LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pup nog te jong?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door duiner »

Jolijn schreef:
Sprietje schreef:Ik had de advertentie op Marktplaats gezien, ik ben daar gaan kijken omdat ik gewoon niet de mogelijkheid heb om een hele dure hond bij een erkende fokker te kunnen kopen.
1+1=2
ja, precies, zo hou je die broodfokkers levendig , he ?..

Aan de ene kant doen wij ons best om waarschuwingen de ronde te laten doen,
maar aan de andere kant is het nog zo lek als een mandje , als klanten er zo over denken

Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door Lidia »

duiner schreef:
ja, precies, zo hou je die broodfokkers levendig , he ?..

Aan de ene kant doen wij ons best om waarschuwingen de ronde te laten doen,
maar aan de andere kant is het nog zo lek als een mandje , als klanten er zo over denken
Er zitten nog wel een paar lekken in dat mandje hoor:

Beste Duiner, uiteraard heb je gelijk als je niet alleen een fokker maar ook een goede fokker bent. Niets te nadele van jou want ik ken je niet, maar heremetijd wat zijn er ook een stelletje slechte fokkers die alleen maar op geld uit zijn. Het zou de rasverenigingen sieren ook eens de hand in eigen boezem te steken en niet elk bestuur af te maken die bepaalde raseigenschappen eens aan de kaak wil stellen en open te gaan staan voor de vele misstanden die bij sommige rassen naar boven komen. Zowel bij honden als katten.

Een tweede lek is te vinden op marktplaats bij al die organisatie,s die maar honden naar Nederland laten komen terwijl ze in eigen land niets of nauwelijks iets goeds doen met het geld. Kijk maar eens naar de mega adverteerdwers en volg dan het geld eens. Moet je een jaartje volhouden....zo... kassa.

En een derde lek vind ik het toestaan van die zogenaamde puppy mills. Zo van we kunnen u alle rashonden leveren. Ja,ja.
Kortom ik kan me zo voorstellen dat iemand met niet veel geld dus kiest voor een goedkope hond.
Ik weet niet hoe maar er moet op de een of andere manier een transparantie komen in de honden en katten wereld. Ik vind deze discussie al op de goede weg zitten. Niet altijd even leuk maar wel effectief.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door duiner »

Lidia schreef:
duiner schreef:
ja, precies, zo hou je die broodfokkers levendig , he ?..

Aan de ene kant doen wij ons best om waarschuwingen de ronde te laten doen,
maar aan de andere kant is het nog zo lek als een mandje , als klanten er zo over denken
Er zitten nog wel een paar lekken in dat mandje hoor:

Beste Duiner, uiteraard heb je gelijk als je niet alleen een fokker maar ook een goede fokker bent. Niets te nadele van jou want ik ken je niet, maar heremetijd wat zijn er ook een stelletje slechte fokkers die alleen maar op geld uit zijn. Het zou de rasverenigingen sieren ook eens de hand in eigen boezem te steken en niet elk bestuur af te maken die bepaalde raseigenschappen eens aan de kaak wil stellen en open te gaan staan voor de vele misstanden die bij sommige rassen naar boven komen. Zowel bij honden als katten.

Een tweede lek is te vinden op marktplaats bij al die organisatie,s die maar honden naar Nederland laten komen terwijl ze in eigen land niets of nauwelijks iets goeds doen met het geld. Kijk maar eens naar de mega adverteerdwers en volg dan het geld eens. Moet je een jaartje volhouden....zo... kassa.

En een derde lek vind ik het toestaan van die zogenaamde puppy mills. Zo van we kunnen u alle rashonden leveren. Ja,ja.
Kortom ik kan me zo voorstellen dat iemand met niet veel geld dus kiest voor een goedkope hond.
Ik weet niet hoe maar er moet op de een of andere manier een transparantie komen in de honden en katten wereld. Ik vind deze discussie al op de goede weg zitten. Niet altijd even leuk maar wel effectief.
rasverenigingen ook een bezem doorhalen is een goed idee, ze houden elkaar de handen boven het hoofd
En ben je het niet eens met hun beleid?.. kan je met je pups naar Marktplaast gaan !
( is echt gebeurd )

er is veel mis achter de schermen van zowel de shows en hun keurmeesters, als bij de ras-verenigingen
.

Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door Lidia »

Ja zo is het. En niet bij 1 maar bij meerdere rasverenigingen.
Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat iemand met niet teveel geld al helemaal niet kiest voor een rasvereniging. Je bent je portomonai niet zeker.

