LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Parfumlux

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bentrein
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2013 12:29

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door bentrein »

Ook ik heb een slechte ervaring;
Men bestelt online. Men krijgt een e-mail met daarin de verontschuldiging voor een late levering, en in ruil hiervoor 5% korting op de verzendkosten van de volgende bestelling. Vervolgens worden de spullen thuis geleverd. Echter, dit zijn niet de originele producten in een origineel lijkende verpakking. Hiermee is de winkel in strijd met de Nederlandse wetgeving. Andere dingen die in strijd met de wet zijn: de winkel heeft geen telefoonnummer op hun site, de winkel reageert nooit op e-mails die aan ze verstuurd zijn. Het telefoonnummer eerder in deze serie genoemd wordt niet opgenomen. Na enig zoeken zijn er drie verschillende mobiele nummers te vinden voor deze winkel. Een daarvan is niet meer verbonden, de twee anderen worden niet opgenomen; ook niet in het tijdsvak dat genoemd wordt.
De return-policy wordt niet gehandhaafd. Als je de spullen terugstuurt krijg je je geld niet terug.

Na enig zoeken en e-mailen (en melding maken bij onder andere de Kamer van Koophandel) heb ik de beste site gevonden waar we over deze winkel kunnen klagen: ConsuWijzer (http://www.consuwijzer.nl). Ik ben de eerste vreemd genoeg die hen hierover gebeld heb. Ik raad hierbij iedereen aan die zaken met deze winkel heeft gedaan ConsuWijzer te bellen en melding te maken van de illegale praktijken. Een telefoontje van vijf minuten is voldoende, en hoe meer mensen klagen hoe sneller ze op gaan treden: 088 - 0 70 70 70

Interessant is dat de Kamer van Koophandel helemaal niets kan doen - naar eigen zeggen. Wat een nutteloze instelling is het, als het alleen maar een bestand bijhoudt van bestaande bedrijven. Als ik een bedrijf aanmeld met als oogmerk 'het oneigenlijk afhandig maken van geld' dan schijnt dat te kunnen...

rataplanw
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 14:33

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door rataplanw »

Hallo allemaal,

helaas heb ik ook parfum besteld via parfumlux en heb ik ook niets ontvangen na betaling. Ik kreeg 1 keer een mail dat mijn bestelling vertraagd was en binnen 5 dagen geleverd zou worden. Nooit iets ontvangen ! Inmiddels zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds niets ontvangen. Op e-mail en telefoon wordt niet gereageerd.
Ik verwacht niet ooit mijn parfum te krijgen en ook mijn geld krijg ik waarschijnlijk nooit terug. Volgens de wet hebben ze 30 dagen de tijd om te leveren. Daarna ga ik zeker aangifte doen.

svan4897
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2013 12:21

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door svan4897 »

Goedendag,
Ik kamp nu met hetzelfde probleem.
Afgelopen zaterdag een bestelling gedaan en krijg geen antwoord op mijn emails.
Gisteren dan de standaard antwoord email van de vertragen van zoveel dagen.
In hun voorwaarden staat dat je de bestelling kan annuleren, dat heb ik gisteren ook gevraagd maar wederom geen gehoor.

Kunnen jullie mij verdere gegevens geven over wat jullie bereikt hebben?

Alvast hartelijk bedankt!

Gerard1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2013 03:11

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Gerard1978 »

Ik heb ook melding gemaakt bij Qshops, ik raad iedereen aan hetzelfde te doen:
https://www.qshops.org/consumenten/leden/turquoise-shop


[email protected]

iMarciano
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2013 00:53

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door iMarciano »

Ook ik ben de dupe geworden van deze website helaas. Veels te naïef geweest in het opzoeken naar de achtergrond van deze website maar het KVK nummer klopte, de website zag er professioneel uit en ik kon betalen met iDeal.

Na dit topic gelezen te hebben wil ik toch wel echt stappen ondernemen aangezien deze zwendel gewoon al meer dan 2 jaar aan de gang is. Ik heb de eigenaar, tevens een berichtje gestuurd op Facebook in de hoop dat ik alsnog mijn parfum of geld krijg (zoals bepaalde mensen in dit topic) maar dit lost het probleem natuurlijk op. Ik ga morgen aangifte doen en ik heb tevens wat andere websites zoals ConsuWijzer al benaderd. Toch voelt dit niet als voldoende.

