Pagina 2 van 4

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 12:44
door gijs2006
Hoe groot is het bord voor je hoofd als je niet kan indenken dat je niet tot vlak voor sluitingstijd (en ja, 40 minuten voor sluitingstijd is voor een kappersdienst inderdaad vlak voor sluitingstijd) terecht kan. Maar wat ik nog veel erger vind, is dat je dit bedrijf op een groot publiek forum volkomen onterecht zwart maakt. Enig idee wat dit voor gevolgen kan hebben voor een bedrijf wanneer iedere klant voor ieder wissewasje gelijk zijn heil zoekt bij Tros Radar? Ga dan gewoon de discussie/het gesprek aan in de winkel zelf! Wat kunnen sommige mensen toch verschrikkelijk dom zijn.

Gr,
Gijs

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 13:00
door sephora30
Iemand voor dom uitmaken das pas dom!

Ze kunnen ook in hun folder of waar dan ook zetten; wij kappen tot 20.00.
Das duidelijker.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 13:18
door tufima
sephora30 schreef:Iemand voor dom uitmaken das pas dom!

Ze kunnen ook in hun folder of waar dan ook zetten; wij kappen tot 20.00.
Das duidelijker.
Spijkers op laag water zoeken.....

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 13:19
door Emmy75
Deze kapper ken ik persoonlijk niet. Maar ik ben bij mijn eigen kapper (welke ook zonder afspraak werkt) wel vaker binnen gelopen om ca 30 tot 25 minuten voor sluitingstijd en meestal werd ik dan keurig geholpen (wassen, knippen en stylen) en waren ze ook klaar rond sluitingstijd. Soms kwam het inderdaad wel voor dat het te druk was waardoor ze me niet meer konden helpen. Maar goed dat kan ik dan begrijpen en heb ik pech voor die keer. Kleuren ofzo kan dan niet, maar ook dat vind ik begrijpelijk en zorg ik dat ik er eerder ben.

Persoonlijk vind ik dat de klant er best rekening mee mag houden bij de bepaling van het tijdstip van binnenwandelen dat de kapper/ster redelijkerwijs rond sluitingstijd klaar is. Normaliter weet iedereen zelf wel hoe lang zijn/haar knipbeurt ongeveer duurt. Ik vind het begrijpelijk dat je niet 1 minuut voor sluitingstijd kan binnenwandelen en verwachten dat je dan nog geholpen wordt want binnen die tijd is (bijna) niemand klaar. Immers is het in alle winkels de bedoeling dat je om sluitingstijd klaar bent met winkelen.
Sephora30 schreef:Ze kunnen ook in hun folder of waar dan ook zetten; wij kappen tot 20.00.
Das duidelijker.
Doen ze dan de dienst verlenen tot 20.00 uur of doen ze dan juist helemaal niets tot 20.00 uur :mrgreen:
Ze zouden ook kunnen zeggen dat de klant afgewerkt moet zijn voor 20.00u, maarja da's ook weer zo dubbelzinnig. :lol:

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 13:29
door sephora30
Het ligt eraan wat de klant gedaan wil hebben en dat moet dan voor 20 uur klaar zijn. Hoeft natuurlijk niet op de minuut.
Dus kom je om 10 voor 8 dat je een permanentje wil dan kunnen ze dat weigeren.

Kom je om half 8 en wil je knippen dan zou dat mogelijk moeten zijn.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 13:30
door sephora30
tufima schreef:
sephora30 schreef:Iemand voor dom uitmaken das pas dom!

Ze kunnen ook in hun folder of waar dan ook zetten; wij kappen tot 20.00.
Das duidelijker.
Spijkers op laag water zoeken.....
Blijkbaar zijn er meer mensen met deze klacht anders staat het niet op hun site.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 13:40
door Emmy75
sephora30 schreef:Het ligt eraan wat de klant gedaan wil hebben en dat moet dan voor 20 uur klaar zijn. Hoeft natuurlijk niet op de minuut.
Dus kom je om 10 voor 8 dat je een permanentje wil dan kunnen ze dat weigeren.

