LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bedankt voor de link waar alles duidelijk op rij staat

Er staan hoop goede dingen tussen ,zo vind ik dus liggeld ziekenhuis gaat niet door! En bijdrage ggz ook afgeschaft geloof ik,dat zijn goede dingen..

@ vogels dus? De 340 krijg ik niet meer?

@ tenormin
33000 ,met kids is niet veel bruto he..
Je zit dan nog we net onder de grens geloof ik dat je tegemoetkomingen krijgt,zo niet als er maar 2 euro overheen zit dan heb je niet veel...

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Rozemarijntje, die "kids" die ik heb zijn zelf al ( jong) opa :lol: , dus ik begrijp dat het voor een gezin met jonge kinderen niet veel is. Ik schrijf ook: goh, ik wilde dat ik de helft had. Da's alles.

rozemarijntje

Ja snap wel wat je bedoeld...het is ook niet weinig ,maar als je net,maar dan ook net over die grens zit,dan heb je het gewoon minder..
Als je wilt verhuizen heb je al groot probleem,goedkoophuisje,vergeet het maar..

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

tenormin schreef:Rozemarijntje, die "kids" die ik heb zijn zelf al ( jong) opa :lol: , dus ik begrijp dat het voor een gezin met jonge kinderen niet veel is. Ik schrijf ook: goh, ik wilde dat ik de helft had. Da's alles.
voor dat bedrag moet je keihard werken om vervolgends keihard alles naar de staat te kieperen ! als je kinderen van 18 hebt is het helemaal niet meer te doen . straks krijgen die ook 0 euro aan ov en studiebeurs ! dus sorry kinderen je gaat maar werken of steek je maar lekker in de schulden en o ja je ziektekostenrekening mag je ook lekkere zelf gaan betalen :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zal niet zeggen dat minima het zo breed hebben, want dat is niet zo. Maar als je ook maar iets boven de grens van het minimumloon zit, loop je echt een hele hoop voordeeltjes mis. Soms zoveel voordeeltjes dat de minima het toch echt een stuk beter hebben. Inderdaad, kwijtschelding gemeentelijke heffingen, toeslag langdurige minima, zorg- en huurtoeslag die al rap minder worden, bijzondere bijstand in sommige gevallen, goedkopere zorgpolis, in sommige gemeenten...

Is niet erg - maar het beeld dat we soms hebben, hoe meer iemand aan inkomen heeft, hoe meer hij te besteden heeft, klopt lang niet altijd.
Laatst gewijzigd door witte angora op 30 okt 2012 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris

vogels schreef:
rozemarijntje schreef:Ja snap wel wat je bedoeld...het is ook niet weinig .
Het is ook niet veel, die 33.000,- euro! Tenormin ziet alleen het bruto bedrag en heeft geen flauw benul wat je er netto aan over houdt. Nou, het maandelijks netto te besteden bedrag is misschien 200,- euro meer dan wat minima krijgen met hun huur- en zorgtoeslag. Voor mensen met een bijstandsuitkering komt daar ook nog eens kwijtschelding gemeentelijke heffingen bij.
ik mag toch ook hopen dat werken nog beloond blijft worden ! het zou een beetje raar zijn dat iemand die 40 uur werkt het zelfde heeft als iemand met een uitkering toch???? als je 33000 euro per jaar wilt verdienen zul je er toch iets voor moeten doen :P

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Járen geleden heb ik een poosje officieel in de WW gezeten. Ik werkte bijna altijd full time via het uitzendbureau, dus kreeg ik geen uitkering, maar er was één maand waarin ik geen werk had en dus de volledige uitkering kreeg. Jawel: € 1100 netto voor 40 uur werken. Toen was er nog iemand die 'jaloers' was op mijn € 1100, omdat zij 'maar' € 1000 kreeg... Alleen zat zíj thuis en ik moest dus voor het verschil van € 100 netto 40 uur per week werken.

Het lastige is dat een heel lage uitkering er niet voor zal zorgen dat mensen eerder op zoek gaan naar werk. Iedereen die wíl werken is al wanhopig op zoek. Wat overblijft is het deel dat niet wíl werken en het wel goed vindt zo. En hoe moet je dat onderscheid maken?

