LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

@BartCaris
Zoveel mogelijk klagen, persoonlijk bij een Ziggo vestiging, vragen naar een manager/hoofdverantwoordelijke, klagen bij Consuwijzer, Consumentenbond, Radar, Kassa, formulier met klacht bij AD, Telegraaf, Parool, Elsevier, voor mijn part bij de Libelle, de Ouderenbond je favoriete politieke partij, kopieer en plak je klacht op al die invulpagina's.
Als "we" er in aantal genoeg ruchtbaarheid aan geven zal er uiteindelijk gereageerd moeten worden.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Wubo »

hetzelfde hier als bij hunter PM

ik ga ook niet meer betalen maar krijg wel meer voor mijn geld.

dat Ziggo mij een pakket toewijst lijkt mij puur een schot in de richting.
ze kunnen nooit voor iedereen precies inschatten welk van de 3 paketten bij de klant past en zal geen verplichting zijn, wil je een ander pakket dan kan dat.

het siert dat ze het proberen in te schatten maar er is rumte om zelf te kiezen, in de aangeboden paketten (dat wel) ik kijk over 3mnd wel wat ik ga doen.
maar ik neem het er even van.

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

@Wubo
Voor diegenen waar de persoonlijke voorkeur past in de opgelegde pakketvorm is het waarschijnlijk een voordeel. De keuzemogelijkheid is bij de nieuwe struktuur opgelegd in een "en" vorm, ofwel je hebt geen keuze meer. het is Basis, Plus bestaat uit Basis "en" een aantal zenders, Extra bestaat uit Plus "en" een aantal zenders. De huidige structuur is Basis, "of" Basis met een extra pakket waarbij je kunt kiezen, pakket a "of" b "of" c enz.
Hierbij staat het je vrij ook te kiezen voor "en/of".
Indien ik de door mij gewenste zender na 1 september wil blijven zien betaal ik meer dan 100 EUR per jaar meer, moet ik dat fijn vinden ?

HunterPM
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 14:39

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door HunterPM »

Voor een aantal mensen komt de nieuwe structuur van Ziggo inderdaad duurder uit, zoals in het geval van DeBaas.
Maar is dat dan een reden dat deze wijziging niet plaats zou mogen vinden? Voor veel mensen zal deze structuur wel gunstig uitvallen.
En het is ook niet zo dat Ziggo dit zo maar doet, ze hebben wel degelijk een ondezoek gedaan onder hun klanten (procentueel gezien niet een hoog aantal, maar toch...) .
Ziggo zie ik in dit geval dan maar als een grote supermarkt die eens in de zoveel tijd haar assortiment wijzigt. En als je dan ineens je pakje melk niet meer kan vinden ga je toch ook op zoek naar een alternatief.

spijkertje3
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2004 20:35

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door spijkertje3 »

je gaat wel degelijk meer betalen als je tenminste (bijna) hetzelfde wil houden
nl nu: 16,95 + 9,95 = 26,90
straks totaal 29,95
verschil: 3,05 per maand
daarnaast is vandaag discovery travel and living er al af gegooid en heb je nu ineens discovery ID, travel en living komt ook zowiezo niet meer terug. Te idioot voor woorden dat ze zomaar, zonder communicatie vooraf, de boel gaan veranderen.
Vandaag gebeld en de brieven over de wijzingen gaan voor deze regio deze week de deur nog uit :( dat is het paard achter de wagen spannen wat mij betreft.
Ergste is dat je in deze regio niet weg kunt omdat er geen andere aanbieder is met deze pakketten

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door seconds-out »

spijkertje3 schreef:je gaat wel degelijk meer betalen als je tenminste (bijna) hetzelfde wil houden
nl nu: 16,95 + 9,95 = 26,90
straks totaal 29,95
verschil: 3,05 per maand
daarnaast is vandaag discovery travel and living er al af gegooid en heb je nu ineens discovery ID, travel en living komt ook zowiezo niet meer terug. Te idioot voor woorden dat ze zomaar, zonder communicatie vooraf, de boel gaan veranderen.
Vandaag gebeld en de brieven over de wijzingen gaan voor deze regio deze week de deur nog uit :( dat is het paard achter de wagen spannen wat mij betreft.
Ergste is dat je in deze regio niet weg kunt omdat er geen andere aanbieder is met deze pakketten
In al zijn wijsheid heeft Ziggo (sinds 2 weken) besloten om buitenlandse zenders (Duitsland, Engeland en Tv5) UIT het anologe basispakket te gooien!
In plaats van 31 zenders heb ik er nu maar 24!
Schoffterig is dat>>>de hele wereld heeft 4000 kanalen en Ziggo presteert het om het aantal zenders te verminderen.

