LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door leeuwen »

Rinus, waarom zou ik als Eegaleaser geen advocaat nodig hebben? Ik heb ook net een brief van de GGN gehad en zij hebben op onze restschuld gelijk maar €1.138 bovenop gedaan! Vannacht zeer slecht geslapen!!! Wat moet ik nou? Toch maar betalen? Graag een reactie

Otira

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door leeuwen »

Beste Margreet,

Jij steekt me een hart onder de riem! Vanmorgen zaten

mijn man en ik aan het ontbijt en het huilen stond ons nader dan het lachen. We zagen het niet meer zitten en besloten dat we dan maar zouden betalen. Maar door jouw mail krijgen we weer een beetje moed en daar bedank ik je voor! Ik heb jouw conceptbrief overgenomen en die gaan we naar de GGN sturen. Dus ik hoef nog geen advocaat in te schakelen en kan daarmee wachten tot er een dagvaarding komt?

Hartelijke groeten,

Otira (is een schuilnaam, zo heet mijn kleinzoon in Italië)

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door leeuwen »

MARGREET,

Ik ben geloof ik iets vergeten. Jij had het over een vernietigingsbrief BUITEN RECHTE. Ik heb in febr.jl. een andere vernietigingsbrief gestuurd naar Dexia n.a.v. van een concept van de st. Eegalease. Mijn vraag is: moet ik nu nog een andere vernietigingsbrief sturen of kan ik het hierbij laten.
Is het zinvol om een brief naar GGN te sturen of kan ik beter afwachten?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet van Otira

Rinus 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 aug 2003 21:30

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Rinus 1 »

zzzzzzzzz
Laatst gewijzigd door Rinus 1 op 25 aug 2007 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Lotgenoot
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2003 19:45

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Beste Sonja,

Vraag aan Dexia of je alsnog onder de hardheids-clausule kunt vallen.
Als je jouw relaas vertelt, wie weet hebben ze er oren naar.

Misschien kan Dexia dan aan de buitenwereld een beetje laten zien, dat het toch niet van zulke MEEDOGENLOZE SLAGERS zijn als men wel denkt.
Dexia kan dit voor hun zwaar geschonden imago gebruiken om dit een beetje op te poetsen.

En voor jou, Sonja, zou dit alleen maar voordelen hebben.

Wil Dexia dit niet, dat zou ik de Telegraaf of 1 van die roddelbladen informeren, dat het SCHANDE is.
Dan heb je toch nog een beetje voldoening.

Met vriendelijke groet,

Lotgenoot

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door tester »

Veel mensen en lotgenoten die ik ken betalen geen restschuld om dat er vele dingen niet schijnen te kloppen o.a

Logisch derhalve dat men de zogenaamde "Winstverdriedubbelaar" nooit over een periode van drie jaar had mogen presenteren. Een verzekeraar als Aegon had daarvan op de hoogte moeten zijn en had beter op de gevaren moeten wijzen.

ik zou niet met de hardheids-clausule beginnen met de reden dat je van je rechren af moet zien.
Laat ze maar een rechtzaak beginnen moeten ze maar bewijzen dat je het kan betalen en dat je niet misleid bent en ook nog de zorgplicht enzv.
Ik zie het zo incassokosten moet je al betalen wie a zegt moet ook b zeggen.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Luc »

Hoi Leeuwen/Otira,

Veel sterkte gewenst en ik hoop dat alles snel weer in rustiger vaarwater voor u komt.

Mvg,


Luc

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Otira,

Ik neem ook maar even de vrijheid mezelf hier mee te bemoeien, ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt?
Tester heeft gelijk, als je A zegt moet je ook B zeggen, dat het héél moeilijk is of kan zijn beseft iedereen.

Maar wat heb je te verliezen bij een rechtszaak: betalen moet, volgens Dexia,
Een rechter kan hier heel anders over denken.

Het kan en mag toch niet zo zijn dat dexia voor rechter en beul kan spelen?
Dreigen is een sterkte van Dexia, of jij je LAAT bedreigen is een heel andere zaak.

