LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
angel1978

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door angel1978 »

Denk dat tig mensen zonder internet zouden zitten als de mods van dit forum bij machte zouden zijn om bv na herhaaldelijk de gedragsregels niet na te leven je interconnectie zouden kunnen afsluiten.
Ik denk dat als mensen merken dat misbruik op die manier kan worden afgestraft, het snel gebeurd is met het misbruiken van proxy's hiervoor ...
Mag toch aannemen dat een internetprovider zich hiervoor kan wapenen ??
Die snap ik niet.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

angel1978 schreef: Daar gaat het wel om.. de verbinding wordt gebruikt om dingen te doen die niet zijn toegestaan ( analoog met de waterleiding wordt die gebruikt om afval te dumpen ).. ook dan kan je worden afgesloten.
Wie heeft het nou over afval in de leidingen dumpen?
Ik niet!
Ik heb het over een ruzie/scheldpartij!

Telfort misbruikt zijn macht, het schelden op een forum mag nooit een aanleiding zijn om iemand volledige toegang tot internet te ontzeggen!
Laatst gewijzigd door seconds-out op 14 jun 2011 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Meinon

Ongelezen bericht door Meinon »

Teunbosseman schreef:Denk dat tig mensen zonder internet zouden zitten als de mods van dit forum bij machte zouden zijn om bv na herhaaldelijk de gedragsregels niet na te leven je interconnectie zouden kunnen afsluiten.

Drinkwatervoorbeeld is een leuke.........zo zie je maar welke macht bepaalde bedrijven denken te hebben.

Als iemand via een proxy of whatsoever weer op een forum komt ( gebeurt hier trouwens ook :mrgreen: ) vindt ik dat nog reden om je internet af te sluiten.

Wat Hugo deed is zeker niet goed te praten voor mij dan!
Ik bedoel als ik via een proxy erop kom, dan doe ik dat niet uit strijd met de regels,
maar om mijn verhaal nog even duidelijk te maken. Omdat ik me verkeerd begrepen voel! En als je totaal geen rechten hebt in deze dictatuur van Telfort, dan kom je ZEKER in opstand ja... niemand kan met en in een dictatuur leven. Dat is onmenselijk!

angel1978

seconds-out schreef:
angel1978 schreef: Daar gaat het wel om.. de verbinding wordt gebruikt om dingen te doen die niet zijn toegestaan ( analoog met de waterleiding wordt die gebruikt om afval te dumpen ).. ook dan kan je worden afgesloten.
Ik niet!

Telfort misbruikt zijn macht, het schelden op een forum mag nooit een aanleiding zijn om iemand volledige toegang tot internet te ontzeggen!
Jij komt met de kromme vergelijking tussen een internetverbinding en een waterleiding..
Telfort ontzegt niemand volledige internettoegang.. de klager staat vrij via welke andere provider alsnog toegang te verschaffen.. Telfort is echter wel gerechtigd op basis van het overtreden van het contract de dienst op te zeggen / te stoppen..

angel1978

Meinon schreef:
Teunbosseman schreef:Denk dat tig mensen zonder internet zouden zitten als de mods van dit forum bij machte zouden zijn om bv na herhaaldelijk de gedragsregels niet na te leven je interconnectie zouden kunnen afsluiten.

Drinkwatervoorbeeld is een leuke.........zo zie je maar welke macht bepaalde bedrijven denken te hebben.

Als iemand via een proxy of whatsoever weer op een forum komt ( gebeurt hier trouwens ook :mrgreen: ) vindt ik dat nog reden om je internet af te sluiten.

Wat Hugo deed is zeker niet goed te praten voor mij dan!
Ik bedoel als ik via een proxy erop kom, dan doe ik dat niet uit strijd met de regels,
maar om mijn verhaal nog even duidelijk te maken. Omdat ik me verkeerd begrepen voel! En als je totaal geen rechten hebt in deze dictatuur van Telfort, dan kom je ZEKER in opstand ja... niemand kan met en in een dictatuur leven. Dat is onmenselijk!
De toegang via de proxy was enkel een overtreding van de forumregels..
Die zal je geen blokkade van de verbinding hebben opgeleverd..

Het gescheld en gedreig is echter wel een overtreding van:
De Klant dient zich te gedragen conform hetgeen van een verantwoordelijke en zorgvuldige Klant en/of internetgebruiker verwacht mag worden en is verplicht bij gebruik van de Dienst(en) de toepasselijke wettelijke regels en de Netiquette in acht te nemen. Onder Netiquette wordt verstaan de algemene aanvaarde gedragsregels op het Internet zoals vastgelegd in RFC 1855 ( ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1855.txt ) en toekomstige aanpassingen hiervan.