Ziggo..zonder inspanning goed geld ontvangen!

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

@seconds-out
De verschuiving van analoog naar digitaal is technisch gezien heel logisch en zat er al aan te komen. In het Westland CAIW gebied is al een aantal jaren geen analoog meer.
Nu bij Ziggo ga je er voor het standaard digitaal pakket niet op achteruit, dat blijft financieel hetzelfde en er komen meer mogelijkheden. Helaas had er wel wat duidelijkheid voor velen verschaft kunnen worden, zie bejaarden en verzorgingstehuizen waar velen ineens hun anderstalige stations kwijt zijn. Uitleg en opties ter plekke, inclusief aangepaste digitaalpakketten en instructies aan de daar aanwezige "technische" diensten met een of ander decoder ruilsysteem, het verloop daar is soms nogal groot, had ook een aardige kunnen zijn.
Ik blijf erbij dat de nieuwe pakketvorm voor een groot aantal clienten vooral een financieele achteruitgang wordt, indien zij gebruik maakten van 1 van de keuzepakketten en nu in Plus hun favo zender missen. Leuk al die extra opties maar daar heb ik en velen met mij, niet om gevraagd. Je kunt maar een zender tegelijk bekijken en bij de proefperiode van de drie Ziggo smartcards heb ik vele dagen kunnen constateren dat er dagen 120 x niets op TV was buiten het door mij bestelde extra (alleen voor SyFy) en het standaard pakket.
Dus bedankt Ziggo voor deze uitbreiding met 120 x niks + 108,60 EUR boete omdat ik de nieuwe pakketstructuur niet bij mij vind passen.

Eljada
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011 02:48

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Eljada »

Wij zijn wel degelijk een stuk duurder uit dan voorheen.Wij hadden namelijk alleen een kidspakket voor 3,95 per maand omdat onze dochter graag naar Nick jr kijkt.Nu hebben ze bij Ziggo bedacht dat Nick jr in het duurste pakket thuishoort en dit kost me dan dus 13 euro extra i.p.v. 3,95.De andere zenders uit het kids pakket(waar we dus nooit naar kijken) zitten wel allemaal in het 8 euro pakket.Ik vind het echt waardeloos!!!!!Nick jr wordt gewoon als melkkoe gebruikt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als het je zo hoog zit: je kan toch gewoon opzeggen? Ik heb Ziggo er al jaren geleden uitgetrapt.

Veel providers proberen dan alsnog om je als klant te behouden met een beter aanbod. Gewoon naar de helpdesk bellen en zeggen dat je je contract beëindigt. "Meneer, wij kunnen u een aanbod doen bla bla bla bla als u niet overstapt".

Onbegrijpelijk dat je klant wil zijn bij zo'n misselijke toko als Ziggo.

Teevee: 6,95 per maand bij EDPnet, nu inclusief BBC1 en 2. http://www.digitelevisie.nl
Internet+bellen: zoek er maar een uit op http://www.internetten.nl

Er is zoveel keuze. En wat heb je aan de 300 teeveezenders van Ziggo's superdigitaalexcellentpluspakket van 50 euro per maand met superdecoder? Je kan ze toch niet allemaal tegelijk bekijken.

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

@Bob Schurkjens
Simpel gezegd, maar we hebben wel geinvesteerd in 1, of meer decoders met of zonder opnamemogelijkheid die nog niet zijn afgeschreven cq zelfs nog onder garantie vallen. Die kosten haal je er nooit meer uit zodra je bij Ziggo opzegt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door kweenie »

Bob, de meeste klachten gaan over specifieke zenders die verdwijnen of in een heel duur pakket komen, zoals NDR die er in het analoge uit gaat of syfy en nickjr die alleen in de duurste pakketten zitten. Dit zijn zenders die bij EDPnet (in feite digitenn) überhaupt niet worden doorgegeven, dus dat is dan niet echt een reëel alternatief.

