Pagina 2 van 3

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 26 mei 2011 08:16
door Marcxxx
@renegade:

Mijn belofte aan jou is, dat als ze dit niet heel spoedig en netjes oplossen, je er een strijdmakker bij hebt!

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 08 jun 2011 20:38
door Marcxxx
Zijn we weer...

Inmiddels heb een contactpersoon toegewezen gekregen welke me de indruk geeft te snappen wat het probleem is.
Ik ben keurig een tweetal keren gebeld, er is een drietal keer mailcontact geweest, ik heb eea als bewijs doorgestuurd.

Concreet is er nog steeds niets geregeld, ben benieuwd wanner ik nu 's uitsluitsel hoor!
Wil dus, ondanks het tonen van goede wil door beide partijen, niet echt vlotten mbt het concretiseren van een oplossing.

Ik meld me weer!

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 15 jun 2011 11:18
door Marcxxx
Ondanks de toezeggingen per telefoon en e-mail om alles zsm op te lossen, heb ik niets meer vernomen.
Ik ontvang dus wel ontvangsbevestigingen, mailtjes met "we komen er zsm op terug".

Inmiddels word ik alweer weken aan het lijntje gehouden.

Ik heb ze vanochtend per mail gemeld wat ik van de gang van zaken vind en ze een ultimatum gesteld.

Waarom verbaast het me allemaal niet?

Zucht!

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 20 jun 2011 16:28
door Marcxxx
Vandaag reactie van Unive ontvangen: Men zegt dat ze in hun recht staan en mij een factuur hebben verzonden.
Heb ik nooit gezien en aanmaningen ook niet.

Ongelooflijk wat een k*(U&&(*&%243 bedrijf is dat zeg.

Je komt er gewoon niet door, het lijkt wel David vs. Goliath!

Moet ik nu m'n pijn pakken en maar betalen of de boel laten klappen en naar de rechter gaan?
Groeten, een erg boze en inmiddels gefrustreerde Marcxxx

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 20 jun 2011 18:35
door Jolijn
Een factuur...
Bij die reactie van Univé zat een kopietje van die bewuste factuur?

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 20 jun 2011 18:39
door Jolijn
Als jij reageert zoals je nu doet, waarom zou je dan (destijds) niet op die bewuste factuur + aanmaningen gereageerd hebben?
Gezien de moeite die je nu doet, lijkt het logisch dat je dat ook gedaan zou hebben, als je bewuste factuur en/of aanmaningen ontvangen zou hebben.
Daarom zou ik het logischer vinden dat jou idd niets daarover bekend is.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 20 jun 2011 23:23
door renegade66
dit antwoord had ik wel verwacht hoor marcxxx.

ik hoop dat je alle bewijzen in handen hebt.
dit gaat een langdurig gevecht worden met die oelewappers.

houd een dossier bij van alle gesprekken en schrijven, ze zullen gaan liegen en bedriegen en je het vuur aan de schenen leggen.

houd gewoon voet bij stuk als je zeker weet gelijk te hebben.

succes,

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 21 jun 2011 09:48
door Marcxxx
@jolijn:

Ik vernam idd pas gisteren dat het om een factuur mbt eigen risico gaat.
Vanzelfsprekend heb ik om een kopie gevraagd, maar zoals verwacht nog geen reactie gehad.

Graydon had enkel een soort van uitdraai met daarop de "schuld", zonder verdere aanvulling.

De arrogantie van Unive is opvallend, en volgens mij vergeten ze dat ik een klant ben?!
Ik kom dus zo geen klap verder met die lui!

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 21 jun 2011 10:06
door AVDD
Marcxxx schreef:Vandaag reactie van Unive ontvangen: Men zegt dat ze in hun recht staan en mij een factuur hebben verzonden.
Heb ik nooit gezien en aanmaningen ook niet.

Ongelooflijk wat een k*(U&&(*&%243 bedrijf is dat zeg.

Je komt er gewoon niet door, het lijkt wel David vs. Goliath!

Moet ik nu m'n pijn pakken en maar betalen of de boel laten klappen en naar de rechter gaan?
Groeten, een erg boze en inmiddels gefrustreerde Marcxxx
Ik vind het persoonlijk wel typisch dat mensen op dit forum altijd alle post krijgen, maar rekeningen en aanmaningen op mysterieuze wijze schijnen te verdwijnen.

