LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door marnix »

Hier werkt woningnet ook zo dat mensen inschrijven op een huurwoning, wie de langste wachttijd heeft, krijgt de woning. Als er geen urgenten zijn dan.
ik betaal ieder jaar ook 10 euro terwijl ik net een woning heb gekocht, puur voor de zekerheid.
Stel dat ik later toch weer wil huren, dan is een tientje per jaar wel overkomelijk. Het is hier zo dat de meest populaire woningen meestal naar mensen gaan die al jaren ingeschreven staan, sommigen al sinds de jaren zeventig!
Als ik over een twintigtal jaar stop met werken, is mijn inkomen een stuk lager dan nu en kom ik weer in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Overigens raad ik iedereen aan die achttien jaar wordt zich onmiddellijk in te schrijven, altijd handig voor later!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb net ingelogd op Woningnet. Ik kan geen woningen bekijken of mijn gegevens inzien als ik niet akkoord ga met de machtiging die ze me in het welkomstscherm voorschotelen. Er is een knop "Nu niet verlengen". Maar als ik hier meerdere keren op klik, gebeurt er niets. Mijn browser is up to date. Je wordt dus gedwongen de machtiging direct af te geven. Het probleem doet zich voor zowel bij Explorer als bij Firefox.

En verder - jawel hoor - staat er de mededeling:

"De verlengingskosten bedragen € 10 per jaar. WoningNet behoudt zich het recht voor dit bedrag in de toekomst, indien nodig, aan te passen."

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Jolijn »

Onnodig op een wachtlijst staan, is anders op te lossen, dan door inschrijfgeld per jaar te laten betalen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Jolijn »

marnix schreef:Hier werkt woningnet ook zo dat mensen inschrijven op een huurwoning, wie de langste wachttijd heeft, krijgt de woning. Als er geen urgenten zijn dan.
ik betaal ieder jaar ook 10 euro terwijl ik net een woning heb gekocht, puur voor de zekerheid.
Stel dat ik later toch weer wil huren, dan is een tientje per jaar wel overkomelijk. Het is hier zo dat de meest populaire woningen meestal naar mensen gaan die al jaren ingeschreven staan, sommigen al sinds de jaren zeventig!
Als ik over een twintigtal jaar stop met werken, is mijn inkomen een stuk lager dan nu en kom ik weer in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Overigens raad ik iedereen aan die achttien jaar wordt zich onmiddellijk in te schrijven, altijd handig voor later!
Wie het meest betaalt, heeft de beste kansen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bob Schurkjens schreef:Ik ben erg benieuwd naar de redenering dat mensen die "per se een woning nodig hebben" sneller een woning zullen kunnen krijgen nu dat tientje per jaar wordt ingevoerd. Gaan ze van de opbrengsten van die 10 euro per jaar dan een heleboel woningen bijbouwen?
Ja, dat zou een vraag zijn voor de huurdersverening om aan de orde te brengen 'wat gebeurt er met die x maal €10?'

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door moleman »

GloriusWorld schreef:Ik zie geen enkel bezwaar, ga je je nu druk maken om 10 euro per jaar?
Voorheen had je inschrijfkosten etc apart bij elke woningbouwvereniging als je een woning zocht ( in de tijd dat er geen internet bestond :lol: ).
"Vroegah"was alles beter :lol:
Voor de inschrijving SVNK betaal je jaarlijks 7,50 wij betalen het graag, ook al hebben wij nog echt geen woning nodig, maar zeg nooit nooit.
Dan vind ik het sowiezo asociaal dat jij op die lijst gaat staan waardoor andere weer langer moeten wachten!
Mochten de mensen het niet willen betalen, het schoont wel de wachtlijsten op.
De mensen kunne zelf beslissen met wat ze wille.
Lezen doe je ook al niet. Als je bij woningnet staat ingeschreven voor Amsterdam. En je staat daar 10 jaar ingeschreven, ga je dat natuurlijk niet weggooien. Dus betaal je. Daarbij betaalde wij al €58 voor een simpele inschrijving.
Maar er kleeft meer aan dat hierboven al verwoord is.
Trouwens ik ga er van uit dat een grote groep met de nieuwe inkomenstoets al niet meer nodig is om te reageren op sociale huurwoningen.( maar dat is totaal ander onderwerp) .
En terecht. Maar dat is inderdaad een ander onderwerp.
Ook vandaag nog geen brief of Email gehad.Ook geen mail bij WN.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GloriusWorld schreef:Ik zie geen enkel bezwaar, ga je je nu druk maken om 10 euro per jaar?
Het gaat niet zozeer om het bedrag maar om het principe van het verhaal. Het is gewoon een tegenstrijdig belang. De woningbouw heeft er belang bij om èn alle huizen vol te hebben zitten èn zoveel mogelijk mensen zo lang mogelijk op de wachtlijst te hebben staan. Dit zorgt voor "2 petten" die niet met elkaar samen kunnen. Nu maak je je er niet druk over maar dit bedrag zal gestaag gaan stijgen, zeker als de woningnood toeneemt. Wat zou je ervan vinden als het 100,- per jaar gaat kosten of 200,-? Daarom vind ik dat men zich er wel nu al druk over moet maken.
Als jij vind dat je je hier niet druk om moet maken, vind ik dat je dit bedrag fors moet verhogen om al die mensen die onnodig op de lijst staan (zoals je zelf ook toegeeft) eraf te krijgen. Een woningbouwvereniging heeft zo ook totaal geen realistisch beeld van wat er nu nodig is aan woningen.
Jolijn schreef:Onnodig op een wachtlijst staan, is anders op te lossen, dan door inschrijfgeld per jaar te laten betalen.
€ 200,- inschrijfgeld per jaar vragen, lost het ook aardig op. :mrgreen:
Maar nu even serieus: dat ben ik met je eens natuurlijk.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Jolijn »

