LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeente laat ons na 2 jaar in de kou zitten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Emmy75

Re: gemeente laat ons na 2 jaar in de kou zitten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

DJM schreef: Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je je tot allerlei instanties moet wenden omdat de gemeentelijke overheid niet thuis geeft.
Ja helemaal mee eens!
Ik weet ook niet of mijn tip zou kunnen helpen. Ik probeer alleen een mogelijkheid aan te dragen onder het motto van er zijn vele wegen die naar Rome leiden...

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Emmy75 schreef:
DJM schreef: Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je je tot allerlei instanties moet wenden omdat de gemeentelijke overheid niet thuis geeft.
Ja helemaal mee eens!
Ik weet ook niet of mijn tip zou kunnen helpen. Ik probeer alleen een mogelijkheid aan te dragen onder het motto van er zijn vele wegen die naar Rome leiden...
En dat is heel aardig van je. :)

Miepsepieps

Ongelezen bericht door Miepsepieps »

Bedankt voor de reactie,s

En we zijn echt geen mensen die op alle slakken zout legt laat dat duidelijk zijn want we wonen hier al 12 jaar en van de geluidoverlast van de containers (zijn overigens zeecontainers die omgebouwd zijn ) die meneer heeft een schuur waar wel 10 olifanten in kunnen staan, maar het vol heeft met troep dat hij nooit gebruikt.
Wij wonen hier hij niet..... die container staat zo dicht op ons huis zit misschien 4 meter tussen.
Terwijl hij een enorm stuk land heeft met heel veel ruimte, waar die container niemand tot last is.

Ik begrijp dat het heel moeilijk is om te begrijpen wat wij door maken.
En als ik moet wachten tot er letsel komt....sorry ik ga mijn gezin niet blootstellen aan die eikel wij proberen hem zoveel mogelijk uit de weg te gaan, en zitten met mooi weer binnen ipv in onze tuin, om de confrontatie maar niet te moeten aan gaan.
Hij heeft mijn zoon nu twee keer een tik gegeven maar waren geen getuigen bij dus doen ze er niks mee.
En je kan van me aannemen dat hij al heel veel ellende op zijn kerfstok heeft, ook geweldpleging.
Wij proberen samen met de buren het netjes te houden en via de instantie,s om hulp te vragen, maar de maat is eigenlijk vol en als er a.s maandag niet iets positiefs uit het gesprek komt dan gaan we het anders aan pakken . :wink:
De container is maar bijzaak het gaat om het gedrag van deze persoon daar moet wat aan gedaan worden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Hij heeft mijn zoon nu twee keer een tik gegeven maar waren geen getuigen bij dus doen ze er niks mee
en dat neem jij als moeder zijnde? er komt iemand aan je kind en je doet niks? sorry dan was hij de mijne.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miepsepieps schreef: Hij heeft mijn zoon nu twee keer een tik gegeven maar waren geen getuigen bij dus doen ze er niks mee.
En je kan van me aannemen dat hij al heel veel ellende op zijn kerfstok heeft, ook geweldpleging.
En dan sta jij niet op hogen poten bij die idioot !
Er komt werkelijk geen 1 volwassenen aan mijn kinderen, de eerste moet nog komen die hen een tik probeert uit te delen.
Die persoon was met mij nog niet klaar en of hij veel op zijn kerfstok heeft staan zal mijn worst wezen.
Je laat je kind toch geen tik uitdelen !? :twisted:

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

een flinke raake tik terug geven en ook zorgen dat niemand het ziet :evil:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Miepsepieps schreef:
En we zijn echt geen mensen die op alle slakken zout legt laat dat duidelijk zijn want we wonen hier al 12 jaar en van de geluidoverlast van de containers (zijn overigens zeecontainers die omgebouwd zijn ) die meneer heeft een schuur waar wel 10 olifanten in kunnen staan, maar het vol heeft met troep dat hij nooit gebruikt.
Wij wonen hier hij niet..... die container staat zo dicht op ons huis zit misschien 4 meter tussen.
Terwijl hij een enorm stuk land heeft met heel veel ruimte, waar die container niemand tot last is.

De container is maar bijzaak het gaat om het gedrag van deze persoon daar moet wat aan gedaan worden.
Eerst gaat het om de containers,dan weer niet,dan om het gedrag van die persoon.
Miepsepieps schreef: Hij heeft mijn zoon nu twee keer een tik gegeven maar waren geen getuigen bij dus doen ze er niks mee.
Heb jij dat zelf gezien,dan ben jij getuige.
Of heeft je zoon dit aan je verteld.
Om jullie nog kwader te krijgen,kinderen vangen wel eens wat op.
Vooral als ouders op bepaalde personen gaan schelden.
Wie weet wat je zoon heeft gedaan ,dat hij een tik krijgt(of verzonnen)

Niemand mag met zijn tengels aan andermans kinderen komen.

