LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:En toch bestaat Amway al zo lang.
Zou dat wellicht zijn omdat mensen toch denken dat ze rijk kunnen worden met Amway, daarom geld betalen om distributeur te mogen worden en vervolgens producten inkopen én zelf gaan gebruiken, omdat dit ze geadviseerd wordt? Kassa voor Amway, kassa voor de upline, geen kassa voor de downline.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Klopt, en ze hebben een omzet die vele malen lager ligt dan die van bijvoorbeeld Unilever en Procter & Gamble.
We hadden ook aal aangetoond dat met hun omzet en aantal distributeurs een distributeur gemiddeld 2.000 euro per jaar omzet genereert. Als we daarbij in ogenschouw nemen dat een oud distributeur die zelfs nu nog zegt dat de Amway producten beter zijn ze niet meer gebruikt mag je je zeer sterk gaan afvragen of mlm ooit zal doorbreken. Amway is niet eens in staat om oud distributeurs als klant te behouden, hoe kunnen ze dan verwachten dat mensen als ik en Niels2010 de producten gaan gebruiken?

MLMvoorstanderNL

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:Niels elke upline is ooit een downline geweest.
En dus? Iedereen mag er op een bepaald moment van profiteren dat anderen ook zo stom zijn om in te stappen? Dan neigt het wel erg naar een piramidespel weer, dat was het toch absoluut niet?
MLMvoorstanderNL schreef:Jullie snappen er geen fluit van en ik zie tot dusver geen verbetering ook.
Jij hebt waandenkbeelden en ik zie tot dusverre geen enkele verbetering. Moet frustrerend zijn dat andere mensen wél logisch na kunnen denken.
MLMvoorstanderNL schreef:Verder Kuklos ik verwacht niks van jou en Niels, maar diecijfers van je 2000 omzet per jaar is complete onzin en is niet hard te maken.
Dat is al verscheidene keren hard gemaakt vriend. Simpel deelsommetje: omzet uit het jaarrapport gedeeld door het aantal distributeurs. Zegt niet direct iets over de rendabiliteit, aangezien we geen cijfers hebben over de inzet van de distributeurs, het zegt wel wat over de totstandkoming van de omzet.

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:
Dat is al verscheidene keren hard gemaakt vriend. Simpel deelsommetje: omzet uit het jaarrapport gedeeld door het aantal distributeurs. Zegt niet direct iets over de rendabiliteit, aangezien we geen cijfers hebben over de inzet van de distributeurs, het zegt wel wat over de totstandkoming van de omzet.
Ok, verder zegt het ook niks over de inkomsten van een distributeur maar inderdaad zo komt de omzet dus tot stand, hardstikke mooi!

Wat heb je daaraan?
Het laat zien dat de distributiewijze van MLM niet per definitie efficiënt is, zoals wel wordt beweerd door jou en consorten.

Niels2010

En dus? Iedereen mag er op een bepaald moment van profiteren dat anderen ook zo stom zijn om in te stappen? Dan neigt het wel erg naar een piramidespel weer, dat was het toch absoluut niet?
Dus kan jij echt ok wel iets verdienen maar met deze opmerking is die kans echt verdamd, hoe oud ben jij?

Niet zo bijdehand
Gaan we denigrerend doen? Mooi dat ik het weet, dan gaan de fatsoensnormen bij mij ook wat omlaag.

Hoe oud ik ben? Oud genoeg om me helderder uit te drukken dan jij in ieder geval.

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010

MLMvoorstanderNL schreef:verschilt per systeem. Ik heb het nooit over het distributie systeem gehad hoor.
Wellicht ben je niet bekend met de term distributiesysteem, maar op het moment dat jij zegt dat traditionele bedrijven enorme kosten maken om hun producten aan de man te brengen, heb jij het wel degelijk over de efficiëntie van hun distributiesysteem.
Gaan we denigrerend doen? Mooi dat ik het weet, dan gaan de fatsoensnormen bij mij ook wat omlaag.

Hoe oud ik ben? Oud genoeg om me helderder uit te drukken dan jij in ieder geval.

Ja als we het over MLM hebben en jij weer gaat roepen over een piramide spel dan snap je het kennelijk nog niet. omzet zorgt voor inkomsten, niet de werving opzich.
Jij snapt niet wat ik bedoel, dat is het probleem. Als de producten alleen worden gekocht door de MLM-ers die er nu actief in zijn, bij dat bedrijf, en jij voert dan als tegenargument aan dat mensen hier van profiteren omdat je allemaal een keer upline wordt, dan gaat het neigen naar een piramidespel. Het wordt het niet, de Hoge Raad heeft zich daar duidelijk over uitgesproken, omdat er producten in het spel zijn.

