Ik vermoed dat de aanduiding 'confrère' hier misplaatst is. Mocht deze niet misplaatst zijn, zou u net zo goed als ik (behoren te) weten dat de wet en haar werking en toepassing nu juist discussies beslecht, in de praktijk.shop1 schreef:Wel hoogedelgestrenge confrère adSolvendum,
Wat ik jammer vindt dat u met minachting toe spreekt.
Doe normaal man ( citeer hier een blonde vetkuif )
BBC heeft een heel goed punt,
kan je wel blind en halsstarrig conform de letter vd wet vol blijven houden, maar dit geeft continu discussie tussen consument en verkoper. Dit gaat in de praktijk nooit werken,
nu niet, toekomst niet en zelfs met 100x juffies van consuwijzer ook niet.
Binnen het dagelijks verkeer tussen personen, zijn de regels voor alle partijen onduidelijk en onwerkbaar.
Wanneer bescherming van de consument geregeld is bij wet, kan en mag dit geen discussiepunt opleveren tussen consument en de verkoper, het recht van de consument komt immers voort uit de wet en is derhalve niet discutabel, enkel de wederpartij kan wel varen bij het ter discussie stellen van dit recht.
Daarbij ervaar ik de regels als verre van onduidelijk en onwerkbaar, integendeel. Propageren dat in beginsel de letter van de wet volgen onjuist is, in een algemene setting als hier, zonder enige context, is onhoudbaar, zonder letter immers geen wet, zonder context geen mogelijke toepassing, rest enkel de wet.
Het punt van BBCS, zoals in elk topic waar garantie ook maar zijdelings ter sprake komt, is dat BBCS graag lijkt te zien dat de wet geen onderscheid meer maakt tussen de professionele verkoper handelend uit beroep of bedrijf en de consument niet handelend uit beroep of bedrijf, kennelijk omdat BBCS dit als onredelijk en onrechtvaardig ervaart. Dit zou de hele consumenten wetgeving op de schopstoel plaatsen, praktisch onuitvoerbaar, al zou de wetgever hierin met BBCS meegaan, de lokale wetgeving zal dan immers niet meer voldoen aan de Europese richtlijn.
Wat u minachting noemt, noem ik realisme. Enkel al de tegenstrijdige en feitelijk onjuiste uitspraken 'er bestaat geen wettelijke garantie' en 'de wettelijke garantie beslaat 6 maanden' zouden ook bij u twijfels moeten doen rijzen omtrent de mate van effectiviteit in het auto-didact zijn bij het studeren van de rechten door BBCS.