LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kweenie

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door kweenie »

Niels2010 schreef: Weet je uberhaupt wel wat MLM is?
Ja, ik weet wat MLM is. En ik weet dat MLM op bepaalde punten anders is dan andere verhandelsvormen, maar dat er óók veel analogiën zijn. En dat MLM daarom ook minder revolutionair anders is dan sommige mensen beweren.

Ik heb ervaring als 'koper' van MLM producten. En ik weet onder meer door die ervaring dat lang niet iedereen geschikt is voor MLM. En wat ik zelf belangrijk vind, maar wat de meeste MLM-ers waarschijnlijk niets uitmaakt, ik weet ook dat het je vriendschappen kan kosten. Lang niet iedereen in je 'warme' circuit is ervan gediend om producten van je af te nemen, laat staan om zelf producten te gaan verkopen. Een huisgenoot van mij van jaren geleden zat in de MLM, met van die schoonmaakspullen. Dan vind ik het best om af en toe wat van dat spul te kopen, al heb ik gemerkt dat het helemaal niet zo goed schoonmaakte en dat de prijs ervan veel te hoog is. Maar ja, het is je huisgenoot en die paar gulden maakt dan ook niet echt uit.

En natuurlijk heeft hij mij ook geprobeerd te verleiden tot het zelf gaan verkopen van die spullen. Helaas heeft hij dat iets te enthousiast, of zo vaak gedaan, dat ik hem niet meer als huisgenoot of kennis of mogelijke vriend ben gaan zien, maar alleen nog als die jongen die steeds over MLM begint. Nu zul je zeggen dat hij dat niet had moeten doen, maar hij wil/moet natuurlijk toch mensen onder zich zien te krijgen.

Dan ga je ook bij jezelf na, wil ik die spullen verkopen? Nog even afgezien van de prijs/kwaliteit verhouding van de spullen, wat vind ik van het systeem? Dan kom je met een aantal vragen, die iedere mogelijke MLM-er zichzelf kan stellen.

- Hoeveel mensen ken ik die de spullen zouden willen kopen? Dat zijn er vast wel wat.

- Hoeveel mensen ken ik die de spullen zouden willen gaan verkopen? Dat zijn er niet veel, maar misschien wel een paar.

- Hoeveel overlap heeft mijn kennissenkring met de kennissenkring van de potentiële verkopers 'onder mij'? Best veel. Hun omzet zou dus voor een groot deel ten koste gaan van mijn omzet. Maar vanwege het MLM principe en de beloning van de lagen boven je is dat niet heel erg. Maar het levert ook weinig extra omzet op.

- Wíl ik met spullen bij mijn vrienden en kennissen leuren en ze proberen over te halen om zelf ook verkoper te worden? Ook als dat ten koste zou kunnen gaan van je vriendschap?

- En een belangrijke vraag is hoeveel omzet zou ik zo direct kunnen genereren? Hoeveel schoonmaakmiddelen heeft een mens nu eigenlijk per maand nodig? En als ik kijk naar de marge, hoeveel zou er dan voor mij per maand overblijven? Niet heel veel, misschien een paar tientjes of op zijn hoogst een paar honderd gulden.

En dan kom je terecht bij de valkuil van MLM. Namelijk het argument dat je bovenop die paar tientjes uit directe verkoop ook een hoop geld krijgt van de lagen onder je. Dat is leuk bedacht, maar dat geldt vooral voor de bovenste lagen. Hoe lager je komt, hoe minder geldt je uit de omzet van de lagen onder je krijgt. Het is niet moeilijk om na te gaan dat er wel érg veel lagen met mensen en erg veel verkoop 'onder je' moeten zijn voordat jij er een inkomen uit krijgt waar je van kunt leven. En die mensen moeten dat dan ook nog allemaal willen blijven doen, ook als zij er nauwelijks iets aan overhouden. In de praktijk zullen veel mensen er toch na een tijdje mee stoppen, zodat dat betekent dat je toch min of meer permanent op zoek moet gaan naar nieuwe verkopers. Dan ben je dus in de praktijk in feite permanent bezig met het zoeken van verkopers, tegen een minimaal inkomen.

De theorie dat je op een gegeven moment min of meer op je lauweren kunt rusten omdat de mensen onder je wel genoeg omzet genereren werkt dus niet zolang er meer afvallers onder je zijn dan nieuwe aanwas. Pas als je heel erg hoog in de keten komt te staan, zullen de mensen onder je zelf actief genoeg zijn om voor genoeg nieuwe aanwas te zorgen. Maar voor 9 op te 10 mensen zal het bij een leuke bijverdienste blijven.

