LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mailcode

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans2

Re: Mailcode

Ongelezen bericht door Hans2 »

Hi Sara
Er worden in de antwoordbrief wel gegevens van mij vermeld maar daarvan wist ik op voorhand wel dat die vastgelegd waren.
Waar ik natuurlijk benieuwd naar was hoe zijn gegevens t.a.v. zorgplicht vastgelegd, het consumentenprofiel wat zij van mij hebben enz.
Heb daar dus een advokaat voor nodig.

Onderussen kan DEXIa als zij kwaad willen t.a.v. van mij en ten gunste van zichzelf t.a.v deze zaken er nog wat bijtypen in hun systeem (ingeval van een rechtzaak) maar ook deleten(wissen) zonder dat ik dat weet en daarvan op de hoogte ben.

Succes morgen
Hans2

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Hans,

Daar heb je geen advocaat voor nodig.
Het is jouw recht om inzage te krijgen.

Wat dat eventuele bij/afrommelen van Dexia betreft: het lijkt mij dat ze daarmee wel een overtreding zouden begaan.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Dat consumentenprofiel is pas sinds kort verplicht. Ik vermoed eigenlijk dat er niet of nauwelijks gegevens zijn verwerkt door Dexia omtrent jouw financiele situatie.

Wat het bijwerken van verwerkingen betreft. Ze moeten je ook kunnen vertellen hoe en op welk moment ze aan de verwerkte gegevens zijn gekomen dus dat maakt gesjoemel minder eenvoudig.

Voor inzage in en afschrift van heb je geen advocaat nodig, kan ook zonder. Maar misschien dat een advocaat de druk wat verhoogt. Overigens mogen ze daar wel iets van 4,50 euro voor vragen.

Groet, Sara

JH

Ongelezen bericht door JH »

HANS

Je hebt geenadvocaat nodig. Gewoon de voorbeeldbrief van CB overnemen en deze aanpassen naar jouw situatie. Dan verstuur je je brief aangetekend, eventueel met ontvangsbevestiging. Ook al krijg je dan geen antwoord van Dexia, je hebt in elk geval voldoende bewijs in een rechtszaak.

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Sara,

Kun jij mij aantonen dat het opstellen van een consumentenprofiel pas sinds kort verplicht is? De meningen daarover schijnen nogal te verschillen.

Groet,

Karin

CB

Ongelezen bericht door CB »

Wat is het inzagerecht?
U hebt het recht om inzage te verzoeken in het gebruik van uw persoonsgegevens door een organisatie. Hiervoor heeft het CBP een modelbrief ontwikkeld die u kunt vinden in de WBP-brochure. Met deze brief kunt u een verantwoordelijke vragen of die uw persoonsgegevens gebruikt. Als dat het geval blijkt te zijn, moet hij u binnen vier weken een overzicht van de gegevens geven. Hij moet ook informatie verstrekken over het doel van de verwerking(en), de ontvangers van de gegevens en de herkomst van de gegevens als hij die weet. Voor het geven van deze informatie kan de verantwoordelijke doorgaans een vergoeding van ten hoogste 4,50 Euro vragen.

http://www.cbpweb.nl/structuur/pag_faq.htm

Gesloten