duiner schreef:
zo is het maar net , zij bepalen wat en door wie er gefokt gaat worden , en de klant heeft niets te vertellen !
Vervolgens sluizen ze het door aan de keurmeesters , en hup, de klant is monddood !
Ik heb een hond gehad waar de oren door iemand van het bestuur waren afgekeurd ..
de oren waren bij wijze van 5 cm , te lang ..
jee, de klant heeft echt niets te vertellen , want het viel mij niet eens op !!
maar zij hebben de macht, en mijn hond was " afgekeurd"
als ze niet zo kieskeurig zouden zijn , zou er veel minder inteelt zijn
.
Dan heb je nog massel. Beter 5 cm te lang dan geen lucht krijgen of niet kunnen bevallen of Sygromelia hebben of noem nog maar 100 rasgerelateerde onderwerpen op.
Het is zelfs zo erg dat de verzekering rasgerelateerde aandoeningen uitsluit van vergoeding. Hoe vind je die? Is het niet om te huilen?
En, weinig over hebben voor soortgenoten in het buitenland he?
Ik heb eens alle rasverenigingen een mail gestuurd voor soortgenoten in het buitenland.
Van twee op de velen kreeg ik bericht dat ze zich niet bezig hielden met buitenlandse honden. Van de rest niet eens antwoord.
Ongelooflijk als je van honden en dan nog van een speciaal ras houdt. Op een van de rasverenigingen hun forum ben ik gegaan en... je raadt het al..... gebanned.
Mijn oren waren zeker 5 cm te lang. "Nee, koop vooral bij ons en niet bij een broodfokker". en nou zal er ongetwijfeld iemand komen die roept:
er zijn ook goede fokkers, o,k, tuurlijk, ken ik ook, zowel bij de honden als bij de katten, maar,,,,,,, hoe scheid je nou de goede van de kwade????
Thats the 60 million dollar question.
Of moet je een subgroep gaan aanmaken? Egofokkers?
Dan hebben we al 4 groepen. Broodfokkers,Egofokkers,fokkers en Mixrassen of Vubara,s . Vubara,s zijn vuilnisbakkenrassen.(De naam alleen al)
Ik kies liever voor mixjes.
En dan nog een forum om ze allemaal op te zetten.
Dat zou mooi zijn. Ik kan er helemaal van dromen.