Niet. Het product is € 50,- , dat is bepaald door de winkelier. Ik kan het daar kopen of niet. Ik zal me schamen me als ik dat af moet dingen.BBCS schreef:Stel voor dat een product €50,- kost, hoeveel zou je dan af willen dingen?Jannes22 schreef:Afdingen op zulke bedragen? Omdat het crisis is? En straks maar weer zeuren dat er winkels gaan sluiten en dat je nergens meer terecht kunt. Of ding je je benzine van 50 euro bij de pomp ook af? En je boodschappen? Niet mee eens? Koop je toch ergens anders.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?
Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?
een bijdrage van MAXIEM in een ander topic,
Ik vindt helemaal niks verkeerd aan afdingen. Het is een beetje een gewoonte aan het worden in Nederland want veel mensen komen er mee in aanraking op reizen en vakantie.Re: onderhandel marge banken - 30 mei 2011 17:13
@
Niet alleen het kortingspercentage is belangrijk, maar even zoniet belangrijker is de strategie om je doel te bereiken. Hier enige tips:
Afdingen:
In principe kun je bij elk produkt afdingen op de vraagprijs maar natuurlijk niet in een supermarkt of bij een drogist om maar wat te noemen. Sterker nog ik zou het altijd doen. Is het een actieprijs dan wordt het wat moeilijker, maar ik probeer het altijd. Op de gewone (vraag)prijs ga ik meestal 10% lager zitten. Vaak lukt dat, soms wordt het 5% en soms lukt het helemaal niet, en dan ga ik meestal naar een andere zaak.
Stap 1 is, laat duidelijk merken dat je geïnteresseerd bent in het produkt.
Stap 2 is, geef de verkoper wat ruimte om zijn/haar produkt aan te prijzen of er iets over te vertellen. Stap 3 is, laat vrij duidelijk merken dat je het produkt toch wel graag zou willen kopen, maar...... Stap 4 is, maar..... dat je het produkt wat te prijzig vindt en stel (met enige charme) de vraag of er wat van de prijs af kan.
Stap 5 is, de verkoper zal waarschijnlijk even moeten overleggen met de "baas". Of, hij/zij stelt de directe tegenvraag wat je dan zelf in gedachten hebt. Overleg met de 'baas' betekent vrijwel altijd dat je korting krijgt. Bij de directe tegenvraag moet je zonder aarzelen zelf de prijs zeggen die je er voor over hebt.
Stap 6 is de deal sluiten óf enigszins teleurgesteld de zaak verlaten zonder het produkt te kopen.
Zie ook:
Tien belangrijke punten om in uw achterhoofd te houden als u van plan bent om af te gaan dingen.
Zie:
http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/it ... XiJSyZ.php
Sukses, Maxiem.
Klopt ook.puma73 schreef: Ik vindt helemaal niks verkeerd aan afdingen. Het is een beetje een gewoonte aan het worden in Nederland want veel mensen komen er mee in aanraking op reizen en vakantie.
Als er ruimte voor is, zie ik er geen probleem in.
Hierbij wil ik wel opmerken dat beide partijen elkaar moeten respecteren.
-
- Contacteer:
BBCS schreef:Die 4% wordt door de meeste webshops gehanteerd en de consument verwacht in veel gevallen dat de normale winkel ook de prijzen van de webshops gaan hanteren.Teunbosseman schreef:Tis reeds opgemerkt, hoe kom jij aan 4% ?? Kan mij niet voorstellen dat de marge slechts 4% is.BBCS schreef:Als de winstmarge 4% is, dan wordt dat product met verlies verkocht.
Niet echt raadzaam.
Wat niet raadzaam is om niet te proberen.
4% marge heeeeel misschien bij 1 artikeltje maar over het algemeen is de marge hoger dan 4%. Anders heb je amper bestaansrecht.
Consument weet echt wel dat dat prijzen in de "normale" winkel vaak hoger liggen dan in webshops. Wat veel consumenten tegenhoudt zijn de verzendkosten.
Weet niet waar jij je info vandaan haalt of op baseert, maar sorry hoor, klopt van geen kant(en)
-
Welk respect?BBCS schreef:
Klopt ook.
Als er ruimte voor is, zie ik er geen probleem in.
Hierbij wil ik wel opmerken dat beide partijen elkaar moeten respecteren.
