LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

Chocomelk: daar heb je gelijk in, ik ben zelf handig genoeg...Maargoed ik denk er zo over en jij zo, als iedereen zo denkt om zijn huis te verkopen en in een huurwoning te gaan zitten dan is straks de markt verzadigd..

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@emmy75: ze werkt maar 24uur, ze werkt niet 40 uur hahaha..en wonen heus niet aan de dure kant..

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

Pindakaaspotje: helemaal mee eens, dat veel mensen er nu misbruik van maken daarom wordt het ook zo duur.! En die compensatie's zijn natuurlijk in veel gevallen van de zotte..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:@emmy75: ze werkt maar 24uur, ze werkt niet 40 uur hahaha..en wonen heus niet aan de dure kant..
En dan in totaal 2500 euro netto ?
Mischien toch eens op zoek naar een andere baan waar je meer mee
verdient of je vrouw.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@chocomelk: waarom ik verdien in de aankomende jaren heus wel wat meer..2500 euro netto vin je te weinig..Je kunt wel heel makkelijk zeggen zoek maar een andere baan..

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wareman schreef:@emmy75: ze werkt maar 24uur, ze werkt niet 40 uur hahaha..en wonen heus niet aan de dure kant..
Oh, dacht dat het volledig was.. my bad.. Dat scheelt wel.. Had ook even over de 2500 heen gelezen.. Dat vind ik dan niet zo veel voor fulltime + 24..
Maar je wilt niet weten hoeveel het doen met 2x fulltime salaris en dan een probleem hebben.

Maar toch iets rek in het budget moet er altijd over zijn. Je geeft aan dat het een klein verschil is tussen kopen en huren maar vergeet daarbij de OZB, opstalverzekeringen en groot onderhoud e.d. Bij minder inkomsten kom je ook misschien in aanmerking voor huurtoeslag welke nu niet mogelijk is.
Maarja jullie zijn nog jong dus kans dat het nog wel gaat groeien het salaris en dan valt het allemaal wel weer mee.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:@chocomelk: waarom ik verdien in de aankomende jaren heus wel wat meer..2500 euro netto vin je te weinig..Je kunt wel heel makkelijk zeggen zoek maar een andere baan..
Dat mag ik hopen dat je aankomende jaren wat meer gaat verdienen, inderdaad is het makkelijk praten van zoek maar een andere baan maar je zal iets moeten toch ?
2500 euro netto per maand voor jou 38 uur werken (ga ik vanuit) en je vriendin 24 uur, ja dan vindt ik dat bedrag weinig per maand.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

ik verdien 1650 per maand en mijn vriendin rond de 1000 euro...ik weet niet wat jullie verdienen, maar ik ben maar een simpele electromonteur en mijn vriendin werkt in een supermarkt..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef: Maar toch iets rek in het budget moet er altijd over zijn. Je geeft aan dat het een klein verschil is tussen kopen en huren maar vergeet daarbij de OZB, opstalverzekeringen en groot onderhoud e.d. Bij minder inkomsten kom je ook misschien in aanmerking voor huurtoeslag welke nu niet mogelijk is.
Maarja jullie zijn nog jong dus kans dat het nog wel gaat groeien het salaris en dan valt het allemaal wel weer mee.
Klopt dat zal nog wel wat groeien de inkomsten maar niet te vergeten dat
de lasten ook jaarlijks stijgen.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Emmy75 schreef:
wareman schreef:Ja, omdat er tegenwoordig niks meer te koop is voor op 1loon.
Als je de hypotheek hebt afgesloten op 2 volledige inkomens en je hebt het volle salaris van de vrouw nodig om rond te kunnen komen, woon je ergens toch een klein beetje aan de dure kant.
Stel een van beiden verliest een baan of raakt arbeidsongeschikt ofzo...niet te hopen maar meestal betekent het wel minder inkomen. Of je treft de pech dat je allebei de baan verliest in crisistijd.. het gebeurt echt..
Wat als de rente stijgt na afloop van de rentevast of is ie 30 jaar vast.
Wat als er kort achter elkaar wat grote dingen kapot gaan of het dak moet vervangen..
enz enz..