Echter als die producten alleen worden gekocht vanuit het oogpunt om zelf rijk te worden, dan is dat in de praktijk hetzelfde als het kopen van een licentie om zelf ook weer mensen een piramidespel in te krijgen. Vergelijk simpele piramidespelen als het vliegtuigspel uit de jaren '90. Mensen komen binnen, betalen geld (of hier: kopen een verzameling producten) om zelf ook weer mensen te mogen werven en als dat lukt, verdienen ze wat. Jij ziet de overeenkomsten niet, als het zo zou zijn dat er geen derde partijen de producten kopen?
Laatst gewijzigd door Niels2010 op 10 jun 2011 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Jullie snappen er geen fluit van en ik zie tot dusver geen verbetering ook.

Verder Kuklos ik verwacht niks van jou en Niels
Je hoeft ook van ons niets te verwachten. Maar wat mij verbaast is dat bijvoorbeeld Amway niet eens in staat is om oud distributeurs als klant te behouden, als ze zijn gestopt met distributeur zijn. Laat staan dat ze mlm-ers van een ander systeem kunnen overhalen (mensen die toch al wel de voordelen van mlm zien). En hoe moeten ze dan in hemelsnaam mensen die nog helemaal geen kennis hebben van mlm gaan overhalen om klant te worden?

Lijkt jou dat ook niet een enorm manco van het systeem?

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL

s

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Het is geen manco, en ze hoeven niet perse mensen van een ander systeem over te halen... in tegendeel zelfs want overhalen moet sowieso niet. De klant moet zelf de voordelen zien.
Het gaat niet om overhalen of moeten.
Het gaat erom dat oud distributeurs en andere mlm-ers al amper overschakelen op veel meer aanschaffen via mlm dan reguliere kanalen en dus de rest (die niet mlmt) dat dan al helemaal niet zal doen.
MLMvoorstanderNL schreef:Iemand die MLM al kent en er positief tegenover staat zal sneller een beslissing nemen en ik snap dat je het iet begrijpt Kuklos, als ik het maar snap ;)
Zullen we maar in het midden laten wie wat niet snapt? Voordat iemand zichzelf belachelijk gaat maken?

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

MLMvoorstanderNL schreef:Niels elke upline is ooit een downline geweest.

Jullie snappen er geen fluit van en ik zie tot dusver geen verbetering ook.

Verder Kuklos ik verwacht niks van jou en Niels, maar diecijfers van je 2000 omzet per jaar is complete onzin en is niet hard te maken.
Als ik het aantal sites bekijk die je hier loopt te promoten snap jij 't zelf ook niet helemaal...

Als die hele MLM constructie werkt heb je er toch geen 10 nodig om 'n leuk inkomen te genieten?

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Voor het moederbedrijf ja. Hun kost het nauwelijks iets en jullie doen het werk.
Maar voor jullie als dsitrbuteurs is het een stuk minder rooskleurig. Om nog maar te zwijgen van de tijd die het kost om die klanten en distributeurs te werven en de waarschijnlijkheid dat jouw downline succesvol gaat zijn.
En het uiteindelijk nog maar de vraag is of je je kosten eruit haalt.

kiz

kuklos schreef: En het uiteindelijk nog maar de vraag is of je je kosten eruit haalt.
Daar kan ik je wel antwoord op geven: "niet".

'k Heb elke keer weer 'n beetje medelijden met 'n oom die in de VS woont. Hij wil zó graag weer 's overkomen naar Nederland, en elke keer als ik 'm spreek (keer of 4 per jaar) kondigt 'ie aan dat 'het schip met geld nu écht binnenkomt'. Hij houdt zich pas 'n jaar of 25 met dit soort constructies bezig, en is in die 25 jaar ongeveer 4x in staat geweest een vliegtuigticket naar Nederland te bekostigen. Toch gelooft 'ie nog steeds heilig in de gouden bergen die 'm worden beloofd. Als het niet zo triest was zou ik 't aandoenlijk vinden.

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz

MLMvoorstanderNL schreef:Erg rot dat die meneer zijn financiën niet op orde heeft alleen kan je dit niet aanvoeren als 'niemand komt uit de kosten'

Misschien komt hij wel uit de kosten maar gaat het geld ergens anders aan op, dat dit aan MLM te wijten is zijn geen bewijzen voor en is dus niet bewezen.
Yeah sure... als iemand er geen geld aan overhoudt dan heeft 'ie z'n financiën niet op orde. Dat is van dezelfde orde als wat je zelf zegt: er zijn geen bewijzen voor dus het is niet bewezen.

Gesloten