LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iritante smsjes van nummer 7775

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
dimen123

Re: iritante smsjes van nummer 7775

Ongelezen bericht door dimen123 »

ze heet maria, haar nummer is 0613844829, ze woont in tilburg en haar msn is [email protected]. ze zegt dat ze ook niet weet hoe dat komt dat ze alleen 4 cijfers bij mij ziet maar wat een onzin, en ik krijg nog steeds smsjes. vanmorgen: Goedemorgen schat, ben je al wakker? of ben je allang hard aan het werk?! ik heb vrij genomen ik ga ff een paar uurtjes naar het strand! wil je me bikini zien?

ik wil me nummer niet veranderen want iedereen die ik ken heeft deze nummer :S
please help me

johanterhoeven

Ongelezen bericht door johanterhoeven »

Via Provider T-mobile te horen gekregen een smsje te sturen met STOP 7775 dan zou dit moeten worden geblokkeerd.

martijn1990a

Ongelezen bericht door martijn1990a »

Ik heb sinds 2 dagen ook smsjes gekregen van het nummer 7775 nu heb ik tot nu toe al een rekening van ruim 200 euro en dat zal vast nog oplopen alleen weet ik niet of er ook kosten zijn als ik van dit nummer ook smsjes krijg of dat de kosten alleen zijn als ik zelf smsjes terugstuur? Ik heb in ieder geval betaalde en sms abbonemenstdiensten laten blokkeren via sms dienstfilter. Maar ik heb ook nog een vraag of ik ergens de kosten wie gemaakt zijn ergens op kan verhalen of dat ik aangifte moet doen want dit is wat anderen ook al zeggen gore diefstal. en je vraagt er niet eens om. hoop van iemand een antwoordt te krijgen op mijn vragen

Groeten Martijn

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

martijn1990a schreef:Ik heb sinds 2 dagen ook smsjes gekregen van het nummer 7775 nu heb ik tot nu toe al een rekening van ruim 200 euro en dat zal vast nog oplopen alleen weet ik niet of er ook kosten zijn als ik van dit nummer ook smsjes krijg of dat de kosten alleen zijn als ik zelf smsjes terugstuur? Ik heb in ieder geval betaalde en sms abbonemenstdiensten laten blokkeren via sms dienstfilter. Maar ik heb ook nog een vraag of ik ergens de kosten wie gemaakt zijn ergens op kan verhalen of dat ik aangifte moet doen want dit is wat anderen ook al zeggen gore diefstal. en je vraagt er niet eens om. hoop van iemand een antwoordt te krijgen op mijn vragen

Groeten Martijn
1) voor blokkade - neem contact op met je telefoonprovider, en vertel het verhaal.
Geef ook aan dat je geen toestemming hebt gegeven, en dus niet accoord gaat met de kosten.

2) de kosten bij dergelijke SMS berichten zijn voor het ontvangen (of in elk geval als 'zij' het aan jouw mobiele nummer verzenden). Het enige is 'stop' aan dat nummer sturen - dat zou gratis moeten zijn. Andere berichten dus niet verzenden.

Als de afzender niet afdoende kan bewijzen dat jij om hun SMSen gevraagd hebt, en ze willen de kosten niet laten vervallen, danwel terugbetalen - dan aangifte doen van oplichting bij de politie.
Ik acht de kans alleen heel klein dat de politie dit serieus neemt.

Gesloten