Heeft iemand misschien nog suggesties? Ik las al dat de KVK niks kan doen (schandalig vind ik dat aangezien het KVK nummer mij juist vertrouwen gaf), maar zou ik eventueel de Rabobank kunnen benaderen zodat de rekening afgesloten kan worden o.i.d.?

mvg
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2013 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Persoonsgegevens verwijderd.

alertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:20

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door alertje »

Bedankt allemaal voor jullie meldingen over Parfumlux/Turquoiseshop. Ik schrok wel om alle klachten te lezen nadat ik dus al besteld had! Toen ik een bevestigingsmail ontving met een track en trace nummer, gelijk het nummer ingevoerd en zonder resultaat. Het nummer werd niet gevonden bij GLS. Dus reageren voor 23.59 uur, om eventueel een andere afspraak met de bezorger te maken, zoals in de mail vermeld staat was niet mogelijk. Ik voelde mij al bedrogen en besloot maar niet af te wachten of de andere dag de Eternity geleverd zou gaan worden. Gelijk een mail opgesteld met daarin duidelijk vermeld dat ik de klachten allemaal gelezen had, dat ik hoopte daar niet ook toe te gaan behoren. Dat ik de andere dag absoluut de echte Eternity geleverd wilde hebben. Indien ze niet van plan waren een eerlijke verkoop te doen, kregen ze de kans mijn geld terug te storten, anders zou ik naar de politie gaan. Misschien een beetje voorbarig, maar met al die klachten in mijn achterhoofd.....vond ik het toch wel spannend.
Korte samenvatting:
16.23 uur van Turquoiseshop (is dus Parfumlux) mail met track en trace nummer ontvangen, die dus niet werkte.
18.00 uur een mail van mij richting Turquoiseshop nadat ik herhaaldelijk het track en trace nummer geprobeerd had zonder resultaat.
19.13 uur, dus een ruim uur na mijn mail, zag ik dat ze een pakketje ter bestelling aangeboden hadden bij GLS.
Of ze dit nu naar aanleiding van mijn mail of gewoon eerlijk gedaan hebben kan ik niet vertellen, dat kan alleen de leverancier.
Ik heb vandaag de Eternity ontvangen en durf niet met zekerheid te zeggen of het de echte is, zo te ruiken wel. Kan niets op internet vinden om kenmerken daarvan te zien. Maar ik heb in ieder geval een fles voor mijn geld en ben niet geflest!
Maar of ik nog een keer op deze manier bestel, dat denk ik niet, de vreugde van een leuke bestelling is wel weg als je zoveel ellende leest en in de zenuwen zit of je wel iets gaat ontvangen. Jammer.

Bertsonja
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2013 18:51

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Bertsonja »

Te laat op dit forum gekeken,ik heb ook parfum besteld en na 1 dag reeds een bevestiging.
Tevens ontving ik een melding dat de goederen aan GLS waren overhandigd,echter GLS kent het track en trace nummer niet.ook de toegezegde levering op dinsdag heeft niet plaats gevonden .
Ik geef ze een dag om te reageren daarna zal ik aangifte doen.

bartvdb1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2013 08:44

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door bartvdb1988 »

Ik lees dit blijkbaar ook te laat... ik heb sinds donderdag een geurtje gekocht bij parfumlux en betaald via overschrijving...

Nu vandaag krijg ik mail dat ik iets in het winkelmandje had geplaatst en niet had betaalt!

Ik weet niet wat ik ervan moet denken?!? Ik zie zowel veel negatieve maar uiteindelijk nog positieve reacties...

groeten

Bart

BrittHoog
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2013 13:42

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door BrittHoog »

Balen zeg, 26!oktober parfum besteld, betaald en tot op heden niets ontvangen. Heel raar wel benaderd door een enquêteur om de service te beoordelen.
Daarna inmiddels 3 mails naar het bedrijf verstuurd, met als antwoord dat een werknemer binnen 24 uur zou reageren. Mooi niet ,dus! Jammer hoor . De site leek betrouwbaar.

Ik ga vanmiddag zoals in een antwoord op een reactie staat vermeld bellen, ben benieuwd. Wanneer zij op deze wijze zakendoen, lopen ze vast lekker binnen.
Maar jah wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt blijkbaar de deksel toch echt op zijn neus.