Maar zijn jullie dan altijd even vriendelijk en redelijk geweest?
Nu is de boel uit de hand gelopen,maar waar 2 vechten ,hebben 2 schuld.
En hier horen wij het verhaal maar van 1 kant(jullie en je buren)

Jullie wonen daar al 12 jaar,misschien willen jullie daar niemand bij hebben, en dat jullie ook dwars liggen.

Ik vind het vreemd dat politie en gemeente niets doet.Hoe zou dat komen?

oom jor

Ongelezen bericht door oom jor »

Die zijn natuurlijk bang voor die meneer.

snepke

oom jor schreef:
Die zijn natuurlijk bang voor die meneer.
Ach wat, als er een stuk of 4 agenten op af gaan,doet die meneer ook niets meer.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het is héél mekkelijk voor ons om te roepen 'Niemand zou mijn kind moeten slaan!' 'Ik pikte het mooi niet!!', maar laten we eerlijk zijn, wíj zitten in ons huis en zitten niet in de situatie van Miepsepieps en buren.
Natuurlijk sla je zo iemand het liefste op zijn !@*$&, maar denk je dat hij dat incasseert en rustig wegloopt?
Dat wordt een gigantische vechtpartij en daar zit toch niemand op te wachten?
Dan escaleert de zaak compleet uit de klauwen en dan sta je bij gemeente, politie etc. minder sterk.
Ik begrijp jullie reacties, maar bedenk ook even dat wij daar niet wonen en de situatie niet kennen zoals Miepspieps.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

je hebt daar gelijk in violet,zei wonen ernaast 24 uur per dag ,wij hebben inderdaad makkelijk praten. wat is het toch altijd moeilijk,in deze kwesties om te adviseren wat te doen. wij hebben jaren geleden ook in een buren ruzie gezeten en niemand durfde iets te ondernemen tegen deze man. politie en buurt bemiddeling konden ook niet al te veel,het is zo moeilijk om echt iets te kunnen ondernemen tegen dit soort mensen,wij hebben geluk gehad en het is mischien cru gezegd maar de man in kwestie ging dood.en eigenlijk was de hele buurt in feeststemming :oops: sindsdien hebben we het ondeling heel gezellig in de buurt :P

Miepsepieps

Je mag als fam. zijnde niet getuigen!! raar maar waar en ik wil natuurlijk mijn kind niet laten slaan (hij is overigens 18 ) maar om ons nou ook maar zo te verlagen tot die persoon.....dat is juist wat hij wil dat we hem wat aan doen.
En natuurlijk is er aangifte gedaan maar helaas geen getuigen dus geen zaak
misdaad loont hier in nederland.
En je kan natuurlijk makkelijk zeggen we pakken die vent (zijn overigens genoeg vrienden die willen helpen) maar wat bereik je ermee???

ciske

(hij is overigens 18 )
en die mept niet terug?

snepke

ciske schreef:
(hij is overigens 18 )
en die mept niet terug?
Das vreemd,een 18jarige die zich 2x een klap laat verkopen en niets terug doet.

Miepsepieps

Nee die mept NOG niet terug niet alle 18 jarige jongens zijn gewelddadig!!
Hij is juist tegenovergestelde maar dat zal ook wel weer niet goed zijn..... :roll:

ciske

Nee die mept NOG niet terug niet alle 18 jarige jongens zijn gewelddadig
ik kan dat niet geweldig noemen , wel voor jezelf opkomen , wie laat zich nou slaan?

DJM

ciske schreef: ik kan dat niet geweldig noemen , wel voor jezelf opkomen , wie laat zich nou slaan?
Je kunt je beter druk maken om degene die slaat lijkt mij.

ciske

DJM schreef:
ciske schreef: ik kan dat niet geweldig noemen , wel voor jezelf opkomen , wie laat zich nou slaan?
ja leg verder uit, of laat jij je slaan?

DJM

ciske schreef:
DJM schreef:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
DJM schreef:
Dus als jij een mep krijgt van iemand, met wie je al jaren een slepend conflict hebt, en je weet dat als je terugslaat diegene meer poot aan de grond krijgt bij jusitite en de gemeente, en je weet dat je bij wijze van spreken WOIII ontketend, dan sla jij toch terug?
Wetende dat je ouders in een vervelend conflict verstrikt zitten en dat het drama alleen maar groter wordt en je een gigantische vechtpartij in de hand werkt?
Wetende dat slaan, ook al word jij als eerste geslagen, nog steeds niet toegestaan is?
Ik zeg, complimenten voor die knul, dat hij zich zo ingehouden heeft!
Een verfrissend geluid in het huidige klimaat, waar je bijvoorbeeld al een klap voor je kanes krijgt als je tegen iemand zegt dat hij/zij die fiets niet moet stelen, of als je beleefd vraagt of de buurman zijn radio wat zachter wil zetten, omdat je ruiten de sponningen uittrillen.
Miepsepieps mag héél, héél trots zijn op haar zoon!
Topjoch!
En ik ben met DJM eens, dat je je beter kan concentreren op degene die als eerste slaat, dan je druk maken om een jongen die zich netjes inhoudt en liever geen geweld gebruikt tegen een ander.

Gesloten