LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkoop alcoholvrije dranken

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door tiptoo »

koeloejoek schreef:Dus de wet bepaald in jou huis wat er gebeurd, nou in mijn huis bepaal ik dat.

niet in jouw huis , wel in de winkel.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ja en jij volgt dat "blind"elings

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door tiptoo »

koeloejoek schreef:Ja en jij volgt dat "blind"elings
:lol: ik ben geen 16 :lol:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door manondoris »

voor sterke drank geld trouwens vanaf 18 en ik moet zeggen dat er hier in de kroegen goed op gecontroleerd word.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ja in de kroegen denk ik ook wel simpel weg omdat als de uitbater gepakt word hij zijn zaak kan sluiten.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Maar dan nog je bent als ouders ten alle tijde eindverantwoordelijk voor je kind....

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door JtC »

Welnee, ouders zijn tegenwoordig niet meer verantwoordelijk voor hun kinderen. Dat zijn de TV, de videoclips, de vrienden waar ze mee om gaan en iedereen en alles behalve de ouders zelf. 8)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door manondoris »

JtC schreef:Welnee, ouders zijn tegenwoordig niet meer verantwoordelijk voor hun kinderen. Dat zijn de TV, de videoclips, de vrienden waar ze mee om gaan en iedereen en alles behalve de ouders zelf. 8)
vergeet vooral de leerkrachten niet!!! :oops:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door JtC »

Sorry, vergeten, die inderdaad ook. Juist die :P

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Je slaat wel de spijker op zijn kop hoor.....kinderen worden veelal door anderen opgevoed.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door JtC »

Ouders (ik behoor daar ook bij)..., we kunnen er beter niet over door gaan. Het vorige topic hierover ging ook deze kant op en toen werden berichten verwijderd vanwege "offtopic". Sloeg mijns inziens helemaal nergens op, maar ja. Dan hebben de mods zo ook een beetje fun... 8)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door manondoris »

laatst ging het bij rondom 10 over kinderen en overmatig drinken ,elke ouder zou daar verplicht naar moeten kijken.ik vond het echt schrikken,waarschijnlijk is het nog wel terug te kijken op een van de ned zenders.ik was er erg van onder de indruk.samen met je puber kijken is nog beter.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Uit ervaring spreek ik dat heel veel ouders gewoon niet weten wat hun kids doen omdat er geen communicatie is tussen hen dat mag gerust aangegeven worden toch.
Ik ben altijd nieuwsgierig en toon interesse naar mijn kinderen toe en dan niet op een manier van controleren maar puur uit interesse maar zeg wel waar het op staat.
Kinderen moeten helemaal niet drinken ook niet alcoholvrij want dat maakt nieuwsgierig en maakt de drempel voor kinderen ook een stuk lager om te gaan drinken..
Soms is nee gewoon nee.
Het bekend laten worden met alcoholvrij bier is de eerste opstap naar alcoholhoudend bier

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door manondoris »

koeloejoek schreef:Uit ervaring spreek ik dat heel veel ouders gewoon niet weten wat hun kids doen omdat er geen communicatie is tussen hen dat mag gerust aangegeven worden toch.
Ik ben altijd nieuwsgierig en toon interesse naar mijn kinderen toe en dan niet op een manier van controleren maar puur uit interesse maar zeg wel waar het op staat.
Kinderen moeten helemaal niet drinken ook niet alcoholvrij want dat maakt nieuwsgierig en maakt de drempel voor kinderen ook een stuk lager om te gaan drinken..
Soms is nee gewoon nee.
Het bekend laten worden met alcoholvrij bier is de eerste opstap naar alcoholhoudend bier
helemaal mee eens,zo ga ik hier ook om met mijn dochter van bijna 18. en ze denken dat ze dan al heel wat voorstellen.maar blijven praten en uitleggen wat de gevaren zijn van alcohol en drugs. en hopen en bidden dat ze er zich er iets van aan trekken :P

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

En bidden is zeer belangrijk voor de kinderen dat betekent bescherming.

riddert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door riddert »

En bidden is zeer belangrijk voor de kinderen dat betekent bescherming.
:?:

wat dit met het onderwerp alcoholvrije dranken te maken heeft? Mijns inziens kun je beter een alcoholvrije pils drinken dan alle gesuikerde drankjes als cola en nog erger de energydrinks waar je de jeugd mee ziet.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik denk dat je overal waar pils,bier of andere afgeleiden voor staan je kinderen niet zou moeten geven en ja ik ben het zeker met je eens dat energydrinks zeer slecht zijn, cafeïne, taurine en over de guarana (herbal Extasie) zogenaamde "smart" drugs (slimme drugs, dit bestaat natuurlijk niet) maar niet te spreken die daar inzit....
Maar de drempel word zo laag gemaakt voor kinderen om dan maar eens een alcoholhoudend drankje te proberen dat doen kinderen dan vaak niet waar de ouders bij zijn

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door mihoen »

ik werd door mijn ouders beloont als ik voor me 18de niet rookte of alcohol dronk. dat geld was voor mij weinig motiverend, want ik was zelf sterk genoeg om nee te kunnen zeggen. en nu heeeeel veeeeeeel later rook ik nog steeds niet en drink ik matig.
de basis was gewoon een open en eerlijke communicatie. als ik wilde roken, dan zou dat gebeuren aan de keukentafel, dan kon mn moeder meteen de ambu bellen als het nodig zou zijn.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: verkoop alcoholvrije dranken

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Precies communicatie daar schort het vaak aan tussen ouders en kinderen

Gesloten