LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen meisjesnaam, maar echtgenoot naam ingevuld.Probleem?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje

Re: geen meisjesnaam, maar echtgenoot naam ingevuld.Probleem?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ emmy

ik ga dus ook nog steeds naar het reisburo! en idd ik neem ook altijd die verzekering,je weet nooiT?
ik vind het altijd helemaal leuk ik zit dan mee te kijken in het systeem omdat ik mijn diploma heb voor het reisburo...ja je moet nog veel weten hoor :twisted: dat wil je niet weten..
maar goed ze kennen me dan ok en laten me helemaal alles mee kijken ,ik neem meestal lijnvluchten en ben dan niet de makkelijkste ihihhihi wil de beste tijden :D

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@rozemarijntje,
Inderdaad je weet maar nooit. Ik neem die verzekering altijd bij de duurdere vakanties. Vooral naar het caraïbisch gebied ed. Op het totaalbedrag maakt dat toch niet meer uit en touroperators bieden die verzekering niet. Bovendien is het boeken bij een reisbureau niet altijd duurder en boekings/reserveringskosten heb je bij de meesten ook wel.

Bovendien kennen ze mij inmiddels ook goed bij het bewuste reisbureau en weten wat ik wel en ook vooral niet wil. Ik vind het wel zo makkelijk, kan ik ff binnenwandelen als ik vragen heb enz. Zij hebben mij destijds ook goed gewezen op de tenaamstelling op de tickets enz. Om alle twijfel weg te nemen over de namen (dubbele voornamen enz) nam ik voorheen altijd beide paspoorten mee. Dan konden ze het zelf lezen en juist overnemen.
Ook zij laten me altijd meekijken in het scherm en ik weet inmiddels aardig hoe het in elkaar zit :lol: Vind het zelfs makkelijker kijken en vergelijken.

Het reisbureau heeft me ook eens gewezen op een sleep park fly welke ze aanbieden. We wonen niet bepaald dicht bij Schiphol. Dus hebben we dat een paar jaar geleden ook eens uitgeprobeerd bij een langere reis. Dat vond ik zo prettig dat het er nu standaard bij hoort bij de langere vluchten. En dit alles kan ik makkelijk in een stop regelen.

Excuus voor het reclamepraatje voor het reisbureau.. maarja heb (nog) geen namen genoemd. Zal het er expliciet bij zetten, heb niets met een reisbureau behalve dat ik altijd bij dezelfde boek.

rozemarijntje

voor we afwijken.... :D
ik boek denk ik bij de zelfde keten :lol: ja het is gewoon makkelijk dat het voor je geregeld wordt dat het goed gaat en ik ben zelf nog al erg is het goed,gaat het goed etc...en nu geef ik het lekker uit handen en hoppa...
idd bij mijn man die heeft een lekkere naam....als volle naam nou ik ken hem na 20 jr nog niet uit mijn hoofd spellen,wel een korte versie en leuke nu hoor!
maar ja officiele moet er op he...dus ik zijn paspoort toen gegeven en nu staat het gewoon in het systeem ,klaar iskees..

zo kunnen er ook geen fouten optreden.
ja,het is lache..met die opleiding heb ik zoveel foefjes geleerd dat ze je kunnen aansmeren,hahahahahahah toen heb ik maar gezegd dat ik die allemaal wel kon...duhhh en ze moesten wel lachen...
bv ligt dichtbij zee...ja kan wel 4 km zijn.... :lol: licht op een heuvel,ja de mount everst is er niks bij....zo kan het zijn he...
ihihihi de opleiding was moeilijk en ik doe er ook niks mee,vond het leuk om te doen....
maar moeilijk! alle vluchtnummers,vliegvelden nou noem maar op...
als we zitten te kijken en ik zie bv een code staan zeg ik,nee ik wil niet met die maatschappij vliegen,oh ja je weet welke het is he ihihihihihi

ach dit jaar gaan we helaas niet.....heeft zijn redenen...
maar dit was off topic nou ja ook weer niet het gaat over fouten maken en niet!

Fleura

Ongelezen bericht door Fleura »

on topic;
augustus verleden jaar heb ik met Ryan air gevlogen van brussel naar gran canaria. Op mijn ticket heb ik alleen mijn man zijn naam ingevuld ( en niet mijn meisjesnaam). Zowel bij de doune als bij het inchecken op de heem en terug weg geen probleem en niemand die er extra naar heeft gevraagd of moeilijk heeft gekeken.

Emmy75

Fleura schreef:on topic;
augustus verleden jaar heb ik met Ryan air gevlogen van brussel naar gran canaria. Op mijn ticket heb ik alleen mijn man zijn naam ingevuld ( en niet mijn meisjesnaam). Zowel bij de doune als bij het inchecken op de heem en terug weg geen probleem en niemand die er extra naar heeft gevraagd of moeilijk heeft gekeken.
Ja, het kan inderdaad ook goed gaan. Maar je hebt dan toch een beetje geluk gehad :D Als je toevallig ene treft die met het verkeerde been uit bed is gestapt, mag je extra bijbetalen voor de vlucht. Daarnaast... resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst :lol:

Ligt er soms ook aan waar je naar toevliegt of waar vandaan je komt.
Gran Canaria (Spanje) is een EU-land en valt onder het Schengen verdrag. Wij vliegen meerdere malen per jaar en het valt mij op dat bepaalde controles binnen de EU een stuk soepeler zijn dan als je naar het caribisch gebied vliegt. Het andere topic waar iets aan de hand was met initialen (er staat een link van in dit topic) was op een vlucht tussen Eindhoven Airport en Hongarije. In Hongarije werd al gezegd dat ze veel problemen ervaren met de soepelheid van mensen die vanuit Eindhoven vliegen dus op die luchthaven zijn ze extra alert op reispapieren van passagiers naar Eindhoven.

@rozemarijnte,
Ik denk ook wel dat het dezelfde keten is :lol: Inderdaad moet je in de beschijvingen goed tussen de regels door kunnen lezen, maar van dit soort beschrijvingen kan ik dat vrij goed. Bovendien ga ik altijd goed voorbereid en weet ik welke dagen er tussenlandingen zijn en hoe de routes lopen om deze te vermijden en welke mij ik wel of niet wil vliegen.

rozemarijntje

@emmy idd ik ben dus ook zo...

maar ik zou geen risico nemen omtrent de namen,de wet is gewoon gewijzigd.
ik neem het risico niet en de mensen die het wel doen en denken we zien dan wel,nou ja okee...dan moet je ok niet zeuren als je problemen krijgt.
neeee naar rome moest de meisjes naar er ook op!!!
zelfs naar thailand...en het leuke was dachten ze dat we niet getrouwd waren,kregen we twee lossen bedden ihihihiihih

neem geen risico....simpel

Emmy75

rozemarijntje schreef: zelfs naar thailand...en het leuke was dachten ze dat we niet getrouwd waren,kregen we twee lossen bedden ihihihiihih
Dat kan inderdaad in sommige hotels. Maar als ze goed lezen staat op het ticket en ook de voucher meestal wel Mrs ipv Ms.
Maar ik zou het risico ook niet willen nemen, enkel omdat ik geen zin heb in gezeur op de luchthaven.

rozemarijntje

ja dat hadden ze niet door daar joh...nou ja bedden waren zo tegen elkaar aan geschoven hoor,ff nachtkastje tussenuit..vond het wel grappig

nee idd ik wil ook geen gezeur...en ben dan ook zeker niet eigenwijs om te denken nou we zien wel...no way...niet om het geld,maar je weet niet wat het met zich mee kan brengen allemaal ,snap je

Gesloten