Dit geldt niet voor mensen die niet kunnen werken vanwege ziekte. Ik vind het schandalig dat je dan veroordeeld ben tot achter de geraniums zitten 'met niks'.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het lastige is dat een heel lage uitkering er niet voor zal zorgen dat mensen eerder op zoek gaan naar werk.
Zonder al te veel de huidige feiten te kennen, maar wat in het verleden maar al te vaak gebeurde: die mensen hebben helemaal geen tijd om te werken. Die beunen er op hun gemak, als het ze uitkomt, flink wat bij. Sommigen dan. Vrees ik.

Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik -via een uitzendburo- bij een tuinarchitect in dienst was, moest toezicht houden op twee stratenmakers. De een was in 'dienst' van de ander, kreeg ook bijzonder weinig, en het argument van de 'baas' was dan ook: 'wat zeur je nou, je hebt toch een uitkering, wat je nu verdient is een extraatje'. Ik vrees dat de 'werknemer' minder in handen zou hebben als hij een gewone vaste baan zou hebben. Vind je het gek dat sommigen - in die tijd dan - geen tijd hebben om naar een betaalde baan te zoeken?

En ja, die tuinarchitect wist heus wel hoe de vork in de steel stak.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik had die link allang al bekeken. U gaat uit van wat iemand schrijft. Ik ga uit van het daadwerkelijke regeerakkoort. Wie zal er dan gelijk hebben???!!

Het is hetzelfde als dat er gister avond op TV verkondigd werd dat de renteaftrek in zijn gemeenheid 0,5% verlaagd zou worden, terwijl dit in werkelijkheid slechts voor de hoogste inkomens is.

Nogzoiets is dat ze overal brullen dat het eigenrisico 2013 extreem verhoogt wordt naar 350 euro en dat de laagste inkomens hiermee in de knoei komen. Nergens spreken ze erover dat het via de zorgtoeslag weer rechtgetrokken wordt.

Nog een voorbeeld: de BTW werd met 2% verhoogd. Overal werd het zo danig benadrukt dat het overkwam alsof je extreem veel per maand ging inleveren, terwijl het natuurlijk 'maar' 2 van de 100 euro is en het niet eens voor alles geldt.

Wilt u nog meer voorbeelden over hoe mensen bang gemaakt worden en hoe dit ten nadele van de economische groei is? Mensen kopen immers minder wanneer zij bang zijn dat zij veel geld aan de overheid zullen moeten betalen..

Dus nogmaals: neem niet alles zo klakkeloos over, geloof niet alles wat ze op TV zeggen. Ze maken u banger als dat nodig is.

Het is ook niet voor niets dat er al meerdere malen radio stilte geweest is.
moleman schreef:
rozemarijntje schreef:Ja maar je hebt twee soorten wtgc

Eentje voor mensen die een tegemoetkoming krijgen voor bepaalde medicatie,zorg,opname ziekenhuis,die heel oneerlijk verdeeld is soms!!

En je hebt de tegmoetkoming voor mensen die chronisch ziek zijn en vanaf x aantal % afgekeurd zijn,dan krijg je eenmalig 340 euro.
Dat is in de plaats gekomen voor de belasting aftrek voor chronisch zieken..
Dus welke het is?of allebei??
Ik neem aan beide.

@Nicky_The

Mensen, geloof aub niet klakkeloos wat er geroepen wordt. Ze maken het allemaal zwarter als dat het daadwerkelijk wordt.

ipv WTCG willen ze dat gemeentes gericht deze doelgroep ondersteunen
Een link van de bron, de NOS was bijgevoegd.En daar staat ook die .pdf met dat reageerakkoord.
http://nos.nl/artikel/434421-wat-staat- ... koord.html
Niet kletsen dat het allemaal klakkeloos is wat andere schrijven. En zelf denken dat je de waarheid in pacht hebt.Als er iemand klakkeloos iets verkondigd ben jij dat met met
Mensen, geloof aub niet klakkeloos wat er geroepen wordt. Ze maken het allemaal zwarter als dat het daadwerkelijk wordt.
waarbij je geen *enkele* link naar een bron geeft van je bewering heeft.

Je komt enkel met iets dat al bestaat:

In Amsterdam met de ATCG
http://tinyurl.com/9nopskc
Regeling chronisch zieken/ gehandicapten middels belastingwetgeving, CAK en UWV
Aanvullende tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten

Zie ook:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9#p1682149

rozemarijntje

@vogels weet dat het niet veel is!! Ik bedoel het is ook niet weinig ,bv tenormin zegt ik heb de helft.