Voor veel mensen zijn er in mijn ogen daarom betere manieren om aan een inkomen te komen. Vooral als je niet je vrienden en kennissen wilt lastigvallen met je producten en je MLM verhaal. Of als je het product niet aanstaat. Als voorbeeld geef ik dan dat je ook producten via ebay of marktplaats kunt gaan verkopen. Dan kun je ook zelf je tijd indelen, je kunt zelf kiezen welk product je wil (en welk product het beste bij je past) en je hebt een markt van een paar miljoen potentiële klanten in plaats van dat je de paar honderd mensen uit je kennissenkring lastig moet vallen met een product dat ze op dat moment eigenlijk niet van je willen kopen. Voor veel mensen is dat een stuk prettiger dan MLM.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:En weer ter zake danku!
De vraag is wanneer jij ter zake gaat komen. Brokkel heeft een poging gedaan, daarna ik en nu kweenie om je wat uit te leggen aangaande mlm. Waar jij of niet op ingaat of met dooddoeners aankomt zetten. Voor mij houdt het voorlopig op.
3 mensen hebben je nu al uitgelegd dat onder aan de ladder/boom zitten betekent dat je kans op inkomen genereren uit mlm te klein is om aantrekkelijk te zijn.

En by the way, mlm bestaat al veel langer dan sinds de jaren 70. Tupperware, Amway, Mary Kay cosmetics.

Maar zoals al gezegd, voor mij houdt het op tenzij je nu eens echt ingaat op de hier geuite bezwaren van mlm.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten en 'geruzie' zijn verwijderd door de moderator

MLMvoorstanderNL

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Ik zie niet echt vragen gericht aan mij die nut hebben om op in te gaan.

Ik zie vooral weer dat verhaal van alles vloeit naar boven en 'hoelang' duurt het voordat ik wat verdien.

Ik kan kort zijn, geen idee! hangt af van of jij het snapt of het 'ziet' En ja in sommige MLM systemen moet je meer geduld hebben dan bij andere. Ik zie ook weer dat jullie weer niet noemen (want dat weet je niet) dat er ook korte termijn bonussen vallen..
Dat gaat zo: soms veranderd dat elke maand, maar stel dat je 2 nieuwe klanten maakt of je verkoopt €50 aan spullen. Dan kan je misschien ineens €200 bonus krijgen.. Dit systeem hebben ze waar ik zit. Jullie vragen je of je in lijn 5 zit van iemand of er dan nog wat te hale valt. Hieruit bljkt wel dat je geen idee hebt van hoe groot MLM al is. Want je zit niet in laag 5 van iemand. Maar je zit ook van iemand in lag 200 en laag 7 of laag 40. Amway bijvoorbeeld is al zo lang bezig en die draaien een omzet van 10 miljard! per jaar.

Is het t waard om aan MLM te starten? ja voor sommige wel..en die hoeven misschien na 10 jaar niet meer te werken. Goh da's lang zeg je dan... Ja maar als iemand start op zijn 30ste kan hij op z'n 40ste stoppen in plaats van inmiddels zijn 66ste.

Ik zie hier ook veel vragen van mensen die het niet snappen of erop uit zijn dat MLM niet werkt.. Ik ga me tijd niet aan jullie verspillen..en dat zouden jullie ook niet moeten doen aan mij.. Als MLM je niet bevalt dan is dat erg jammer.

Ik ga de discussie niet aan of het wel of niet werkt want daarvoor was ik hier niet..ik kwam alleen een beetje verschillen en overeenkomsten aanwijzen en ook zeker vertellen dat het wel degeleijk hard werken is. Maar het is het zeker ward en het s ook leuk om te doen, vind ik.

@Kuklos Inderdaad onderaan de boom valt het minst te halen... daarom is het zaak dat je daar niet blijft en gaat huilen als het tegenzit, mouwen opstropen en gaan.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

MLMvoorstanderNL schreef: Amway bijvoorbeeld is al zo lang bezig en die draaien een omzet van 10 miljard! per jaar.
.
Wel de cijfertjes juist weergeven hoor. :wink: Van Amway zelf.
huidige netto omzet van 7,1 miljard US$ sinds 2007
wereldwijd verkoopapparaat van meer dan drie miljoen Amway Business Owners (ABO’s) en vertegenwoordigers
actief in meer dan 80 landen en gebieden.

