Pagina 2 van 6

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 10 mei 2011 22:29
door Akarrenman
@ Violet

Ben morgen vrij, en zal direct weer gaan bellen, ben dus nu ook erg benieuwd.

De website heb opgeslagen, en zal ook daar eens lezen en contact zoeken! dank voor u tip, dank ook voor de beste wensen.

@ Chocomelk

Ja walgelijk hé? niet dat wij hier de enige in zijn hoor, want heb inmiddels vele klachten gelezen omtrent dat zooitje, wat zich PractiCOMFORT noemt, schrok er zelfs van, zoveel mensen die ook allemaal niet voor een lolletje in een scootmobiel gaan zitten, en dan zo omgaan met die mensen!? vind het echt vreselijk. zal alle laden openen hoor, dank voor u reactie.

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 11 mei 2011 18:42
door Akarrenman
Hallo allen,

Heb wederom gebeld met WMO, dit maal kreeg ik een weer een andere consulente, die mij wist te vertellen, dat mijn Zus zelf maar moest bellen. Op de vraag dat ik slechts een beetje de weg kwijt ben, en ik zelf nauwelijks weet, waar het nog te zoeken met mijn zus, reageert ze flauw: Ik neem aan dat uw Zus niets aan haar spraakvermogen mankeert? of anderzijds problematiek dat ze zich zelf moeilijk verstaanbaar kan maken?

Nee mevrouw: Dan kan uw Zus zelf telefoneren, of haar hulpverleners ik zit hier niet om algemene vragen te beantwoorden, en voor ik nog iets kan zeggen verbreekt ze de verbinding.

Vandaag heb ik gesproken met de thuiszorger van mijn Zus, zij kan wellicht iets meer betekenen en zal samen met mijn Zus contact zoeken met het WMO.

Vandaag ontving ik zowaar een E-Mailtje van Practicomfort, meneer K, bemoeit zich er nu mee. En die kwam precies met hetzelfde verhaal aan: U heeft ondertekend voor de koop, en wij bieden momenteel geen betalingsregelingen meer aan, maar voor u maken we een uitzondering! Wederom heb ik dus maar aangegeven dat ik graag mijn geld terug zie.

Maar daar wenst men niets over te weten, heel lastig bedrijf. Oplichters !

Mvg Anton

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 13 mei 2011 20:03
door VioletPrue
Ik hoop dat u een naam van die Wmo dame heeft.
Dikke klacht indienen bij de afdelingsmanager van Sociale Zaken, met een CC'tje van de klacht naar de wethouder Sociale Zaken, want dit is achterlijk gedrag!
Stel dat uw zus verstandelijk niet 100% in orde was, of inderdaad een belemmering in haar spraakvermogen had of doof was!
Dit kun je gewoon niet zeggen, asociaal!

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 14 mei 2011 08:30
door Akarrenman
Dank je Violetpure,

Jazeker ik heb de naam van de dame in kwestie, ik heb getracht uit te leggen dat mijn zus bedlegerig is, en overdag moet bijslapen omdat ze aan de morfine zit, en dus vaak zelf niet in staat is te functioneren, door haar MS kan ze vaak niet op de juiste woorden komen, haalt dingen door elkaar, heeft veel pijn. door haar nek kan ze niet langer dan 2 uur zitten, zit daardoor ook aan de morfine dus, is suf dus kan zich moeilijk concentreren, maar nee volgens de dame van het WMO, moet mijn Zus gewoon zelf bellen!

Wij weten momenteel ook niet echt goed, wat we met dit aanmoeten. Mijn Zus kreeg te horen, dat ze nu weer een andere aanvraag moest indienen, met zoveel mogelijk bewijzen van artsen bijgevoegd, en nu heeft ze dit wel allemaal keurig in de mappen thuis, maar ze is al zo ziek en we zien dat ze moe is van het vechten, en ik begrijp dat maar al te goed.

zal nog een strijd worden dus, zorg in Nederland anno 2011 :cry:

Mvg Anton

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 14 mei 2011 09:01
door discovery
Wat je ook kan doen is je plaatselijke CIZ (Centrum indicatiecentrum zorg) bellen. Aan hun leg je het hele probleem uit. Zij zullen een afspraak maken en op huisbezoek komen. Zorg dan dat je zoveel mogelijk kopieen van medische gegevens bij de hand hebt.
Zij nemen uiteindelijk de beslissing of je zus in aanmerking kan komen voor een scootmobiel en zullen dit advies doorgeven aan de afdeling WMO van je gemeente. WMO mag dit advies niet negeren.
Dit is wat ik mij herinner hoe het gegaan is bij mijn aanvraag voor een scootmobiel.

