LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Botbreuken

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
MAXIEM

Re: Botbreuken

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jolijn

Vanzelfsprekend bedoel ik dit in het algemeen. Er zijn echter altijd wel "respondenten" die dat anders zien. Een soort helderzienden dus! :wink:

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 07 aug 2011 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Helderziend? Zeker, en dat zegt een "deskundige" die allerlei bedrijven op voorhand al afbrandt en zijn mening al klaar heeft.

Dokter bibber is ook een leuk spel.....

zwanenbloem

Ongelezen bericht door zwanenbloem »

[Wikipedia]
De soortsaanduiding officinale (uit de apotheek) duidt aan dat de plant vanouds medische toepassingen heeft gekend. Vooral de wortel werd verzameld. De plant bevat onder meer symphytocynoglosine, consolidine, choline, en 0,8-1 % allantoïne.

De plant werd en wordt met name uitwendig toegepast, in de vorm van omslagen bij botbreuken, wonden, en gewrichtsontstekingen. Onderzoek heeft uitgewezen dat allantoïne de heling van wonden inderdaad kan bevorderen door de stimulering van de vorming van nieuwe cellen.

[/quote]

Al van oudsher gebruikt men de gewone smeerwortel om ook de genezing van botbreuken te bevorderen. Nu is het zeer onverstandig om gewone smeerwortel in te nemen, omdat het mogelijk de lever en nieren aantast.
Het geval is wel dat de werkzame stoffen van een zalf niet door de huid heen kunnen dringen. Persoonlijk sta ik enigszins open voor kruidengeneeskunde. Het is tenminste een alternatieve geneeswijze die het waard is om te onderzoeken.

Misschien te overvloede. Als ik meld dat ik opzoek ben naar placebos dan lijkt het me duidelijk dat ik zelf echt wel sceptisch ben. Het feit is ook dat een placebo in veel gevallen wel zinvol is als men er maar in gelooft. Zeker als het gaat om jezelf beter te voelen.

Gesloten