Misschien was het ook mogelijk geweest het inkomen van de partner maar deels mee te tellen bijvoorbeeld voor de helft of 60%. Zodat ze bij de kinderwens minder kon gaan werken bijvoorbeeld.

Een erg simpele woning ben je al minimaal 150.000 euro kwijt + 15.000 kosten koper.

165.000 hypotheek som

+687,50 p.m. rente (op basis van 5% acutele rente 10 jaar vast)
+300 p.m. aflossing + verplicht overleidings risico verzekering
-275 p.m. hypotheek rente aftrek
-----
703 netto

Dan doe je het echt nog niet zo gek als je ziet wat de huren doen. Dan kan je wel roepen dat je goedkoper moet kopen. Maar deze woningen bestaan niet.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

ik ben 29 en me vriendin 27, en we hebben gewoon een normale 1gezinswoning...we kunnen elke maand nog gewoon dik 300 euro sparen, en dan houden we nog wel wat over...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:ik verdien 1650 per maand en mijn vriendin rond de 1000 euro...ik weet niet wat jullie verdienen, maar ik ben maar een simpele electromonteur en mijn vriendin werkt in een supermarkt..
Simpele electromonteur, nou sorry die noem ik niet simpel hoor.
Je vriendin werkt in supermarkt, niet vet betaald dus, mischien een opleiding proberen te gaan volgen zodat ze wat meer kan gaan verdienen in de toekomst.
Is maar een idee hoor.

Enne als eletromonteur kan je toch wel hier en daar wat bijverdienen.

Of mischien een lieve opa en/of oma die een dagje voor haar rekening wil nemen per week ?
Zodat je vriendin 1 dag per week meer kan werken ?

Je schrijft net dat je het eigenlijk niet kan missen die 50 euro maar je kan nog 300 euro per maand sparen dus dat niet kunnen missen valt dan toch wel mee.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 06 jun 2011 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

ik betaal netto ongeveer met rente aftrek eraf 686 dan heb ik het over een spaar hypotheek maar, ik wil dan 800 netto betalen zodat ik ook ngo wat per jaar terug krijg.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

wareman schreef:ik verdien 1650 per maand en mijn vriendin rond de 1000 euro...ik weet niet wat jullie verdienen, maar ik ben maar een simpele electromonteur en mijn vriendin werkt in een supermarkt..
Gewoon een normaal salaris hoor. Elke branche heeft andere salaris schalen. Ik ben programmeur en heb een goed salaris. Maar als ik wil kan ik nog meer verdienen. Dan moet ik nog meer certificaten halen, meer reizen, meer meetings etc etc. Alles is een keuze, mijn keuze is om tevreden te zijn.
Laatst gewijzigd door evdbeek99 op 06 jun 2011 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

[***CENSUUR! TROS RADAR
***CENSUUR! TROS RADAR?
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@chocomelk ik heb laatst een berekening gemaakt met alle lasten eraf...

houden wij nog dik 350 over, daar heb ik dan de kinderopvang ook al vanaf gerekenend...dus daar kunnen wij dan nog van sparen etc...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pindakaaspotje schreef:
Overigens vind ik 2500 verzamelinkomen ook redelijk laag, is het dan wel rendabel om te kopen?

//btw Ik zit toevallig net naar de salarisschalen van een kapper te kijken, een doorsnee baan zou ik zeggen.. maar ik schrik toch wel enigszins van de salarissen.
Daar had ik het toch juist over, over dat verzamelinkomen. :wink:

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

2500 netto laag??inkomen ik weet niet wat jij normaal vindt...maar even een opleiding erbij doen is voor sommige erg moeilijk....iedereen kan zo makkelijk praten...onze gezamelijk bruto inkomen is 43000 euro..

43000 x 4.5 = 193500 <- dat is dan wat je mag lenen voor een woning..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:@chocomelk ik heb laatst een berekening gemaakt met alle lasten eraf...

houden wij nog dik 350 over, daar heb ik dan de kinderopvang ook al vanaf gerekenend...dus daar kunnen wij dan nog van sparen etc...
Dan kun je die 50 euro die je dadelijk meer gaat betalen toch wel missen ?

Gesloten