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 16 mei 2011 18:48
door VioletPrue
discovery schreef:Wat je ook kan doen is je plaatselijke CIZ (Centrum indicatiecentrum zorg) bellen. Aan hun leg je het hele probleem uit. Zij zullen een afspraak maken en op huisbezoek komen. Zorg dan dat je zoveel mogelijk kopieen van medische gegevens bij de hand hebt.
Zij nemen uiteindelijk de beslissing of je zus in aanmerking kan komen voor een scootmobiel en zullen dit advies doorgeven aan de afdeling WMO van je gemeente. WMO mag dit advies niet negeren.
Dit is wat ik mij herinner hoe het gegaan is bij mijn aanvraag voor een scootmobiel.
Dit klopt op meerdere punten niet.
Niet elke gemeente werkt samen met het CIZ (die van mij al niet, dus dan hoef ik het CIZ niet te bellen) en de eerste aanvraag zul je echt bij de gemeente moeten doen, niet bij het CIZ, zelfs áls zij samenwerken met de gemeente.
Wmo wordt uitgevoerd door de gemeente en niet door het CIZ.
Ook neemt het CIZ geen besluit, zij doen een aanbeveling aan de gemeente en die kan daar ten alle tijde vanaf wijken.
De gemeente beslist immers zelf over haar beleid en daar heeft het CIZ niets over te zeggen.

Wil je echter ietsd aanvragen via de Awbz, dán moet je als eerste het CIZ bellen.

@ TS:
Kijk heel erg uit met die morfine.
Dit kan namelijk een reden zijn om géén scootmobiel te verstrekken.
En op zich is dat best logisch, want het zijn geen aspirines en kunnen de rijvaardigheid behoorlijk beïnvloeden.

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 17 mei 2011 12:29
door Gebruikersnaam3
Geachte heer, mevrouw,

PractiComfort meldt zich via deze site omdat wij naarstig op zoek zijn naar de adresgegevens van de betreffende klacht. Het is PractiComfort er alles aan gelegen om eventuele misverstanden zo adequaat en spoedig mogelijk te verhelpen. Dit kan door eenvoudig het klantnummer te vermelden zo blijven privegegevens beschermd en hiermede kan PractiComfort direct reageren naar de betreffende klant. Echter de gebruikte naam bij de afzender van de klacht is bij ons niet bekend. Wij verzoeken dit zsm bij ons bekend te maken via de email welke u kunt richten aan [email protected].

In afwachting van uw reactie, verblijven wij,

met vriendelijke groet
W.A. van Kekem
PractiComfort

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 17 mei 2011 20:03
door Akarrenman
Nee maar, kijk eens aan!
kom je thuis uit je werk, eet je wat, en vind je een bericht via deze site.

Vind u het niet een beetje erg schandelijk, dat u op deze manier alsnog probeert uw naam als bedrijf te zuiveren? terwijl ik nu al meerdere malen aangaf, dat uw medewerkers, vreselijk hebben gereageerd en onjuist hebben gehandeld, niemand had hier oren naar, en wees voortdurend op : Conform de regels.

Uw telefoniste die de kroon spant, en weigert door te verbinden, en pas op het moment men Kassa, of Radar inschakelt kan het opeens wel?

Nou mijnheer van Kekem, ik zeg het u nog eens: Te laat! jullie maken grove fouten, en pas wanneer jullie dreigen te verzuipen, in een zee van problemen, gaan ineens de oogjes open, en heeft u de reddingsboei? en mag mijn zus alsnog een schootmobiel tegen een betalingsregeling, aanvaarden? terwijl ze eerst word afgescheept met een maandag morgen model, een oud barrel!?

Zoals eerder gemeld, ik wens mijn geld terug. En nee mijn zus draagt de achternaam niet , ze is gehuwd( ja daar had u even niet aan gedacht?) .

U weet zelf heel goed waar dit omgaat, en de manier waarop u zich zelf nu profileert als de onwetende correcte man gaat nergens over, dat had u moeten bedenken, toen uw andere collega met u overleg pleegde, en uw niets wilde weten van het terug storten van mijn geld.

Te laat, wij stappen naar een jurist, u moest maar eens bedenken dat uw beleid van uw telefonistes niet klopt, mensonterend, vals en met voorbedachte raden. de mooie verkopers praatjes, van alles beloven en dan u zelf tegen spreken, en vooral de doelgroep: Oudere, zieken en minder begaafde is natuurlijk een zeer makkelijke prooi.. dat is nog wel het ergste van alles!

Nee ik zet door met mijn voorgenomen zaak, u moest maar eens goed leren. Open uw ogen eens, de vele zaken, de problemen, en nog steeds gaat uw door met diezelfde handelwijze, laat ik dan diegene zijn die wel naar een rechter stapt.