MLMvoorstanderNL

nog steeds een hoop

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Dat gaat zo: soms veranderd dat elke maand, maar stel dat je 2 nieuwe klanten maakt of je verkoopt €50 aan spullen. Dan kan je misschien ineens €200 bonus krijgen..
Het verkopen van €50 aan spullen levert je €200 aan bonus op? Reken dat eens voor mij uit. Als ze zo gemakkelijk gratis geld weggeven en ook nog kunnen blijven bestaan dan wil ik ook wel meedoen.
MLMvoorstanderNL schreef:Hieruit bljkt wel dat je geen idee hebt van hoe groot MLM al is. Want je zit niet in laag 5 van iemand. Maar je zit ook van iemand in lag 200 en laag 7 of laag 40.
Ook hier zie ik graag de berekening tegemoet. Als mlm zo groot is en je zit al in laag 200, hoeveel mensen doen er dan al mee? Hoeveel kunnen er nog mee gaan doen, en hoeveel willen er nog mee gaan doen?
MLMvoorstanderNL schreef:Amway bijvoorbeeld is al zo lang bezig en die draaien een omzet van 10 miljard! per jaar.
Sinds eind jaren 70 zijn ze bezig toch? :wink:
je bent al gecorrigeerd aangaande hun omzet. Wat je nog niet verteld is is dat ze die omzet met 3,6 miljoen distributeurs halen. Dat is een omzet van 1.972 dollar per jaar gemiddeld per distributeur. Wauw, echt een wereldkans dat mlm.
Waarbij nog geen verdeling van de omzet is gemaakt. Dus een verdeling in producten en "motiverende tapes e.d.".
MLMvoorstanderNL schreef: Is het t waard om aan MLM te starten? ja voor sommige wel..en die hoeven misschien na 10 jaar niet meer te werken. Goh da's lang zeg je dan... Ja maar als iemand start op zijn 30ste kan hij op z'n 40ste stoppen in plaats van inmiddels zijn 66ste.
Vind ik knap gezien het voorbeeld van Amway wat je zelf aanhaalt.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik zie hier ook veel vragen van mensen die het niet snappen of erop uit zijn dat MLM niet werkt.. Ik ga me tijd niet aan jullie verspillen..en dat zouden jullie ook niet moeten doen aan mij..
Nu vraag ik me toch af wat je bedoelt met mlm niet snappen. Jij opent hier een topic om ons uit te leggen wat mlm is, krijgt tegengas, gaat kritische vragen uit de weg, en vervolgens wil jij je tijd niet aan ons verspillen. Wat kwam je hier dan doen? Wat voor respons had je dan verwacht?
MLMvoorstanderNL schreef:Ik ga de discussie niet aan of het wel of niet werkt want daarvoor was ik hier niet..ik kwam alleen een beetje verschillen en overeenkomsten aanwijzen en ook zeker vertellen dat het wel degeleijk hard werken is.
Op een forum krijg je discussie. Als jij hier enkel je verhaal kwam houden en verder geen tegengas wilde, open dan een blog waarop niet becommentarieerd mag worden.
Laatst gewijzigd door kuklos op 19 mei 2011 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL

Kuklos: Allereerst, ik lees zo vaak dat er mensen zijn die denken dat er een omzet verdeelt moet worden? zet dat nou uit je hoofd man...wat een gelul...

En ja zo simpel kan het gaan met die bonussen.. Kennelijk wist je dit niet maar ik kan je vertellen dan hoe hoger je in de ladder zit hoe hoger die bonus wordt náást je blijvende commissie. Er is geen berekening want ze zeggen gewoon.. doe dit en dat en dan krijg je dat... sorry maar zo simpel is het.. En ja dat het is geld wat normaal in reclame wordt gestoken maar omdat we dat niet doen wordt het in het bonusprogramma uitgedeeld.

Ben benieuwd, Welke meetings heb je gezien Kuklos? want ik mag niet teveel generaliseren als ik maar 2 bedrijven ken.. Maar wat ken jij eigenlijk?

Over je andere vraag kan ik kort zijn, dit is wel ergens te vinden.. In Amerika alleen al zijn 15 miljoen mensen met MLM bezig, las ik ergens. Het is daar zo geaccepteerd dat men werkelijk in de rij staat lijkt t wel :P

Ik weet niet hoeveel mensen er wereldwijd hiermee bezig zijn... Maar ja er kunnen er veel mee doen..

