LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoed U voor ABNAMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door bolleke »

Dan nemen we de waarschuwing aan ter kennisgeving.

maar enige zelfreflectie zou niet misstaan.

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Het gaat hier om de handeling, de procedure moet veranderen klaarblijkelijk.

De hele tijd dat gevit op een persoon gadverdamme wat een afzeik cultuur hier zeg.

Sowieso ieder bedrijf heeft zijn trucs om legaal dan wel illegaal geld te innen.

Mensen zijn nou eenmaal sluw met geld zaken en mensen zullen altijd een manier proberen te blijven vinden om ergens winst uit te halen.

We leven in een maatschappij van vallen en op staan actie reactie.

De keus die je toen maakte deed je naar eigen inzicht, het een en ander hangt dus af van wat iemand mee heeft gemaakt en wat iemand qua kennis is huis heeft of moet hebben om deze procedure te doorlopen.
Achteraf zou je met voorbedachte raden anders gehandeld hebben en daar gaan we weer ACHTERAF.

Deze procedure is nu dan dus ook weer bekend en te googlen.

Poster bedankt voor het delen in dezen.

ABNklacht
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door ABNklacht »

testkees2011 schreef: Poster bedankt voor het delen in dezen..

Reactie
Als deze posting kan leiden tot wat meer klantvriendelijkheid bij de ABNAMRO is dat winst.
Bijvoorbeeld, de bank hanteert het "Preferred banker" systeem met een voorkeursbehandeling voor de kapitaalkrachtige klant. Ik zie liever het gelijkheidsbeginsel.
Overigens heeft de bank het overboekingsformulier voor internet bankieren naar Mexico tot nu toe gelaten zoals het was. Er bestaat dus nog steeds de mogelijkheid tot verwarring zoals de bank zelf heeft bevestigd. Het is eenvoudig te programmeren dat er een waarschuwing verschijnt wanneer niet een 18-cijferige CLABE code is ingevoerd. Dat zou de klantvriendelijkheid bevorderen. Ik hoop dat dit toch een keer gaat gebeuren als resultaat van het in deze posting besproken KiFiD proces.

Waarneemster
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011 19:07

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door Waarneemster »

ABNklacht schreef: Hoed u ook voor het KiFiD
Zie "Kifid serveert klagers bewust af" bij http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=96312

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zo nu weten we het wel het hele verhaal,hoeft niet elke keer weer hele stukken herhaald te worden.

ik ben ook naar mexico geweest en ik ben zelf altijd zo slim om traveler mee te nemen,en pinnen kan ook overal!!!
althans toen wel.(en nog creditcard maar niet nodig gehad,)

ik moet zeggen de mensen schrijven het hier al,ik denk toch echt dat er ook een schuld bij u ligt...
naar het buitenland overboeken is nu eenmaals anders.
of in het buitenland van je spaar naar je eigen rekening....er zal iets fout gegaan zijn ,anders had u het vergoed gekregen
het tijdverschil is niet zo groot dat u niet kan bellen,iets van 8 uur verschil ,nou vroeg opstaan en bellen dan...

het kan ook bij de sns fout gaan....

jammer voor u...helaas...maar al doende leert men

bchris
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2011 11:02

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door bchris »

Heb ook slechte ervaringen bij ABN-AMRO. Had 2 rekeningen bij FORTIS, nu dus AMRO. Herhalde verzoeken ten spijt, lukte het mij niet via de ABN-AMRO, er achter te komen waar het geld op deze rekeningen gebleven was. Antwoorden als: rekeningen opgeheven, leken kennelijk voor deze bank voldoende. In bezit van de afrekeningen t.n.v. FORTIS vroeg ik voor de zoveelste keer, waar de saldi naar toegeboekt waren en of ik op de aangifte belasting over 2010 de bedragen nog op moest opgeven. Nee, was het antwoord. Nogmaals gereageerd, je voelt je toch met een kluitje in het riet gestuurd, waar dan wel de bedragen gebleven waren, kreeg ik uiteindelijk de mededeling, dat deze bedragen op een tussenrekening waren geboekt. Door mijn herhaalde aandringen werden uiteindelijk de bedragen (niet groot) op de tegenrekening van mij geboekt. De enige voldoening voor mij was "DE AANHOUDER WINT"

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

rozemarijntje schreef:
het tijdverschil is niet zo groot dat u niet kan bellen,iets van 8 uur verschil ,nou vroeg opstaan en bellen dan...

jammer voor u...helaas...maar al doende leert men

Dit is kennelijk een speciaal geval geweest.
Je hebt door een of andere reden meer geld nodig dan je van te voren dacht.
Dat kan iedereen overkomen want er komen onvoorziene omstandigheden voor.

