LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Theo van L

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Theo van L »

Ons is precies hetzelfde aan geboden op Gran Canaria. Exact hetzelfde!
Gelukkig waren wij wel op ons hoede omdat er hier in Nederland al zoveel voor wordt gewaarschuwd.

Hadden natuurlijk ook een prijs gewonnen en zijn eigenlijk uit nieuwsgierigheid meegegaan naar een soort van Resort. Daar ook precies wat jij beschrijft, een nederlandstalig iemand die ons alles uitlegde. Kregen daar wat te drinken en te eten als je wou. Maar wij hebben ons niet over laten halen door die mooie verhalen en praatjes.

Wij zouden dit normaal ook niet doen. Waarom nu dan wel? Het kost toch handen met geld, ook al krijg je dan zgn. korting. En je zit aan èèn of ander contrakt vast. Nu, ik kies zelf wel waar we heen gaan en wat het mag kosten.

Dus Thea, je moet het natuurlijk zelf weten, maar er staat hier al genoeg ellende over op dit forum en deze topic. Lees dat eerst nog eens goed na, en beslis dan! Veel succes ermee!

Theo van L.

MarcelH

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door MarcelH »

Hier een leuke site over dit onderwerp:

http://specialttravel.tripod.com

tina

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door tina »

ik werd ook gebeld dat ik die reis had gewonnen , kreeg de naam van het reisburo en de naam van degene die mij opbelde en zijn werknemersnummer ik moest alles opschrijven wat ik had gewonnen.een 16 daagse reis voor 5 personen naar florida en de bahamas,ik moet alleen nog $650 betalen via visa of mastercart maar die heb ik gelukkig niet, ik heb er nog wel aan gedacht om er een aan te vragen maar heb dit niet gedaan omdat een vriendin zei kijk eerst eens op de site van radar. ik kreeg een telefoontje om 8 uur s"avonds. ik zou dezelfde avond nog een bevesteging krijgen per a/mail en toen ik zei dat ik geen visa had werd het telefoongesprek beeindigt en ik wordt over 2 weken weer terug gebeld.[/quote]

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo ,

Dit komt mij zeer bekend voor en ik ben ook erin getrapt ..Mijn vraag is of er al echt iemand is geweest naar die vakantie en hoe het was /Ik begrijp dat er ook iets met time-sharing te maken heeft, maar weet niet wat dat inhoud...
Wie kan me helpen?

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben erin getrapt en ben nu deelgenoot van 2 huizen. Via een advocaat probeer ik daar van af te komen.

Dogberry

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Dogberry »

Zeker geen MSN?

heum

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door heum »

Hoi, ik was in april aan het rondkijken op intrenet toen er opeens op mijn scherm verscheen dat ik de 50 miljoenste ofzo bezoeker was van hun website en dat als ik binnen 4 minuten contact op zou nemen een cruise naar de Bahama's had gewonnen. Yes! eindelijk geluk in het spel. Helaas was ik te laat voor de cruise, maar toch nog het nummer op het scherm gebeld en jahoor, ik kreeg alsnog een 16-daagse reis aangeboden voor 4 personen. Het verhaal klinkt hetzelfde als van specialTtravel, dus ik ben bang dat ze onder een andere naam verder gegaan zijn. Adres en telefonnummer bestaan, ze waren zelfs zo vriendelijk om naar mij terug te bellen, zodat ik geen hoge telefoonkosten eraan heb gehad, maar zoals bij meer mensen is er wel direct geld afgeschreven van mijn creditcard. Ja, ook deze doos heeft het creditcardnummer gegeven. Ik heb nog de mazzel dat mijn limit bijna bereikt was, dus ze hebben niet het totale bedrag af kunnen schrijven. Ik heb aseasonstravel per aangetekende brief laten weten dat ik afzie van de koop, dit stond als mogelijkheid achterop de coupons die mij zijn toegezonden onder Terms and conditions, dat ik het recht had om binnen 30 dagen na ontvangst te cancellen. Ik wacht nog op antwoord. Ik heb hen ook via e-mail van mijn besluit op de hoogte gebracht.
Bedankt voor de tip over het eventueel terugvorderen via de creditcard maatschappij, al heb ik ze al wel een brief geschreven dat dit geld onder valse voorwendselen is afgeboekt, ik heb er wel telefonisch toestemming voor gegevn en dat heeft het reisbureau op tape staan.
Wij dachten een leuke reis te hebben, maar zitten nu met een stel verdrietige kinderen en een geplunderde rekening.:evil:

heum

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door heum »

Hoi, ik was in april aan het rondkijken op intrenet toen er opeens op mijn scherm verscheen dat ik de 50 miljoenste ofzo bezoeker was van hun website en dat als ik binnen 4 minuten contact op zou nemen een cruise naar de Bahama's had gewonnen. Yes! eindelijk geluk in het spel. Helaas was ik te laat voor de cruise, maar toch nog het nummer op het scherm gebeld en jahoor, ik kreeg alsnog een 16-daagse reis aangeboden voor 4 personen. Het verhaal klinkt hetzelfde als van specialTtravel, dus ik ben bang dat ze onder een andere naam verder gegaan zijn. Adres en telefonnummer bestaan, ze waren zelfs zo vriendelijk om naar mij terug te bellen, zodat ik geen hoge telefoonkosten eraan heb gehad, maar zoals bij meer mensen is er wel direct geld afgeschreven van mijn creditcard. Ja, ook deze doos heeft het creditcardnummer gegeven. Ik heb nog de mazzel dat mijn limit bijna bereikt was, dus ze hebben niet het totale bedrag af kunnen schrijven. Ik heb aseasonstravel per aangetekende brief laten weten dat ik afzie van de koop, dit stond als mogelijkheid achterop de coupons die mij zijn toegezonden onder Terms and conditions, dat ik het recht had om binnen 30 dagen na ontvangst te cancellen. Ik wacht nog op antwoord. Ik heb hen ook via e-mail van mijn besluit op de hoogte gebracht.
Bedankt voor de tip over het eventueel terugvorderen via de creditcard maatschappij, al heb ik ze al wel een brief geschreven dat dit geld onder valse voorwendselen is afgeboekt, ik heb er wel telefonisch toestemming voor gegevn en dat heeft het reisbureau op tape staan.
Wij dachten een leuke reis te hebben, maar zitten nu met een stel verdrietige kinderen en een geplunderde rekening.:evil:

heum

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door heum »

