LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenpartij wilt niet uitkeren

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door ciske »

wat! schreef:
Zoiets bedenk je niet van te voren, want dan zou het zeker niet gebeurd zijn.
Dat is een moment opname, waar je ineens mee wordt geconfronteerd. Heb je niet eens de tijd om na te denken.

Volgende keer toch maar wel bedenken :mrgreen:

Eva369
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:53

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door Eva369 »

als u invoegt en daarna vrijwel gelijk op de rem bent getrapt dan had de achterligger geen tijd om te remmen. Dan is er dus door u een fout gemaakt bij het invoegen. Zat hier zeg een minuut ofzo tussen dan had de tegenpartij alle tijd gehad om te remmen en afstand te nemen. Zo zie ik het tenminste.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Eva369 schreef:als u invoegt en daarna vrijwel gelijk op de rem bent getrapt dan had de achterligger geen tijd om te remmen. Dan is er dus door u een fout gemaakt bij het invoegen. Zat hier zeg een minuut ofzo tussen dan had de tegenpartij alle tijd gehad om te remmen en afstand te nemen. Zo zie ik het tenminste.

Achterligger hoort altijd afstand te houden in welke situatie dan ook.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door renegade66 »

Achterligger hoort altijd afstand te houden in welke situatie dan ook.
juist choco, dat zeg je nu heel erg goed.

voor de mensen die zo agressief reageren op TS:
er wordt nergens gezegd dat hij agressief heeft gereageerd.
hij heeft alleen verbaal gereageerd meer is er niet bekend.

dus wat geeft jullie het recht om hier verdere conclusie's uit te trekken?

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Invoegen is een bijzondere manoeuvre, daarbij mag je andere verkeer deelnemers niet hinderen. De enige vraag is of TS zo heeft ingevoegd dat de auto daar achter onvoldoende remweg had.

De verklaring van de tegenpartij kan ook zijn oorsprong vinden in de mogelijkheid dat de tegenligger er zelf voor koos om er te dicht op te gaan zitten. Een woordenwisseling hou je tenslotte niet alleen.
henk51 schreef:Dit hebben ze wel voorafgaand aan het ongeval is er een verhitte woordenwisseling ontstaan TS is kwaad/opgefokt naar een andere rijbaan gereden en moest plotseling remmen om niet op een voorganger te rijden.
Hij schatte op dat moment door zijn verhitte gedrag het overige wegverkeer verkeerd in en bracht daardoor andere weggebruikers in gevaar.
Ik zie hierin toch geen aanleiding om te concluderen dat TS het wegverkeer verkeerd in schatten. Immers, TS is niet tegen zijn voorganger op gebotst.
ciske schreef:Je kletst uit je nek....agressief gedrag wordt niet uitgekeerd in het verkeer en maar goed ook!!
Een woordenwisseling hebben is niet het zelfde als agressief verkeer gedrag. Je kunt prima op straat een woordenwisseling hebben zonder agressief te rijden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ alfatrion een fikse woordewisseling met een andere autobestuurder
tijdens het rijden door open ramen dat zie ik als agresief gedrag, het spijt me voor je.

Maar ieder ziet het anders.

Het is moeilijk te beoordelen, in principe is achterop bijna altijd fout maar als TS geen ruimte heeft overgelaten en zomaar plots zou invoegen....

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Probeer een en ander te visualiseren hoe de tegenpartij bij TS achterop is geknald.
Dat kan toch alleen maar als OOK de tegenpartij van baan is verwisseld zoals TS heeft gedaan?
Ervan uitgaande dat TS net op tijd kon remmen voor zijn voorgangers ( zal het dan ook niet met een ietwat verhoogde snelheid zijn geweest ? ) lijkt mij dat tegenpartij een inschattigsfout heeft gemaakt.

Wellicht veroorzaakt door wat eraan vooraf is gegaan?

Ik heb vroeger geleerd, achterop komend verkeer is altijd fout bij aanrijding.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef:
Ik heb vroeger geleerd, achterop komend verkeer is altijd fout bij aanrijding.