Als de klant een lagere prijs wil betalen en de verkoper niet mee eens is, gaat de deal niet door.
Dit heeft niets met respect te doen.
Als ik als klant in een winkel de prijs te hoog vind,dan ga ik verder kijken.
Wat ik bedoel met respect, is dat de klant de lagere prijs op internet bij een webshop ziet (en webshops hanteren in het algemeen een winstmarge van 4%) en zien bij de normale winkel een hogere prijs, moet diezelfde klant niet tegen die winkelier gaan zeggen dat hij veel te duur is en de boel oplicht.
Als de winkelier geen lagere prijs wilt accepteren, moet diezelfde klant dan niet gaan zeggen dat die klant daar nooit meer komt.
En 4% onrealistisch?
De meeste webshops hanteren die marge namelijk wel.
Daarom is er ook zo gedonder geweest dat de fabrikanten aan de webshops hogere inkoopprijs berekenden, om op die manier het prijsverschil met de normale winkels minder groot te laten zijn.
Klik en klik
Als de winkelier geen lagere prijs wilt accepteren, moet diezelfde klant dan niet gaan zeggen dat die klant daar nooit meer komt.
Dat is ook de reden dat veel normale winkels die prijzen van de webshops niet overnemen.Anders heb je amper bestaansrecht.
En 4% onrealistisch?
De meeste webshops hanteren die marge namelijk wel.
Daarom is er ook zo gedonder geweest dat de fabrikanten aan de webshops hogere inkoopprijs berekenden, om op die manier het prijsverschil met de normale winkels minder groot te laten zijn.
Klik en klik
-
Waarom, dit is toch de keuze wat je hebt in een vrij land met vrijheid van meningsuiting!Als de winkelier geen lagere prijs wilt accepteren, moet diezelfde klant dan niet gaan zeggen dat die klant daar nooit meer komt.
Kan jouw helaas niet volgen!
BBCS is zelf ondernemer en eentje met vreemde ideeen over dit vak.masterslave schreef:Waarom, dit is toch de keuze wat je hebt in een vrij land met vrijheid van meningsuiting!Als de winkelier geen lagere prijs wilt accepteren, moet diezelfde klant dan niet gaan zeggen dat die klant daar nooit meer komt.
Kan jouw helaas niet volgen!
Als een product een winkelprijs heeft van 50 euro kan je zelf toch ook wel inschatten dat de marge niet zoveel is? De 4% die BBCS noemt is uiteraard een voorbeeld, het zou ook 3 of 5 of 7 kunnen zijn....vogels schreef:Waar staat dat de winstmarge maar 4% is? En vragen kan altijd, net als 'nee' zeggen.BBCS schreef:Als de winstmarge 4% is, dan wordt dat product met verlies verkocht.
Sinds wanneer heeft de marge met de verkoopprijs te maken ?GJvdZ schreef:Als een product een winkelprijs heeft van 50 euro kan je zelf toch ook wel inschatten dat de marge niet zoveel is? De 4% die BBCS noemt is uiteraard een voorbeeld, het zou ook 3 of 5 of 7 kunnen zijn....vogels schreef:Waar staat dat de winstmarge maar 4% is? En vragen kan altijd, net als 'nee' zeggen.BBCS schreef:Als de winstmarge 4% is, dan wordt dat product met verlies verkocht.
Er zijn zat produkten die maar 10 euro kosten maar waarbij de marge 100% ( of meer ) is..
Het type produkt ( luxe, levensmiddel, noodzaak ) is meer bepalend dan de prijs.
Achter deze links wordt geen marge van 4% genoemd. Die 4% is ook flauwekul van BBCS en niet waar.
In een ander topic kon hij dat ook al niet aantonen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... e&start=40
Precies. Heb dingen verkocht die je voor 2 euro inkoopt en 10 euro verkoopt. Ook dingen met 50 euro inkoop en 80 verkoop. Welke marge is dan hoger? Juist.WillemV schreef:Achter deze links wordt geen marge van 4% genoemd. Die 4% is ook flauwekul van BBCS en niet waar.
In een ander topic kon hij dat ook al niet aantonen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... e&start=40
Dus dat webshops zeer lage winstmarges hanteren is dus ook onzin?
Dat de normale winkels die prijzen van de webshops niet hanteren, vanwege de zeer lage winstmarges is ook onzin?
