LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door BBCS »

Altijd wat anders schreef: Als ik ADSL van KPN wil gebruiken als ik geen ADSL van KPN abo heb dan werkt het gewoon niet.
Toch wel.
Via de inbelverbinding.
Altijd wat anders schreef: Maar met mobiel internet van KPN wel?
Waarom is dat... omdat het lucratief is blijkbaar, kan geen andere reden verzinnen waarom je iemand toegang verleent zonder abo.
Omdat er ook genoeg mensen zijn die zonder internet abo ook op internet zitten, maar dan niet met een smartphone.
Heb ik in het verleden ook gedaan.
Altijd wat anders schreef:Als internet gewoon niet had gewerkt (want geen abo) dan had TS geen internet gehad en had KPN 2450 euro misgelopen.
Daarbij heb je het mis.
Als mensen buiten hun bundel op internet zitten, moeten ze gewoon meer betalen.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

BBCS schreef:
Stumpers......
BBCS mag ik U wijzen op de gedragsregels en gebruikersvoorwaarden van het forum:

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.

voorwaarden

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

BBCS, ik mag natuurlijk vinden dat het oplichting is.

Als een normaal abonnement voor internet op je mobiel 10 p.m. kost en buiten je bundel 245 keer zoveel. Dan vind ik dat buiten alle proporties. De mobiele internet provider creeert deze situatie bewust om grove winst te maken van de onwetendheid van de consument. En ik kan me toch niet voorstellen dat je dit toejuicht of wel BBCS? De consument moet worden beschermt tegen dit soort praktijken.

Maargoed dat is natuurlijk mijn nederige mening.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is onwetendheid die de consument zelf creeert door de voorwaarden en handleiding niet goed te lezen.

evdbeek99

sephora30 schreef:Het is onwetendheid die de consument zelf creeert door de voorwaarden en handleiding niet goed te lezen.
Dan nog. Als provider weet je dit en daar ga je dan ook grof misbruik van maken. Erg netjes.

BBCS
Contacteer:

evdbeek99 schreef:
sephora30 schreef:Het is onwetendheid die de consument zelf creeert door de voorwaarden en handleiding niet goed te lezen.
Dan nog. Als provider weet je dit en daar ga je dan ook grof misbruik van maken. Erg netjes.
Dat is geen misbruik van maken.

Het is gewoon dat de provider niet de verantwoordelijkheid van de consument overneemt, omdat de consument zijn eigen verantwoordelijkheid niet neemt.
evdbeek99 schreef:BBCS, ik mag natuurlijk vinden dat het oplichting is.
Een zeer gevaarlijke uitspraak.
Als jij de provider beschuldigd van oplichting, terwijl dat niet zo is, dan kan de provider jou strafrechtelijk vervolgen van smaad en laster.
Houdt daar heel goed rekening mee!

Het gaat daarbij niet om meningen, maar om de feiten.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste BBCS,

Ik dacht dat ik in mijn vorige bericht duidelijk genoeg was, toch??

Het is OPLICHTING en dat komt omdat de telecommunicatie een door criminaliteit door en door verziekte bedrijfstak is. Teringbedrijven, dat is Haags voor bellen ;-) zijn ze allemaal. Dit is geen beschuldiging of insinuatie. Dit is een vaststelling van een feit.

Ziezo, en laat KPN nu maar eens uitleggen hoe het komt dat een 18 dagen open lijn, die niets (nou ja, ik overdrijf; weinig en dan heb ik het over enige dubbeltjes) waard is, € 2.500,-- kost.

Groetjes,
MementoMori

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

het is ook een belachelijke rekening. het is gewoon schofterig om zulke bedragen te rekenen per Mb.
dit in tegenstelling tot de kosten voor kpn van enkele centen per Mb.

ff een klein rekensommetje,

laten we even uitgaan van €1 per Mb
dit zou betekenen dat je 2,5Gig aan bestanden en gebruik moet hebben binnengehaald.
en dit met een mobieltje?????
is bijna onmogelijk.

maar verder dit zou betekenen dat je ongeveer 139Mb per dag binnengehaald moet hebben.
en dan ook echt elke dag van die 18 dagen.

mijn vrouw zit echt elke dag regelmatig op internet met haar i-phone en doet echt van alles.
dan nog haalt zij die 2.5Gig niet eens in een maand.

ik heb hier op het forum eens een overzicht neergezet over mobiel internet verbruik.
ik zal hem een opzoeken en hier neerzetten.