Hou op met je omzet berekeningen want je staat echt voor *** ;) klopt geen reet van.

Je kent niet eens mensen in MLM laat staan dat je ervaring hebt.

MLMvoorstanderNL

Ik ken een MLM'er en die heeft in 23 landen klanten (hij is bijna op de top positie) Hij is Nederlander, ondernemer geweest.

Hij verteld altijd dood leuk: Ik heb een omzet van 18 miljoen per jaar en ik heb niet eens een secretaresse. En die omzet zou hij kunnen aantonen trouwens.

Echt je hebt geen idee Kuklos :)

MLMvoorstanderNL

dus dat is €18.000.000 per jaar :D

kweenie

MLMvoorstanderNL schreef:Ik zie ook weer dat jullie weer niet noemen (want dat weet je niet) dat er ook korte termijn bonussen vallen..
Dat gaat zo: soms veranderd dat elke maand, maar stel dat je 2 nieuwe klanten maakt of je verkoopt €50 aan spullen. Dan kan je misschien ineens €200 bonus krijgen.. Dit systeem hebben ze waar ik zit. [\quote]
Prima, leuk voor jou. Maar net als jij heb ik ook economie gehad en weet ik ook dat die 200 euro ergens vandaan moet komen. Die moet uit de omzet worden betaald en gaat dus ten koste van de belonging van anderen. Is natuurlijk niet erg, zolang er maar omzet genoeg is. Maar daaraan schort het in het algemeen.

Bovendien kan ik niet leven van die paar honderd euro per maand. Maar het is natuurlijk leuk om erbij te doen, naast je gewone werk.
Is het t waard om aan MLM te starten? ja voor sommige wel..en die hoeven misschien na 10 jaar niet meer te werken. Goh da's lang zeg je dan... Ja maar als iemand start op zijn 30ste kan hij op z'n 40ste stoppen in plaats van inmiddels zijn 66ste.
Helemaal mee eens, voor sommigen is het het waard om met MLM te starten. Maar jij zult net als ik weten dat heel veel mensen er niet geschikt voor zijn. En dat er een heleboel afvallers zijn. Je hebt het natuurlijk enigszins zelf in de hand, maar de kans dat jij bij dat hele selecte groepje behoort dat over 10 jaar kan stoppen met werken, is wel heel erg klein. Ik vind MLM op zich ook een interessant concept, maar ik merk dat er vaak wel heel eenzijdig naar gekeken wordt, zowel door voor- als door tegenstanders trouwens.

Nog even terugkomen op je eerdere posting.
Nou zijn meestal al die stappen onafhankelijke partijen, dit kan verschillen. Maar bij sommige MLM bedrijven is het zo dat de fabriek eigendom is van het MLM bedrijf en de groothandel wordt overgeslagen. Dit heeft invloed op het financiële plaatje binnen het bedrijf. De consument draait altijd op voor de gemaakte kosten. Maar sommige kosten worden niet gemaakt of zijn een stuk lagen bij een MLM bedrijf.

Wat denk je bijvoorbeeld dat een groot bedrijf als C1000 moet betalen voor al die reclame die ze maken? nou miljoenen denk ik...

Die miljoenen investering in reclames worden NOOIT gemaakt in MLM en dat geld wordt bijvoorbeeld gebruikt om het product te verbeteren of iets dergelijks.
De kosten die worden bespaard door bv. de groothandel over te slaan worden bij MLM uitgegeven aan de vergoeding aan de lagen die boven de verkoper zitten. Vaak zijn de kosten voor die vergoedingen nog hoger dan de marge van een groothandel en andere kosten van een 'gewoon' bedrijf.

En net als een bedrijf als de C1000 heeft ook MLM kosten voor marketing. Bij veel MLM bedrijven worden er bijeenkomsten georganiseerd om mensen over te halen om mee te doen. Daar zitten hoge kosten aan. En ook als individuele MLM verkoper besteed je tijd en energie aan prospects, om ze te informeren over het systeem of om die over te halen om mee te doen. Die tijd is in principe natuurlijk gewoon je eigen tijd, maar als je op een eerlijke manier naar je bedrijf kijkt, zou je ook aan die tijd een uurtarief moeten hangen, wat uit je winst moet worden betaald. Zo zitten er heel veel 'verborgen' marketingkosten aan MLM. Of anders gezegd, de meeste MLM-ers moeten veel tijd besteden om een relatief laag bedrag te kunnen verdienen, zodat je uurloon erg mager is. Op die enkele uitzondering na die helemaal doorschiet naar de top, natuurlijk. Helaas is dat voor maar weinigen weggelegd, maar gaat toch iedereen er vanuit dat ze daar zullen belanden.

kuklos

Een helaas gaan we weer verder met de dooddoeners. Als je ons iets wil leren over mlm ben je nu toch echt op de verkeerde weg.