Kom je om half 8 en wil je knippen dan zou dat mogelijk moeten zijn.
Juist ja, dat vind ik ook inderdaad.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 13:42
door tufima
sephora30 schreef:
tufima schreef:
sephora30 schreef:Iemand voor dom uitmaken das pas dom!

Ze kunnen ook in hun folder of waar dan ook zetten; wij kappen tot 20.00.
Das duidelijker.
Spijkers op laag water zoeken.....
Blijkbaar zijn er meer mensen met deze klacht anders staat het niet op hun site.
Klacht?

Ik vind de opmerking van TS en diens medestanders niet eens kwalificeren als klacht. Ieder normaal denkend mens zou de opstelling van de kapper kunnen begrijpen.

Nu dit ook nog eens duidelijk op hun site staat zijn de voorwaarden voor iedereen kenbaar. En als je je niet kan vinden in hun voorwaarden dan snap ik je opmerkingen al helemaal niet, want dan zou ik gewoon nooit naar deze kapper gaan en lekker naar je "normale" kapper gaan. Maar als ze je daar dan ook een keer weigeren mag je dat ook hier posten hoor...

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 14:08
door Teunbosseman
Man man man, ik kan een grote grijns niet onderdrukken......waar maken we ons druk om.

Zelf heb ik de verruiming van de openingstijdenwet meegemaakt. Ja, dat was nog in de tijd dat veel winkels tussen de middag dicht gingen om te lunchen.
Toch kwamen bijna altijd dezelfde mensen 5 min voor sluitingstijd hun boodschappen doen.
Daarop stond er een medewerker bij de deur welke klanten erop wees dat de winkel dicht ging. Het gros begreep dat......sommige niet maar dat was toen.

In de detailhandel werd het zogenaamde - afhelpkwartiertje - uitbetaald, weet niet hoe dit in de kappersbranche is geregeld, maar als niet wordt doorbetaald dan kan ik mij de medewerkers wel voorstellen.

Maar als ik naar mijzelf kijk en ik kom 30 a 45 minuten van te voren in de winkel om geknipt te worden dan komt het wel eens voor dat men dat niet meer redt.
Ja, is open t/m 20:00 maar wil nog niet zeggen dat je dan ook behandeld kan worden.
Maak dan een afspraak.

Vergelijking met supermarkt is appels met peren vergelijken. Als je 5 min voor sluitingstijd binnenloopt zal, bij ons in ieder geval, de medewerker erop atendern dat de winkel bijna dicht gaat.
Boodschappen doe je wel wat sneller dan een knipbeurt.


TS heeft blijkbaar ook in een winkel gewerkt en had er geen problemen mee als 2 min voor einde nog klanten om een en ander kwamen. Wel, kreeg je doorbetaald dat afhelpkwartiertje?
Daarbij zijn zeer veel versafdelingen onbemand in de avond en ligt veel al voorverpakt kant en klaar om mee te nemen.

Mensen die vroeger om 5 voor 6 binnenkwamen, komen nu om 5 voor 8 of 5 voor 9 of 5 voor wat dan ook binnenlopen.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 09 mei 2011 14:12
door sephora30
[Off-topic bericht verwijderd door de moderator]

Re: Brainwash!

Geplaatst: 10 mei 2011 15:11
door Leojes30
IK ben het toch ook met TS eens hoor...

Ze werken zonder afspraak bij BW >.je kunt dus geen afspraak maken! Je kan ook niet bellen om te vragen of het nog zin heeft te komen ( om 19.00 ofzo)

En ze adverteren tot 20.00, zoals gezegd tuurlijk snap ik dat je dan niet om 19.45 moet binnen lopen maar 40 minuten VOOR sluitingstijd en dan al niet meer geknipt kunnen worden. Ik heb dat ook al twee keer mee gemaakt

Aan de andere kant waar maak je, je druk om en als je die prijs ziet kan je ook eigenlijk niet echt service verwachten.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 10 mei 2011 15:35
door seconds-out
Leojes30 schreef:IK ben het toch ook met TS eens hoor...

