LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerde FVB van NN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
arvandongen

Re: Gedupeerde FVB van NN

Ongelezen bericht door arvandongen »

Zoals ik reeds aangaf, ik wacht de info nog af.
Ik niet meer.
Einde discussie met Chanmaster.

Waar is Dya eigenlijk?

nationale

Ongelezen bericht door nationale »

Ik heb een polis Flexibel Verzekerd Beleggen bij NN afgesloten met het gegarandeerde recht om dagelijks op alle uren te switchen (´U kunt switchen wanneer en hoe vaak u maar wilt´). Jaren later heeft NN dit switchrecht tegen alle afspraken ingeperkt en zij weigert de switches af te wikklen tegen de participatiewaarde zoals overeengekomen. Daartegen kunnen we juridische actie ondernemen: samen staan we sterk. Wie meldt zich aan als lotgenoot?

nationale

Ongelezen bericht door nationale »

We hebben bij de Kifid een klacht tegen Nationale Nederlanden ingediend wegens inbreuk op het contract met de polis Flexibel Verzekerd Beleggen waarin zwart op wit is overeengekomen dat we dagelijks op alle uren kunnen switchen (`U kunt switchen wanneer en zo vaak als u maar wilt´). Tot onze verbijstering heeft de Kifid de klacht niet gegrond verklaard met het verbluffende argument, dat het niet zou zijn overeengekomen, hoewel aantoonbaar (verifieerbaar/toetsbaar) in strijd met de feiten. Hoe is dit mogelijk? Vervolgens kan daarover met de Kifid niet meer gecommuniceerd worden. De Kifid blijkt in dit geval onmiskenbaar een verlengstuk van de belangen van Nationale Nederlanden. De gang naar de rechter is dus onvermijdelijk...!!!

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Natuurlijk kunt u niet switchen! Moet u eens zien wat dat gaat kosten! Elke switch kost 2% van uw inleg! Men heeft u dan goed fout voorgelicht. Misleiding heet zoiets, doe er uw voordeel mee.

hdejager

Ongelezen bericht door hdejager »

Volgens mijn info kunt u switchen zoveel u wilt, alleen is dit niet kosteloos natuurlijk. Er zijn aan- verkoopkosten - tegen de koers van de volgende dag en evt. switchkosten (indien meer dan 1 keer per jaar). Alleen in de algemene voorwaarden was men destijds vergeten een inlevertijd te noemen ivm sluiten van de beurs, ondanks dat het niet beursgenoteerde fondsen zijn. Inmiddels zijn de voorwaarden aangepast en kan men nog wel switchen maar dan wordt de koers van nog een dag later genomen.
Over de koers van de volgende dag is in het verleden veel discussie geweest, ik wist niet beter dat indien vandaag switchen, ik de volgende dag de koers kon zien op de inetrnet site van NN ( in de praktijk wordt dit maanden later administratief pas verwerkt)!!!, maar helaas. Ergens in juli 2001 heeft men de dag waarop de koersen gelden op de website erbij vermeld heeft, om te voorkomen dat iedereen denkt dat koersen van de volgende dag geldend zijn. In de praktijk zie die dus pas 1 extra dag later. Dit vind ik pas echt misleiding.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

hdejager schreef: Ergens in juli 2001 heeft men de dag waarop de koersen gelden op de website erbij vermeld heeft, om te voorkomen dat iedereen denkt dat koersen van de volgende dag geldend zijn. In de praktijk zie die dus pas 1 extra dag later. Dit vind ik pas echt misleiding.
Zou je SVP deze zin willen verduidelijken? Bedoel je dat de dagkoers op de website niet de werkelijke koers was maar die van een dag eerder?

Gold dit probleem alleen in 2001(en 2002)? Van deze datums staat de koers namelijk vandaag de dag nog steeds verkeerd op http://www.nn.nl. De hele maand staan de historische koersen zoals deze golden op de 1e van de maand.

hdejager

Ongelezen bericht door hdejager »

Voorbeeld:
Vandaag 14/6/11 stuur ik voor 16.30 een switch in. Ergens in de avond worden de nwe koersen bepaald aan de hand van de eindstanden van de beurs.
De volgende morgen kijk ik op de website van NN en daar staan de koersen van de fondsen met apart de datum van 13/6 vermeld. Voor juli 2001stond daar geen datum bij en dan denk je dat je de koers van de volgende dag te pakken te hebben, mis volgens NN.
Dus voor juli 2001 waren de koersen niet juist als je de koersen de volgende dag van Internet afhaalde, men heeft een extra dag ingebouwd. Om misverstanden te voorkomen heeft men deze dus later van een datum voorzien.
NN verwerkt de switch pas maanden later, dus ze nemen altijd andere koersen dan dat je zelf genoteerd hebt destijds. Na juli 2001 waren de koersen zichtbaar en kon men het dus weten.

Zou je SVP deze zin willen verduidelijken? Bedoel je dat de dagkoers op de website niet de werkelijke koers was maar die van een dag eerder? Ja, geld voor alle koersen van voor juli 2001.

Gesloten