Is nog zo hoor ,alleen telt agressief gedrag mee.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Chocomelk schreef:@ alfatrion een fikse woordewisseling met een andere autobestuurder tijdens het rijden door open ramen dat zie ik als agresief gedrag, het spijt me voor je.
Ik bedoel het is geen agressief gedrag met de auto, zoals afsnijden dat wel is of kan zijn. De woordenwisseling zou m.i. ook bij stoplicht hebben plaats gevonden. Overigens heb ik zelf ook wel woordenwisseling gehad met een mevrouw die niet helemaal lekker was. Ik bleef daarbij heel netjes.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 18 mei 2011 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door ciske »

alfatrion schreef:
Ik bedoel het is geen agressief gedrag met de auto, zoals afsnijden dat wel is of kan zijn.

Tegen elkaar schreeuwen van uit een raampje vind jij niet agressief? nou noem het dan aso , maar het zal er best aan meegewerkt hebben.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een woordenwisseling hoeft niet te beteken dat er geschreeuwd of gescholden wordt. Een meningsverschil is een verschil van mening dat men kort voert volgens van Dale.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door ciske »

alfatrion schreef:Een woordenwisseling hoeft niet te beteken dat er geschreeuwd of gescholden wordt. Een meningsverschil is een verschil van mening dat men kort voert volgens van Dale.

sorry hoor met de van Dale hoef je niet te komen, of denk je nou echt dat het zo zachtjes er aan toe is gegaan? droom lekker verder .

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door renegade66 »

sorry ciske, maar dat is niet aan jou om daarover te oordelen.
je bent er tenslotte niet bij geweest.

er worden hier weer conclusie's getrokken die misschien helemaal niet aan de orde zijn.

aso of niet, ik roep ook wel eens tegen 1 of andere trien als ze geen voorrang geeft of mij afsnijd.

ben je dan gelijk aso of agressief?

want dan hou ik voortaan mijn mond en beuk ik de auto gewoon gelijk in de zijkant.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

ciske schreef:sorry hoor met de van Dale hoef je niet te komen, of denk je nou echt dat het zo zachtjes er aan toe is gegaan?
Dat is puur speculatie waarvoor geen aanwijzingen zijn anders dat TS het woord woordenwisseling in de mond heeft genomen. TS had net zo kunnen schrijven meningsverschil. Alles aan een woordje op hangen is onzorgvuldig.
ciske schreef:droom lekker verder .
Het Nationaal Verkeersveiligheidscongres, waar wegbeheerders, politie, onderzoekers, beleidsmedewerkers, bestuurders, adviseurs, belangenbehartigers aan deelnemen, heeft een een rapport uitgebracht over agressief verkeersgedrag. Als synoniem hiervoor hanteert ze agressief rijgedrag, waarvoor ze als niet sluitende definitie hanteert:
een verzamelnaam voor een categorie uiteenlopende gevaarzettende en risicovolle verkeersovertredingen als: bumperkleven, snijden, geen voorrang verlenen, rechts inhalen, grove snelheidsovertredingen en rijden over de vluchtstrook.
Naar een ander op straat roepen "droom lekker verder" is dus geen agressief verkeersgedrag en er wordt niet stevig op in gezet. Het is niet netjes, maar dat is iets anders.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 18 mei 2011 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter is verdwenen uit dit draadje. Uiteraard, want: ook hier geen gouden antwoord op presenteerbaadje ontvangen.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat die verdwenen is omdat die hier wordt weggezet als wegpiraat.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik kan me voorstellen dat ts gevlogen is.
in korte tijd 2 keer agressief benadert worden zou mij ook teveel zijn.

ik vind dat deze mensen dus best wel aangepakt mogen worden door de moderator.

mensen zijn hier om enige hulp of advies te krijgen. niet om afgebekt te worden omdat ze iets fout hebben gedaan.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door manondoris »

ik heb weleens gehoord ,dat mannen geen 2 dingen te gelijk kunnen.tis of een woordenwisseling of autorijden :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb wel eens gehoord dat vrouwen niet kunnen auto rijden.

wat!
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:27

Re: Tegenpartij wilt niet uitkeren

Ongelezen bericht door wat! »

alfatrion schreef:Ik heb wel eens gehoord dat vrouwen niet kunnen auto rijden.

Waarom zo moeilijk doen ! - 17 mei 2011 23:01
dit topic gaat over mensen die hier alleen maar komen om andere is ff flink dwars te zitten.

Gesloten