Erg bedankt voor uw reactie, maar deze is zinloos na alles wat er is gezegd en beloofd, maar niet nagekomen, heeft enig idee wat u maar ook uw telefoniste hiermee aandoen tegen die doelgroep, de pijn en de frustraties? mijn Zus ligt daarvan wel dagen over te malen, maar blijkbaar moet men eerst zelf ervaren hoe zoiets voelt, wanneer je de vrijheid word ontnomen, en je verplicht als kluizenaar moet gaan leven, wanneer je aan alle kanten worden tegen gewerkt, in een wereld van instanties, en regels, en verschraling van de zorg, zou juist een bedrijf als Practicomfort, diens klanten moeten helpen en niet oplichten/ afschepen of aan diens lot over laten!

Schandelijk, en daarmee bedoel ik niet alleen onze zaak! Omdat ik mijn Zus niet extra wil belasten, zal ik mijn gegevens met liefde nog wel even doorgeven, en haar klantnummer, maar duidelijk vermelden, dat u vanaf nu met mij heeft te maken, en haar niet meer moet lastig vallen.

Mvg A Karrenman.

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 19 mei 2011 16:28
door Akarrenman
Goed nieuws,
mijn Zus krijgt alsnog een scootmobiel via het WMO, ze is vandaag gebeld
het kan nog wel even duren, maar de toezegging is gedaan.

Ze moeten alleen nog even bepalen, hoeveel kilometers ze met haar scootmobiel zelf moet afleggen in de omgeving, en wat ze mag reizen als ze gebruik maakt van het vervoer en haar rolstoel.

Ze had nu een fijne consulente, dus we hopen maar op een positieve afloop.

Bedankt voor al jullie reactie, en meeleven! Behalve dan het trucje van van gekkum, uhm Kekum.. ( Sorry kon het even niet laten) ben er nog steeds kwaad om, natuurlijk niets gehoord dus heb een idee dat ik kan fluiten naar mijn centjes.

Maar afijn ik ben al blij, dat mijn Zus vooruitgang boekt, en dat ze nu weer wat gerust gesteld is.

Groetjes Anton

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 19 mei 2011 17:09
door VioletPrue
Geweldig nieuws Anton!
Feliciteer je zus van harte!
En mocht je er niet meer uit komen met Practicomfort, schakel dan of je rechtsbijstand in, of ga even langs het juridisch loket.
Als je eenmaal een overeenkomst rechtmatig ontbind, heb je recht op geld terug.
En in dit geval lijkt mij dat terecht.
Veel succes daarmee, ik ben erg blij voor je zus dat ze nu in ieder geval zich heeft op zelfstandige mobiliteit.
Als 'ervaringsdeskundige' weet ik hoe belangrijk dat is.
Groetjes!

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 19 mei 2011 18:22
door Chocomelk
Anton, wat een geweldig nieuws zeg voor je zus, super gewoon :!: :P

En net wat Violetprue al schreef laat het niet zitten met die Practicomfort, ga achter je geld heen.

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 21 mei 2011 14:21
door Akarrenman
:D Heerlijk he? had mijn Zus zojuist nog even aan de lijn, ze is echt blij! dat ze dat stukje vrijheid mag gaan genieten, en natuurlijk heeft ze het nog niet, maar voor haar gemoedstoestand, en begrip van de consulente, is ze toch weer wat rustiger.

Helaas voelt ze zich rot over de centen,terwijl het haar schuld niet is! maar dat interesseert me niet zoveel, dat regel ik wel verder, ben allang blij dat ze begrepen word, en ja wat staan een paar centen in vergelijk tot vrijheid?

Vrijheid om te gaan en staan waar je wil? natuurlijk geld is handig maar lang niet alles, wat helaas sommige mensen niet begrijpen, en misbruik maken van een situatie( zoals Practi(on)comfort, maar die hebben begrepen mijn Zus niet meer lastig te vallen, anders sta ik daar wel zo op kantoor :twisted: .

Met practicomfort ben ik nog niet klaar, maar ik ben heel blij dat mijn Zus krijgt waar ze recht op heeft, en dat stemt me als Broertje dan weer gelukkig, we hebben een sterke band samen, en dat zal altijd zo blijven!

Groetjes en bedankt iedereen!

Anton.

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 21 mei 2011 14:29
door Chocomelk
Begrijp dat jij hier ook gelukkig door bent, heel fijn voor je zus dat ze een beetje haar vrijheid gaat terug krijgen en kan gaan en staan waneer zij dat wil en niet waneer een ander dat uit komt.

Ze heeft hem nog niet, maar ze weet dat het goed gaat komen dat geeft haar inderdaad een blij gevoel.

Ben erg blij voor haar !