Wanneer ik voor morgen geen reactie krijg, zal ik hiervan een link zetten op facebook.

Oh jah en aangifte doen, das zeker! Deze praktijken duren aan dit forum te zien al veel langer .

moniqueht
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2013 19:34

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door moniqueht »

Wat vervelend dat ik dit nu pas lees. Ook ik heb hier parfum besteld en krijg alleen maar automatische mails terug maar nog geen parfum gezien. Jammer dat dit maar door kan gaan en er steeds weer nieuwe slachtoffers zijn. Ik ga zeker aangifte doen en zal het ook op mijn Facebook pagina zetten. Deel dit soort berichten maar op zoveel mogelijk manieren om verdere ellende voor anderen te voorkomen.

Simonedoc
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2013 15:05

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Simonedoc »

Ik let altijd op keurmerken en reviews van webwinkels. Bij Parfumlux leek het oké. Nu ik deze site bekijk met de meer negatieve dan positieve reacties, ga ik toch twijfelen. Een week geleden voor een fors bedrag twee parfums besteld. Helaas is de beloofde levertijd van 1-5 dagen voorbij maar nog geen parfums. Vandaag een mail gestuurd waarop inderdaad een autoreply is gekomen. Ik moet natuurlijk het weekend afwachten, maar ik begin het ergste te vrezen...

Voor mij sowieso geen Parfumlux meer! Zoveel is wel duidelijk :-/

Eerlijk is eerlijk... Na dit bericht te hebben geplaatst en een boos mailtje richting Parfumlux, heb ik vandaag de bestelde geuren binnen gekregen. Jammer dat hiervoor actie van de klant nodig is. Of ik ze zal aanbevelen? Nee, dat echt niet. Voor mij eens maar nooit weer.
Laatst gewijzigd door Simonedoc op 19 nov 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

lisa166
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2013 09:54

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door lisa166 »

Ik heb 2 weken geleden een parfum besteld Kenzo Summer en daarvan was de levertijd 2 tot 5 dagen.
Na een week heb ik hen een mail gestuurd en toen zeiden ze me dat het die maandag er op verstuurd zou worden, niet gekregen waar hen ik weer mailde. Nu zeiden ze dat de parfum moeilijk te verkrijgen was en dat het dan de volgende maandag werd verstuurd of als ik daar moeite mee zou hebben dat ik anders mijn geld terug zou krijgen.
Ik wacht nog maar even af en als het toch nog een week langer duurt ga ik eens kijken hoe lang het duurt wanneer ik mijn geld terug gestort krijg want dit schiet niet op.
Wat een service en dan wel iedere keer nadat ik een mail heb gestuurd een enquete sturen met de vraag of ik tevrede was met het antwoord.
Nee dus.

DanielleZV
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2013 19:06

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door DanielleZV »

Ook ik heb iets besteld bij Parfumtop.nl en (nog) niet gekregen. Heb vanavond voor de 2e maal de voicemail ingesproken van het nummer wat op de website als klantenservice tussen 18-19u vermeld staat; 06-33614481. Heb wederom gevraagd mij te contacten om te laten weten of ik mijn bestelling nog krijg ja of te nee. Heb netjes gezegd dat als ik niets hoor, ik aangifte zal doen bij de politie.

Heb 5 november jl Ted Lapidus Creation besteld met bestelnr: #100008650
Totaalbedrag was €26,90

Als ik mocht kiezen heb ik liever mijn geld terug, daar de verjaardag al geweest is waarvoor ik het besteld had.

Een teleurgestelde consument

MaudFebe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2013 15:24

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door MaudFebe »

Helaas ben ik te laat geweest met het googelen van Parfumlux (www.parfumlux.nl), vandaag mijn bestelling binnen gekregen en de duurste parfum ontbreekt (kleintje bij bestelt voor net die gratis verzendkosten te bereiken om bestelling boven 100,- te plaatsen!!!), inmiddels op alle mogelijk manieren geprobeerd te contacten, maar nog geen reactie. Hun site ziet er inderdaad professioneel uit, dat je geen vermoeden hebt dat ze dit soort praktijken uitvoeren. Hoop dat ze het oplossen, anders ben ik genoodzaakt stappen te ondernemen en ook aangifte te doen, laat het er zeker niet bij! Mocht goed opgelost worden zal ik zeker hier ook een melding hiervan maken, afwachten dus...