Vooral als je alle ontwikkelingen van de laatste tijd een beetje leest is het nog maar zeer de vraag of al deze dreigementen van Dexia niet hun ondergang zullen betekenen.

Ik hoop van harte dat mijn visie je een beetje sterkt,
Ga iets leukers doen dan al dat Dexia gedoe. Komt tijd, komt raad.

Groetjes Ton

Sonja;ook voor jou geld dit verhaal, meid kom op, zeg a.u.b..
Lees eens de andere topics van tester, dan voel je je vast beter.

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door toompy »

Beste Sonja

Ook ik werdt bedrijgt met deze zaken ze hebben bij mij een stuk of vijf kopie gedaan van rechtzaken die ze het afgelopen jaar hebben gewonnen .
Ik kom zelf zeer binnen kort voor dus ik wacht het maar af ik heb inmiddels wel een goede advocaat genomenja en die kost ook wat alleen die rechtzaak word al geschat op 5000 euro maar ik heb schuld van 25000 euro dus het gaat lekker met me

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door leeuwen »

Beste Ton, Luc en Tester,

Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties! Inderdaad, wie A zegt, moet ook B zeggen en dat gaan we ook doen. Mijn man en ik zitten vandaag lekker buiten in de tuin en voelen ons echt gesterkt door jullie reacties, geweldig! Mijn man wilde eerst onze vakantie annuleren vanwege alle problemen, maar dat lijkt me geen goed idee. Juist nu hebben we het nodig om even van alles afstand te nemen, al neemt dit gedonder wel een hoop voorpret weg. Het kan natuurlijk ook zijn dat we gedagvaard worden als we met vakantie zijn, nou ja, zien we dan wel weer.

Nogmaals, bedankt mensen en allemaal een hartelijke groet van mij (en mijn man)

Otira

[/b]

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door leeuwen »

Dear Margreet,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga de tuin weer in, het weer het te mooi om binnen te zitten.

groeten van Otira

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door keprosa »

Beste allen,

Ik ben net terug van een verblijf in het buitenland en vond een incasso van het GGN op m'n deurmat. Deze was gedateerd op 2 september en ik moest binnen vijf dagen betalen. Dat is wat moeilijk, zeker als je niet in het land bent. Nu maar een brief geschreven dat ik als Eegaleaser helemaal niet zal ingaan op hun eisen. Ze weten overigens wel woekerbedragen te rekenen. Ik zit vol haat tegen alles wat maar de naam dexia draagt, maar ik kan die haatgevoelens niet uiten. Misschien barst het er een keer uit. In België zag ik dit jaar veel filialen met het gehate blauwe logo. Ik moet mij dan echt beheersen om geen enorme kei door de ruit van zo'n vervloekt pand te gooien. Je bereikt er niets mee, dus ik doe het ook maar niet. Het zou wel opluchten denk ik..... Wel ooit een Belg verteld die wilde pinnen dat hij beter een naar een andere bank kon gaan. Hij deed dat ook nog.... Dan voel je even een beetje blijheid. Ik ben er van overtuigd dat nog meer anti-reklame tegen alles wat maar met dexia te maken heeft voldoening zal geven.
Maar het is een feit: Er zitten nu ook al woeker-incasso bedragen bij het zogenaamde verschuldigde bedrag. We hebben A gezegd, we moeten nu ook B zeggen en voor mijn part het hele alfabet af gaan. Ik hoop echt dat hier heel snel een einde aan komt want ik heb het idee dat steeds meer mensen zwichten onder de druk van de instelling die zich een bank durft te noemen. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat de naam dexia, of wat voor naam deze bedriegers zich in de toekomst ook zullen aanmeten, nooit meer een voet op Nederlandse bodem kan krijgen.
Mensen, sterkte allemaal! Laat je niet intimideren door deze zogenaamde 'bank'.