Ik ga maar even verder met het Amway voorbeeld. Als Amway 3,6 miljoen distributeurs heeft, ook wel IBO's genaamd, dan zijn zij het die de omzet van 7,1 miljard dollar verzorgen. Zij vormen het verkoopapparaat van Amway. Amway heeft dus 3,6 miljoen verkopers. Aangezien zij geen loon krijgen moeten hun inkomsten dus betaald worden uit de omzet die zij genereren waar nog de kosten van af moeten. Als je dan doorrekent dat ze gemiddeld minder dan 2.000 dollar omzet per jaar genereren, waar daarna nog kosten van af moeten, ja, hoe moeten ze daar van leven? Laat staan zoveel verdienen dat ze in 10 jaar met pensioen kunnen?

Verder laat ik het hier maar bij, want ik heb niet genoeg handen voor alle facepalms die jouw repliek opwekt.

Maar de link waaruit blijkt dat in Amerika 15 miljoen mensen met mlm bezig zijn zie ik graag tegemoet. Dat komt neer op ongeveer 5% van hun bevolking.

winter

Ongelezen bericht door winter »

Zelf verdien ik ruim 8000 euro in de week met deze handel. Ook een vette Mercedes omdat ik al maanden verkoper van de week ben.
Mijn oma doet het nu ook en die heeft net een BMW M3 gekocht.
MLM is echt super !

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De eersten die met zoiets beginnen zullen d'r best goed van kunnen leven.
Maar op een gegeven moment krijg je een omgekeerde piramide...

kweenie

winter schreef:Zelf verdien ik ruim 8000 euro in de week met deze handel.
Worden er nu ook al meubels via MLM verkocht?

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ Kweenie (toepasselijke naam trouwens ;)):
kweenie schreef:
Niels2010 schreef: Weet je uberhaupt wel wat MLM is?
Ja, ik weet wat MLM is.
Je snapt dat mijn vraag gericht was op je voorbeeld. Het is natuurlijk onzinnig om te stellen dat als iemand iets koopt en het dan doorverkoopt, dat MLM is. Door dat voorbeeld aan te halen, gaf je ons reden te denken dat je niet het reinste benul hebt wat MLM is.

Na het lezen van al je reacties in dit topic, denk ik echter dat je wel weet wat MLM is, maar dat je niet weet wat 'handel' is, getuige je opmerking ten aanzien van Winter:
kweenie schreef:

Kan men soms alleen maar handelen in meubels?

@ MLMvoorstanderNL:
MLMvoorstanderNL schreef:nog steeds een hoop
Inderdaad, maar wel beduidend minder.

kweenie

Niels2010 schreef: Na het lezen van al je reacties in dit topic, denk ik echter dat je wel weet wat MLM is, maar dat je niet weet wat 'handel' is, getuige je opmerking ten aanzien van Winter:
kweenie schreef:

Kan men soms alleen maar handelen in meubels?
Nee, maar winter heeft zelf bij een eerder aangegeven dat hij in meubels handelt.

winter

Ongelezen bericht door winter »

Mijn opmerking was cynisch bedoeld :mrgreen: Ik zou er niet aan beginnen en wantrouw alle praatjes van mensen die er helemaal op binnenlopen.

MLMvoorstanderNL

Laat ik even proberen te schetsen waar de inkomsten op korte termijn vandaan kunnen komen, speciaal voor jullie.

Stel je even voor dat we actief zijn bij MLM bedrijf in de melk of kaas.
Onze kaas is van speciale kwaliteit want de koeien krijgen elke dag de allerbeste behandeling. Ik schets deze situatie omdat ik nog dteeds mijn bedrijf geheim wil houden vanwege de integriteit die gewaarborgd moet blijven.

Je kan alleen aan deze kaas komen als je een van onze vertegenwoordigers kent. Want tonnen uitgeven aan reclame dat doen we niet. Dit investeren we liever in bijvoorbeeld het product of het compensatie-programma.

Nou is kaas misschien een gek product :P en de levensduur van kaas is zo ontzettend kort dat je dan heel erg op je klanten moet letten want voor je het weet lopen ze bij de kaasboer naar binnen en dan ben je ze kwijt.

