LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezwaar maken bekeuring.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
GJvdZ

Re: Bezwaar maken bekeuring.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bassen schreef:Een golf welke voor mijn auto stond geparkeerd had ook nog een parkeer boete en de overige 10 auto's niet.
Stonden die auto's er al toen jij daar ging parkeren, of zijn die er later gaan staan (nadat jouw auto al bekeurd was)?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

GJvdZ schreef:
Bassen schreef:Een golf welke voor mijn auto stond geparkeerd had ook nog een parkeer boete en de overige 10 auto's niet.
Stonden die auto's er al toen jij daar ging parkeren, of zijn die er later gaan staan (nadat jouw auto al bekeurd was)?
Tuurlijk,als ze er later gekomen zijn,was die agent al weg,dus die hebben dan geen bon.

Maar dan toch,
jaren kan je daar parkeren,en nu een bon???Waarom niet eerst een waarschuwing??
Sorry,snap ik niet.

Bassen

Ongelezen bericht door Bassen »

GJvdZ schreef:

Kan me niet voorstellen dat in die drie kwartier dat ik na het uitschrijven van de bekeuring bij de auto stond de overige auto's al waren vertrokken.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Even heel kort door de bocht. Dit soort rijplaten worden gebruikt om over te rijden, meestal door vrachtwagens en machines.. Vaak bij in- en uitritten van een bouwplaats. Als iemand erop geparkeerd staat, kan er niet over gereden worden :mrgreen: Daarbij moeten ze ook met die krengen kunnen draaien in zo'n smallig straatje en als je er te dicht bij staat, wordt dat ook moeilijk of onmogelijk. Dus is dit geen geschikte parkeerplek.

Dat dit er al een hele tijd zo bij ligt is niet echt van belang lijkt me. Mogelijk gaat er binnenkort wel weer wat gebeuren en hebben ze daarom de controle verscherpt of heeft een andere buurtbewoner geklaagd of is het inderdaad een nieuwe agent of wat dan ook.

Een rechter kan mogelijk net zo kort door de bocht redeneren en aangeven je mag er nu eenmaal niet staan.

Ben wel benieuwd wat de uitleg van de politie is.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Volgens mij mag je niet op rijplaten parkeren omdat die bedoeld zijn voor werkverkeer en hulpdiensten. Vandaar dat er staat dat je het verkeer in gevaar brengt, doelende op een brandweerauto of ambulance.

Bassen

De platen liggen er om verzakking tegen te gaan, werk verkeer komt er niet. Voor hulpdiensten is ook niet het geval omdat ze er gewoon langs kunnen en de auto die achter mij stond ook geen bekeuring had.

Dat een bewoner geklaagd heeft lijkt me ook sterk gezien de enige bewoner die er last van zou kunnen hebben een kennis van mij is :lol:

Maar is er dan helemaal niks te zeggen over het feit dat ik er 2 jaar lang mag parkeren soms 2 week lang zonder problemen en sinds gister is het een gevaar of hinder? Beetje krom lijkt me, ook kan ik niks vinden over het niet mogen parkeren op een rijplaat.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je hebt gewoon 2 jaar geluk gehad, zo kan je het ook zien ipv waarom krijg ik nu een bekeuring en 2 jaar lang niet.

Bassen

Dat gaat er bij mij niet in, je kunt mij niet wijsmaken dat gedurende 2 jaar en dagelijks agenten die langs de auto lopen nu in eens zien dat er een auto staat.

Als het nu een boete was voor fout parkeren, alla maar nu gaat het om een ernstiger delict gezien er gevaar of hinder word veroorzaakt, dit kunnen ze simpelweg niet twee jaar toestaan en nu plots niet meer.

Emmy75

Bassen schreef: Maar is er dan helemaal niks te zeggen over het feit dat ik er 2 jaar lang mag parkeren soms 2 week lang zonder problemen en sinds gister is het een gevaar of hinder? Beetje krom lijkt me, ook kan ik niks vinden over het niet mogen parkeren op een rijplaat.
Tja het is geen recht welke je door verjaring kan verwerven. Als ik al 2 jaar regelmatig op dezelfde plek parkeer waar dit niet is toegestaan en geen bekeuring krijg, heb ik gewoon geluk gehad.

De plek waar die rijplaten liggen, kun je betitelen als inrit of uitrit voor werkverkeer en je mag niet bij een inrit parkeren dus dat kan gevaar of hinder opleveren. Dit kun je nog zo krom vinden of kort door de bocht. Een rechter kan net zo krom en kort door de bocht redeneren. Maar goed, je kunt het altijd proberen natuurlijk. Alleen geef ik aan dat ik denk dat het niet veel kans van slagen heeft.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd wat de politie zei van dit geval.

ps. misschien was het wel iemand anders die er last van heeft. Je wil niet weten waar mensen allemaal last van hebben tegenwoordig of is die kennis toch niet zo'n goede kennis...

