Romantiek is nu eenmaal veel leuker dan realisme. Geldt niet alleen voor de schilderkunst.als de liefde in het spel is dan is de realiteit weg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten
Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten
Vandaar het vreemdgaan ?SJZ schreef:Romantiek is nu eenmaal veel leuker dan realisme. Geldt niet alleen voor de schilderkunst.als de liefde in het spel is dan is de realiteit weg
Niet iedereen gaat vreemdChocomelk schreef:
Vandaar het vreemdgaan ?
Ach Chocomelk, je hebt geen idee hoeveel romantiek ik thuis meemaak. Ik ga pas vreemd als ik minder romantiek zou willen.
-
nou hoe romantisch is dat ik hoop dat het bij jullie voor alltijd zo blijft anders word het nu nog 12 jaar lang romantisch alimentatie betalenSJZ schreef:Ach Chocomelk, je hebt geen idee hoeveel romantiek ik thuis meemaak. Ik ga pas vreemd als ik minder romantiek zou willen.
Hoop dat je partner er ook zo over denkt.SJZ schreef:Ach Chocomelk, je hebt geen idee hoeveel romantiek ik thuis meemaak. Ik ga pas vreemd als ik minder romantiek zou willen.
Terugbrengen naar 1 jaar, met uitzondering van hebben van kinderen <4 jaar. Ik heb dit altijd al een absurde regeling gevonden. Goed dat D'66 daar iets aan wil doen.
Nu kun je dat wel schokkerend vinden.. Maar dat is toch ook gewoon werk dat gedaan moet worden of niet soms? Daar kun je een prijskaartje aanhangen.. Veel van dat werk wordt toch ook gedaan ten gunste van degene die wel buiten de deur werkt..Chocomelk schreef:Emmy75 schreef:
En dan kun je ook wel roepen dat de vrouw jaren op de zak van de man heeft geleefd, maar wat als de man voor al het huishoudelijk werk en kinderopvang en opvoeding een normaal uurtarief had moeten betalen?
Je kiest er toch samen voor dat de een een stapje terug doet voor het gezin en de ander carrière gaat maken... of je zou als beide partners parttime moeten gaan werken en evenveel investeren in het huishouden. Dan lever je samen alleen maar in financieel gezien en kan er geen carrière maken.
Kan me best voorstellen dat de regels herzien moeten worden, omdat ze nog uit een andere tijd stammen, zoals pinda schreef..
Maar zo kort is niet voor iedereen even eerlijk. Bijvoorbeeld een vrouw die na 25 jaar trouwe dienst wordt ingeruild voor een nieuwer exemplaar.
Een vrouw is geen dienstmeid van haar man
Emmy75 schreef:
Maar zo kort is niet voor iedereen even eerlijk. Bijvoorbeeld een vrouw die na 25 jaar trouwe dienst wordt ingeruild voor een nieuwer exemplaar.
ingeruild? tis geen pashokje, ook die vrouw zoals jij hier zegt zal zich wel redden.
-
stel ? je krijgt 12 jaar lang 400 euro p.a per maand, dan laten deze vrouwen/mannen het zich toch welgevallen om hier 12jaar gebruik van te maken. als het stopt vallen ze in een groot financieel gat ,omdat ze te beroerd zijn om in deze 12 jaar zelf een fatsoenlijk salaris bij elkaar te krijgen. in die 12 jaar hebben ze daar toch tijd genoeg voor gehad lijkt me? en ik ken ze ook die bewust latten ,tot dat de 12 jaar om zijn
manondoris schreef: ,omdat ze te beroerd zijn om in deze 12 jaar zelf een fatsoenlijk salaris bij elkaar te krijgen. in die 12 jaar hebben ze daar toch tijd genoeg voor gehad
wie zegt dat? er kan op dat moment wel voor gekozen zijn om voor kinderen te zorgen , is ook werk.
-
zeker ! en dat is ook prima.ik wil er alleen mee aangeven dat de meeste het wel prima vinden zo. maar na 12 jaar vervalt het van de een op de andere dag, dan vind ik dat 12 jaar lang is hoor! heb je toch ruimschoots de tijd gehad en zijn je kinderen inmiddels groot en kunnen prima een tijdje alleen zijn.
-
is niet aan de orde, maar jij vind het prima om 12 jaar voor je ex te betalen? of krijg je al jaren geld van je ex en knijp je hem nu hat aantal jaren waarschijnlijk ingekort word?vogels schreef:@manondoris: Zeer benieuwd of je er nog zo over denkt als jouw relatie stuk loopt.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
1ste huwelijk en dat al 19 jaar ,en is echt niet aan de orde bij mij .mocht dat wel ooit gebeuren ,dan is mijn man zowie zo de sjaak omdat ik volledig afgekeurd ben! en dan hoop ik voor hem dat het naar 3 jaar is teruggebracht en dan mag de gemeente mij aanvullen,helaas het is in deze niet anders en daar zou ik dan ook niks aan kunnen veranderen.maar nogmaals is niet aan de orde hier
-
ho ho ik zeg ik ben voor 100% afgekeurd ,je moet wel goed lezen. gelukkig is dat niet bij alle vrouwen zo! ik kan er dan weinig aan veranderen.als ik kon werken had ik dat gedaan en mocht mij dit overkomen ,zeker voor 40 uur .ik heb al een volwassen kind. maar ik zit helaas in een positie dat ik onderhouden word. maar dat is zeer zeker geen keus van mij zelf.
-
Was jij het niet dan die klaagde over de alimentatie die je partner nog voor zijn ex moest betalen? Maar goed, zeg nooit nooit, ook niet na 19 jaar.[/quote]
boven genoemde klopt niet hoor,mijn man heeft geen ex waar hij allimentatie aan betaald.tenminste niet dat ik weet
boven genoemde klopt niet hoor,mijn man heeft geen ex waar hij allimentatie aan betaald.tenminste niet dat ik weet
manondoris schreef: boven genoemde klopt niet hoor,mijn man heeft geen ex waar hij allimentatie aan betaald.tenminste niet dat ik weet
volgens mij doelt vogels op het verhaal van je vader.
Dat heb ik ook zeker niet gezegd. Ik zei alleen dat als een van de partners (meestal vrouw) besluit om thuis te blijven voor het gezin is dat een besluit die samen genomen wordt. Samen kiezen ze er dan ook voor dat de andere partner (meestal de man) het geld binnenbrengt en/of carrière maakt. Omdat een vrouw een deel van het werk thuis doet (wat dan onbetaald is) komt een deel van dat inkomen haar net zoveel toe als manlief. Na een scheiding is het voor de vrouw niet meer mogelijk om op dat salarisniveau uit te komen waar zij op had kunnen uitkomen als ze wel fulltime was blijven werken.ciske schreef:Helaas heb ik er wel voorbeelden van gezien in mijn omgeving..Emmy75 schreef: ingeruild? tis geen pashokje, ook die vrouw zoals jij hier zegt zal zich wel redden.
Die vrouw zal zich ook wel redden uiteindelijk, maar ze kan nooit meer hetzelfde verdienen.. Bovendien vind ik het niet juist om het dan maar helemaal op de maatschappij af te wentelen in de vorm van een uitkering als manlief genoeg verdiend.
Chocomelk schreef:Een vrouw is geen dienstmeid van haar man
Bovendien meen ik mij te herinneren dat o.a. jij en ciske er nogal op tegen waren dat de kinderen 4 dagen in de week "gedumpt" werden bij een KDV of elders en dat ouders buiten het werk nog druk zijn met huishouden enz..
Dus tja wat wil je dan?