Dus we laten hun bestelling bijvoorbeeld dmv een distributie systeem thuis bezorgen. Mensen kunnen dan online hun bestelling invullen en de volgende dag wordt het bezorgt. Nou moet het wel ergens aantrekkelijk zijn voor alle partijen.
Dus we geven mensen keuzes. Uiteraard beginnen we met de bekende stap; Iedereen waarmee we in aanraking komen vertellen we wat we doen en wie we zijn in een bedrijfspresentatie. Nou zal ik tussendoor even vermelden dat het doel van zo een presentatie nooit is om mensen over te halen of om men te overtuigen om te beginnen als onafhankelijk vertegenwoordiger. We willen gewoon een resultaat en dat kan positief zijn of negatief. Dit moet bekend klinken voor mensen in sales, want de mensen moet namelijk ZELF de beslissing maken. Dat is nooit onze taak, ten minste een goeie MLM'er gaat je nooit pushen. doen ze dat wel dan zijn ze of nieuw of niet goed bij hun hoofd ;)

Goed, presentatie is dus niets meer dan het tentoonstellen van de feiten die we hebben. Dan komen er keuzes en dat zijn meestal dezelfde. Ja we doen mee, niets voor mij maar ik wordt wel klant en verder nog dat ze niets doen.

Keuze 1: vertegenwoordiger worden

Keuze 2: elke keer bestellen bij een vertegenwoordiger, die besteld dit dan online en mag vervolgens een zelf bepaalde marge doorrekenen naar hun klanten.

Keuze 3: net zelf bedacht, we geven de klant de mogelijkheid om lid te worden van onze bezorgservice. Dit een x bedrag per maand en daarvoor mogen ze kaas bestellen zonder dat elke keer af te moeten rekenen. Dit wordt dan weer bezorgt en daarbij heeft men de keuze uit of via een vertegenwoordiger bestellen (welke doet niet ter zake, maar er is een code onderling bij vertegenwoordigers dat je van elkaars klanten afblijft! En ja natuurlijk zal dit in de praktijk worden gebroken maar het gaat om etiquette en principes). Moeders en oma's zullen bij hun zoon bestellen. En mensen die wel met internet om kunnen gaan die krijgen hun eigen inloggegevens.

Natuurlijk kunnen we het zo maken dat wat men per maand mag bestellen vast hangt aan het bedrag dat men per maand aftikt.

Even een klein geheim wat geen geheim is ;) MLM bedrijven hebben gewoon ook nog mensen in loondienst. Zoek de vacatures maar met de bedrijfnaam erbij..er komt vast wel iets naar boven. Onze chauffeurs van de bezorgdienst en de magazijn medewerkers en het volledige apparaat aan back office en ondersteuning zit allemaal in loondienst. We hebben dus een bezorgdienst.

Vertegenwoordigers zongen voor de klanten en voor de omzet en die omzet dáár draait het om. Geen omzet geen comissie en geen bonus

Hoe werkt het nou met dat inkomen wat je kan vergaren. Omdat we in de kaas zitten dan ik nu denk ik niet al te grote bedragen verzinnen maar naarmate een bedrijf groeit qua omzet worden die bedragen wel steeds groter.

Dit kan op allerlei manier die commissie maar ik verzin wel iets. Naar een tijdje zijn die blijvende commissie je bron van inkomsten.

Je hebt de volgende inkomsten:

Persoonlijke inkomen

Dit zijn jou 'eigen klanten' En laten we zeggen dat je daarover tussen de 1% en 10% kan krijgen over het totaal-volume.

Nou jullie kunnen rekenen en ja inderdaad je moet aardig wat persoonlijke klanten maken wil je alleen hiervan leven. Hoeveel % je krijgt hangt gewoon af van de omzet die jou klanten samen genereren. Hoe groter de omzet des te groter het percentage wat je kan vangen.

Nou zitten we in de kaas dus zeg dat je bijvoorbeeld 1% krijgt over een omzet tot €150. Omzet wordt behaald uit individuele bestellingen maar dus ook uit die lidmaatschappen en die laatste zijn het interessantste, waarom? omdat je minder naar die mensen om hebt te kijken.

En bij een omzet van bijvoorbeeld €2000 krijg je 10%. Hoor je al denken... jemig dat zijn heel erg veel klanten!! JA dat klopt ;) En als je dit in je eentje moet doen gaat het toch op werken lijken en DAT was nou niet de bedoeling.