Ik heb mijn geld inmiddels netjes terug ontvangen van aseasonstravel. Ik had de transactie aangevochten bij de Visa, waarop ze zonder problemen de transactie ongedaan hebben gemaakt. Kort daarop kreeg ik een maandoverzicht waarop het totale bedarg teruggeboekt was via aseasonstravel. Het kan dus wel!

Mar.

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Mar. »

Ook mijn man had "gewonnen". Toen ze hem aan de telefoon wilden hebben en ik dat weigerde werd de verbinding verbroken. Ze maakten namelijk 1 grote fout. Hij zou meegedaan hebben aan een spel op internet. Ja ja , hij vindt die spelletjes de grootste onzin. Dus helaas , pindakaas.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door dens »

Mensen, er is NIETS gratis op deze wereld. Zeker niet als je door een wildvreemde wordt gebeld met een vaag verhaaltje!
gedurende 7 dagen op de plekken naar keuze. U vliegt binnen de USA met Air Gorilla. Verder geeft het reisbureau U zakgeld mee voor 4 personen ad USD 649,-- Klinkt nog steeds leuk!
Er wordt echter een (kleine) bijdrage per persoon gevraagd ad USD 199,- plus ongeveer USD 125,- toeristenbelasting
Leg aan mij maar uit waarom je eerst moet betalen om vervolgens weer 649 dollar zakgeld te krijgen. Dan weet je toch al dat het niet goed zit??

Laat iedereen hier nu van leren en A.J.B., trap er niet meer in. Het is zo zonde!!

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Bekkum »

Wat ik niet begrijp is dat toch velen erin trappen en als ze erin getrapt zijn toch hun geld terug willen.
Waarom trap je er dan in?

Pauline-A

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Pauline-A »

Ook ik ben telefonisch benaderd vanuit Amerika op zaterdagmiddag 1 oktober rond 17.30 uur. Deze vrouw vroeg of ik me niet kon herinneren ooit meegedaan te hebben aan een kwisje op internet (was mij niet bekend!) Ze was zo slim meteen lekker vertrouwd mijn voornaam veel te gebruiken en zei dat het verstandig was als mijn man op een 2e telefoonlijn direkt zou meeluisteren. Ik had namelijk een fantastische reis gewonnen voor mijzelf, man en 2 kinderen! Florida, Disneyworld, Bahamas en zelfs als extra bonus 4 dagen Cancun! Alleen de taxes e.d. moesten wij zelf betalen. Ik kon reizen binnen de komende 18 maanden. Na het opnoemen van al het moois (duurde al zo'n 20 min!) zei ze uiteindelijk dat dit alles slechts 874 dollar kostte, te betalen via visa. Toen ik zei dat ik het niet geloofde, bleef ze aandringen, waarom dan niet? Wat vreemd, de meeste mensen waren zo blij als ze gebeld werden! Waarom zo wantrouwend? Onbegrijpelijk! Toen ik vroeg wie de tickets zou betalen, vertelde ze dat die ook door ons moesten worden betaald, maar dat zij zouden bemiddelen. Om het geheel geloofwaardiger te maken kon ik direkt meekijken op internet en mailtjes ter bevestiging ontvangen.
Maar : Hoe kan ik nu iets gewonnen hebben als ik er wel ruim 800 dollar voor moet betalen? Toen ik dat zei en dus bedankte werd de verbinding meteen verbroken zonder groet of iets dergelijks. Mensen : Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn is het ook! Trap er niet in!

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

we zijn gebeld dat we een vakantie hebben gewonnen, het enige wat we moeten doen is melden op schiphol triport WTC, wie kan mij hier meer over vertellen, of heeft ook al een bezoekje afgelegd

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

Het bedrijf dat me heeft benaderd is The vacation store, heeft ook een internet site, ziet er allemaal vertrouwd uit wie kan mij hier meer over vertellen, het zou dus gaan om een gratis vakantie die we hebbeb gewonnen na een telfoontje , en we vielen in de doelgroep dat we afgelopen drie jaar met het vliegtuig naar turkije geweest waren

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Lees alles in deze topic eens door van het begin af aan.
Als je er dan nog intrapt moet je het zelf weten.

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

Aan Janneke 53 je hebt gelijk.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Janneke52 ook?

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

Nee Janneke ik weet dat je het niet leuk vindt maar je bent nu 53 :lol:

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik werd vanavond gebeld voor een bijeenkomst op "Schiphol" . Er ging bij mij meteen een belletje rinkelen, want waar had ik dat eerder gehoord? Zal vast in een uitzending van "Radar" of "Kassa" zijn geweest ongeveer een jaar terug. Aan het einde van het verhaal vroeg ze of ik interesse had en ik zei: "Nee, want ik vertrouw je voor geen meter. Dit verhaal komt me heel bekend voor van de televisie". Toen werd het even stil, maar ratelde ze er gewoon weer overheen. Tijd om de hoorn er op te leggen dus....... :roll:

Gesloten