mee.

Nu zit ik enige maanden in het buitenland (binnen Europa) en check af en toe nu.nl of de telegraaf (heb sinds kort een smartphone) . Meestal doe ik dat via Wifi maar tot een maand geleden ook een keer via 3G. Aangezien ik een nieuwe mobiel heb (Samsung) die automatisch updates download heb ik snel alle settings en roaming uitgezet. Het was dan ook ERG schrikken toen er 1100 EUR werd afgeboekt voor de reguliere telefoonkosten en een kleine 90MB aan data. Ik weet dat kosten in het buitenland hoger zijn voor data, maar dit is wel heel extreem. Nu lees ik verhalen van andere mensen die zeggen "je bent het zelf schuld" en verwacht ik geen coulance van Telfort, alleen harde zakelijkheid gebaseerd op voorwaarden etc etc , maar deze bedragen staan m.i. absoluut niet in verhouding met de geleverde diensten. Meer dan een maandsalaris voor het af en toe lezen van de Nederlandse krant? Dat is in dit digitaal tijdperk eigenlijk niet normaal meer.

Het mag dan wel ergens in de voorwaarden staan maar het zou Telfort sieren als ze hadden gebeld dat de kosten EXTREEM uitvallen (iets met customer CARE). Het lijkt me in hun voordeel dat ze zwijgen en dit als melkkoe gebruiken. Nu komt de clue: mijn abonnement liep deze maand af en de laatste maand heb ik bewust geen 3G diensten gebruikt, de maand ervoor wel. Maar de maand ervoor had ik een relatief lage rekening en die van de laatste maand (waar ik Wifi heb gebruikt) is opeens absurd hoog. Hebben de buitenlandse providers niet snel doorgerekend, of heeft Telfort ook een beetje gewacht?? Ik snap niet waar deze datarekening dus vandaan komt en om deze reden heb ik de incasso terug laten boeken.

Hoe dan ook, het zijn geen nette praktijken om de rekening gewoon door te laten lopen en de klant niet te informeren (23 maanden een normale rekening en dan de laatste maand een vijfvoudig bedrag, dat moet toch opvallen???). Ik hoop dat TROS Radar eens aandacht schenkt aan de praktijken bij Telfort. Indien gewenst kunt u mij bereiken via een berichtje

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door wiseger »

dhc schreef:Ha, je krijgt een rekening mbt teveel internetverbruik, belt je provider dat je dat raar vindt, laat je verder niet informeren en gaat daarna in het buitenland vrolijk verder met mobiel internetten.
Hoe dát moet weten we wel maar dat dat bakken geld kost....weten we we weer niet...

Misschien is een Nokia 3100 nog wat voor je.....
Ik denk dat wetgeving ter bescherming van de consument hier wel op zijn plaats is. Dataroaming begint steeds meer op oplichterij te lijken. Je denkt toch niet dat Amerikanen zelf 14,95 per Mb betalen? Wat KPN doet, zou gewoon de standaard moeten zijn, een waarschuwing wanneer je kosten oplopen en verplicht per SMS de kosten accepteren voordat je weer verder kan roamen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@TelfortConsument,

Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door bprosman »

Zal Telfort NOOIT aanbevelen aan mijn vrienden
Welke coulante telecomprovider die geen dure data roaming heeft beveel je dan aan ?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door JtC »

Alle providers zijn de revu inmiddels gepasseerd op dit forum en raad eens wat: allemaal met dezelfde klachten hoor. Misschien toch maar back to basics: rooksignalen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door bprosman »

De boekentip die ik al vaker gegeven heb ;-)

Afbeelding

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door JtC »

:lol: Maar serieus, men informeert zichzelf niet, maar doet maar wat. Alle info kun je allemaal op het internet vinden, iedereen kan het opzoeken en lezen. Ik snap dan ook niet dat als je (voor de eerste keer) een smartphone aanschaft, niet eerst je huiswerk doet. Sowieso gaat het wat betreft gsm's erg hard qua ontwikkelingen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door BBCS »

bprosman schreef:De boekentip die ik al vaker gegeven heb ;-)

Afbeelding
Heeft geen zin.