Ze werken zonder afspraak bij BW >.je kunt dus geen afspraak maken! Je kan ook niet bellen om te vragen of het nog zin heeft te komen ( om 19.00 ofzo)

En ze adverteren tot 20.00, zoals gezegd tuurlijk snap ik dat je dan niet om 19.45 moet binnen lopen maar 40 minuten VOOR sluitingstijd en dan al niet meer geknipt kunnen worden. Ik heb dat ook al twee keer mee gemaakt

Aan de andere kant waar maak je, je druk om en als je die prijs ziet kan je ook eigenlijk niet echt service verwachten.
Ligt eraan tot hoe laat het personeel betaald wordt.
Als het tot 8 uur is lijkt 19.20 mij zelfs nog tekort, want je moet dan een klant knippen EN de boel schoonmaken/opruimen/kassa opmaken.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 05 jul 2011 22:39
door Arazaël
Chocomelk schreef:Wil je hebben dan dat ze je om 19.50 gaan knippen en om 20.00 zegggen
zo dat was het voor vandaag mevrouw, kom morgen maar terug als u het verder afgeknipt wilt hebben ?

Wat als er om 19.30 een klant binnenkomt die haar haren geknipt en gekleurd wil hebben ???
Risico van het vak? Als iemand belt om 16.59 laat ik de telefoon toch ook niet liggen omdat ik om 17.00u klaar ben met werken? Met het risico dat deze persoon me een halfuur lang bezig houdt. Dat is dan jammer, voor mij. Het is mijn werk en ik doe het graag. Dus ik help ook de mensen die om 16u:59m:59s bellen!

Re: Brainwash!

Geplaatst: 05 jul 2011 23:23
door Emmy75
Arazaël schreef: Risico van het vak? Als iemand belt om 16.59 laat ik de telefoon toch ook niet liggen omdat ik om 17.00u klaar ben met werken? Met het risico dat deze persoon me een halfuur lang bezig houdt. Dat is dan jammer, voor mij. Het is mijn werk en ik doe het graag. Dus ik help ook de mensen die om 16u:59m:59s bellen!
Heel netjes overigens dat je de telefoon nog opneemt. Toch vind ik die vergelijking niet helemaal opgaan. Bij een telefoontje weet je nooit hoe lang het gaat duren. Je hebt kans dat dit erg lang gaat duren, je hebt ook kans dat het binnen een paar minuutjes is afgehandeld of beantwoord. Bij een knipbeurt bij een kapper weet je vantevoren als je 5 minuten voor sluitingstijd binnenloopt dat je zeker 10 a 15 minuten na sluitingstijd nog niet klaar bent. Daarbij moet er daarna nog schoongemaakt worden.. haren vegen enz.. dus wordt al gauw een half uur na sluitingstijd.

Bovendien heb je aan de telefoon nog altijd de mogelijkheid om uiterst netjes aan te geven dat het gevraagde nu niet uitgezocht kan worden of beantwoord (desnoods met een plausibele smoes) als je het gevoel hebt dat het te lang gaat duren. Vervolgens even de vraag noteren en vragen of je op een bepaald tijdstip kan terugbellen of mailen ofzo. Dan is het wel belangrijk die afspraak na te komen. Toegegeven misschien niet netjes, maar als dit heel netjes gedaan wordt, is er wel degelijk begrip voor.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 06 jul 2011 00:35
door Ouwe aap
Totaal mee eens Emmy !

Re: Brainwash!

Geplaatst: 06 jul 2011 11:15
door Leojes30
Ben het ook met jou eens Emmy, maar je zegt ( terecht) 5 a 10 minuten voor sluitingstijd, en dat vind ik toch iets anders als 40 minuten.

Maar nogmaals het heeft ook te maken met de (te verwachten) service.
Het kost al 3 keer niets bij BW dus ja...

