LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol verkoopbeleid supermarkt Deen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ciske

Re: Alcohol verkoopbeleid supermarkt Deen

Ongelezen bericht door ciske »

helenevanzuijlen schreef:

De klacht is onderweg :)

heel goed ben benieuwd.

@53o

jij noemt sommige ouders zeikmoeders? waarschijnlijk hou jij je niet aan de regels als je zo denkt!!

je bent zelf onderhand nog een kind, met je 30 jaar. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ciske op 19 mei 2011 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook als een winkel volgens de wet alcohol aan iemand mag verkopen, dan betekent dat nog niet dat die winkel dat ook moet doen. Een winkel mag zelf beslissen aan wie zij de producten verkopen. Bij 'mijn' AH zijn ze heel consequent dat bij het kopen van alcohol de legitimatie van iedereen die met diegene mee is gecontroleerd wordt. Ben je het daar niet mee eens, dan heb je natuurlijk het recht om te weigeren je legitimatie te laten zien, maar de winkel heeft dan ook het recht om jou die drank dan niet te verkopen.

Als je daar helder over bent, dan vind ik het geen probleem.

helenevanzuijlen

Ongelezen bericht door helenevanzuijlen »

Chocomelk schreef:
dhc schreef:
Chocomelk schreef:Vanaf de 21 he.

Niet, volgens de wet ben je vanaf je 18e meerderjarig.
Volgens de wet ben je vanaf 21 geheel onafhankelijk.

Dat klopt, maar dat heeft niets te maken met 'echt volwassen' zijn. Die afhankelijkheid van je 18e tot je 20e gaat over de aansprakelijkheid van de ouders. Zij zijn dan nog verantwoordelijk voor voor het onderhoud van hun kind en kunnen daarop worden aangesproken.

Het gaat er om dat het 'vermoeden' dat supermarkten hanteren niet goed is afgebakend. Als er een minderjarige in de buurt is, vind ik het nog accepteerbaar: dan doet ze gewoon haar werk. Maar ik kwam alleen naar de winkel. Ze basseerde haar vermoeden dus op een eerder winkelbezoek. Dan had ze net zo goed kunnen zeggen dat ze me vorige week met mijn zusje zag, toch? Ik weet dat het onwaarschijnlijk is, maar het KAN!

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

sephora30 schreef:Wat een achterlijke reactie van die verkoopster zeg.
Dus als ik met mijn 15-jarige dochter daar iets wil kopen dan krijg ik het ook niet op verdenking dat het voor haar is???????

Slaat echt werkelijk nergens op.

Als je 18 bent mag je gewoon drank kopen, wat doet het ertoe met wie je samen bent.
precies ik ben het met je eens sephora, ik vind de verkoopster veelste ver gaan in deze! onder de 16 geen sterke drank verkopen prima ,maar met 18 mogen ze het gewoon. zo kun je iedereen wel wijgeren drank mee te geven want mischien kom je wel boodschappen doen met je ,buurjongen/meisje,zoon/dochter,kleinkinderen,zusje/broertje enz. nou dan blijven ze wel zitten met de hele drank voorraad :lol: nee ik vind dit echt onzin van de verkoopster. :shock:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Dat kun je wel onzin vinden, maar zoals reeds eerder geschreven, dit zijn de regels en als Deen ervoor kiest om deze toe te passen dat mag dat! Net zoals het U is toegestaan elders Uw aankopen te doen.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

je hebt ze er alltijd bij van die over ijverige verkoopsters :D en ts volgende keer lekker bij een andere winkel gaan shoppen :wink:

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Het is een wet die verrot is en voor misbruik vatbaar...elke puber(verkoopster) moet gaan beoordelen of een andere puber zich wel aan de regels houdt.
Misbruik door welke partij? Een verkoper in een slijterij zal vast regelmatig tegenkomen dat iemand van de juiste leeftijd alcohol probeert te kopen terwijl er jongeren bij zijn. Bijvoorbeeld iemand van 16 die bier wil kopen terwijl de andere personen 15 of jonger zijn. Op dat moment lijkt het erop voor de verkoper dat er misbruik wordt gemaakt van de wet.

De verkoper heeft er geen belang bij om de verkoop te weigeren omdat dit ten koste gaat van de omzet, maar de verkoper doet dit door de strenge regelgeving.

Als een ouder van 30+ met een kind van 12 jaar oud in de slijter een aankoop wilt doen zal deze heus niet geweigerd worden. De uitzonderingen zijn in de twijfelgevallen, zoals bij TS. Dat het toevallig je jongere broer is lijkt mij jammer, je wordt er hier slachtoffer van omdat andere personen de regelgeving proberen te misbruiken.