@BBCS
het wordt tijd dat jij eens een beetje gaat indimmen met mensen zo af te zeuren.
we zijn niet allemaal zo perfect als jij.
jij hebt totaal geen respect voor mensen.

renegade66

zoals belooft,

hieronder een overzicht van mobiel internet verbruik.

Windows Live Messenger met webcam: 90 mb per uur
Youtube 131 mb per uur
Skype 50 tot 72 mb per uur
Uitzending gemist 220 mb per uur
Online poker 15 tot 20 mb per uur
E-mailen met outlook: de meeste tekst e-mails zijn tussen de 3 en 10 kb, een html e-mail zit vaak tussen de 50 en 150 kb
muziekbestand downloaden (mp3) gemiddeld 4,5 mb per bestand
internetpagina met veel plaatjes ongeveer 0,50 mb
internetpagina met weinig plaatjes ongeveer 0,20 mb
webbrowsen (surfen) gemiddeld ongeveer 13,00 mb per uur

gemakshalve er even van uitgegaan dat je verbruik 2,5Gig is.
zou dit betekenen dat je indien je alleen maar gesurft hebt, dit bijna elf uur per dag gedaan moet hebben.

of je werkt niet, of je slaapt niet :lol: :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

BBCS schreef: Dat is geen misbruik van maken.
Het is gewoon dat de provider niet de verantwoordelijkheid van de consument overneemt, omdat de consument zijn eigen verantwoordelijkheid niet neemt.
Het is 'gewoon' :roll: gebruik maken van het feit dat (jouw woorden)

"Sommige vragen zich af waarom ik zo hard reageer.
Ik heb zelf ook in de molen gezeten met het afsluiten van een nieuwe abo.
Ik struikelde gewoon echt over de informatie.”

"Ik heb zelf ook de situatie gehad waarbij ik een nieuwe abo afsloot.
Daarbij viel mij het op dat ik echt struikelde over de informatie die de providers geven"

Providers geven een seintje dat je nieuwe telefoonrekening klaarstaat, een welkoms sms in het buitenland en nog zo wat dingen.
Moet toch technisch niet zo moeilijk wezen om een een soort van begrenzer op intergebruik te zetten......als de provider dat zou willen.....

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef: Moet toch technisch niet zo moeilijk wezen om een een soort van begrenzer op intergebruik te zetten......als de provider dat zou willen.....
Nee, en het kan ook. Want voor het buitenland kan het wel, als er maar een Europese regel is. :?
Lees bijvoorbeeld maar eens:
http://www.kpn.com/prive/service/meer-w ... limiet.htm

Het kromme is dan weer wel dat het alleen in een aantal landen zo is. Dus moet je iedere keer controleren of dat in dat land dan ook zo is en nog steeds zelf in de gaten houden als je elders bent.

BBCS
Contacteer:

Met alle respect, maar de mensen zijn hier toch zelf fout en niet de providers.

Men sluit een nieuwe abo af en nemen een toestel met internet functionaliteiten.
Het oude abo is nog 30 dagen actief zonder internet abo.
Men gaat al volop van het nieuwe toestel MET INTERNET gebruik maken, want daar is dat toestel toch voor.
Men betaald voor internet wel de hoofdprijs, welke tussen de €2,- en de €5,- per MB up en down ligt.

Wat ik dus echt niet begrijp, hoe kan het dat door de vele informatie die verstrekt wordt men die informatie niet leest en in de problemen komt.

Hoe kan het dat mensen vergeten dat het oude abo zonder internet nog 30 dagen van toepassing is?

Want dat is echt de gehele oorzaak van de problemen.