Dus wat gaan we doen? Juist hulp zoeken om de omzet op te krikken.

Groepsomzet

Inkomsten bron nummer 2.
Er komen vertegenwoordigers onder jou. Die mensen komen voort een een vorm van een presentatie. Wanneer en wie? dat weet je niet..

Binnen MLM doe je een paar dingen altijd

1. Klanten maken
2. Presentaties geven
3. Nieuwe mensen leren hetzelfde te doen als jij.

Ok pak maar even wat te drinken. ;)

MLMvoorstanderNL

Ok...

Omdat JIJ een nieuw persoon heb ingewerkt en hen de kneepjes hebt geleerd heb je recht op commissie over de omzet onder je want die mensen zijn erin gekomen nadat jij iemand hebt ingewerkt.

Ok groep-commissies kan op allerlei manieren tot stand komen.
Er zijn 2 vormen van MLM bedrijven (voor zover ik weet) en dat is een MLM systeem gebaseerd op producten of gebaseerd op diensten. En ik heb stiekem beide gebruikt hahaha.

We gaan werken met niveaus en op elk niveau een ander percentage.

Mensen onder jou zijn je niveau 1 en dit loopt door tot 10.
(eigen klanten op niveua 0>> 8 )
op 1 krijg je: 0.5% over de omzet. vertegenwoordigers: 3| Klanten: 24
2: 0.5% vertegenwoordigers: 9 Klanten: 72
3: 1% 27 |Klanten: 216
4: 3% 81 |Klanten: 648
5: 3% 243| Klanten: 1944
6: 5% 729 | Klanten: 5832
7: 6% 2187 |Klanten: 17.496
8: 9% 6561 | klanten: 52.488
9: 12% 19.683| Klanten: 157.464
10: 15% 59.049 vertegenwoordigers | Klanten: 472.392

Optelsom van alle vertegenwoordigers in bovengenoemde organisatie: 88.572
Optelsom van klanten: 708.584

Alles klanten bij elkaar opgeteld hebbende en ook de vertegenwoordigers. Ik zie niks wat niet haalbaar is in realiteit toch? Optelsom van klanten is niet eens meer dan de provincie zuid holland. En als het bedrijf echt goed groeit gaan we gewoon de grens over, simpel toch?

Althans voor mij is het niet gek want ik weet dat die aantallen tegenwoordig worden gehaald.

Even ter herhaling, er is alleen geld te verdienen op het aanbrengen van klanten en bestellingen en NOOIT op het inschrijven van vertegenwoordigers.

Vraag: Waar denk je dat de meeste omzet wordt gemaakt in het bovenste voorbeeld? Op niveau 10 toch? Nou dit kan alleen groeien als we meer dan 2 mensen mensen introduceren, dus wij doen er 3.

Zie niveau 4 : ik weet het, het schommelt maar stel dat elk van deze vertegenwoordigers een omzet haalt van €100?

Laten we zeggen dat een lidmaatschap 'light' €12,50 per maand is. Dat zijn 8 huishoudens. Dit is fictief dus kom niet zeueren over de bedragen die ik hier uit mijn duim zuig.

Zat zijn dus 81x8 klanten = 648 klanten verdeelt over 81 vertegenwoordigers. Allemaal omzet van €100 is €8100 omzet op laag 4

3% van die omzet is van jou en dat is €243.

En nee dit is niet in 3 weken of 3 maanden te realiseren zeg ik je eerlijk.

En dat brengt ons bij de volgende bron van inkomsten

De bonus!! tadaaaa!!

Hier wordt NOOIT over gelult hier en dat vind ik echt een teken dat de buitenstaander er geen kaas van heeft gegeten (hahaha kaas ja)

Bonus
Mensen zijn ongeduldig en willen snel beloond worden. En we hebben weer allemaal mooie namen verzonnen voor de niveaus die je kan bereiken.

Doen wij niet vind ik teveel gedoe dus. Laten we zeggen dat je bovenaan gewoon 'master cheese' bent en onderop ben je 'broekkie'

Iedereen die net inschrijft en nog geen klanten heeft is dus een broekkie

Verder noemen we het gewoon kaasboer 1, 2 , 3 etc.

Hoe werken die bonussen. Eerst willen we kwalificeren dus we zeggen 'maak 3 klanten en je wordt kaasboer' en dan ontvang je een bonus van bijvoorbeeld €100.. Dat is lekker met maar 3 klanten te hebben gemaakt!

