Ronald ik ben het gedeeltelijk met je eens. Iemand zou oerdom zijn om de tarieven voor 3 jaar vast te zetten, simpelweg omdat dit gewoon een te lange periode is. Maar ik heb mijn tarieven bij Homestroom vast staan tot en met 1 mei 2012. Ik betaal nu € 0,36 voor mijn gas terwijl iedereen met een variabel gas tarief gemiddeld € 0,43 betaalt. Dat is zo'n 19% meer!ronald g schreef:Alle brompotten opgelet!! nu gaan de gasprijzen omhoog 5 cent per kuub is peanuts nog steeds lager dan wat iemand met een vast tarief betaald, die lachen nu maar nu het zomert in Nederland gaat het gas gebruik met sprongen omlaag. Die olie markt stabiliseert wel maar dat merken we pas in December als het variabele tarief weer daalt.
iedereen die nu het tarief laat vast zetten is of oerdom of heeft geld te veel.
Als in januari het gastarief weer daalt met bijvoorbeeld 6 cent dan ben ik nog steeds goedkoper uit (heeft er waarschijnlijk mee te maken dat Homestroom een inkoopcollectief is --> schaalvoordelen). Echter heb ik dan ook het komende half jaar 19% minder betaalt dan de consument die tegen variabel tarief wordt afgerekend..
Reken maar uit! 1 jaar vast zetten is voor het komende jaar het beste is mijn mening!