Maar het is idd zo ,dan met de 33000 heb je weer,gaat meer belasting af en geen toeslagen enz...ik weet niet hoe je het wilt lezen maar ik neem het vaak voor de mindere op , :wink:

moleman

Ongelezen bericht door moleman »

Nicky_The schreef:Ik had die link allang al bekeken. U gaat uit van wat iemand schrijft. Ik ga uit van het daadwerkelijke regeerakkoort. Wie zal er dan gelijk hebben???!!
Ik zit hier niet om m'n gelijk te halen. Jij schijnbaar wel. Gisteravond bij Pauw en Witteman, net voor het einde van die talkshow vertelde hij het nog even kort "WTCG wordt afgeschaft, gaat via de gemeente verder. Maar er wordt ingesneden, als het via de gemeente loopt"
Overigens een oude discussie.
http://ouderplatformverontrusteouders.b ... -wtcg.html

Bekijk die uitzending eens en luister.
http://pauwenwitteman.vara.nl/

Kortom. Blijft het onderwerp van deze thread aktueel. Dit en volgend jaar nog WTCG daarna niet meer!
Of jij het er nu mee eens bent of niet is mij worst.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

moleman schreef:
Nicky_The schreef:Ik had die link allang al bekeken. U gaat uit van wat iemand schrijft. Ik ga uit van het daadwerkelijke regeerakkoort. Wie zal er dan gelijk hebben???!!
Ik zit hier niet om m'n gelijk te halen. Jij schijnbaar wel. Gisteravond bij Pauw en Witteman, net voor het einde van die talkshow vertelde hij het nog even kort "WTCG wordt afgeschaft, gaat via de gemeente verder. Maar er wordt ingesneden, als het via de gemeente loopt"
Overigens een oude discussie.
http://ouderplatformverontrusteouders.b ... -wtcg.html

Bekijk die uitzending eens en luister.
http://pauwenwitteman.vara.nl/

Kortom. Blijft het onderwerp van deze thread aktueel. Dit en volgend jaar nog WTCG daarna niet meer!
Of jij het er nu mee eens bent of niet is mij worst.
Pff.. Zoals ik eerder vermelde: lees het regeerakkoort ipv klakkeloos dingen over te nemen en te geloven.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

manondoris schreef:
vogels schreef:
rozemarijntje schreef:Ja snap wel wat je bedoeld...het is ook niet weinig .
Het is ook niet veel, die 33.000,- euro! Tenormin ziet alleen het bruto bedrag en heeft geen flauw benul wat je er netto aan over houdt. Nou, het maandelijks netto te besteden bedrag is misschien 200,- euro meer dan wat minima krijgen met hun huur- en zorgtoeslag. Voor mensen met een bijstandsuitkering komt daar ook nog eens kwijtschelding gemeentelijke heffingen bij.
ik mag toch ook hopen dat werken nog beloond blijft worden ! het zou een beetje raar zijn dat iemand die 40 uur werkt het zelfde heeft als iemand met een uitkering toch???? als je 33000 euro per jaar wilt verdienen zul je er toch iets voor moeten doen :P
Ik heb n.a.v. een discussie tijdens de verkiezingscampagnes eens uitgerekend wat een bijstandsmoeder aan toeslagen kan krijgen. Ik kwam uiteindelijk op een netto inkomen van bijna 1500 euro (bijstand + toeslagen) wat door iemand van de SP niet kon worden tegengesproken, dus ik neem aan dat het dan redelijk klopt. Als je dan bedenkt dat je van een modaal inkomen iets meer dan 1800 euro netto per maand overhoudt, dan is het verschil wel erg mager. En met de voorgenomen inkomensafhankelijke ziektekosteverzekering wordt dat verschil nog kleiner.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef: Ik heb n.a.v. een discussie tijdens de verkiezingscampagnes eens uitgerekend wat een bijstandsmoeder aan toeslagen kan krijgen. Ik kwam uiteindelijk op een netto inkomen van bijna 1500 euro (bijstand + toeslagen) wat door iemand van de SP niet kon worden tegengesproken, dus ik neem aan dat het dan redelijk klopt. Als je dan bedenkt dat je van een modaal inkomen iets meer dan 1800 euro netto per maand overhoudt, dan is het verschil wel erg mager. En met de voorgenomen inkomensafhankelijke ziektekosteverzekering wordt dat verschil nog kleiner.
Ik zou die berekening wel willen zien GJvdZ.