Een zender zoals Nick Jr is trouwens ook via canal digital niet te bekijken en voor SyFy zul je dan een pakket van 25 euro per maand moeten nemen. En bij KPN zul je er voor die zenders ook een pluspakket van 10 euro bij moeten nemen. Schiet ook niet echt op.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je laten gijzelen door Ziggo omdat je de decoders "er nog niet uit hebt" lijkt me niet verstandig. Sterker nog: dit is een argument om de nieuwe Ziggodiensten te weigeren en desnoods een geschil aan te spannen tegen Ziggo bij de SGC, www.sgc.nl

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom zou dat een zaak voor de SGC zijn? Het is toch je eigen keuze om die decoders al dan niet te kopen? Je weet van tevoren dat die dingen alleen voor de kabel geschikt zijn, dus dat je er niets meer aan hebt als je de kabel opzegt. Daar doet de SGC niets aan.

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

Ik ben eens gaan inventariseren, uit het TV standaardpakket kijken wij 22 zenders.
Uit de TV Plus extra zenders geen.
Uit de TV Extra 1, en wel SyFy.
SyFy is dan wel een dure zender geworden.........

bartvt
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2005 20:56

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door bartvt »

Voor mij ook van EUR 20,90 per maand naar EUR 29,95 als ik de zenders wil blijven zien waar ik nu naar kijk. Heb destijds een muziekpakket afgesloten speciaal voor MTV Brand New, en juist die zender verdwijnt naar het TV Extra pakket. Jammer dat Ziggo de keuzevrijheid van de losse thema-pakketten eruit haalt, waardoor je flink duurder uitbent, en echt alternatieven zijn en niet.

oinkoink12
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mar 2009 03:15

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

Ik ben weer goedkoper uit, ik bespaar 11,95 per maand aangezien alle zenders uit het HD betaalpakket gratis worden :).

ga zo door ziggo!

zwartjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2011 13:13

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door zwartjes »

Wat mij vooral stoort is de arrogantie van Ziggo,

Ik heb hier het briefje "vanaf september is er nóg meer te beleven op uw tv" voor mij. Hier staat in dat mijn pakket wordt omgezet naar een nieuw pakket TV Plus en dat ik ipv 20,90 24,95 ga betalen.

Vervolgens staat er "van uw huidige keuzepakket blijven ook met TV Plus de meeste zenders 'gewoon' te zien. Dus ik ga er niet eens op achteruit als ik meer ga betalen dat is mooi zeg. En wat krijg ik dan een ruimer aanbod, alle populaire zenders in HD kwaliteit en standaard toegang tot interactieve televisie moet je nog wel even een ontvanger 299 / 459 euro kopen. En dit alles onder het mom vd vooruitgang.

"Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging dan kunt u uw abonnement wijzigen of kosteloos (hoera) opzeggen". Maw we hadden een hoop losse pakketten maar dat liep niet zo lekker dus maken een we een nieuwer duurder pakket waar het allemaal inzit problemen mee? Dan zeg je maar op. Ik kan mij de marketingvergaderingen wel voorstellen.

Helaas is de ontvangst van Digitenne hier beroerd. Blijft over een schotel en ontvanger kopen + Canal Digitaal abonnement. Kortom we worden weer genaaid waar we bij staan. Ziggo gaat er van uit dat men wel het duurdere tarief gewoon gaat betalen er zijn immers weinig alternatieven. Bah

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"vanaf september is er nóg meer te betalen voor uw tv" was inderdaad beter geweest.

En dan te bedenken dat veel gemeentes in het verleden kabelteevee aanboden voor een paar gulden per maand. Als ik u was zou ik gewoon Digitenne op proef uitproberen met een extra goede buitenantenne (die je ook binnen kan neerzetten of monteren).

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door jean-jean »

Ziggo leuker gaan we het maken :lol: dat zijn leuke dingen voor de mensen, zei Paul van Vliet altijd.

Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bertens »

Ik ben het ook niet met de verandering eens.
-Wil ik hetzelfde pakket met zenders zoals ik ze nú ontvang ben ik 5 euro per maand duurder uit.
-En ik hoef ook geen HD-zenders omdat ik die alleen kan zien met een decoder die ik weer aan moet schaffen.
-On Demand boeit me al helemaal niet, heb ik geen tijd voor.

Ziggo heeft zo'n panel waar ik in zit om ontwikkelingen en dergelijke voor te leggen, nooit iets van gezien. Dit wordt op eigen houtje gedaan.

De zenderraad zal hier ook niet blij mee zijn. Voor mij Ziggo EXIT.

Gesloten