Re: Brainwash!

Geplaatst: 06 jul 2011 11:36
door Emmy75
Leojes30 schreef:Ben het ook met jou eens Emmy, maar je zegt ( terecht) 5 a 10 minuten voor sluitingstijd, en dat vind ik toch iets anders als 40 minuten.
40 minuten voor sluitingstijd zou m.i. soms moeten kunnen voor wassen/knippen/föhnen. Kleuren erbij duurt meestal langer. We weten in dit geval ook niet hoe druk het was en of er nog wachtenden waren. Als de wachttijd voor een nieuwe klant een klein half uurtje bedraagt, is het best mogelijk dat je niet meer geholpen kunt worden. Dat kan ik dan weer begrijpen.

Zelf ga ik ook altijd naar een kapsalon die niet op afspraak werkt, niet deze keten maar een andere. Soms ben ik ook wel eens 45 minuten voor sluitingstijd binnengevallen. Dan kijk ik even rond en vraag netjes of ik nog geholpen zou kunnen worden. Ik hou er dan al rekening mee dat het mogelijk best eens druk zou kunnen zijn en dat ik dan pech heb. Dat risico accepteer ik dan. In deze gevallen had ik soms geluk en kon ik direct geholpen worden en soms was het ook te druk en had ik pech. Nou dan zei ik vriendelijk dat ik wel een ander keertje terugkwam. Maar ik ga me er niet boos over maken of zoiets, ik zie het dan gewoon als een risico welke ik zelf neem, moet ik maar eerder komen. Tja dat eerder komen dan niet altijd kan.. da's niet hun probleem maar de mijne.

Re: Brainwash!

Geplaatst: 06 jul 2011 16:21
door seconds-out
Arazaël schreef:
Chocomelk schreef:
Risico van het vak? Als iemand belt om 16.59 laat ik de telefoon toch ook niet liggen omdat ik om 17.00u klaar ben met werken? Met het risico dat deze persoon me een halfuur lang bezig houdt. Dat is dan jammer, voor mij. Het is mijn werk en ik doe het graag. Dus ik help ook de mensen die om 16u:59m:59s bellen!
Zeker, als er een klant tegen sluitingstijd binnenkomt, kan je weer een uurtje overwerk bijschrijven.
Of de baas moet zelf willen schoonmaken, opruimen, kassa opmaken enz.
Dan kan je maar een half uur declareren. 8)

Voor niks gaat de zon op. :mrgreen:

Of zegt de baas tegen de klanten dat ze na sluitingstijd korting krijgen, omdat het personeel toch "gratis" werkt?

Re: Brainwash!

Geplaatst: 06 jul 2011 17:30
door Jannes22
Wat een probleem maakt TS er van. Als ik het zo lees kwam je 40 minuten voor sluitingstijd binnen en waren er 2 kapsters beide bezig met een klant. Ze kunnen zelf heel goed inschatten hoe lang dit nog geduurt zou hebben en hebben waarschijnlijk de conclusie getrokken dat ze niet nog meer tijd hadden voor een nieuwe klant. Bekijk het eens uit het oogpunt van de kapsters, deze staan waarschijnlijk een lange dag te knippen en willen gewoon om 8 uur klaar zijn en naar huis, begrijplijk toch?

Re: Brainwash!

Geplaatst: 22 okt 2011 18:11
door Charles.K
Nou zat ik onlangs bij Brainwash, waar nog 2 personen voor mij geknipt worden( bijna klaar). Komt er ineens een jongeman binnen ruim een uur van te voren, hangt zijn jas op en net wannneer hij wilt gaan zitten, krijgt hij opeens van de werkende stagiers te horen, en ook onbeschoft dat ze waren.....jij kan niet meer geknipt worden. Echt waar! Nou weet ik niet of het om zijn afkomst ging of dat ze gewoon geen zin meer hadden. En zo goedkoop zijn ze weer ook niet. Voor mij was het de eerste en laatste keer bij Brainwash!