Kom op mensen, gebruik je verstand!
Heb ik ook gedaan, daarom ben ik niet in de problemen gekomen.
Moet toch technisch niet zo moeilijk wezen om een een soort van begrenzer op intergebruik te zetten
Bij abo met internet is dat ook vaak het geval, internet zonder abo dus niet.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Asokpn (topic starter) moet een aangetekende brief naar KPN sturen en verwijzen naar de uitzending van Kassa waar de rekening voor het grootste deel werd kwijtgescholden. De klanten moeten straks 100 euro betalen i.p.v. de absurd hoge rekening. Alles daarboven werd kwijtgescholden uit coulance. Je zou zelfs kunnen voorstellen om 50 euro te betalen aangezien internetten hier veel goedkoper is dan in het buitenland.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

stop eens met liegen bbcs

renegade66

bbcs denkt te makkelijk,

misschien is TS wel niet goed voorgelicht omtrent de overstap, dit is tegenwoordig schering en inslag.
er worden niet voor niets onderzoeken gedaan naar dit soort oplichtingspraktijken.

dat jij zo dom bent geweest bbcs wil nog niet zeggen dat TS dit is.
er is hem namelijk een internetbundel aangeboden alleen hebben ze dit niet doorgevoerd.

dit is dus niet de fout van TS.

BBCS
Contacteer:

renegade66 schreef: dat jij zo dom bent geweest bbcs wil nog niet zeggen dat TS dit is.
er is hem namelijk een internetbundel aangeboden alleen hebben ze dit niet doorgevoerd.

Je maakt helaas een grote denkfout.

Als je een nieuwe abo afsluit en je hebt geen oude abo, dan gaat die gelijk in en heb je gelijk.
Als je echter je oude abo stopt en je sluit een nieuwe af, dan heb je te maken met een opzegtermijn van 30 dagen. Dus ook 30 dagen later gaat het internet abo in.

Dus de TS heeft de telefoonabo zonder internet bij KPN opgezegd en bij Vodafone een nieuwe abo met internet afgesloten.
De TS kan wel gelijk gebruik maken van de telefoon, maar heeft wel degelijk te maken met de opzegtermijn van 30 dagen, dus kan hij geen gelijk gebruik maken van internet, omdat die pas 30 dagen later ingaat.

Het punt is dat de TS nu nog 30 dagen gebruik maakt van zijn oude telefoon abo zonder internet, en maak je dan toch gebruik van internet, dan kost dat €5,- per MB.

De TS heeft dus volop gebruik gemaakt van internet, terwijl hij geen internet abo had. En dan betaal je de hoofdprijs.
Laatst gewijzigd door BBCS op 18 apr 2011 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

renegade66 schreef:er is hem namelijk een internetbundel aangeboden alleen hebben ze dit niet doorgevoerd.

Deze redenatie kan ik niet zo goed volgen en ik zal uitleggen waarom.

TS schreef namelijk:
asokpn schreef:Hierin is mij in de winkel geadviseerd om een internet bundel aan te zetten voor deze periode. Naar mijn idee is dit ook gebeurd echter heb ik hier geen bevestiging van gekregen.
Dit zou je kunnen opvatten als: er is TS in de winkel (waar het nieuwe abo gesloten werd) geadviseerd bij de oude provider KPN de internetbundel te activeren op het oude abo, zodat deze in de periode van de portering actief zou zijn. TS had dit dan wel zelf moeten doen en hij schrijft dat dit naar het idee van TS is gebeurd, maw TS heeft de actie niet zelf ondernomen en is ervan uitgegaan dat de nieuwe partij dit zou regelen.

Mocht dit het geval zijn dan is TS zelf ook onzorgvuldig geweest en valt deze terdege wel iets te verwijten.

renegade66

Het punt is dat de TS nu nog 30 dagen gebruik maakt van zijn oude telefoon abo zonder internet, en maak je dan toch gebruik van internet, dan kost dat €50,- per MB
zo,
jij hebt de mensen van kpn zeker opgeleid?
de prijzen per mb gaan wel razendsnel omhoog.

BBCS
Contacteer:

renegade66 schreef:
Het punt is dat de TS nu nog 30 dagen gebruik maakt van zijn oude telefoon abo zonder internet, en maak je dan toch gebruik van internet, dan kost dat €50,- per MB
zo,
jij hebt de mensen van kpn zeker opgeleid?
de prijzen per mb gaan wel razendsnel omhoog.
Woops! :oops:
Tikfoutje.
Dat moet €5,- zijn.
Ik heb het in het originele posting aangepast.

evdbeek99

5 euro per mb is wel erg buitensporig. Of is dat normaal?

Gesloten