Ik wil niet over jouw situatie oordelen, maar het is natuurlijk erg simpel om te zeggen dat je nooit een factuur of een aanmaning hebt ontvangen als je een 'wanbetaler' bent. Bedrijven zullen dat soort smoesjes wel aan de lopende band krijgen en als er geen aannemelijke reden is waarom je niets hebt gehad (zoals een adreswijziging) dan kun je het vergeten, vrees ik.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 21 jun 2011 10:22
door Jolijn
AVDD schreef:Ik vind het persoonlijk wel typisch dat mensen op dit forum altijd alle post krijgen, maar rekeningen en aanmaningen op mysterieuze wijze schijnen te verdwijnen.
TS schrijft oa dit: heb wel factuur van eigen risico ontvangen. Deze is meteen betaald, was ook een veel lager bedrag.

Het lijkt mij eigenlijk wel logisch. Als zoiets dergelijks echt 'mysterieus' zou zijn, zou bijv. de originele factuur niet ontvangen zijn en 1 (of meerdere) aanmaningen wel. In geval van TS is er niets ontvangen. Dan lijkt 't juist logisch dat er niets verstuurd is......of naar een verkeerd adres.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 21 jun 2011 10:32
door AVDD
Jolijn schreef:
AVDD schreef:Ik vind het persoonlijk wel typisch dat mensen op dit forum altijd alle post krijgen, maar rekeningen en aanmaningen op mysterieuze wijze schijnen te verdwijnen.
TS schrijft oa dit: heb wel factuur van eigen risico ontvangen. Deze is meteen betaald, was ook een veel lager bedrag.

Het lijkt mij eigenlijk wel logisch. Als zoiets dergelijks echt 'mysterieus' zou zijn, zou bijv. de originele factuur niet ontvangen zijn en 1 (of meerdere) aanmaningen wel. In geval van TS is er niets ontvangen. Dan lijkt 't juist logisch dat er niets verstuurd is......of naar een verkeerd adres.
Wat ik wil zeggen is dat het lastig is om te bewijzen dat je iets niet hebt ontvangen als een bedrijf wel alles heeft verstuurd naar het juiste adres.

Je gaf eerder al aan dat het niet aannemelijk is dat TS iets heeft ontvangen, omdat hij nu zo actief reageert. Dat past helaas niet echt in de bedrijvenlogica, omdat hij nu vorderingen van een incassobureau heeft gehad. Vanuit het bedrijf gezien is het logisch dat er nu ineens vol enthousiasme op gereageerd wordt, er moeten immers extra kosten betaald worden en dan werkt de brievenbus ineens wel.

Ik heb in het verleden ook bij grotere organisaties gewerkt en ik heb wel een idee hoe ze met dit soort dingen omgaan. Ik ben dus bang dat het voor Marcxxx een verloren zaak is.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 21 jun 2011 10:43
door DJM
Het is vreemd dat Unive het allemaal zo lang moet laten duren.
Als een klant een vraag heeft over een vermeende rekening dan zou je toch zeggen dat een medewerker dat meteen bij het eerste telefoongesprek of email moet kunnen uitleggen?
Ik neem aan dat de rekening openstaat dus waarom moet het dan allemaal zo schimmig?

Het trieste is dat het ineens wel meteen uitgezocht kan worden als een programma als Radar er heen gaat en dan blijkt vaak dat er fouten zijn gemaakt door het bedrijf.

Een dikke onvoldoende voor Unive dus.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 21 jun 2011 11:05
door Jolijn
AVDD schreef:
Jolijn schreef:
AVDD schreef:Ik vind het persoonlijk wel typisch dat mensen op dit forum altijd alle post krijgen, maar rekeningen en aanmaningen op mysterieuze wijze schijnen te verdwijnen.
TS schrijft oa dit: heb wel factuur van eigen risico ontvangen. Deze is meteen betaald, was ook een veel lager bedrag.

Het lijkt mij eigenlijk wel logisch. Als zoiets dergelijks echt 'mysterieus' zou zijn, zou bijv. de originele factuur niet ontvangen zijn en 1 (of meerdere) aanmaningen wel. In geval van TS is er niets ontvangen. Dan lijkt 't juist logisch dat er niets verstuurd is......of naar een verkeerd adres.
Wat ik wil zeggen is dat het lastig is om te bewijzen dat je iets niet hebt ontvangen als een bedrijf wel alles heeft verstuurd naar het juiste adres.
Dat is dan voor het bedrijf net zo lastig om te bewijzen.
Ja, nu moeten er incassokosten betaald worden, maar welke reden heeft Univé om te denken dat TS een zgn wanbetaler is/rekeningen niet wil betalen? Is daar enige aanleiding toe?