Zelf ben ik het als verkoper in een computerwinkel al regelmatig tegengekomen dat iemand van net boven de 16 een 16+ spel wil kopen nadat deze persoon voor mijn ogen geld krijgt van iemand die enkele jaren jonger is en niet boven de 16. Op dat moment lijkt het mij duidelijk dat deze persoon het spel koopt voor de jongere persoon, en krijgt deze het spel niet mee. Kost mij helaas omzet. Als die persoon in de winkel was geweest met een mogelijke ouder was er niets aan de hand geweest.

Hoe dan ook, het zijn niet de verkopers die misbruik maken van de wet en de regelgeving, omdat voor de verkoper omzet gewoon te belangrijk blijft. Het zijn de controle's en de hoge boetes/ingetrokken vergunningen voor verkopers wat er voor zorgt dat deze regelgeving streng wordt gehandhaafd.

N1ck

Ongelezen bericht door N1ck »

De vraag is, zullen ze dit ook doen als je broertje in eerste instantie met je vader naar binnen was gekomen? Dan was er feitelijk niks anders aan de hand, maar zo zie je maar hoe hypocriet dergelijke regeltjes zijn..

Maargoed ergens valt er ook wel wat voor te zeggen.. Had je trouwens niet naar een andere slijterij kunnen gaan?

@53o nee een ouder van 50 koopt GTA 4 voor zichzelf en niet voor zijn 12 jarige zoontje die naast hem staat en zegt Papa papa dit is hem! ... :')

53o

Ongelezen bericht door 53o »

@53o nee een ouder van 50 koopt GTA 4 voor zichzelf en niet voor zijn 12 jarige zoontje die naast hem staat en zegt Papa papa dit is hem! ... :')
Dan krijgt hij dat spel gewoon mee en kan hij zichzelf thuis lekker vermaken. Ik ben het zelf niet eens met de strenge regelgeving maar houd mij daar wel aan.

Zo zou ik bij die klant bij de kassa de vader erop attenderen dat het om een 16+ game gaat. Als de vader iets zegt in de trend van "Maakt mij niet uit, hij mag spelen wat 'ie wil" is er niets aan de hand. Maar als dat 12 jarige zoontje een week later alleen in de winkel komt en een 16+ spel wil kopen van zakgeld moet ik dat weigeren ook al weet ik dat het mag van zijn vader.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Een verkoper in een slijterij zal vast regelmatig tegenkomen dat iemand van de juiste leeftijd alcohol probeert te kopen terwijl er jongeren bij zijn. Bijvoorbeeld iemand van 16 die bier wil kopen terwijl de andere personen 15 of jonger zijn. Op dat moment lijkt het erop voor de verkoper dat er misbruik wordt gemaakt van de wet.
Slijterijen dekken zich sinds enige tijd in door het gebruik van een zogeheten 'Ageviewer'. Daarover is hier meer informatie te vinden: http://www.wacholland.org/nl/nieuws/big ... -slijterij

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Miri333

Ongelezen bericht door Miri333 »

Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt als ik. Vorige week heb ik een pak rundergehakt (ook nog biologisch) gekocht bij DEEN SAupermarkten in Amsterdam. Tijdens het koken rook ik al een leverlucht mijn neus binnen dringen. Ik kon het gewoon niet geloven. Zoveel goede igredienten aan dat gerecht toe gevoegd. Toch hoopte ik dat het niet zo was en heb toch het gerecht afgemaakt. De geur was al eigenlijk overduidelijk genoeg om ermee te stoppen. Toen ik er een hapje van had genomen smaakte het ook naar lever. Ik maak dit gerecht wel vaker en deze keer kon ik alles weg gooien. Zo een ranzige smaak aan mijn eten. Ik heb DEEN gelijk gebeld. Daar kreeg ik te horen dat het vlees binnen komt van een ander DEEN filiaal waar een slager het vlees bewerkt en verpakt, zodra het binnen komt kijkt niemand er meer naar om tenzij er bijv. vlees een verkeerde kleur heeft of een slavink een rood jasje heeft ipv een licht rose jasje. Verder heb ik het telefoonnummer gekregen van die slager en mag ik maandag terug bellen omdat de slager ook om 17:00 uur graag naar huis wilde gaan.
Dus dit wordt nog vervolgt..
Het is mij ook een keer overkomen in LIDL maar daar kan je zo iets misschien nog wel verwachten. Daarom had ik dit ook niet verwacht en denk dan ook maar dat ik in de toekomst naar een gewone slager moet gaan voor een beetje gehakt.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Volgens mij ging dit topic over alcohol, niet over rundergehakt....
Het kan altijd een keer misgaan met vlees, ook bij de slager. Hoort natuurlijk niet te gebeuren, óók niet bij de Lidl (waar ik zelf trouwens meestal m'n vlees haal, zonder problemen), maar vlees halen bij een slager geeft geen garantie dat het dan wél goed is.
Ben heel benieuwd naar wat de slager te zeggen heeft, zou je dat ook willen posten als je dat weet?

Gesloten