LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
djai1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2011 22:46

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door djai1965 »

Ik kan me neerleggen bij het niet correct invoeren van de 1e volledige voornaam. Waar ik me niet bij kan neerleggen is dat we ruim 45 euro extra moesten betalen Op de factuur staat 'administration/tax'.... Reactie van Wizzair is: excuses, het staat niet in hun systeem dat wij dit extra bedrag hebben moeten betalen. Wizzair huren anderen in maar ze zijn niet aansprakelijk voor consequenties die daaruit voortkomen. Wizzair verwijst mij dus door naar de 'handling agent' om daar te klagen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

djai1965 schreef:Ik kan me neerleggen bij het niet correct invoeren van de 1e volledige voornaam. Waar ik me niet bij kan neerleggen is dat we ruim 45 euro extra moesten betalen Op de factuur staat 'administration/tax'.... Reactie van Wizzair is: excuses, het staat niet in hun systeem dat wij dit extra bedrag hebben moeten betalen. Wizzair huren anderen in maar ze zijn niet aansprakelijk voor consequenties die daaruit voortkomen. Wizzair verwijst mij dus door naar de 'handling agent' om daar te klagen.
Dat hoor je wel vaker hoor over die kosten als een naam verkeerd is geschreven.
Ach wat is die 45 euro.......is nu veel geld, maar weinig geld als ze je niet laten vliegen op het vliegveld doordat naam niet goed vermeld staat.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik sluit me bij choco aan,jij hebt een fout gemaakt en je bent er nog goed van afgekomen...per land is het echt wel verschillend...
kan oplopen hoor....dus tja?zie het zo,van je fouten leer je....het is niet anders...
regels zijn regels...niet rot bedoeld...maar het is nu eenmaal zo...

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door sprookje »

TJa mijn zus vliegt ook iedere maand een weekje naar Budapest en zij vertrekt ook altijd vanuit Eindhoven,ik vanuit Luik.En zij gaf al aan dat ze in Eindhoven veel monchalanter zijn met de regels.De mensen krijgen dan problemen in Hongarije.Jammer natuurlijk.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door SaritaX »

Die mensen moeten blij zijn dat ze maar 1 keer de boete hoeven te betalen ipv van op beide vliegvelden.

Als je een vlucht boekt staat er altijd "naam zoals in paspoort", dus pak je paspoort erbij voor de zekerheid als je je naam niet weet.... en de afmetingen van bagage staan ook duidelijke vermeldt. Dus meet en weeg je bagage voor je vertrekt. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozemarijntje schreef:ik kan me alleen maar bij sprookje aansluiten,
dit is een goede leer voor de volgende keer...
je hebt idd geluk gehad,want had het hier bij eindhoven ondekt geweest,dan had je ook kunnen betalen...
er zijn mensen die moesten soms wel 400 euro betalen...ga de topics maar eens uitzoeken...
het is al jaren zo dat de naam erop moet en ook de meisjes naam van de vrouw...
dus je hebt nog mzzl
Ja natuurlijk moet de naam erop.....:?:
Meisjesnaam vrouw daarentegen hoeft er helemaal niet op te staan. Vlieg reeds meerdere jaren met Wizzair ( Dortmund ) en voor eerst naar Eindhoven geweest.
Zijn ind erg streng maar ook erg wispelturig qua regels. Zo kunnen er personen voor je geweigerd worden met hun handbagage terwijl ikzelfde had en gewoon kon doorlopen. Wellicht had ik een meer vriendelijke uitstraling of zij ik wel goedemorgen en mn voorgangers niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Meisjesnaam vrouw daarentegen hoeft er helemaal niet op te staan. Vlieg reeds meerdere jaren met Wizzair ( Dortmund ) en voor eerst naar Eindhoven geweest.
Dan kun je toch nog wel eens voor een lelijke verrassing komen te staan als je eens met een andere maatschappij of naar een andere bestemming vliegt.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef: Meisjesnaam vrouw daarentegen hoeft er helemaal niet op te staan. Vlieg reeds meerdere jaren met Wizzair ( Dortmund ) en voor eerst naar Eindhoven geweest.
Dan kun je toch nog wel eens voor een lelijke verrassing komen te staan als je eens met een andere maatschappij of naar een andere bestemming vliegt.