Heb eens een kennis geholpen met het 'bewijzen' van niet ontvangen post.
Daar werd door een bedrijf om verzocht. :roll:
We hebben de wel ontvangen post genoemd, met datum en kenmerk. Vervolgens gesteld dat als het bedrijf daarbuiten nog meer brieven verzonden zouden hebben, deze dus niet ontvangen zijn.

Verder eens met DJM.

@TS. Kan het niet zijn dat de factuur die je al dan niet betaald zou hebben, die factuur van eigen risico is, maar dan verhoogd met herinnerings/aanmaningskosten e.d.? Dus 1 en dezelfde factuur?

O nee dat kun je nog niet weten, want kopie van betref. faktuur heb je nog (steeds) niet.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 21 jun 2011 11:09
door Jolijn
Marcxxx schreef:Unive heeft taal noch teken laten horen, ik kreeg wel van Gardon een brief om met twee dagen te betalen.
Graydon heeft me nu toegezegd even"op de rem te trappen". Dit omdat unive geen reactie geeft.
Heb telkens Graydon ge-cc't, ze zagen dat ik telkens contact zoek met Unive.
Marcxxx
Dit zal wellicht geen eigen initiatief van Graydon zijn, die handelt in opdracht van Univé.
De rem staat er nog steeds op?

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 29 jun 2011 09:17
door Remo2000
Ik zit zelf ook bij unive en hoor veel klachten over de dienstverlening. Met name de wachttijd bij telefonisch contact. Echter volgens de klant monitor zorgverzekeraars van marketrespons zijn de klanten van unive overwegend erg positief.

Rene,

http://www.zorgverzekeraar-vergelijken.nl/
http://www.basisverzekering-vergelijken.nl
http://www.basisverzekeringen2012.nl/

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 29 jun 2011 17:49
door Marcxxx
Inmiddels heb ik negen dagen geleden via mail een reactie naar ze verzonden. Ook direct naar de aan mij toegewezen contactpersoon.
Helaas, je raadt het al, geen bericht terug.

Blijkbaar mag men er vier weken over doen een reactie te versturen. Dit volgens het SKGZ.

Dan houden ze deze klant (nou ja) nog even aan het lintje.

Ben benieuwd of men dat daar bewust zo doet, of het gewoon onkunde is...

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 24 jul 2011 08:46
door Marcxxx
Hi,

Na een fiks aantal mailtjes en een paar telefoontjes tot de volgende conclusie gekomen:

Men heeft mij in februari een factuur verzonden voor een gedeelte van het eigen risico, nooit gezien/ontvangen.

Uiteindelijk afgesproken dat ik het gehele bedrag + incassokosten aan Graydon betaal en van Unive de onterechte incassokosten terug krijg betaald.

Heeft maanden moeten duren maar uiteindelijk toch mijn recht gehaald...als ze ook daadwerkelijk betalen.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 25 jul 2011 18:26
door Jolijn
Dat zoiets zo lang moet duren......
Je hebt het schriftelijk afgesproken neem ik aan?
Beetje omslachtig (van Univé) om het zo te laten lopen, maar ik kan me voorstellen dat je hiermee uiteindelijk maar genoegen hebt genomen.

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 25 jul 2011 19:25
door frenchy
Marcxxx schreef:Hi,

Na een fiks aantal mailtjes en een paar telefoontjes tot de volgende conclusie gekomen:

Men heeft mij in februari een factuur verzonden voor een gedeelte van het eigen risico, nooit gezien/ontvangen.

Dus geen vergoedingsoverzicht, geen acceptgiro, geen 1e, 2e en 3e aanmaning ontvangen. Knap hoor dat de post 5 x niet aankomt. :roll:
Geloof er helemaal niks van....

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Geplaatst: 04 aug 2011 23:59
door Marcxxx
@frenchy:

Als je goed had gelezen voordat je mijn oprechte geplaatste klacht in twijfel trekt en ook nog de moeite nam je ongeloof hier te ventileren.... dan had je gelezen dat deze ook nooit zijn verzonden door Unive!
Lekker makkelijk om zoiets te plaatsen, voortaan goed lezen ipv de slimmerik uithangen!

on topic:
Inmiddels heb ik met Unive , die dus hun fout hebben toegegeven, de afspraak gemaakt dat ik de incassokosten betaal aan Graydon en dat zij het weer aan mij terugbetalen. Ze hebben dus onterecht eea naar Graydon verzonden, zonder mij de mogelijkheid te geven eigen risico te betalen.

Opgelost dus!