Meinon

angel1978 schreef:
seconds-out schreef:
Ik niet!

Jij komt met de kromme vergelijking tussen een internetverbinding en een waterleiding..
Telfort ontzegt niemand volledige internettoegang.. de klager staat vrij via welke andere provider alsnog toegang te verschaffen.. Telfort is echter wel gerechtigd op basis van het overtreden van het contract de dienst op te zeggen / te stoppen..
Ok Angel... aan jouw de vraag:

Vind jij het oke dat dat gebeurd op basis van een eenmans-visie?
Zo een ingrijpende maatregel tegen een klant moet toch eerst besproken worden
en overlegd eer men overgaat tot afsluiting?

Zelfs een rechter overlegd in een strafzaak eerst met anderen eer hij tot een vonnis komt.. kom op he!

Waar gaat dit naartoe?
Trouwens ik weet wel een land .. Angel.. waar jij je goed zal voelen.. (just kidding ;) )

angel1978

Wie zegt mij dat het intern niet overlegd is ?

Ga er vanuit dat een servicedeskmedewerker zelf niet de afsluiting regelt maar dit aan de TD doorgeeft.. Dit zal dus intern wel overlegd zijn en wellicht overwogen door een of meerdere mensen.
Zelfs een rechter overlegd in een strafzaak eerst met anderen eer hij tot een vonnis komt.. kom op he!
Het staat je vrij dit aan de rechter voor te leggen...
Waar gaat dit naartoe?
Als ik de dingen lees die jij allemaal geroepen hebt vraag ik me hetzelfde af.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:Ik denk dat als mensen merken dat misbruik op die manier kan worden afgestraft, het snel gebeurd is met het misbruiken van proxy's hiervoor ...
Die snap ik niet.

Tot nu toe is het technisch niet mogelijk om misbruik van proxy's te bestraffen. Wanneer is het misbruik, wanneer is het gebruik.
Wel kan dit geconstateerd worden, en dit brengt me op je vraag dat je niet snapt.

proxy's kunnen wel ontdekt worden en daar kun je je tegen wapenen als website zijnde....hoe ?? Zover reikt mijn webkennis niet maar weet dat kan zodat proxy;s geweerd kunnen worden.

seconds-out

angel1978 schreef:
seconds-out schreef:
Ik niet!
Ik heb het over een ruzie/scheldpartij.
Jij komt met de kromme vergelijking tussen een internetverbinding en een waterleiding
Nee, jij praat echt onzin>
De vergelijking met een drinkwaterbedrijf is volstrekt willekeurig, je snapt het niet of je wilt het niet snappen. (denk het laatste)
Ik had ook een andere vergelijking kunnen maken.

Het gaat hierom dat bepaalde belangrijke diensten niet meer toegangelijk zijn door een ruzie/scheldpartij.

Je maakt jezelf belachelijk door te stellen dat het een kromme vergelijking is>>>een dienst is een dienst en sommige diensten zijn (haast) onmisbaar.

Telfort MAG GEEN MENSEN UITSLUITEN van internet vanwege vermeende scheldpartijen op een forum.

Dat is machtmisbruik van Telfort.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 14 jun 2011 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

De Klant dient zich te gedragen conform hetgeen van een verantwoordelijke en zorgvuldige Klant en/of internetgebruiker verwacht mag worden en is verplicht bij gebruik van de Dienst(en) de toepasselijke wettelijke regels en de Netiquette in acht te nemen. Onder Netiquette wordt verstaan de algemene aanvaarde gedragsregels op het Internet zoals vastgelegd in RFC 1855 ( ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1855.txt ) en toekomstige aanpassingen hiervan.

Stel dat ik met echte usernaam zoals bekend bij telfort ( ik zit niet meer bij telfort ) hier enig stennis maakt, dan zou telfort dus heel zwart / wit gezien mij kunnen afsluiten omdat ik de netiquette niet in acht neemt ???

Wel, dan worden dan heel wat nicknames en proxy's gebruiken om te omzeilen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Meinon

angel1978 schreef:
Wie zegt mij dat het intern niet overlegd is ?

Ga er vanuit dat een servicedeskmedewerker zelf niet de afsluiting regelt maar dit aan de TD doorgeeft.. Dit zal dus intern wel overlegd zijn en wellicht overwogen door een of meerdere mensen.
Het staat je vrij dit aan de rechter voor te leggen...
Waar gaat dit naartoe?
Als ik de dingen lees die jij allemaal geroepen hebt vraag ik me hetzelfde af.

Ik weet niet of jij weet hoe het er in een rechtstaat aan toe gaat, in vergelijking met een dictatuur... ?