Emmy75 schreef:
GloriusWorld schreef:Ik zie geen enkel bezwaar, ga je je nu druk maken om 10 euro per jaar?
Het gaat niet zozeer om het bedrag maar om het principe van het verhaal. Het is gewoon een tegenstrijdig belang. De woningbouw heeft er belang bij om èn alle huizen vol te hebben zitten èn zoveel mogelijk mensen zo lang mogelijk op de wachtlijst te hebben staan. Dit zorgt voor "2 petten" die niet met elkaar samen kunnen. Nu maak je je er niet druk over maar dit bedrag zal gestaag gaan stijgen, zeker als de woningnood toeneemt. Wat zou je ervan vinden als het 100,- per jaar gaat kosten of 200,-? Daarom vind ik dat men zich er wel nu al druk over moet maken.
Als jij vind dat je je hier niet druk om moet maken, vind ik dat je dit bedrag fors moet verhogen om al die mensen die onnodig op de lijst staan (zoals je zelf ook toegeeft) eraf te krijgen.

Een woningbouwvereniging heeft zo ook totaal geen realistisch beeld van wat er nu nodig is aan woningen.


Jij snapt het!

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Wat is asociaal?
!!Voor de inschrijving SVNK betaal je jaarlijks 7,50 wij betalen het graag, ook al hebben wij nog echt geen woning nodig, maar zeg nooit nooit.

Dan vind ik het sowiezo asociaal dat jij op die lijst gaat staan waardoor andere weer langer moeten wachten!!

Wij houden geen woningen bezet of zo zolang wij niet reageren op huizen?
Iemand die hier net aangaf die een koopwoning had gekocht en toch ingeschreven staat is niet asociaal, en weet je waarom? Mensen kunnen makkelijk in problemen komen door echtscheiding, werk kwijt noem maar op, en dan wel een huurwoning nodig hebben. Regeren is vooruitzien.
Het heeft niets te maken met wachtlijsten over bezet houden en dat soort onzin, maar je wilt als de nood aan de man is wel gebruik maken van die lijst waar je ingschreven staat.
Zo simpel is het, 1 op de 3 huwelijken stranden, kijk maar eens hoeveel mensen nu hun koopwoning niet meer kunnen betalen, er kan altijd wel íets gebeuren waarvoor je een huurwoning nodig heb, als wij niet ingeschreven stonden na verkoop van huis na reorganisatie van mijn man zijn werk hadden wij op straat moeten slapen, simpel omdat je dan niet ingeshreven staat.
Regeren is vooruitzien, het is geen asociaal gedrag, maar gewoon vooruitkijken.
En lezen kan ik prima, maar het is waar je zelf voor kiest, of betalen voor inschrijfgeld, later jaarlijkse verlenging of je inschrijving laten vervallen doordat je niet wilt betalen.
Er wordt amper urgentie verleent tegenwoordig, dat is een reden om rekening mee te houden voor evt inschrijving.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon iedereen bij zijn of haar geboorte automatisch en gratis inschrijven voor "de wachtlijst" huurwoningen. En doctorandus voor zijn of haar naam. Zo creëer je een rechtvaardige samenleving.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door moleman »

Emmy75 schreef:
GloriusWorld schreef:Ik zie geen enkel bezwaar, ga je je nu druk maken om 10 euro per jaar?
Een woningbouwvereniging heeft zo ook totaal geen realistisch beeld van wat er nu nodig is aan woningen.
Weten ze dat dan anders wel?

