Pagina 2 van 2
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 16 jun 2011 20:43
door Chocomelk
Wat een walgelijk iets van Stedin.
Maar u zit met het probleem en het probleem zal er volgend jaar weer zijn dat u teveel gebruikt als de meter niet in orde is.
U kunt overstappen naar een ander maar ook dat helpt niet.
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 17 jun 2011 08:55
door Shine
De leverancier is inderdaad niet verantwoordelijk voor de meter. Dit is een netbeheerders aangelegenheid.
Wat de netbeheerder en leverancier u proberen te vertellen is dat:
U kunt een meterijking aanvragen. Echter hier zijn kosten aan verbonden. Kosten die niet mis voor de poes zijn. Mocht uit deze ijking blijken dat de meter inderdaad niet goed is, dan krijgt u de kosten, welke u zelf eerst heb moeten betalen, weer terug.
Zoek maar eens op meter ijken op dit forum.
Hebt u gedurende de afgelopen periode de meterstanden bijgehouden? Zou u die eens kunnen vermelden? Want deze vermelding mis ik steeds.
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 17 jun 2011 09:45
door GJvdZ
piet jagers schreef:de energie maatschappijen zijn iedereen een oor aan het aanaaien hier in nederland
Bedankt voor deze constructieve bijdrage....
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 17 jun 2011 13:50
door bianca82
grappig dat ze naar elkaar wijzen.. want stedin was voor kort nog gewoon van eneco (ze zitten zelfs nog in het zelfde gebouw in rotterdam als ik het me nog goed herinner)
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 17 jun 2011 18:02
door MAXIEM
@
Je zou natuurlijk ook een schriftelijke klacht kunnen indienen bij Stedin. Een aangetekende brief naar de directie wil nog wel eens helpen.
Sukses, Maxiem.
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 18 jun 2011 08:35
door Shine
grappig dat ze naar elkaar wijzen.. want stedin was voor kort nog gewoon van eneco (ze zitten zelfs nog in het zelfde gebouw in rotterdam als ik het me nog goed herinner)
Nou,......deze zijn nog steeds gekoppeld. Een gerechtelijke uitspraak heeft de splitsingswet, die officieel op 1 januari 2011 voltooid zou moeten zijn, op losse schroeven geplaatst.
Nuon en Essent (en daarmee de netbeheerders Liander en Enexis) hadden aan het splitsingsproces al volledige invulling gegeven.
Zie:
http://www.4legal.nl/nl/nieuws?id=198
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BM8494
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_onafha ... _netbeheer
Het laatste woord hierover is dus nog niet gesproken.
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 23 jun 2011 08:52
door Daan_1978
Heerlijk kluitje riet verhaal en wat een maandbedrag.
Zelf woon ik met vrouw + 2 kids in een gezinswoning.
In deze woning draait de kachel in de winter zo ongeveer de halve dag door en op zowel begane grond, 1ste verdieping en de zolderkamer.
Tevens hebben wij een afwasmachine welke elke dag draait ( lange programma ), een computer welke vanaf 13:00 - 24:00u aanstaat, een wasdroger ( 2 keer per week ) en een wasmachine welke bijna elke dag er wel een wasje uit gooit en we komen uit op een bedrag van 180 euro per maand, wat zelfs nog erg hoog is gezien we de laatste paar jaar elke keer 350 euro terug krijgen van de NUON!
PS: De reden dat we het op 180 per maand laten staan is dat we altijd vergeten dat we teveel betalen en dan in 1 keer 350 euro als extra'tje toch best lekker is op zijn tijd
In elk geval een vreemde zaak en ik schrik altijd weer hoe slecht de betreffende bedrijven meewerken en meedenken tot een oplossing en/of verklaring.
Re: Torenhoge energie rekening
Geplaatst: 02 jul 2011 21:59
door Lucile
h.deckers,
Ik kan me goed voorstellen dat u met de handen in het haar zit. Op deze manier voel je je als klant machteloos. Wat wij toen gedaan hebben, is iedere week op een vast tijdstip de meterstanden noteren en het verbruik berekenen. Ook zou je alle apparatuur uit kunnen schakelen en dan de meters checken. En eventueel diverse apparaten een weekje uitschakelen. Je moet toch iets proberen en voor jezelf zeker weten wat jullie verbruik is. De kosten voor een metercheck van uw leverancier zijn wel absurd hoog 1000,- euro!? Krijgt u deze terug als blijkt dat de meters inderdaad niet deugdelijk werken?
Misschien kunt u eens informeren of u iets van rechtshulp kunt krijgen. Dit is toch een bizarre situatie.
M. vr. gr. Lucile