LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energie tarieven per 1 juli weer omhoog!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ronaldvg

Re: energie tarieven per 1 juli weer omhoog!!!

Ongelezen bericht door ronaldvg »

ronald g schreef:Alle brompotten opgelet!! nu gaan de gasprijzen omhoog 5 cent per kuub is peanuts nog steeds lager dan wat iemand met een vast tarief betaald, die lachen nu maar nu het zomert in Nederland gaat het gas gebruik met sprongen omlaag. Die olie markt stabiliseert wel maar dat merken we pas in December als het variabele tarief weer daalt.
iedereen die nu het tarief laat vast zetten is of oerdom of heeft geld te veel.
Ronald ik ben het gedeeltelijk met je eens. Iemand zou oerdom zijn om de tarieven voor 3 jaar vast te zetten, simpelweg omdat dit gewoon een te lange periode is. Maar ik heb mijn tarieven bij Homestroom vast staan tot en met 1 mei 2012. Ik betaal nu € 0,36 voor mijn gas terwijl iedereen met een variabel gas tarief gemiddeld € 0,43 betaalt. Dat is zo'n 19% meer!

Als in januari het gastarief weer daalt met bijvoorbeeld 6 cent dan ben ik nog steeds goedkoper uit (heeft er waarschijnlijk mee te maken dat Homestroom een inkoopcollectief is --> schaalvoordelen). Echter heb ik dan ook het komende half jaar 19% minder betaalt dan de consument die tegen variabel tarief wordt afgerekend..

Reken maar uit! 1 jaar vast zetten is voor het komende jaar het beste is mijn mening! :D

sooker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sooker »

Het word alsmaar duurder en duurder. Zou me verbazen als het weer eens zou dalen

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Mijn energietarief blijft gelijk,stijgt niet.
Mailtje gehad van eneco,omdat ik een garantietarief heb ,blijft het gelijk.
Ik zet het altijd 1 jaar vast.1januari t/m 31 december.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

en ja hoor vandaag aangekondigd dat de prijzen weer omhoog gaan per 1 jan :shock:

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

manondoris schreef:en ja hoor vandaag aangekondigd dat de prijzen weer omhoog gaan per 1 jan :shock:
BRON ?? !!

manondoris

het nieuws en teletex :?

manondoris

en ja hoor net een een brief ontvangen van nuon , wij gaan van 207euro naar 212 euro per maand. dit valt nog mee maar mijn buurvrouw gaat van 115 euro nu 140 euro betalen per maand? hoe kan er nou zon groot verschil inzitten :?: en ze kondigen nu al aan dat in juli de prijzen zeer waarschijnlijk weer omhoog gaan! is dit allemaal nog normaal een groot deel van deze verhoging zit hem in het op voeren van de belastingen ,ik snap er echt niks meer van en vraag me ook steeds meer af of het dan toch verstandiger is om het vast te zetten ? wat vinden jullie?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:en ja hoor net een een brief ontvangen van nuon , wij gaan van 207euro naar 212 euro per maand. dit valt nog mee maar mijn buurvrouw gaat van 115 euro nu 140 euro betalen per maand? hoe kan er nou zon groot verschil inzitten :?: en ze kondigen nu al aan dat in juli de prijzen zeer waarschijnlijk weer omhoog gaan! is dit allemaal nog normaal een groot deel van deze verhoging zit hem in het op voeren van de belastingen ,ik snap er echt niks meer van en vraag me ook steeds meer af of het dan toch verstandiger is om het vast te zetten ? wat vinden jullie?
Je buuf zal veel minder verbruiken dan jullie maar ze zal veel meer hebben verbruikt dan het jaar daarvoor dus daarom gaat ze nu 140 euro betalen ipv 115.

Vast zetten doe ik zelf niet, ik geloof niet dat een energiemaatschappij ons als klanten goedkoper uit willen laten zijn, als ze dat zouden willen zouden ze de tarieven wel verlagen.
Maar dat is mijn mening.

manondoris

choc het gaat om een tussentijdse verhoging , eind februarie worden de standen weer opgenomen ! ik vind het raar . en wij denken eigenlijk ook een beetje zo over dat vastzetten :?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:choc het gaat om een tussentijdse verhoging , eind februarie worden de standen weer opgenomen ! ik vind het raar . en wij denken eigenlijk ook een beetje zo over dat vastzetten :?
Ah een tussentijdse verhoging, ja dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, waarom hebben ze daar niet mee kunnen wachten tot dat je de standen moet doorgeven met je eindjaarsafrekening, feb is het tenslotte zo.
Raar.

Gesloten