mensen die pas kort zijn ingeschreven zullen waarschijnlijk niet gaan betalen.Die gaan van de lijst af.Ik heb daar geen na noch voordeel van.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

moleman schreef:
Emmy75 schreef:
GloriusWorld schreef:Ik zie geen enkel bezwaar, ga je je nu druk maken om 10 euro per jaar?
Een woningbouwvereniging heeft zo ook totaal geen realistisch beeld van wat er nu nodig is aan woningen.
Weten ze dat dan anders wel?
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het zeker niet helpt als allerlei mensen op zo'n lijst gaan staan wat als ik ooit een woning nodig heb.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door moleman »

Emmy75 schreef:
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het zeker niet helpt als allerlei mensen op zo'n lijst gaan staan wat als ik ooit een woning nodig heb.
Klopt. Maar dat gaf ik dus ook al aan. Dat geldt voor mij eigenlijk ook als je al een huis hebt en een ander wilt, gewoon "zomaar" Want die zijn er ook.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door marnix »

Jolijn schreef:
marnix schreef:Hier werkt woningnet ook zo dat mensen inschrijven op een huurwoning, wie de langste wachttijd heeft, krijgt de woning. Als er geen urgenten zijn dan.
ik betaal ieder jaar ook 10 euro terwijl ik net een woning heb gekocht, puur voor de zekerheid.
Stel dat ik later toch weer wil huren, dan is een tientje per jaar wel overkomelijk. Het is hier zo dat de meest populaire woningen meestal naar mensen gaan die al jaren ingeschreven staan, sommigen al sinds de jaren zeventig!
Als ik over een twintigtal jaar stop met werken, is mijn inkomen een stuk lager dan nu en kom ik weer in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Overigens raad ik iedereen aan die achttien jaar wordt zich onmiddellijk in te schrijven, altijd handig voor later!
Wie het meest betaalt, heeft de beste kansen?
Nee, wie het langst ingeschreven staat ,heeft de meeste kans.
Overigens was het niet mijn eerste keus iets te kopen maar door de verandering van januari jl. moest ik gaan huren boven de 650 euro, wilde ik wel maar die woningen zijn er ook veel te weinig. Ik woonde nogal scheef en wilde echt wat groters.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

moleman schreef: Klopt. Maar dat gaf ik dus ook al aan. Dat geldt voor mij eigenlijk ook als je al een huis hebt en een ander wilt, gewoon "zomaar" Want die zijn er ook.
Ja, eens. Of om voorrang te hebben bij die leuke nieuwbouwhuurwoningen in die mooie wijk, welke de woningbouw misschien ooit gaat bouwen.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door moleman »

vogels schreef:
maar ik weet wel dat het zeker niet helpt als allerlei mensen op zo'n lijst gaan staan wat als ik ooit een woning nodig heb.
Onzin, zo werkt het niet. Is wel duidelijk, ook aan je eerdere reacties, dat je geen flauwe notie hebt hoe e.e.a. werkt.
Vertel jij dan eens hoe het wel werkt. Dit hierboven is niet meer dan een losse flodder.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

moleman schreef:
vogels schreef:
maar ik weet wel dat het zeker niet helpt als allerlei mensen op zo'n lijst gaan staan wat als ik ooit een woning nodig heb.
Onzin, zo werkt het niet. Is wel duidelijk, ook aan je eerdere reacties, dat je geen flauwe notie hebt hoe e.e.a. werkt.
Vertel jij dan eens hoe het wel werkt. Dit hierboven is niet meer dan een losse flodder.
Inderdaad, dat zou ik dan ook wel eens willen weten. Ik wil altijd graag iets bijleren.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door moleman »

vogels schreef:
Inderdaad, dat zou ik dan ook wel eens willen weten. Ik wil altijd graag iets bijleren.
Waarom zou ik energie steken omdat jullie zonodig mee willen praten over zaken waar je geen benul van hebt?
Dan moet je geen *loze* kreten uiten. Voorlopig doe je alleen maar aan stemmingmakerij!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Off-topic
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 28 mei 2011 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Woningnet rekent ineens 10 euro per jaar verlengingskosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vogels schreef:
Dan moet je geen *loze* kreten uiten
Degene die hier loze kreten uit, ben ik zeker niet. Als ik meer wil weten over bepaalde kwesties, neem ik zelf de moeite om e.e.a. uit te pluizen, daar ben ik niet te lui voor.
Blijkbaar weet je dus ook niet van de hoed of de rand anders kon je dit wel in een paar regels neerzetten. Vragen die je niet uitkomen heb je ook geen zin te beantwoorden. Maar goed, je mag het laatste woord hebben. Ik discusieer graag op inhoudelijke argumenten en ga op deze ruziezoekerij niet verder in.
Oja zal de berichten zodadelijk ook verwijderen, aangezien het totaal off-topic is.

Gesloten