LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met aanklagen advocaten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tinne schreef:even voor Violet Prue:
TROS Radar
Site Admin

Geregistreerd: 22 apr 2004 09:56
Berichten: 2214
Re: Gedragsregels - 01 feb 2011 16:35
Naar aanleiding van vragen van gebruikers over het posten van persoonsgegevens het volgende:

Onder persoonsgegevens verstaan wij óók voornamen, achternamen en initialen, alsmede het linken naar (andere) persoonsgegevens. Dit alles is dus niet toegestaan op ons forum.

TROS Radar Internet
Dit is op het forum geplaatst nadat een gebruiker (die nu niet meer actief is) persoonlijke gegevens van medeforumgebruikers postte.
Gegevens van bedrijven (namen, naam van eigenaar) worden wel degelijk geplaatst en worden in heel veel gevallen (mits je gaat roepen dat het allemaal oplichters en fraudeurs zijn) door de mod ook niet verwijderd.
Zolang als TS enkel de naam noemt en zegt dat hij het niet eens is met die mevrouw, mag hij dat gewoon zeggen.
Mod heeft de gegevens ook niet verwijdert, dus dat loopt wel los.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door tinne »

Violet Prue, leuk dat jij weet dat TS een mevrouw is. (Johhny five sa?) Ik blijf erbij dat de regels van de site behoorlijk duidelijk zijn, en om iemand + bedrijf met naam en toenaam op deze site te zetten vind ik behoorlijk ongepast. De moderaters zijn niet altijd wakker op deze site.

Excuses overigens, je bedoelde dat de advocaat in kwestie een vrouw is. :oops:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tinne, ik ben met je eens dat de mod niet altijd wakker is.
Maar het door jou gequote stukje is pas tijdens een discussie gepost, toen een gebruiker persoonlijke info van een andere gebruiker ging posten.
TS miszegt hier niets.
Hij doet geen uitlatingen over het hoe en waarom van zijn klacht, enkel dat hij het niet eens is met de handelswijze van de advocate in kwestie.
Daar zegt hij niets schadelijks mee, en is geen reden om de naam weg te halen.
Als de regels zo strikt zouden worden toegepast als jij wenst, kan bijna geen enkel onderwerp voluit geplaatst worden.
Dan is immers Nuon, Post.nl, Arke of UPC noemen al niet toegestaan.
Terwijl ook bedrijven (zoals Nuon, Oxxio en vele anderen) ook dit forum gebruiken om juist problemen van klanten op te lossen.
En dan zou een consument ook nooit informatie/ervaringen van anderen over/met een bedrijf of persoon kunnen vragen.
Dus de regels zo strikt naleven als jij liever ziet, is gewoon niet te doen, omdat er dan belangrijke functies van het forum verdwenen gaan.
En zoals je al opmerkte is de mod nu al niet altijd even scherp, maar als hij/zij ook nog eens alle onderwerpen moet gaan nalopen of er absoluut en totaal geen namen worden genoemd, gaat daar dusdanig veel tijd inzitten dat de andere 'overtredingen' helemaal niet meer worden opgelost.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door hakra »

Kijk eens op http://www.courtwatch.nl
of Sociale Databank Nederland
en bekijk eens de Advocatenwet (is een klein wetje).

of zoek eens in de gepubliceerde (geanonimiseerde) uitspraken van RvD of HvD op de site van de Orde van Advocaten.
Kun je tevens de Gedragsregels terugvinden. En met een beetje verder zoeken kun je vinden wat als klachtwaardig wordt beschouwd.

Een klacht tegen de advocaat van je wederpartij hoef je niet persé met je eigen advocaat te bespreken. Die zal je overigens steeds ontraden een klacht tegen de advocaat van je wederpartij in te dienen.
Je dient de klacht als eerste in bij de Raad van Toezicht, de Deken in het Arrondissement. De Deken stuurt je klacht door aan de aangeklaagde advocaat en vraagt om een stellingname/antwoord. Dat móet die advocaat doen. Daarna brengt de Deken aan jou zijn visie en advies over.
Met 99,9% zekerheid krijg je daar het advies om de klacht in te trekken.
Wanneer je het oneens bent met het advies van de Deken dan laat je dat weten en verzoekt de klacht voor te leggen aan de RvD. Die stelt een hoorzitting vast waar de betreffende advocaat (en jij ook) móet verschijnen. Partijen kunnen daar hun standpunt voor zover noodzakelijk verder toelichten.
Klachten worden door RvD en HvD niet beoordeeld in relatie tot "recht" maar in relatie tot de Gedragsregels.
RvD en HvD worden voorgezeten door een professionele rechter die wordt bijgestaan door een forum van advocaten van andere kantoren dan die waartegen de klacht wordt ingebracht.
Van de uitspraak van de RvD kun je éénmalig in beroep bij het HvD. Dat wordt dan een einduitspraak waartegen geen beroep meer mogelijk is.
Bij RvD en HvD kun je géén schadevergoeding toegewezen krijgen. Eventueel kun je met een veroordelende uitspraak van het HvD een civiele zaak opstarten bij de rechter.