Is dat zo????
Ben anders zowel binnen als buiten Europa geweest met verschillende maatschappijen en nog nooit heeft mijn vrouw haar meisjesnaam moeten opgeven......dus waar zit dan de fout ?? Of hebben wij al die jaren mazzel ofzo.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Is dat zo????
Ben anders zowel binnen als buiten Europa geweest met verschillende maatschappijen en nog nooit heeft mijn vrouw haar meisjesnaam moeten opgeven......dus waar zit dan de fout ?? Of hebben wij al die jaren mazzel ofzo.
Zei niet dat het zo is, zei dat het zou kunnen dat..
Heb werkelijk geen idee waar het zit, maar overal waar je boekt staat of wordt gezegd dat de naam moet overeenstemmen met de naam op het paspoort.. en in de meeste gevallen staat er:
Meisjesnaam
e/v Getrouwde naam

Waarbij de meisjesnaam dus vet gedrukt is in het paspoort.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:

Is dat zo????
Ben anders zowel binnen als buiten Europa geweest met verschillende maatschappijen en nog nooit heeft mijn vrouw haar meisjesnaam moeten opgeven......dus waar zit dan de fout ?? Of hebben wij al die jaren mazzel ofzo.
Geen idee waar dat zit hoor, heb nog altijd de meisjesnaam moeten invullen.
Staat er vaak ook duidelijk bij.
Via reisbureau geboekt, ook daar vroegen ze om meisjesnaam wat op de ticket moet komen te staan.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door hobby1 »

Emmy75 schreef: Zei niet dat het zo is, zei dat het zou kunnen dat..
Heb werkelijk geen idee waar het zit, maar overal waar je boekt staat of wordt gezegd dat de naam moet overeenstemmen met de naam op het paspoort.. en in de meeste gevallen staat er:
Meisjesnaam
e/v Getrouwde naam

Waarbij de meisjesnaam dus vet gedrukt is in het paspoort.

Emmy heeft gelijk, zo is het al jaren, en zo staat het in het paspoort van de vrouw.
Als deze vermelding niet in het paspoort staat, doe eens de test, en vlieg naar Azië, dan weet je meteen, wat voor problemen je dan hebt.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

hobby1 schreef:
Emmy75 schreef: Zei niet dat het zo is, zei dat het zou kunnen dat..
Heb werkelijk geen idee waar het zit, maar overal waar je boekt staat of wordt gezegd dat de naam moet overeenstemmen met de naam op het paspoort.. en in de meeste gevallen staat er:
Meisjesnaam
e/v Getrouwde naam

Waarbij de meisjesnaam dus vet gedrukt is in het paspoort.

Emmy heeft gelijk, zo is het al jaren, en zo staat het in het paspoort van de vrouw.
Als deze vermelding niet in het paspoort staat, doe eens de test, en vlieg naar Azië, dan weet je meteen, wat voor problemen je dan hebt.

Blijkbaar heeft Emmy in ons geval geen gelijk, en bij de overige gevallen wel. Zoals vermeld zijn wij meerdere keren buiten Europa geweest ( Carribean ) en geen problemen. Ik hoef dus niets te testen omdat reeds jaren prima verloopt.

Maar denk dat ik erachter ben, naam moet ind overeenkomen met wat in paspoort staat en bij ons staat GEEN meisjesnaam vermeld alleen getrouwde naam.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

http://www.vvaareisbureau.nl/bestemming ... ragen.aspx

kijk even op deze link vraag 3 geloof ik...
naam wat in het paspoort staat,meisjesnaam..dus
dit staat er

3. Waarom staat mijn meisjesnaam in het vliegticket? Bij boeking wordt altijd gevraagd naar uw naam zoals deze in uw paspoort staat vermeld. Bij getrouwde vrouwen blijft de eigen naam (= meisjesnaam) in het paspoort staan (men kan daarbij zelf kiezen voor de toevoeging “echtgenote van…” ). Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het verplicht de meisjesnaam in het vliegticket te vermelden


zo,misschien hebben de mensen die geen last hebben,geen meisjesnaam?of getrouwd?? :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Maar denk dat ik erachter ben, naam moet ind overeenkomen met wat in paspoort staat en bij ons staat GEEN meisjesnaam vermeld alleen getrouwde naam.
Dan ligt daar meteen je antwoord en het was handig als dat eerder ergens er al bij had gestaan, omdat dit niet zo vaak voorkomt.
Teunbosseman schreef:Meisjesnaam vrouw daarentegen hoeft er helemaal niet op te staan.
Enkel deze opmerking plaatsen zet veel mensen op het verkeerde spoor. In meerdere van dit soort topics heb ik meestal ook neergezet dat het moet overeenkomen met het paspoort...