Daar sta je dus bij die bank.
1e overschrijving gaat mis en je krijgt een onbegrijpelijke mededeling!
Wat doe je dan? Je hebt op dat moment dus geld nodig.
Je eigen bank in NL ligt dan nog op één oor.

Zou jij 8 uur gaan wachten of probeer ook JIJ het nog een keer?

De bank heeft toegeven dat zijn procedures BETER kunnen.
En dat dus NIET iedereen die eerste melding zou hebben begrepen.


WAAR is dat geld gebleven?
Dat moet ergens zijn terechtgekomen en de BANK kan dit achterhalen!

Ook moeten de procedures FOOL-PROOF zijn of in ieder geval klantvriendelijk en duidelijk.

En dat waren ze dus kennelijk niet.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

rozemarijntje schreef: of in het buitenland van je spaar naar je eigen rekening....er zal iets fout gegaan zijn ,anders had u het vergoed gekregen
Heb je alles wel GOED doorgelezen voordat je met dit antwoord kwam?


Code: Selecteer alles

Twee elektronische overboekingen via de ABNAMRO bank naar Mexico zijn mislukt
Nergens staat dat TS geld heeft overgemaakt terwijl hij in Mexico was van zijn SPAARrekening naar zijn Betaalrekening!!!
Dat kan namelijk op exact dezelfde wijze als je dat in NL vanachter je PC zou doen!!!

Overal ter wereld waar je dus achter het internet kan gaan zitten kun je op dezelfde wijze geld overmaken van je eigen Spaar- naar je eigen Betaal-rekening.
Daar gaat het hier dus ook niet om.

ABNklacht
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door ABNklacht »

rozemarijntje schreef:ik ben zelf altijd zo slim om traveler mee te nemen ...... of in het buitenland van je spaar naar je eigen rekening....er zal iets fout gegaan zijn ,anders had u het vergoed gekregen

Reactie
Spijtig dat ik niet zo slim ben als Rozemarijntje. Eerder schreef ik: "als ik het slimmer had aangepakt dan was het beter gegaan".
Overigens, het had niets te maken met mijn spaarrekening (zoals UrbanSolitude al zag), maar het betrof een overboeking naar de rekening van een Mexicaanse mevrouw met wie ik een projectje had opgezet om tweedehands spullen voor een dorpsschooltje, een ziekenhuisje (eigenlijk medische post, we dachten zelfs aan een eenvoudige ambulance) en een wijkgebouwtje aan te schaffen.
rozemarijntje schreef:jammer voor u...helaas...maar al doende leert men

Reactie
Ja, inderdaad, ik heb door schade en schande een wijze les geleerd en bankier niet meer bij de ABNAMRO.
De mensen die naarstig de fout bij mij zoeken hebben geen aandacht voor het volgende, waar het mij in deze discussie om gaat:

Het staat als en paal boven water dat:
1 - De ABNAMRO een systeem heeft voor internet overboekingen naar het buitenland dat tot verwarring aanleiding kan geven; dit is door de bank zelf bevestigd;
2 - Na de mislukte eerste overboeking er door de ABNAMRO een bericht werd verstuurd dat mij op het verkeerde been zette; ook het KiFiD ziet dat in;
3 - De ABNAMRO tijdens de klachtenprocedure mij zo lang mogelijk met een kluitje in het riet stuurde met als smoes mijn eigen verantwoordelijk, ontkennend dat de bank ook een verantwoordelijkheid heeft;
4 - De ABNAMRO werd ondermeer veroordeeld de proceskosten te betalen; de bank ging dus bij het KiFiD niet vrijuit.