Het aardige in het hele verhaal is dat je daarvoor allemaal geen (dure) advocaat nodig hebt. Je kunt en mag het allemaal zelf doen. Aan een rechtsbijstandverzekering heb je niks want die ondersteunen geen klachtenprocedures (wegens gebrek aan materiéel belang).

Sterkte ermee. Het totaal kost je ongeveer 2 a 3 jaar inspanning.

JohnnyFiveSA
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2011 22:43

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door JohnnyFiveSA »

Beste Hakra,

Ik heb heel deze procedure doorlopen en blijkt dat de door hun zelf opgestelde gedragsregels met handen voeten getreden worden / zijn, maar dat men verzaakt om een van hun eigen beroepsgenoten te berispen. Bij het Hof van Discipline zitten dan wel meer rechters dan advocaten, maar een groot deel van de rechters is eerst advocaat geweest. Dus recht hebben is een, recht krijgen is 2.
Ik ben nu weer begonnen bij de Orde van Advocaten met nieuwe feiten, want deze man, de door mij eerder genoemde advocaat, heeft zeker een 8-tal feiten gepleegd en ik zal niet rusten tot dat men mij eindelijk serieus gaat nemen en dit heerschap eindelijk berispt.
Want het is onbegrijpelijk dat dit soort personen kan en mag acteren op de manier waarop hij acteert.
Maar jij als je soortgenoten een cordon vormen en elkaar de hand boven de hoofd houden, is het moeilijk om daar doorheen te komen.
Maar ik blijf strijden.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door hakra »

@Johnny
Ik weet het en ken het.
Ik zeg ook wel eens dat advocatuur een beroep is voor mensen die zonder ruggegraat tóch rechtop kunnen staan. Men heeft uitsluitend een inspanningsverplichting en alle risico's liggen bij de cliënt. Met de Gedragsregels kun je alle kanten op, meestal en bij voorkeur de kant van de advocaat.
Sterkte en succes.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Ik was even aan t "koppensnellen" op het forum,
Onderstaand bericht kreeg ik gisteren per email.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... -aan.html

JohnnyFiveSA
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2011 22:43

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door JohnnyFiveSA »

Ik wil even meegeven dat ik nu weer zover ben dat ik bij de Raad van Discipline mag komen. Alleen heeft de advocaat in kwestie al een brief geschreven dat hijzelf niet zal verschijnen. Hij vindt dat ik een beroepsklager ben, terwijl ik louter en alleen voor mijn recht ga. Waarschijnlijk wil hij de waarheid niet aanhoren. En ja dat kost een aantal jaren. Maar ik wil dit heerschap laten zien dat hij niet boven de wet staat en zal hem zolang ik het juridisch kan doen achterna blijf zitten.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door tinne »

succes !!

mvrgr. tinne

JohnnyFiveSA
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2011 22:43

Re: Ervaring met aanklagen advocaten

Ongelezen bericht door JohnnyFiveSA »

Nou ik ben afgelopen maandag geweest bij de Raad van Discipline. De tegenpartij was dus afwezig, want hij had het lef niet om zich te komen verdedigen. Het vijftal dat tegenover me zat, waarvan de voorzitter wel een tweelingbroer van de tegenpartij zou kunnen zijn, ook een hork, was niet echt van plan om naar mijn verhaal te luisteren en antwoord te geven op mijn vragen. Hij stelde autoritair dat alleen hij vragen mocht stellen. !!
Ik heb hem gevraagd of ik hem en zijn clubje serieus moest nemen of dat dit tribunaal een schertsvertoning was omdat men al van plan was om hun soortgenoot koste wat kost de hand boven het hoofd te houden. Hierop werd hij pissig en wilde daarop geen antwoord geven en voelde zich in zijn eer aangetast. In November komt een uitspraak en ik weet nu al wat de uitkomst is. Dit terwijl de aanklacht duidelijk is, deze advocaat heeft tegelijkertijd opgetreden als advocaat van het slachtoffer en als advocaat van de dader in dezelfde zaak. Iets wat volgens de 5 gedragsregels van de advocatuur NIET mag.

Gesloten