MaudFebe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2013 15:24

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door MaudFebe »

Mijn case is inmiddels opgelost, ontbrekende dure parfum in mijn bestelling bleek niet voorradig en Parfumlux had vergeten dit te melden. Ik denk dat dit uiteindelijk gebeurt is na direct na onvangst bestelling dit meteen te melden, heen en weer te mailen, bellen, contacten en ook met een cc naar instanties die bescherming van de consument waarborgen, de waarde ervan teruggestort is. Ben blij dat het opgelost is, maar vraag me af als de persoon de wegen niet weet te bewandelen om zijn recht te halen of het dan goed komt, en/of Parfumlux zich inmiddels verbeterd heeft, ik heb geen idee!

jenetnijland
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2013 10:20

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door jenetnijland »

Beste lezers,
Ik heb op 2 december 2013 een bestelling gedaan van EUR 118,- hierdoor geen verzendkosten hoeven te betalen. Maar het duurde een paar dagen voor ik een bericht kreeg dat het verzonden was. Terwijl ik intussen iets anders had besteld en al wel bericht had ontvangen dat het pakketje was verzonden. Dus ik googlen op parfumlux en ik schrok heel erg van alle berichten. Ik direct gemaild wanneer het pakketje verzonden zou worden? intussen een verzendbevestiging die er hetzelfde uit zag als van het andere bestelde pakketje alleen hier stond Track & Trace zending bij en geen verzendbevestiging. Deze zijn beide op 5 december 2013 verstuurd. Het andere pakketje dus de 6e ontvangen zoals in de mail aangegeven maar helaas onze bestelde parfums niet. Ik dus gemaild op de 6e met de vraag waar het blijft. ik kreeg binnen 5 minuten antwoord dat het maandag de 9e verzonden zou worden...terwijl ik de avond ervoor al bericht had gehad met de verzendbevestiging. Ik vertrouwde het niet dus direct weer gemaild met de mededeling de bestelling te willen annuleren en geld terug wilde. Weer binnen een paar tellen antwoord bedrag wordt teruggestort...vind het wel verdacht snel. Dit was rond 14:00 uur 's middags normaal zou er een nachtverwerking over heen gaan wanneer het bedrag op de rekening van de klant anders de hun huisbankier de ING zou zijn gestort. Direct gekeken de 7e, helaas nog niets. Ik hoop wel dat ik het grote bedrag terug krijg. Zodra het geld terug is zal ik dit ook keurig vermelden...ben dus afwachtende. Groeten Jenet Nijland-Hartman Nijverdal

jenetnijland
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2013 10:20

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door jenetnijland »

Beste lezer,
Ik heb op 7-12-2013 een berichtje geschreven over parfumlux. Ik zag vandaag, 9-12-2013, dat het geld van de geannuleerde bestelling, na mijn verontrusting van alle berichten die op internet staan, is teruggestort.
Heel fijn en ben er blij mee.
Groeten Jenet Nijland Nijverdal

GerardvB
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:54

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door GerardvB »

Parfumlux en Parfumtop zijn hetzelfde ik had hier parfum voor mijn vrouw besteld Intense 90Ml van Hugo Boss zij kreeg 2x 50ml omdat de 90ml uitverkocht was . Naar nu blijkt is de parfum niet echt en er is ook met de doosjes geknoeid ze zijn open gemaakt en de beveiligingsstrip is eruit gesneden . Hier nooit kopen als je niet opgelicht wilt worden . Heb vandaag ook aangifte van oplichting gedaan .

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Zelfde streekjes als Parfum Outlet zo te lezen..

johnofeach
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2014 10:27

Re: Ervaring met Parfumlux

Ongelezen bericht door johnofeach »

Niets wetende van al deze ervaringen :( heb ik op 17 januari voor 77,90 een bestelling geplaatst voor Aqua di Gio bij Parfumlux die ik ook direct betaald heb met Ideal/ING. Op mijn afschrijving staat betaald aan Stichting Sisow Turquoiseshop bestelling. Ik heb een mail gekregen dat de bestelling is verzonden. Ik ben benieuwd en na alle slechte berichten op dit forum, benauwd :? over het verloop van de bestelling. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

Gesloten