LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gebeld door hypotheek advies buro

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: gebeld door hypotheek advies buro

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 10 Sep 2003 11:52 door Chris G


--------------------------------------------------------------------------------

Redactie,

Volgens mij is het bovenstaande pure acquisitie. Dit is toch volgens uw eigen spelregels verboden op dit forum

Klopt Chris.

Gast

Re: gebeld door hypotheek advies buro

Ongelezen bericht door Gast »

Jean,

Kon je het triple effect, is w3vd direct van Labouchere ook afkopen, ik kan daar niks van in m'n contract vinden.

ja, dat is ook mogelijk. De resterende termijnen voldoen minus een zogenaamde korting van 50% eea verrekend met de schuld.

Vraag 2: Kun je een hypotheek krijgen met een 2-jarig contract van ong. 1000 euro netto p. mnd met daarna waarschijnlijk weer bijstand.
b.v. koopsubsidie?

Dat is een hele moeilijke zaak. Die koopsubsidie is aan zoveel regels gebonden, een doodgeboren kindje.

Wil je in aanmerking komen voor koopsubsidie heb je voor 100% iets van eigen vermogen nodig....hele kromme regeling die bijna niet te verzorgen valt. Elke keer als ik iemand daarmee denk te helpen loop ik ergens tegenop waardoor het niet kan.

Als een hypotheekbank al van te voren weet dat je binnenkort geen werk meer hebt willen ze niet. Je moet in vaste dienst zijn en je moet rekenen dat je tot 5,3 ongeveer je brutoinkomen kunt verhypotheken.
Bijstand valt buiten de boot of ze moeten het nog niet weten.

Vraag 3: Hoe schat jij de kans van de eega's in als praktijkman in de financiele dienstverlening?

Ikzelf liet indertijd altijd de contracten tekenen door echtgenoot en echtgenote, ik ging er zelfs voor terug. Bij Spaar Select mochten we geen genoegen nemen met 1 handtekening. Dus eigenlijk heb ik geen ervaring wat dat betreft. Maar denk wel dat je meer poot hebt om op te staan omdat het contract op naam staat van beide, toch, en maar door 1 iemand is ondertekent. Lijkt mij redelijk simpel.

groeten terug,

Jean

Met vr. gr.

Dubio

Gast

Re: gebeld door hypotheek advies buro

Ongelezen bericht door Gast »

Frans, neem Chris mee, kunnen we eens babbelen over die zogenaamde acquisitie, hij begrijpt het volgens mij niet.

WG

Re: gebeld door hypotheek advies buro

Ongelezen bericht door WG »

Ik zou ook zo graag een oplossing willen in deze zenuwslopende
lease drama.
Ben eegaleaser en lid van leaseverlies.
Heb het Dexia wurg-contract niet getekend,omdat je dan af moet zien van al je rechten en ook dat mijn man moest ondertekenen.
Hij is boos omdat ik een WVD contract heb afgesloten
zonder hem te raadplegen. :oops:
Wel heeft hij de vernietigings brief ondertekend en verder
wil hij er niets meer over horen.
We hebben een eigen huis, en de overwaarde opgenomen
3 jaar geleden voor de aanschaf van een nieuwe keuken.
Om nog een keer de notaris kosten te betalen en onze hypotheek
te verhogen om Dexia te betalen daar wil hij niets van weten.
Mijn WVD contrakt loopt af op 4 januarie 2004.
Op mijn lease-overeenkomst staat totaal overeengekomen
leaseesom: 9.423,90euro
Aan het einde van de lease-overeenkomst het restant van:7.744,12 betaal maandelijks aan rente 45,32 euro.
Wat mijn restschuld zal zijn in 2004 weet ik niet.
Ik heb een parttimebaan en verdien ongeveer 450 euro in de maand.
Heb een eigen rekening waar Dexia automatich maandelijks de lease-rente heeft afgehaald.
Als IK naar een bank zou gaan om een lening af te sluiten met mijn inkomen zou dat kunnen?? dacht van niet.
Bij Dexia kon het wel!!!
Als ik mijn schuld ??aan Dexia zou kunnen aflossen met een lening ben ik van Dexia af, wordt niet bedreigt met deurwaarders,
maar ga wel weer een lening aan bij een bank en die schuld zal toch afgelost moeten worden.
Ik hoop nog steeds dat er een betere oplossing komt van Dexia.

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: gebeld door hypotheek advies buro

Ongelezen bericht door Jean »

Hai, het is best te begrijpen dat je man er niets meer over wilt horen, dat gezeik.

Toch zou ik proberen om hem ervan te overtuigen om toch nog eens te bekijken of er mogelijkheden zijn in de hypotheek.

Ok, er zijn kosten, maar die zijn toch nog voor een groot deel aftrekbaar en de rente is dermate laag dat je op een leuke lage maandlast kan komen.

Om te weten te komen hoe je situatie is dien je eigenlijk alleen maar naar een voor jou te vertrouwen adviseur te gaan. Leg het hem voor en kijk wat er kan.

Wellicht kun je met het rapport je man overtuigen om toch nog een keertje wat te doen met je hypotheek.

Succes,

vriendelijke groet,

Jean

WG

Re: gebeld door hypotheek advies buro

Ongelezen bericht door WG »

Beste Jean

Wij gedupeerden hopen nog steeds op een wonder dat de
drie wijze heren, leaseverlies ,eegalease en pay-back iets voor
ons kunnen doen, maar ik denk niet dat al onze schulden??
zo maar van de tafel geveegt zullen worden.
En dan???
Natuurlijk hebben ze al veel bereikt en daar ben ik hun oprecht dankbaar voor,maar ook de kleine man - vrouw hier op het forum geeft
de gedupeerden een helpende hand,en wat je er mee doet is aan jou.
In ieder geval bedankt Jean voor je advies ga het zeker proberen.

vr gr
Wilma

Gesloten