Bassen

Maandag ga ik langs het bureau dus dan laat ik het wel weten.

Overigens wat betreft in/uitrit m.b.t. de rijplaten, er zijn 2 bouwhekken waaraan een bord zit bevestigt dat er niet geparkeerd mag worden, hier houd ik altijd rekening mee en zorg dat ik de auto er niet voor heb staan.

Ps, de kennis is tevens mij oud werkgever dus wat dat betreft :lol:

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

volgends mij is dit een kul topic ! en heeft thomas deze geplaatst om voor zich zelf reclame te maken :x

Chocomelk

Bassen schreef:Dat gaat er bij mij niet in, je kunt mij niet wijsmaken dat gedurende 2 jaar en dagelijks agenten die langs de auto lopen nu in eens zien dat er een auto staat.

Als het nu een boete was voor fout parkeren, alla maar nu gaat het om een ernstiger delict gezien er gevaar of hinder word veroorzaakt, dit kunnen ze simpelweg niet twee jaar toestaan en nu plots niet meer.

Kan toch zijn dat die politie agenten het gedoogd hebben ?
En dat er nu een nieuwe bij is die zegt uh uh nee nee.
manondoris schreef:volgends mij is dit een kul topic ! en heeft thomas deze geplaatst om voor zich zelf reclame te maken :x
Zou heel goed kunnen, maar je bedoelt denk ik Bassen ipv Thomas of niet ?

snepke

Wat staat er dan voor naam op de reclame
Laatst gewijzigd door snepke op 18 jun 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

snepke schreef:

Wat staat er dan voor naam op de reclame
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk, was me niet eens opgevallen.
Snel de foto maar weer verwijderen Snepke als het puur om reclame mocht gaan. :wink:

Bassen

manondoris schreef:volgends mij is dit een kul topic ! en heeft thomas deze geplaatst om voor zich zelf reclame te maken :x
Wat is dat voor rare reactie, heb de door mij geplaatste foto al verwijdert aangezien er meerdere zijn die het zelfde als jou erover denken! Waarom zou ik op deze manier reclame proberen te vergaren? ik stel toch normale vragen en als je het echt zo nodig wil maak ik wel een scan van de bekeuring!

Ps, verwijder het topic maar, bedankt voor de reacties. Gebruik in het vervolg wel andere fora die me willen/kunnen helpen.

snepke

Bassen schreef:

Ps, verwijder het topic maar, bedankt voor de reacties. Gebruik in het vervolg wel andere fora die me willen/kunnen helpen.
Al zouden we je willen helpen,wij kunnen je niet helpen.
Je weet zelf niet eens waarom je een prent hebt gehad,dan weten wij het al
helemaal niet.

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

als ie al reclame had willen maken dan had ie die foto er gelijk wel bij gedaan lijkt me.

maar we wachten maandag even af, wil de reden van oom agent wel even horen.

Emmy75

the_hurricane schreef:als ie al reclame had willen maken dan had ie die foto er gelijk wel bij gedaan lijkt me.

maar we wachten maandag even af, wil de reden van oom agent wel even horen.
Dat denk ik ook wel.
Ben ook benieuwd naar de reactie van politie.. misschien kunnen we nav het antwoord TS wel verder helpen.

@Bassen,
Het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen of niet willen. Het is oprecht mijn mening welke ik heb weergegeven. Daarbij is dit wel een forum voor kritische consumenten. Dus lang niet altijd wordt er meegehuild met een topicstarter en zo wordt deze ook niet altijd in het gelijk gesteld. Lees meerdere onderwerpen er maar eens op na. De TS krijgt lang niet altijd gelijk en wordt ook op zijn/haar fouten gewezen. Ik denk dit toch zinniger is dan dat iedereen je naar de mond praat, zeg maar.

Bassen

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer dankbaar voor de meeste reacties. Tuurlijk hoor je het liefst dat je sterk in je schoenen staat en dat het overduidelijk een fout is van de agent, echter heb ik daar niks aan als het niet de werkelijkheid is.

Wat ik wel enorm ergerlijk vind is beschuldigt worden van reclame maken terwijl ik niks anders doe dan gewoon advies/hulp vragen.

Emmy75

Bassen schreef:Wat ik wel enorm ergerlijk vind is beschuldigt worden van reclame maken terwijl ik niks anders doe dan gewoon advies/hulp vragen.
Heel begrijpelijk, maar het was Choco en ook mijzelf nog niet eens opgevallen omdat we werden "afgeleid" door de inhoud van de case :wink:

Gesloten