manondoris

ik weet zonder berekening wel dat het klopt choco! 1150 euro bijstand en daar komen huur en zorg toeslag bij ! en jan modaal mag ook nog gemeente belasting en waterschapsbelasting betalen ,word bij hun kwijdtgescholden !!!! welzijnspotje heeft jan modaal ook niet en de tegemoetkoming kan jan ook op zijn buik schrijven :(

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:ik weet zonder berekening wel dat het klopt choco! 1150 euro bijstand en daar komen huur en zorg toeslag bij ! en jan modaal mag ook nog gemeente belasting en waterschapsbelasting betalen ,word bij hun kwijdtgescholden !!!! welzijnspotje heeft jan modaal ook niet en de tegemoetkoming kan jan ook op zijn buik schrijven :(

Beetje verheerlijken van iemand die misschien wat toeslagen of kwijtschelding krijgt , wat je nu doet.
Niet elk mense krijgt dat bedrag, en ook niet elk mens krijgt kwijtschelding, nog effe en dan zou het voor die mensen zalig zijn om bij huis te lopen.

ciske

Chocomelk schreef:
GJvdZ schreef: Ik heb n.a.v. een discussie tijdens de verkiezingscampagnes eens uitgerekend wat een bijstandsmoeder aan toeslagen kan krijgen. Ik kwam uiteindelijk op een netto inkomen van bijna 1500 euro (bijstand + toeslagen) wat door iemand van de SP niet kon worden tegengesproken, dus ik neem aan dat het dan redelijk klopt. Als je dan bedenkt dat je van een modaal inkomen iets meer dan 1800 euro netto per maand overhoudt, dan is het verschil wel erg mager. En met de voorgenomen inkomensafhankelijke ziektekosteverzekering wordt dat verschil nog kleiner.
Ik zou die berekening wel willen zien GJvdZ.

Denk dat meer mensen dat willen choco.

manondoris

ciske schreef:
manondoris schreef:ik weet zonder berekening wel dat het klopt choco! 1150 euro bijstand en daar komen huur en zorg toeslag bij ! en jan modaal mag ook nog gemeente belasting en waterschapsbelasting betalen ,word bij hun kwijdtgescholden !!!! welzijnspotje heeft jan modaal ook niet en de tegemoetkoming kan jan ook op zijn buik schrijven :(

Beetje verheerlijken van iemand die misschien wat toeslagen of kwijtschelding krijgt , wat je nu doet.
Niet elk mense krijgt dat bedrag, en ook niet elk mens krijgt kwijtschelding, nog effe en dan zou het voor die mensen zalig zijn om bij huis te lopen.
ik verheerlijk me helemaal niet !!! ik zou ook nooit willen ruilen maar het zijn een paar feiten op een rij! ik kan er niks anders van maken :?

ciske

ik kan er niks anders van maken

Ik wel, die mensen hebben geen vetpot, zouden in de meeste gevallen ook willen werken, net als ons, maar worden al veroordeelt omdat ze een paar centen krijgen.

Elke gemeente heeft andere regels, waar bij de ene gemeente bijvoorbeeld kwijtschelding van waterschap geven, doet de andere gemeente het weer niet.

Niet elke uitkeringsgerechtigde heeft het bedrag wat hier genoemd wordt, mensen zitten zo gauw vol met oordelen.

Ik zou niet met ze willen ruilen.

manondoris

ciske schreef:
ik kan er niks anders van maken

Ik wel, die mensen hebben geen vetpot, zouden in de meeste gevallen ook willen werken, net als ons, maar worden al veroordeelt omdat ze een paar centen krijgen.

Elke gemeente heeft andere regels, waar bij de ene gemeente bijvoorbeeld kwijtschelding van waterschap geven, doet de andere gemeente het weer niet.

Niet elke uitkeringsgerechtigde heeft het bedrag wat hier genoemd wordt, mensen zitten zo gauw vol met oordelen.

Ik zou niet met ze willen ruilen.
waar oordeel ik ???? en ik zeg ,ik zou niet willen ruilen !!!!

Gesloten