Zolang zij dit (alleen de getrouwde naam) in het paspoort heeft staan, zal het geen enkel probleem opleveren. Nu wil het geval dat veruit de meeste getrouwde vrouwen het in het paspoort hebben staan zoals ik eerder aangaf en dan moet de meisjesnaam op het ticket staan. Dus krijgt zij ooit zo'n paspoort dan moet het dus anders.

Wat ik dan wel even interessant vind is hoe kan het dan dat de meisjesnaam er niet bij staat? Tenzij iemand na het huwelijk ineens Jansen-Jansen heet.. dan maakt 't niet uit natuurlijk. :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zo kom je nog eens ergens achter. De aanleiding van mij was de opmerking:
rozemarijntje schreef:het is al jaren zo dat de naam erop moet en ook de meisjes naam van de vrouw.
En dat was in ons geval dus niet zo, waarom het niet zo was kwam pas veel verder aan het licht opdat diverse vermelden dat niet kon etc etc etc.
emmy75 schreef:Dan kun je toch nog wel eens voor een lelijke verrassing komen te staan als je eens met een andere maatschappij of naar een andere bestemming vliegt.
[quote=""|emmy75"]Heb werkelijk geen idee waar het zit, maar overal waar je boekt staat of wordt gezegd dat de naam moet overeenstemmen met de naam op het paspoort.. en in de meeste gevallen staat er:
Meisjesnaam
e/v Getrouwde naam

Waarbij de meisjesnaam dus vet gedrukt is in het paspoort.[/quote]

Ik schrijf HOEFT er helemaal niet op te staan, waarom ging het helemaal niet over en is niemand mee op het verkeerde been gezet.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:Wat ik dan wel even interessant vind is hoe kan het dan dat de meisjesnaam er niet bij staat? Tenzij iemand na het huwelijk ineens Jansen-Jansen heet.. dan maakt 't niet uit natuurlijk. :lol:

Vrouw komt oorspronkelijk uit buitenland en heeft NL naam aangenomen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Ik schrijf HOEFT er helemaal niet op te staan, waarom ging het helemaal niet over en is niemand mee op het verkeerde been gezet.
Zolang het maar overeenkomt met het paspoort is alles goed. Als iedereen dit erbij zet krijgen we ook geen spraakverwarringen.. :)
Teunbosseman schreef: Vrouw komt oorspronkelijk uit buitenland en heeft NL naam aangenomen.
Toch apart dat zij de meisjesnaam dan niet op het paspoort vermeld krijgen of betreft het ook een buitenlands paspoort.. Maja maakt ook niet zoveel uit.. Alleen voor de NL getrouwde vrouwen met een NL paspoort is dit in de meeste gevallen wel zo, vandaar dat iedereen dat roept.. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sinds een half jaar een nieuw paspoort en ja daar MOET de meisjesnaam op staan ook komt er te staan e/v aangenomen naam man.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:[Toch apart dat zij de meisjesnaam dan niet op het paspoort vermeld krijgen of betreft het ook een buitenlands paspoort.. Maja maakt ook niet zoveel uit.. Alleen voor de NL getrouwde vrouwen met een NL paspoort is dit in de meeste gevallen wel zo, vandaar dat iedereen dat roept.. :wink:
Nee, is NL paspoort. Van oorsprong buitenlands en buiten EU. Reeds 10 jaar NL staatsburger.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:Sinds een half jaar een nieuw paspoort en ja daar MOET de meisjesnaam op staan ook komt er te staan e/v aangenomen naam man.
Sorry, nog steeds geen MOETEN.
Paspoort vrouw is 7 maanden oud en biometrisch en GEEN meisjesnaam.
Wel staat er ind e/v achternaam partner.

Gesloten