Maar in het eerste geval wordt ook de wederpartij GEHOORD! Eer men tot een conclusie komt.. dat is hier niet gebeurd.. ik moest er via een verwijspagina achterkomen dat ik van mijn internet ben afgesloten!? Zonder telefoontje..
zonder brief... zonder officiële aankondiging.. zonder waarschuwing... zonder RECHTEN!?

I don't think so.

Voel jij goed hierbij? Wat als jou het overkomt?
Plaats je eens in mijn schoenen en beantwoordt dan nogmaals mijn vragen aan jou.

Dank u.

angel1978

Ik weet niet of jij weet hoe het er in een rechtstaat aan toe gaat, in vergelijking met een dictatuur... ?
Ik heb nog nooit in een rechtsstaat geleefd, maar ik denk dat ik weet hoe het er daar aan toe gaat ja..
Voel jij goed hierbij?
Ik vind het terecht wat je is overkomen ja.
Wat als jou het overkomt?
Dan ben ik daar zelf bij.. Consequenties van je daden onderkennen.

angel1978

proxy's kunnen wel ontdekt worden en daar kun je je tegen wapenen als website zijnde....hoe ?? Zover reikt mijn webkennis niet maar weet dat kan zodat proxy;s geweerd kunnen worden.
Wellicht dan eerst je technische kennis iets opvijzelen voordat je hier een uitspraak over doet.. dit is heel erg lastig.

angel1978

Telfort MAG GEEN MENSEN UITSLUITEN van internet vanwege vermeende scheldpartijen op een forum.
Telfort mag mensen uitsluiten van hun dienstverlening als zij zich niet aan hun contract houden..
Dat is hier gebeurd..

Dus ja, dit mogen zij doen..

Meinon

@Angel:

Jij weet kennelijk dus niet dat je in een Rechtsstaat leeft (NL)?
Zo zou ik namelijk ook concluderen als ik niet beter wist en als ik keer en keer met Telfort te maken had. Maar gelukkig leven we wel in een Rechtsstaat die er voor zorg moet dragen om willekeur te voorkomen en rechtszekerheid en rechtsgelijkheid te bevorderen! (zie wikipedia voor de rest ...)

Enne... Bij welke provider zit jij? En wat is jouw pseudoniem .. :)
Ik vind dat je wel erg op de man speelt en niet echt inhoudelijk ingaat op de vragen eigenlijk.. wat weet jij van wat er precies is gebeurd he? Om tot zo een zwaarwegend conclusie te komen? En mij al te veroordelen? Lees even mijn uitleg hiervoor terug. En overweeg eens alle argumenten.

Gelukkig ben jij geen rechter he! Anders zat ik nu zwaar in de knel :p

Enne .. je vergeet (voor het gemak?) even een deel van mijn vragen te beantwoorden? Je had het zelf over overleg toch .. intern..ofzo... Mag iemand alleen op basis daarvan een uitspraak doen volgens jou? Of vind jij dat de wederpartij gehoord moet worden? Graag nog even jouw antwoord hierop. Want dan weet ik of ik nog verder met jou in discussie moet of juist niet...

angel1978

Jij weet kennelijk dus niet dat je in een Rechtsstaat leeft (NL)?
Zo zou ik namelijk ook concluderen als ik niet beter wist en als ik keer en keer met Telfort te maken had. Maar gelukkig leven we wel in een Rechtsstaat die er voor zorg moet dragen om willekeur te voorkomen en rechtszekerheid en rechtsgelijkheid te bevorderen! (zie wikipedia voor de rest ...)
Bedrijven mogen hun eigen beslissingen nemen.. Het is aan jou om naar de rechter te stappen als je het er niet mee eens bent..
Enne... Bij welke provider zit jij?
Stomtoevallig ook telfort...
Ben niet geweldig tevreden over de kwaliteit, maar kan voor dat bedrag ook geen betere vinden, dus blijf er nog maar even..
En wat is jouw pseudoniem .. :)
Ik heb geen tijd en zin om me daar op het forum te begeven...
Ik vind dat je wel erg op de man speelt en niet echt inhoudelijk ingaat op de vragen eigenlijk..
Welke vragen ? Voor zover ik weet heb ik elke vraag die je me gesteld hebt beantwoord.. Maar als je er nog een of 2 hebt hoor ik 't wel.
En overweeg eens alle argumenten.
Heb ik gedaan.. Je bent over de schreef gegaan en telfort heeft daar blijkbaar maatregelen op genomen..
Mag iemand alleen op basis daarvan een uitspraak doen volgens jou? Of vind jij dat de wederpartij gehoord moet worden?
ik denk dat de mensen van telfort wel toegang tot het forum hebben en dus je bijdragen hebben kunnen lezen..

Nog een keer persoonlijk met je in gesprek lijkt me overbodig...