En dan hebben we gelijk al onze startinverstering eruit want die was ook €100 ;)

In elke branche is die anders natuurlijk. Ik lees hier zovaak dat mensen zich niet inschrijven als die investering te hoog is.. Maar we willen graag voor 2 tientjes meedoen. Als het dan niet is geworden doet het geen zeer en maakt het niks uit.

Kijk die houding willen we niet want we willen mensen die er serieus voor willen gaan. Dus wij zeggen voor €100 krijg jij het recht onze te vertegenwoordigen.

Nou dan zijn er allerlei bonussen te verzinnen.

Maandelijks veranderende bonussen en natuurlijk bonussen die blijvend zijn vanuit je downline.

Dus dan ben je ineens Kaasboer 1.
Als we kaasboer 2 willen worden dan moeten we dus nog 3 mensen onder ons plaatsen en die mensen moeten dan promoveren naar kaasboer 1, Als we dit hebben bereikt krijgen we €200

Dan ben je kaasboer 2 en dan wordt het leuk, want nu krijg jij €150 per kaasboer 1 die zich kwalificeerd in elke lijn die je hebt. totdat iemand onder je zich kwalificeert tot kaasboer 2, want dan krijgt diegene die bonus.
Wat moet je nu doen? juist iedereen HELPEN naar kaasboer 2, want dan wordt jij kaasboer 3. Als je dit dan weer hebt bereikt krijg je weer een bonus en ditmaal is dan misschien al €400!

enzovoorts, je zag het mij al onderstrepen want het is namelijk de bedoeling dat je elkaar HELPT. Want hebben zij onder jou succes dan krijg jij het ook.

Volgende vorm van bonus dat kunnen acties zijn zoals: Maak 4 nieuwe lidmaatschappen en ontvang €100
en vervolgens staat er maak 9 lidmaatschappen en ontvang €250
En dan weer maak 15 nieuwe lidmaatschappen en krijg €450

Nu vraag ik jou, WAT heb je verdient als je 15 nieuwe klanten hebt gemaakt?
Dit zijn de bonussen waar nooit iemand over lult maar zo gaat het in de praktijk dus echt wel.

Zal even verklaren wat hier gebeurd. Als het je zou lukken om 15 klanten in de maand te maken dat die bonus er is, want dat kan wisselen. dan heb je dus ook 4 nieuwe gemaakt en 9 nieuwe, akkoord? want je hebt er 15. Wat hebben we dan verdiend?

Nou €100 + €250 + €450 = €800 !

Omdat je de target hebt gehaald krijg je dat geld. en dit geld voor iedereen in welk niveau dan ook.

tot slot: Het hele verhaal van de Kaas MLM was leuk om te bedenken maar ik wilde mijn punt maken met die bonussen dus... deze kun je dus op korte termijn verdienen terwijl je blijvende commissie langzaam groeit.

Er was al gemeld dat je over persoonlijke inkomsten dus een hoger percentage aan belasting moet betalen dan voor je groep-commissie want dat is slecht 1,2% belasting. even ons voorbeeld van eerder met dat niveaus 4.

Als je dus €248 commissie ontvangt moet je daarover (Ik lach me kapot!) €2,97 belasting afstaan. Nou denk maar niet dat achter je aankomen want ze hebben wel grotere vissen te vangen. Dit geldt voor ELK MLM systeem in dat is vertegenwoordigd in Nederland en ik meen ergens te hebben gelezen dat het door een rechtszaak kwam die vertegenwoordigers uit het WIN systeem zijn gestart en men won. Dit waren Nederlanders en er wordt hier ook nog eens negatief gedaan over WIN.. ergens op dit forum.. Ik heb niks met dat systeem maar het zijn goeie gasten hahaha

Ja het duurt even voordat je commissie lekker groot is zodat je kan gaan zitten niksen als je dat wil... Dus om te blijven stimuleren zijn er van die bovengenoemde bonussen te verdienen....

That was my point.

Ik las ergens iets over verborgen marketing kosten zoals zaalhuur. Nou die worden doorgerekend aan elke vertegenwoordiger en gasten zijn gratis. Meestal is het €5 per persoon. Dus als je 3 gasten hebt ja dan moet je wel €20 betalen maar dit vinden we niet erg hoor.. Want we weten dat we dit terug verdienen en we zijn solidair met de vertegenwoordiger die de zaal heeft gehuurd.

Gesloten