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 22 mei 2011 13:18
door MAXIEM
W.A. van Kekem
PractiComfort

Het is natuurlijk oliedom om zo met klanten om te gaan. Zo'n draadje op dit forum kost u naar mijn inschatting tenminste 40 potentiële klanten die nu een straatje omlopen en bij de concurrent aankloppen. Dat scheelt dus omzet en winst. Kortom, uw bedrijf voert een stupide beleid met enkele stupide en onbeschofte medewerkers. Overigens is het in dit land wettelijk verboden om het gehele aankoopbedrag vooraf op te eisen. Volgens de wet (zie het BW7) mag u ten hoogste 50% van de aankoopsom vragen. Mijn laatste advies is, om de betreffende medewerkster van de "klantenservice" met onmiddellijke ingang te ontslaan. Zo'n "servicemiep" is een ramp voor een gezonde bedrijfsvoering. U zou mij overigens kunnen inhuren om uw bedrijf eens door te lichten (mijn oude vak). Ik vraag momenteel 500 euro per uur en met uw bedrijf ben ik naar schatting wel 20 uur bezig. Maar daar krijgt u dan ook wat voor, namelijk een aantal verbeteringsadviezen die heel ver af staan van het hanteren van oneerlijke handelspraktijken en uw omzet en winstcijfer met tenminste 100% zullen verhogen.

Met vriendelijke groet,

Maxiem.

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 22 mei 2011 13:35
door Chocomelk
500 euro per uur......geen geld joh. :shock:

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 22 mei 2011 15:49
door Akarrenman
:lol:
Ach voor van Kekum, is dat een peulenschilletje, echt geen geld hoor! een kleine kanttekening?: Maar 20 uur? lijkt me ernstig weinig! There is something wrong there! Ik zou er de eerste 6 maanden een 40 uurige werkweek van maken, en dan eens overleggen of die miep Ag... het begrepen heeft, en of de hoge heren het hebben begrepen ( lijkt me ook niet geheel onbelangrijk) ik zou zeggen: Practicomfort waar wacht u op?

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 23 mei 2011 14:40
door Angela service
Geachte heer A.Karrenman
ons serviceteam doet er alles aan op een vriendelijke nette manier een goede oplossing te vinden
'met de pet rond', en lange wachttijd via subsidiekanalen is dan zeker niet nodig
wij vragen u nogmaals netjes of u ons van de naam en gegevens van uw zus kunt voorzien, om persoonlijk onze excuses over te brengen
hiermede de belofte dat dit geschil door ons uit de wereld geholpen kan worden
uw gegevens natuurlijk ook welkom

we hopen uw zus of u persoonlijk snel te spreken
met vriendelijke groet
Angela klantenservice Practicomfort

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 23 mei 2011 14:45
door macadamia
Ik mag niet uit de school klappen hoor.
En als ik eerlijk ben heb ik niet van iedereen alles gelezen.

Lang geleden werkte ik bij een telefoon beantwoord bedrijf en wij moesten opnemen voor practicomfor. Dat was voor ons een en al verschrikking.
De service is er niet, afspraken worden niet nagekomen.
Er was zelfs een monteur die op een feest zat en met al die feestgangers naar iemand toe was gegaan voor de scootmobiel, maar daar ter plekke de boel heeft vernield.
Ik begrijp ook niet de de ANWB nog steeds reclame maakt voor praktie. Ik heb ze hierover al eens geinformeerd.

Hoop dat u een oplossing vind en het geld alsnog terug krijgt

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 23 mei 2011 15:22
door VioletPrue
Angela service schreef:Geachte heer A.Karrenman
ons serviceteam doet er alles aan op een vriendelijke nette manier een goede oplossing te vinden
'met de pet rond', en lange wachttijd via subsidiekanalen is dan zeker niet nodig
wij vragen u nogmaals netjes of u ons van de naam en gegevens van uw zus kunt voorzien, om persoonlijk onze excuses over te brengen
hiermede de belofte dat dit geschil door ons uit de wereld geholpen kan worden
uw gegevens natuurlijk ook welkom

we hopen uw zus of u persoonlijk snel te spreken
met vriendelijke groet
Angela klantenservice Practicomfort
Ik lees toch niet serieus goed dat u iemand die recht heeft op een scootmobiel via de Wmo afraadt deze te accepteren, zodat zij er een bij u aan gaat schaffen?!?
U maakt toch een geintje he?

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Geplaatst: 23 mei 2011 15:37
door Angela service
onze monteurs zijn kundig opgeleid alle vormen service te kunnen bieden
dit aparte verhaal komt mij totaal niet bekend voor binnen ons vriendelijke team monteurs en zal verzonnen zijn neem ik aan.
wij krijgen veel positieve mail en post over de bezoeken en gegeven service
kunt u mij de naam van betreffende klant doormailen?
we zullen dit alsnog checken.

alle dank.
met vriendelijke groet
Angela Service