Kees

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door keprosa »

Margreet,

Als inderdaad iedereen niet zwicht onder deze druk dan hebben wij inderdaad een machtspositie. Het is van groot belang dat we met z'n allen blijven volharden in onze strijd tegen het onrecht. Niet betalen en afwachten. Zelf geloof ik niet dat wij alles terugkrijgen wat we in die bodemloze dexia-put hebben gegooid, maar dat moeten we maar afwachten. Drie maal de winst, wat ons voorgespiegeld is (kijk maar naar die naam) zou mooi zijn, maar niet realistisch. De "restschuld" weg kan ik mee leven. Zelf blijf ik volharden in mijn standpunt: Nooit betalen zolang daarover nog geen uitspraak is. Mensen, hou echt vol, wat je betaald ben je kwijt. dexia bank Nederland heeft geen toekomst meer hier in ons land. Hou vol, zoek steun bij elkaar hier op internet en probeer tussendoor leuke dingen te doen. Boek geen vakantie naar België want daar kom je het gehate logo veel tegen.......

SAMEN STAAN WE STERK!!!

Kees

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door j.moret »

mensen ggn kan dreige als de beste en ik weet dat uitervaring maar ik ben ook niet voor het gerecht gesleept door hun wel vele malen mee gedreigt en ook een blanco dagvaardinging gehad mar ze hebben de zaak toch maar weer aan dexia terug gegeven want ze kregen geen cent van me em hun wezen alle voorstelllen om evt betalen van de hand zxe willen voor 2 van de 3 contracten €500 permaand hebben en als mijn derde er bij zou komen zou dat €750 worden dus ze kunne het krijgen hoor maar dan zal ik echt moetten gaan zwerven en stelen om aa mijn eten en drinken en kleding te komen hou dan echt weinig over maar ik be er nog steeds en ik heb nog steeds geen dagvaardiging en dat is nu ook al weer een paar maanden verder groetjes j

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Kees,

Eerst: het is Dexia die juridisch aansprakelijk is.

Maar toch: in de tijd dat Legio al deze ellende verkocht was het eigendom van Aegon. Waarom heb je dan geen haat tegen Aegon? Waarom heb je dan niet de neigin om Aegon filialen te vernielen?

En dan: geen vakantie meer naar Belgie vanwege Dexia? Ik zou zeggen: ga weg uit Nederland wegens Aegon! Doe niet zo hypocriet door in dit land te blijven.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door keprosa »

SJZ,

Als je de behoefte hebt om een kei door de ruit te gooien wil dat niet zeggen dat je dat ook werkelijk doet. Het is maar een gedachte die onwillekeurig bij je opkomt als je zo'n filiaal ziet. aegon heeft naar mijn idee geen filialen. In Den Haag schijnt een plein te zijn met de naam aegonplein. Ik word hier in NL alleen geconfronteerd met het dexia-logo als er weer zo'n envolop in de brievenbus glijdt. Maar, je hebt gelijk, ik ga ook niet meer naar Nederland toe in mijn vakantie.
In België kom je in bijna elk gehucht dat blauwe logo tegen. Niet goed dus als je even niet aan die 'bank' wil denken.
Ik ben het met je eens dat aegon de bakermat is geweest van het probleem waar we nu allemaal mee zitten. Ik vind dan ook dat aegon ook onderzocht moet worden door die commissie. Meedere keren heb ik aegon daarover benaderd, maar die wijzen naar dexia.

Kees

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Dit is door GGN gezegd. BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door leeuwen »

Nou zeg, kreeg ik vanmiddag een VIRUS!!!!! Welke idioot doet zoiets? Mijn computer liep helemaal vast en ik had grote moeite hem uit te zetten. Hebben jullie ook virussen gehad? Mijn eerste gedachte was: dat is vast iemand van Dexia en ja, dat kan je er dan net niet bij hebben. Net lekker even uitgehuild bij mijn buurvrouw. Lucht op.

groetjes en een prettige (voor zover dat nog kan) zondagavond voor iedereen op dit forum.

Otira

Gesloten