Mijn welgemeende waarschuwing:

"Hoed U voor de ABNAMRO"
heeft door toedoen van Rozemarijntje geen zier aan waarde ingeboet.
bchris schreef:Heb ook slechte ervaringen bij ABN-AMRO. ....... De enige voldoening voor mij was "DE AANHOUDER WINT"

Reactie
Een vergissing van de bank is tot daar aan toe, kan gebeuren. Het stroeve overleg om tot een oplossing te komen is danig teleurstellend. Dus: "Hoed U voor de ABNAMRO".

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

even het was niet denigrerend bedoeld,gelukkig was ik zo slim om travler mee te nemen...
ik had in mijn hoofd nog een actie zitten wat we hebben gehad met pinnen en ik dat niet meer vertrouw...
we waren 1 dag op griekenland! gelukkig bestonden toen de ...oh hoe heette dingen ook alweer?die van de bank waar je 300 gulden per stuk mee kon opnemen?
die hadden we gelukkig bij ons,ik had drachmes bij me..maar wilde toch ook pinnen...niet...was een storing ...tussen ned en griekenland...twee weken niet kunnen pinnen,dus ik durf daar echt niet meer op te vertrouwen..dat bedoelde ik eigenlijk...
ik ga dus ook niet meer alleen op vakantie met mijn pinpas alleen...

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Traveler cheques zijn inderdaad een mooie backup ... voor als pinnen niet gaat / creditcard wordt geblokkeerd of wat dan ook.

En van te voren eens kijken hoe het met je bank werkt (overboeking geld naar rekening buiten de EU, dan hoef je ter plekke 'het wiel' niet uit te vinden namelijk) ... kan ook geen kwaad zo is gebleken.

Waarneemster
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011 19:07

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door Waarneemster »

Alhier staan de wederwaardigheden van theodorusgcm (dinsdag 29 mrt 2011, 13:06) die ook niet blij was met de ABN AMRO. Hij schrijft:

"Ben al maanden geleden overgestapt van abn/amro naar ASN wegens de behandeling "van het kastje naar de muur", de lage rente, de arrogantie die zich uit in het proberen binnenhalen van bonussen op kosten van de belastingbetaler en bovendien: tel je eenvoudig niet mee met een spaarsaldo van onder de 75.000€.
Overstappen is eenvoudig en gratis en duurt niet langer dan enkele weken!
(Echter abn adviseerde mij rekening nog minstens 13 maanden aan te houden.
de zoveelste misleiding cq leugen!) Vanaf het begin geen enkel probleem. Bel voor informatie bv. naar de ASN. Ik heb tot nu toe al drie kennissen weten te overtuigen hetzelfde te doen.
Het is bovendien, bij gebrek aan politieke wil, dat je iets kan doen tegen deze gelegalizeerde dieven.
Zoniet dan zal de hr. zalm en zijn vrienden u met wijd opengesperde mond blijven uitlachen. STAP DUS OVER! naar bv en ASN of TRIODOS. en laat je niet méér bestelen dan ze al gedaan hebben. Vandaag nog!"

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door testkees2011 »

bchris schreef:Heb ook slechte ervaringen bij ABN-AMRO. Had 2 rekeningen bij FORTIS, nu dus AMRO. Herhalde verzoeken ten spijt, lukte het mij niet via de ABN-AMRO, er achter te komen waar het geld op deze rekeningen gebleven was. Antwoorden als: rekeningen opgeheven, leken kennelijk voor deze bank voldoende. In bezit van de afrekeningen t.n.v. FORTIS vroeg ik voor de zoveelste keer, waar de saldi naar toegeboekt waren en of ik op de aangifte belasting over 2010 de bedragen nog op moest opgeven. Nee, was het antwoord. Nogmaals gereageerd, je voelt je toch met een kluitje in het riet gestuurd, waar dan wel de bedragen gebleven waren, kreeg ik uiteindelijk de mededeling, dat deze bedragen op een tussenrekening waren geboekt. Door mijn herhaalde aandringen werden uiteindelijk de bedragen (niet groot) op de tegenrekening van mij geboekt. De enige voldoening voor mij was "DE AANHOUDER WINT"

Dit geintje wat jij hebt mee gemaakt bchris heb ik trouwens ook meegemaakt met een spaarloon rekening waar uitkering plaats vond en waar stond het tada op een tussenrekening!
Ik hoefde trouwens wel minder werk te verrichten om het terug te krijgen.
Enkel mijn id tonen bij het kantoor op de hoek en een tegenrekening opgeven.
2-3 weken later stond het op me rekening.

