Ik ben het met je eens alfatrion. Maar ik ben wel benieuwd wat TS dan wel had moeten doen.
wurth schreef:He,
Met Azerty hardware te Raalte heb ik het volgende probleem.
Mijn Nas ging op 2-11-2009 stuk 1,5 jaar naar aankoop, Deze heb ik toen opgestuurd naar Azerty.
Azerty bevestigde dat de Nas stuk was binnen de garantie en heeft hem naar de fabrikant opgestuurd voor reparatie.
10-12-2009 kreeg ik van Azerty te horen dat het product niet meer te repareren was.
Ook konden ze geen nieuwe leveren omdat deze niet meer gemaakt wordt.
Zij stelden voor om 100 euro terug te betalen.
Dus op dit punt had TS moeten schrijven: "Ik ga niet akkoord met uw voorstel tot terug betaling van €100,- en maak aanspraak op mijn recht op wettelijke garantie als bedoeld in
WB7 artikel 21 en acht de koop ontbonden als u mij niet binnen een redelijke tijd (3 weken) meld of dit product gerepareerd of vervangen wordt". In dat geval had TS aanspraak gemaakt op de wettelijke garantie en had Azerty -als ze niet tot vervanging of reparatie over zouden gaan- het hele aankoop bedrag terug moeten storten.
Maar laten we wel wezen: Het voorstel van Azerty om €100,- te betalen is amateuristisch en nergens op gebaseerd, ze hadden gewoon meteen moeten repareren. Daarna wordt een alleszins redelijk voorstel van TS om de schade te delen (TS heeft tenslotte recht op het volle pond) afgewezen waarop Qshop, het keurmerk, wordt ingeschakeld. Hierna besluiten Azerty en QShop het te laten behandelen door een geschillencommissie maar dan moet TS wel eerst even dokken. Om dan daarna doodleuk 4 maanden na melding van het defect TS te laten weten dat het product toch gerepareerd is. Waarom dat niet meteen gedaan vraag ik me af? Waarom zo moeilijk doen?
Het lijkt me dat Azerty inzag dat ze fout zaten met die €100,-. Dan denk ik: Geef dat dan toe en ga achteraf niet mekken als de klant de NAS niet meer wil. TS heeft al veel gezeur gehad en die wil niet nog eens data verliezen omdat Azerty qua garantie niet over de brug komt; het zou zomaar nog langer geduurd kunnen hebben. Trouwens: Ondertussen heeft TS wel 4 maanden betaald voor een NAS die bij Azerty ligt.
@MAXIEM hier onder: Precies, dit is geen goede reclame. Ik heb nooit problemen met Azerty gehad en kocht er graag, maar als ik dit soort dingen lees over fabrieksgarantie en hoe lang het een en ander duurt dan bedenk ik me nog wel een keer voordat ik weer iets bij Azerty bestel. De AV van Azerty zijn ook niet erg duidelijk mbt tot rechten van de klant en garantie, ik heb het al eerder geschreven, maar kijk dan eens hoe
Dynabyte het doet. Gemiste kans, erg jammer.