Meinon

@Angel:

Wat jouw laatste opmerking betreft: (anders wordt het wel erg offtopic..)
Daar ben ik het niet met jou eens...
Als je goed had gelezen in mijn betogen hier op het forum. Dan weet je dat de situatie zoals het er nu uitziet op dat forum.. niet de juiste is! Er zijn heel wat berichten verwijderd van mij, waar ik dus een printscreen van heb. En zelfs een complete nieuwe topic daarover is verwijderd.. alleen mijn gescheld is gelaten zodat ik als boeman afgeschilderd wordt... :roll:

Dus je als buitenstaander baseren op "die feiten" ALLEEN zonder de mijne te hebben gezien noch gehoord dat vind ik geen recht doende maatregel om iemand zonder pardon te bannen EN af te sluiten zonder zijn/haar argumenten aan te horen. Dat is willekeur. En daar houd ik niet zo van... misschien ben ik daarom zo over de scheef gegaan.. heb je je dat misschien af gevraagd of Telfort?
En jij weet nat als ik dat als iemand van webcare aan de TD doorgeeft van "ik mag die en die niet en zorg jij dat die en die eens zijn mond houd" dat dat soms ook voorkomt en zonder pardon een "vriendendienst" wordt bewezen aan zo'n MOD. En dus de klant de dupe ervan is.

Waarom gedraag ik me hier wel.. En op andere fora waar ik ook reeds lange tijd actief ben?
Wordt zoiets niet mee overwogen in een besluit?
Wat voor besluit is dat dan? En wat voor bedrijf is dat dan die niet tegen kritiek kan en zo omgaat met kritiek.. dit zijn echte dictatuur streken. En daar zal ik nimmer voor buigen! Wat jij doet en wat jouw mening is moet jij weten. Maar probeer het a.u.b. te onderbouwen voortaan... Zulke ja en nee antwoorden van jou Angel1978 heb ik niets aan .. en de rest hier ook niet.
Dank u.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Wat betreft mijn aansluiting.... mijn ontbindingsbrief is vandaag op de post gegaan

dit lijkt me we het beste.
.jij hebt toch een consumenten abo afgesloten? die mag je niet voor zakelijk gebruiken , schijnt dat je dat wel deed en als je hier zet dat je met anderen niks, ( bedoel niet angel) hebt te maken dan zit je wel verkeerd.

wel geef ik je gelijk dat je niet afgesloten had mogen worden van internet.

angel1978

En jij weet nat als ik dat als iemand van webcare aan de TD doorgeeft van "ik mag die en die niet en zorg jij dat die en die eens zijn mond houd" dat dat soms ook voorkomt en zonder pardon een "vriendendienst" wordt bewezen aan zo'n MOD. En dus de klant de dupe ervan is
Het is een veronderstelling van je dat dit gebeurt...
Ik denk niet dat het slim is van een commercieel bedrijf om zo met klanten om te gaan, daar ze dit rechtstreeks geld kost.. Ik denk dus dat het niet zo simpel in elkaar steekt. De meeste grote bedrijven hebben wel een juridische backup die checkt of dit soort acties mag...
Waarom gedraag ik me hier wel.. En op andere fora waar ik ook reeds lange tijd actief ben?
Wordt zoiets niet mee overwogen in een besluit?
Hoe zouden zij jouw gedrag op andere fora moeten kunnen volgen en dus meenemen in het geheel ?
Wat jij doet en wat jouw mening is moet jij weten. Maar probeer het a.u.b. te onderbouwen voortaan... Zulke ja en nee antwoorden van jou Angel1978 heb ik niets aan .. en de rest hier ook niet.
Je zegt dus eigenlijk dat mijn antwoord je niet bevalt....
Tja, daar kan ik ook niets aan doen.. Wat wil je nu eigenlijk onderbouwd zien ?

seconds-out

angel1978 schreef:
Telfort mag mensen uitsluiten van hun dienstverlening als zij zich niet aan hun contract houden..
Dat is hier gebeurd..

Dus ja, dit mogen zij doen..
Ach ja, het is weer zover...je houdt je niet aan het contract....en waarom dan wel niet ??

Je hebt echt een plaat voor je hoofd heh?
Een scheldpartij (of elk meningsverschil) op een forum mag NOOIT een aanleiding zijn om iemand Internet te verbieden!
Met andere woorden...een forumban lijkt mij terecht maar uitsluiting van internet gaat veel te ver!
Elke sanctie moet wel in verhouding staan tot de daad, in dit geval is het zo klaar als een klontje...Telfort MAG GEEN MENSEN uitsluiten vanwege meningsverschillen/ruzie cq scheldpartijen. :twisted:

Gesloten