LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veranderziekte bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Wim2007 »

MAXIEM schreef:Wat mij opvalt bij AH is, dat ze naar mijn mening veel produkten verkopen waarvan de kwaliteit inferieur te noemen is. Na klagen krijg je wél je geld terug, maar uiteindelijk ga je dan toch wel je boodschappen bij de concurrent halen. Neem nu als voorbeeld de stoommaaltijd biefstuk, groenten en aardappeltjes van 5,49 euro. NIET TE VRETEN!!! en ronduit schandalig dat ze daar zo'n prijs voor vragen. Ook het kontakt opnemen met het centrale servicecenter leidt tot niks is mijn ervaring. De slechte produkten blijven vrolijk in de schappen staan.
Smaak is erg subjectief en wanneer het niet bevalt: koop het dan gewoon niet. Wanneer bovendien op de verpakking (duidelijk) staat aangegeven wat er in zit en het product veilig is, is het begrip 'kwaliteit' juridisch gezien ook irrelevant. Van belang is bovendien dat, door het aan de kassa afrekenen van het product, u zelf akkoord bent gegaan met het aanbod van de supermarkt en dit aanbod zelf heeft aanvaard.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Het verhaal is heel simpel:
Elke assortimentsgroep bij AH wordt 2 keer per jaar geëvalueerd.
Spullen die niet scoren of spullen die door de fabrikant niet meer worden gemaakt verdwijnen uit het ass. en maken plaats voor nieuw.
Weet U toevalllig hoeveel productintroducties er per jaar zijn?
Dat is bij elke supermarkt zo, kijk eens bij de DEKA, doen precies hetzelfde...

Het verhaal van Read raakt zoals gewoonlijk kant noch wal..Je vraagt je soms af waar hij wél shopt....

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Uiteindelijk bepaald het centraal magazijn wat er naar de winkels verstuurd wordt.
Als ze bij het centraal magazijn ( waar ook de voorraden gemonitord worden voor de winkels ) zien dat op winkel A een bepaald product maar 1 keer per week verkocht wordt, maken ze liever ruimte in dat schap voor iets wat misschien vaker verkocht zal gaan worden.
Als op winkel B datzelfde product wel goed verkocht lijkt te worden, blijven ze natuurlijk daar wel die voorraad aanvullen.

Uiteindelijk is het moraal van het verhaal dat het de supermarkten om winst gaat.
Dat betekent dus een zo efficiënt mogelijke voorraad en dus ook niks overbodig of teveel op voorraad.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daan_1978 schreef:Uiteindelijk bepaald het centraal magazijn wat er naar de winkels verstuurd wordt.
Als ze bij het centraal magazijn ( waar ook de voorraden gemonitord worden voor de winkels ) zien dat op winkel A een bepaald product maar 1 keer per week verkocht wordt, maken ze liever ruimte in dat schap voor iets wat misschien vaker verkocht zal gaan worden.
Als op winkel B datzelfde product wel goed verkocht lijkt te worden, blijven ze natuurlijk daar wel die voorraad aanvullen.

Uiteindelijk is het moraal van het verhaal dat het de supermarkten om winst gaat.
Dat betekent dus een zo efficiënt mogelijke voorraad en dus ook niks overbodig of teveel op voorraad.

Dat bepaald het centraal magazijn niet hoor.....deze zijn niks meer dan een doorgeefluik van producten.....is distributie.
Inkoopafdeling icm een marketing bepalen grotendeels assortiment met als kleine uitzondering dat een franchise nemer enig invloed heeft.

Efficient mogelijke voorraad is gebasserd op zowel inkoop - omloopsnelheid - etc etc etc

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Hetgeen jij bedoeld, vatte ik samen onder centraal magazijn, ook al zitten de door jouw genoemde afdelingen niet direct daar.
Efficient mogelijke voorraad is gebasserd op zowel inkoop - omloopsnelheid - etc etc etc
Inkoop, omloopsnelheid, minimale bestelhoeveelheid, servicelevel etc.
Daar wordt uiteindelijk een inkoopvoorspelling uit gegenereerd.
Inderdaad dus, erg veel factoren. Besteladviezen komen uiteindelijk via een programma naar voren en als een tijd lang niks besteld hoeft te worden en de verkoop van het product is nagenoeg niet aanwezig, kan ik me voorstellen dat het uit de winkel wordt gehaald.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daan_1978 schreef:Hetgeen jij bedoeld, vatte ik samen onder centraal magazijn, ook al zitten de door jouw genoemde afdelingen niet direct daar.
Ja, zo kan iemand natuurlijk geen wijs worden als jij andere benamingen gaat gebruiken..... :wink:
Genoemde afdelingen kunnen wel bijelkaar zitten in 1 gebouw.

Daan_1978 schreef:Besteladviezen komen uiteindelijk via een programma naar voren en als een tijd lang niks besteld hoeft te worden en de verkoop van het product is nagenoeg niet aanwezig, kan ik me voorstellen dat het uit de winkel wordt gehaald.

Dat kan ik mij ook wel voorstellen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door seconds-out »

pima schreef:
MAXIEM schreef:four-eyes

Neem nu als voorbeeld de stoommaaltijd biefstuk, groenten en aardappeltjes van 5,49 euro. NIET TE VRETEN!!! en ronduit schandalig dat ze daar zo'n prijs voor vragen. Maxiem.
Als je zoiets koopt , ben je oerdom of je hebt geen smaak. Moet er niet aandenken gestoomde biefstuk.
Over smaak valt niet te twisten...en goede kwaliteit hoeft niet te betekenen dat het ook lekker is...