Ik ben al een tijd weg bij ABN en wat denk je vandaag gaat me vriendin ook weg bij ze want kunnen niet eens pasjes maken met een de juiste naam erop en als je het dan wil laten veranderen kon ze er zelf nog voor betalen ook, maar het bedrag is te laag om er teveel energie in te steken dus dan maar opzeggen dat is makkelijker!

Waarneemster
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011 19:07

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door Waarneemster »

ABNklacht schreef: De schade van de tweede overboeking was veel hoger dan die van de eerste. Het 50% vonnis betekent dat de eerste wanpresatie van de ABNAMRO geheel vergoed moet worden (de bank had dit trouwens na veel geharrewar al eerder aangeboden), maar dat de tweede wanprestatie van de bank slechts deels vergoed hoeft te worden, omdat ik, na de eerste miskleun van ABNAMRO, mij tot die bank had moeten wenden. De verantwoordelijkheid voor de tweede blunder van de bank wordt dus deels bij mij neergelegd. Hoed U ook voor het KiFiD.
In de Kifid uitspraak lees ik:
- Eerste overboeking 19302 Euro, retour 18685 Euro, schade 617 Euro
- Tweede overboeking 16438 Euro, retour 15016 Euro, schade 1377 Euro (lager bedrag, grotere schade!)
Ik begrijp dat de ABN AMRO bank na geruime tijd van sjacheren had aangeboden de eerste schade (617) te vergoeden.
Het Kifid stelt dat de bank de helft van de totale schade (617+1377= 1994) moet vergoeden.

Dit is een vreemde uitspraak omdat er al een aanbod lag de eerste schade volledig vergoeden, en het bedrag van 617 Euro dus niet in het geding was.

De helft van de totale schade (1994) is 997 en het verschil hiervan met 617 (de eerste schade) is 380 en dit is 27,6% van 1377 (de tweede schade). Dus de bank moest de eerste schade volledig vergoeden (maar dat hoorde buiten het geding te blijven) en 27,6% van de tweede.
Dit is een raar percentage.

Een logischer uitspraak zou zijn geweest dat de bank de helft van de tweede schade moet vergoeden, bovenop het al eerder toegezegde bedrag.
Wat steekt er achter de vreemde uitspraak en het rare percentage?

Waarneemster
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011 19:07

Re: Hoed U voor ABNAMRO

Ongelezen bericht door Waarneemster »

Waarneemster schreef: In de Kifid uitspraak lees ik:
- Eerste overboeking 19302 Euro, retour 18685 Euro, schade 617 Euro
- Tweede overboeking 16438 Euro, retour 15016 Euro, schade 1377 Euro (lager bedrag, grotere schade!)
Bij de buitenland overboeking wisselde de ABN AMRO bank ongezien de Euro's om in Mexicaanse Peso's, ging daarna kijken of het bedrag te plaatsen was, stelde vast dat dit niet kon (dwz de ABN AMRO kon het niet plaatsen zonder CLABE code hoewel het BIC nummer bekend was, andere banken zoals de SNS kunnen het wel), en wisselde vervolgens het bedrag terug van peso's naar euro's met grote schade voor de consument (in dit geval 2000 Euro).
Voor een beetje competente bank in dit internet tijdperk moet het eenvoudig mogelijk zijn eerst te toetsen of een 18-cijferige CLABE code gebruikt is en dan te bezien of het bedrag, met of zonder CLABE, plaatsbaar is en daarna pas de valuta-omwisseling te doen. De ABN AMO bank laat dat na.
Aan wiens strijkstok blijft het grote verlies van de consument als grote winst hangen?
Hoeveel slachtoffers zijn er van het internetsysteem van de ABN AMRO, dat volgens de bank zelf tot verwarring aanleiding kan geven, hoeveel heeft dat de bank opgeleverd, en waarom wordt het systeem niet verbeterd?

Gesloten