Een veel gehoorde opmerking is; als je geen hond kunt kopen kun je hem ook niet onderhouden, dus moet je geen hond nemen.
Ja en nee. Je kunt hem misschien eerst wel en later weer niet goed onderhouden. Dat is voor iedereen verschillend.
Persoonlijk ben ik niet rijk en ook geen voorstander voor al die dure merken maar reuze blij thuis te zitten met mijn hond en poesjes.
Thats life denk ik dan maar.
Ik kan mij de opmerking van topicstarter dus heel goed begrijpen.
Maar die fokkers begrijp ik niet.
Net als ik de Raad van beheer wel begrijp. Bij Wikipedia staat: Met kynologie wordt de studie van de hond aangeduid. De term is, analoog aan bijvoorbeeld biologie, ontleend aan het Grieks (kynos betekent hond), maar kynologie is geen erkende wetenschappelijke discipline. Het woord wordt voornamelijk gebruikt door hondenfokkers en trainers en heeft meestal betrekking op afstamming en vereisten voor rashonden.

Dus hondenfokkers bepalen afstamming en vereisten, bouwen er een kluppie omheen en noemen dat de raad van beheer. Met veel poeha. Maar eigenlijk geeft dat geen enkele garantie dat je dan ook een betrouwbare hond hebt.
Het is dus een kluppie in een kluppie.
Hoeveel verschilt dat dan van die kluppies die honden uit het buitenland halen?

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door duiner »

Lidia schreef: Dus hondenfokkers bepalen afstamming en vereisten, bouwen er een kluppie omheen en noemen dat de raad van beheer. Met veel poeha. Maar eigenlijk geeft dat geen enkele garantie dat je dan ook een betrouwbare hond hebt.
Het is dus een kluppie in een kluppie.
Hoeveel verschilt dat dan van die kluppies die honden uit het buitenland halen?

zo is het maar net , zij bepalen wat en door wie er gefokt gaat worden , en de klant heeft niets te vertellen !

Vervolgens sluizen ze het door aan de keurmeesters , en hup, de klant is monddood !

Ik heb een hond gehad waar de oren door iemand van het bestuur waren afgekeurd ..
de oren waren bij wijze van 5 cm , te lang ..

jee, de klant heeft echt niets te vertellen , want het viel mij niet eens op !!
maar zij hebben de macht, en mijn hond was " afgekeurd"

als ze niet zo kieskeurig zouden zijn , zou er veel minder inteelt zijn
.

Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door Lidia »

duiner schreef:
zo is het maar net , zij bepalen wat en door wie er gefokt gaat worden , en de klant heeft niets te vertellen !

Vervolgens sluizen ze het door aan de keurmeesters , en hup, de klant is monddood !

Ik heb een hond gehad waar de oren door iemand van het bestuur waren afgekeurd ..
de oren waren bij wijze van 5 cm , te lang ..

jee, de klant heeft echt niets te vertellen , want het viel mij niet eens op !!
maar zij hebben de macht, en mijn hond was " afgekeurd"

als ze niet zo kieskeurig zouden zijn , zou er veel minder inteelt zijn
.
Dan heb je nog massel. Beter 5 cm te lang dan geen lucht krijgen of niet kunnen bevallen of Sygromelia hebben of noem nog maar 100 rasgerelateerde onderwerpen op.
Het is zelfs zo erg dat de verzekering rasgerelateerde aandoeningen uitsluit van vergoeding. Hoe vind je die? Is het niet om te huilen?
En, weinig over hebben voor soortgenoten in het buitenland he?
Ik heb eens alle rasverenigingen een mail gestuurd voor soortgenoten in het buitenland.
Van twee op de velen kreeg ik bericht dat ze zich niet bezig hielden met buitenlandse honden. Van de rest niet eens antwoord.
Ongelooflijk als je van honden en dan nog van een speciaal ras houdt. Op een van de rasverenigingen hun forum ben ik gegaan en... je raadt het al..... gebanned.
Mijn oren waren zeker 5 cm te lang. "Nee, koop vooral bij ons en niet bij een broodfokker". en nou zal er ongetwijfeld iemand komen die roept:
er zijn ook goede fokkers, o,k, tuurlijk, ken ik ook, zowel bij de honden als bij de katten, maar,,,,,,, hoe scheid je nou de goede van de kwade????
Thats the 60 million dollar question.
Of moet je een subgroep gaan aanmaken? Egofokkers?
Dan hebben we al 4 groepen. Broodfokkers,Egofokkers,fokkers en Mixrassen of Vubara,s . Vubara,s zijn vuilnisbakkenrassen.(De naam alleen al)
Ik kies liever voor mixjes.
En dan nog een forum om ze allemaal op te zetten.
Dat zou mooi zijn. Ik kan er helemaal van dromen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door duiner »