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat TP en anderen een punt hebben, heb het ook regelmatig meegemaakt, dat om onbegrijpelijke redenen artikelen soms uit de verkoop waren gehaald....en je raadt het al, dat was nou net ook mijn favoriete artikel.
Verder vind ik de euro-shop merken slecht en de meeste produkten van het eigen huismerk ook.(niet lekker)
Over smaak valt inderdaad niet te twisten.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Over euroshopper gesproken. Die 3 broden voor 2 euro, man, wat een bagger vind ik dat.
Als je het net vers ( ehm, tenminste,..... ) hebt gehaald en je gaat smeren valt het al uit elkaar. Continu een droge hap.
Nee, per ongeluk een paar keer gehaald, omdat er niks anders was, maar zeker niet voor herhaling vatbaar.
Normaal heb ik 's ochtends geen probleem met brood wegkrijgen, maar dat brood moet je al bijna met een slok melk weg proberen te kauwen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Miepje1 schreef:Jumbo heeft - gelukkig voor ze - geen 16 miljoen klanten maar ik begrijp je opmerking wel hoor.
Het is alleen dat ze altijd adverteren dat je kan vragen wat je wil en dat ze het dan inkopen. Dat is dus niet zo.
Ze hebben ook de Oude Beemster uit de schappen gehaald. En ook vers kan je die niet meer krijgen.
Goed alternatief is dan wel Jumbo Pittig Belegen maar bij elke wisseling denk ik altijd: hoe lang voordat ook dit weer uit de schappen gaat?
Kan ik weer een leuk voorbeeld of twee tegenover stellen: mijn zus heeft altijd een bepaald soort koffie bij de Jumbo.
Dat was een keer op, en omdat het bij de C1000 (toen) 30 cent per bus duurder was, haalden wij het daar nooit.
Goed, het was op, wat doet de inkoper van de Jumbo?
Loopt naar de C1000, haalt de gevraagde 3 bussen, betaalt dus 90 cent meer dan ze bij de Jumbo kosten, en verkoopt ze daarna aan mijn zus voor de Jumbo prijs!
Een kennis van mij had bij de AH een creme fraiche gezien die perfect in haar dieet paste, alleen was die erg duur.
Gevraagd bij Jumbo, en jawel, standaard opgenomen in het assortiment, ónder de AH prijs.
Het kán dus wel hoor!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Een kennis van mij had bij de AH een creme fraiche gezien die perfect in haar dieet paste, alleen was die erg duur.
Gevraagd bij Jumbo, en jawel, standaard opgenomen in het assortiment, ónder de AH prijs.
Het kán dus wel hoor!
Als je gekoelde crème fraiche bedoelt kan dat dus niet. AH verkoopt al jaren alleen crème fraiche van eigen merk, en dat verkoopt Jumbo niet.....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Daan_1978 schreef:Over euroshopper gesproken. Die 3 broden voor 2 euro, man, wat een bagger vind ik dat.
Als je het net vers ( ehm, tenminste,..... ) hebt gehaald en je gaat smeren valt het al uit elkaar. Continu een droge hap.
Nee, per ongeluk een paar keer gehaald, omdat er niks anders was, maar zeker niet voor herhaling vatbaar.
Normaal heb ik 's ochtends geen probleem met brood wegkrijgen, maar dat brood moet je al bijna met een slok melk weg proberen te kauwen.
Klopt, maar dat geldt voor bijna al het AH brood. Die Zaanse Snijders kan je ook net zo goed meteen weggooien. Alleen het duurste brood gaat wel, maar dan ga ik net zo lief naar de warme bakker.

Overigens heb ik pas heb ik bij de Plus 3 broden voor 2 euro gekocht en ik was eerlijk gezegd verbaasd over de kwaliteit. Dat was heel goed te eten (geen warme bakkersbrood natuurlijk, maar voor de prijs prima).

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik vind de zaanse snijder wel te doen. Die wordt lang niet zo snel droog.
Dat de kwaliteit van de bakker nog altijd een stuk beter is, valt niet over te twisten :)

Helaas hebben wij geen Plus bij ons, dus kan ik dat brood niet proberen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GJvdZ schreef:Overigens heb ik pas heb ik bij de Plus 3 broden voor 2 euro gekocht en ik was eerlijk gezegd verbaasd over de kwaliteit. Dat was heel goed te eten (geen warme bakkersbrood natuurlijk, maar voor de prijs prima).

Eet dit al een tijdje en ind is de kwaliteit tov dat meelbrood van AH stukken beter.
Nu nog wat meer in de schappen leggen zodat niet alleen de eerste 5 klanten dit brood kunnen kopen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daan_1978 schreef:Ik vind de zaanse snijder wel te doen. Die wordt lang niet zo snel droog.
Dat de kwaliteit van de bakker nog altijd een stuk beter is, valt niet over te twisten :)

Helaas hebben wij geen Plus bij ons, dus kan ik dat brood niet proberen.

1 grote meelbal dat goedkope brood van AH. Niet te nassen.

Bakker ind lekkerdereder....maar ook 3 keer zo duur.

Gesloten