De mensen lezen niet, dus kunnen ze ook de informatie uit dat boek niet tot zich nemen. :mrgreen:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door JtC »

Maar met die E-readers of pads tegenwoordig is het toch wat spannender? :)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door BBCS »

Je kunt beter naar de oorzaak kijken: waarom komen de mensen in de problemen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt beter naar de oorzaak kijken: waarom komen de mensen in de problemen?
Mijn zoon (10) , tegen een over haar iPhone telefoonrekening klagende moeder op school een maandje terug... : "Het vereist ook enige intelligentie om met een smartphone te werken" :wink:

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door Umad »

JtC schreef:Alle providers zijn de revu inmiddels gepasseerd op dit forum en raad eens wat: allemaal met dezelfde klachten hoor. Misschien toch maar back to basics: rooksignalen?
Misschien moet de consument beter beschermd worden? Als jij het toch zo goed weet mag jij het even uitleggen. Binnen de eu, word je internet platgelegd als je de 60 grens passeert. Buiten de EU mag de rekening oplopen tot duizenden euro's.

Waarom word dit beperkt tot de eu? Wie denk je dat hier belang bij hebben? De provider lobbyers of de consument die zogenaamd in bescherming word genomen.

Als je je hier niet dagelijks mee bezig houd ben je gewoon neit zo goedo p de hoogte. Gelukkig hebben we altijd een aantal mensen die beter zijn dan de rest zodat ze de mensen die hier hun verhaal komen doen onnodig kunnen kleineren vanachter hun veilige internet.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door Umad »

JtC schreef::lol: Maar serieus, men informeert zichzelf niet, maar doet maar wat. Alle info kun je allemaal op het internet vinden, iedereen kan het opzoeken en lezen. Ik snap dan ook niet dat als je (voor de eerste keer) een smartphone aanschaft, niet eerst je huiswerk doet. Sowieso gaat het wat betreft gsm's erg hard qua ontwikkelingen.
Geweldig antwoord! Wat een winnaar! Als alle voorwaarden van alle bedrijven/providers/leveranciers zo goed op internet staan, waarom zou er dan uberhaupt nog behoefte zijn aan een consumentenforum? Ik bedoel, woekerpolissen, oplichting met spookfacturen, verkeerde voorwaarden, achterhouden van informatie, misleiding etc komt in het normale leven nooit voor... toch?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door BBCS »

Umad schreef:
JtC schreef:Alle providers zijn de revu inmiddels gepasseerd op dit forum en raad eens wat: allemaal met dezelfde klachten hoor. Misschien toch maar back to basics: rooksignalen?
Misschien moet de consument beter beschermd worden?
Tegen zichzelf????

De providers zitten hier niet fout, maar de consument zelf.

En door maar iedere keer voor de consument op te nemen, verleg je wel de eigen verantwoordelijkheid van de consument naar andere partijen.

Als de mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen, moeten zij de consequenties ervan ervaren en niet die mensen in bescherming nemen.

Als ik door rood rij, moet ik ook de consequentie ervan nemen en de boete betalen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door BBCS »

Umad schreef:Als alle voorwaarden van alle bedrijven/providers/leveranciers zo goed op internet staan, waarom zou er dan uberhaupt nog behoefte zijn aan een consumentenforum?
Omdat mensen niet lezen!!!!!

Als je aan al die mensen zou vragen of zij hun contract wel gelezen hebben en ook de website van de provider hebben geraadpleegd, is hun antwoord:

Uhmmmm, nee.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door JtC »

De consument moet niet beter beschermd worden, ze moeten niet zo naief zijn! Een beter milieu begint nog altijd bij jezelf, dus: lezen, goed lezen, nog eens lezen, informatie inwinnen, goed erover nadenken. Door forums als Trosradar en al het geklaag denken consumenten dat ze zelf niet schuldig zijn aan hun klacht of frustraties. Helaas is vaak het tegendeel waar.

Overigens, zo slecht zijn de consumenten niet beschermd hoor. We zitten niet in Ghana he.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming

Ongelezen bericht door bprosman »

We zitten niet in Ghana he.
Is buiten de EU, daar is roaming wel heel duur :wink:

Gesloten