Lidia schreef:Dan heb je nog massel. Beter 5 cm te lang dan geen lucht krijgen of niet kunnen bevallen of Sygromelia hebben of noem nog maar 100 rasgerelateerde onderwerpen op.
Het is zelfs zo erg dat de verzekering rasgerelateerde aandoeningen uitsluit van vergoeding. Hoe vind je die? Is het niet om te huilen?
En, weinig over hebben voor soortgenoten in het buitenland he?
Ik heb eens alle rasverenigingen een mail gestuurd voor soortgenoten in het buitenland.
Van twee op de velen kreeg ik bericht dat ze zich niet bezig hielden met buitenlandse honden. Van de rest niet eens antwoord.
Ongelooflijk als je van honden en dan nog van een speciaal ras houdt. Op een van de rasverenigingen hun forum ben ik gegaan en... je raadt het al..... gebanned.
Mijn oren waren zeker 5 cm te lang. "Nee, koop vooral bij ons en niet bij een broodfokker". en nou zal er ongetwijfeld iemand komen die roept:
er zijn ook goede fokkers, o,k, tuurlijk, ken ik ook, zowel bij de honden als bij de katten, maar,,,,,,, hoe scheid je nou de goede van de kwade????
Thats the 60 million dollar question.
Of moet je een subgroep gaan aanmaken? Egofokkers?
Dan hebben we al 4 groepen. Broodfokkers,Egofokkers,fokkers en Mixrassen of Vubara,s . Vubara,s zijn vuilnisbakkenrassen.(De naam alleen al)
Ik kies liever voor mixjes.
En dan nog een forum om ze allemaal op te zetten.
Dat zou mooi zijn. Ik kan er helemaal van dromen.
als je een ras neemt, die 13 in een dozijn , kunnen zijn, qua fokken, kan je dit verwachten

ik had een ras, die niet veel voorkomt ( gelukkig , dus geen mode hond )
en die zijn dan ook ( nog ) niet kapot-gefokt, we houden ze dan liever ook daarom
niet-populair

Heus, het ligt aan de mensen zelf :
.. " u vraagt , wij draaien " .. is hun motto , altijd al geweest :

zijn het vandaag de rottweilers?.. morgen de dalmatiers, en overmorgen de staffords
iedre ras wordt , doordat ze " in de mode " zijn, zo kapot-gefokt !!!!

Zonde, en jammer !!.. maar het zijn de kopers zelf, die dat veroorzaken !

zoek eens een ras uit, die nou eens niet je buurman of buurvrouw heeft, dat scheelt !
.

puppylove
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:54

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door puppylove »

hoi sprietje,
ik weet niet of je inmiddels een hondje hebt aangeschaft,mocht je dat nog niet gedaan hebben dan zou ik, mocht je wat vinden op internet even een priveberichtje sturen naar puppyforsale.nl en vragen of hun mischien weten hoe de verkoper staat aangeschreven.
In een priveberichtje,zouden hun wel iets voor je kunnen betekenen denk ik.

Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

Re: Pup nog te jong?

Ongelezen bericht door Lidia »

puppylove schreef:hoi sprietje,
ik weet niet of je inmiddels een hondje hebt aangeschaft,mocht je dat nog niet gedaan hebben dan zou ik, mocht je wat vinden op internet even een priveberichtje sturen naar puppyforsale.nl en vragen of hun mischien weten hoe de verkoper staat aangeschreven.
In een priveberichtje,zouden hun wel iets voor je kunnen betekenen denk ik.
Ha !!...dacht ik...... eindelijk..... maar het was te mooi om waar te zijn. Wel sprietje en ook puppylove ik denk niet dat de e-mail wel zijn of haar handen durft te branden aan de dames en heren fokkers.
Lees hier wat ik op hun site vind:
01-04-2011 Wegens juridische dreigementen van diverse fokkers zijn wij genoodzaakt om de ervaringen met fokkers tijdelijk offline te zetten. Wij houden u op de hoogte. U kunt nog wel hier uw ervaringen naar ons opsturen. Alle tips en informatie zijn welkom, als u vragen heeft kunt u mailen naar [email protected].
Dat was in mei..... het is nu november. hahaha tuurlijk pikken ze dat niet.
Dat was te simpel geweest.

Gesloten