helenevanzuijlen schreef:
De klacht is onderweg
heel goed ben benieuwd.
@53o
jij noemt sommige ouders zeikmoeders? waarschijnlijk hou jij je niet aan de regels als je zo denkt!!
je bent zelf onderhand nog een kind, met je 30 jaar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
helenevanzuijlen schreef:
De klacht is onderweg
Chocomelk schreef:Volgens de wet ben je vanaf 21 geheel onafhankelijk.dhc schreef:Chocomelk schreef:Vanaf de 21 he.
Niet, volgens de wet ben je vanaf je 18e meerderjarig.
precies ik ben het met je eens sephora, ik vind de verkoopster veelste ver gaan in deze! onder de 16 geen sterke drank verkopen prima ,maar met 18 mogen ze het gewoon. zo kun je iedereen wel wijgeren drank mee te geven want mischien kom je wel boodschappen doen met je ,buurjongen/meisje,zoon/dochter,kleinkinderen,zusje/broertje enz. nou dan blijven ze wel zitten met de hele drank voorraad nee ik vind dit echt onzin van de verkoopster.sephora30 schreef:Wat een achterlijke reactie van die verkoopster zeg.
Dus als ik met mijn 15-jarige dochter daar iets wil kopen dan krijg ik het ook niet op verdenking dat het voor haar is???????
Slaat echt werkelijk nergens op.
Als je 18 bent mag je gewoon drank kopen, wat doet het ertoe met wie je samen bent.
Misbruik door welke partij? Een verkoper in een slijterij zal vast regelmatig tegenkomen dat iemand van de juiste leeftijd alcohol probeert te kopen terwijl er jongeren bij zijn. Bijvoorbeeld iemand van 16 die bier wil kopen terwijl de andere personen 15 of jonger zijn. Op dat moment lijkt het erop voor de verkoper dat er misbruik wordt gemaakt van de wet.Het is een wet die verrot is en voor misbruik vatbaar...elke puber(verkoopster) moet gaan beoordelen of een andere puber zich wel aan de regels houdt.
Dan krijgt hij dat spel gewoon mee en kan hij zichzelf thuis lekker vermaken. Ik ben het zelf niet eens met de strenge regelgeving maar houd mij daar wel aan.@53o nee een ouder van 50 koopt GTA 4 voor zichzelf en niet voor zijn 12 jarige zoontje die naast hem staat en zegt Papa papa dit is hem! ... :')
Slijterijen dekken zich sinds enige tijd in door het gebruik van een zogeheten 'Ageviewer'. Daarover is hier meer informatie te vinden: http://www.wacholland.org/nl/nieuws/big ... -slijterijEen verkoper in een slijterij zal vast regelmatig tegenkomen dat iemand van de juiste leeftijd alcohol probeert te kopen terwijl er jongeren bij zijn. Bijvoorbeeld iemand van 16 die bier wil kopen terwijl de andere personen 15 of jonger zijn. Op dat moment lijkt het erop voor de verkoper dat er misbruik wordt gemaakt van de wet.