En waarom moet het weer met een uitspraak van een rechter worden bewezen?
Dat de normale winkels die prijzen van de webshops niet hanteren, vanwege de zeer lage winstmarges is ook onzin?
En waarom moet het weer met een uitspraak van een rechter worden bewezen?
Er is niemand die dat beweerd heeft. Maar de door jou genoemde 4% is onzin en is niet waar.BBCS schreef:Dus dat webshops zeer lage winstmarges hanteren is dus ook onzin?
Wie heeft hier gevraagd 'het' met een uitspraak van een rechter te bewijzen? Inderdaad niemand.En waarom moet het weer met een uitspraak van een rechter worden bewezen?
En waarom zou dat niet waar zijn?WillemV schreef:Er is niemand die dat beweerd heeft. Maar de door jou genoemde 4% is onzin en is niet waar.
Als je zegt dat het niet waar is, moet je ook toelichten waarom.
Nou moet je de boel niet omdraaien hè. Jij beweert dat de webshops een bruto marge van 4% hanteren. Dan moet jij dat maar aantonen ook. Dat kun je niet omdat het gewoon niet waar is. Dat aantonen kon je in dit topic ook al niet:BBCS schreef:En waarom zou dat niet waar zijn?WillemV schreef:Er is niemand die dat beweerd heeft. Maar de door jou genoemde 4% is onzin en is niet waar.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20
En dan begin je hier en in andere topics gewoon weer lekker opnieuw.
Maar jij kunt toch ook vergelijkbare lage marges hanteren zoals de webshops doen? Jij hebt immers ook geen winkelruimte en werkt vanuit huis. Wat is je probleem dan? Ik denk je inkoopbeleid.
Jij begint zelf in dit topic over die 4% op dit puntBBCS schreef:En waarom zou dat niet waar zijn?WillemV schreef:Er is niemand die dat beweerd heeft. Maar de door jou genoemde 4% is onzin en is niet waar.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1227912
Waarom licht je even toe hoe je hier bij komt en waar dit te vinden is
-
- Contacteer:
Beste forumleden,
Hartelijk bedankt voor jullie waardevolle reakties!
Er word gesproken over een winstmarge van 4%, gelukkig is dit binnen de meubelbranche niet gebruikelijk, dan konden we de deuren wel dicht doen. Ook hebben wij geen webwinkel, maar wel een winkelpand.
Het valt op, dat sommigen van jullie het geen probleem vinden om te vragen of er nog wat aan de prijs valt te doen bij een kleinere aankoop, en sommigen lijken zich er haast schuldig onder te voelen.
Zou korting trouwens altijd de beste manier zijn om een klant tevreden te stellen? Of zijn andere zaken veel belangrijker, zoals het gevoel te krijgen dat je als klant gewaardeerd word?
Wat vind een consument bij het aankopen van meubelen nou echt belangrijk?
HistorieMeubelen Emmen
Hartelijk bedankt voor jullie waardevolle reakties!
Er word gesproken over een winstmarge van 4%, gelukkig is dit binnen de meubelbranche niet gebruikelijk, dan konden we de deuren wel dicht doen. Ook hebben wij geen webwinkel, maar wel een winkelpand.
Het valt op, dat sommigen van jullie het geen probleem vinden om te vragen of er nog wat aan de prijs valt te doen bij een kleinere aankoop, en sommigen lijken zich er haast schuldig onder te voelen.
Zou korting trouwens altijd de beste manier zijn om een klant tevreden te stellen? Of zijn andere zaken veel belangrijker, zoals het gevoel te krijgen dat je als klant gewaardeerd word?
HistorieMeubelen Emmen
Wat de prijs isHistorieMeubelen schreef:
Wat de kwaliteit is
Hoe de garantie is
Hoelang is levertijd
Wat ik toch ook wel een beetje relevant vind, is wat vind ik van het meubelstuk zelf
Daarbij vraag ik me af wat ik bereid zou zijn te betalen. Bij grotere aankopen zou ik waarschijnlijk proberen te onderhandelen bij kleinere doorgaans niet en beslis ik simpelweg wel of niet kopen.
Daarbij vraag ik me af wat ik bereid zou zijn te betalen. Bij grotere aankopen zou ik waarschijnlijk proberen te onderhandelen bij kleinere doorgaans niet en beslis ik simpelweg wel of niet kopen.