LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

hallo
ik heb de buurman er wel op aangesproken maar die begint dan te lachten...''tja, daar zijn het katten voor he''
nou, als zijn kater mijn oudje weggaat jagen dan krijgen ze toch met mij te maken, hoewel dit nu niet meer gaat.(afgesloten deur)
ik las nog het 1 en ander over een schutting van 1.80 en gaas enz enz
maar neem me niet kwalijk, de schutting hebben we, maar om de boel over 2700 vierkante meter te versieren, daar heb ik geen zin in
binnenkort gooi ik wel een restje duif terug in zijn eigen tuin, kan hij daar zelf even van genieten en dan zal ik bij de overige woningen in de buurt een briefje in de bus doen WAAROM mijn honden zo tekeer gaan.
zie zo, een burenruzie erbij dankzij een kat

Jolanda vd Broek

goblins

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door goblins »

tja, katten en overlast....


Wij hebben 2 katten, die alleen buiten komen als wij thuis zijn.
Gelukkig wonen we in een hoekhuis met veel gras naast ons waar de honden ook uitgelaten worden en daar doet 1 kat haar behoefte, de ander weigert om buiten te piezen en komt steeds binnen.

In het begin kwamen de katten ook bij de buren in de tuin, maar we hebben met de buren afgesproken, dat als de katten in de tuin waren bij hun, dat ze gerust met een bak water die katten mochten natplenzen. Zolang ze maar niet gingen schoppen ed.

katten komen nu niet meer bij de buren.

Bij ons in de tuin komen regelmatig katten die de boel onderschijten en zeuren, odnanks dat we 2 katten hebben, maar dat zijn van die helden, achter het glas durfen ze wel.

Ik ben een groot voorstander van kattenbelasting, omdat die beesten ook buiten hun behoefte doen net als honden. Maar wat zou het helpen tegen de overlast.

Door de belasting komt er niet ineens een oplossing voor die schijtende katten in de tuin.

Van die licht stroomdraadjes om het tuin heen kost ook veel, maar dan blijven de katten wel op eigen terrein.
Misschien ga ik dat wel aanschaffen, lopen de honden ook niet meer bij de buren iets verderop naar binnen, hahaha.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

stroomdraden!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????????????????????

lijkt me heerlijk :x

dat kreng heeft gisteren een kip te grazen genomen :!:
het arme beest raakte in shock en heeft het niet overleefd.
deze keer ben ik weer naar de buurman gegaan en gevraagd de kip te vergoeden.
klinkt erg sullig en l*llig, weet ik, maar ook ik heb ooit betaald voor het sierkipje
en verder haalt die kater natuurlijk al maaaaanden het bloed onder mijn nagels uit anders zou ik natuurlijk niet zo kinderachtig doen.

de geliefde boom waar hij altijd in klimt ...
tja, het heeft voor mij zo weinig nut om een emmer water naar boven te gooien :lol:
maar hee zeg.. :idea:
je brengt me wel op een idee om de tuinslang iets langer te maken :twisted: en er zit ook nog eens een goede sproeikop op.... :twisted:

dan heb ik voor de onze ouwe poes en het overgebleven kippetje nog niets verzonnen, maar dan is hij in elk geval uit de tuin
THANK YOU

jolanda

goblins

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door goblins »

hoi,

Die stroom draden, zijn draadjes die je om je terrein heen spant, licht stroom, katten en honden komen daar niet overheen, niet gevaarlijks dus, het is nog lichter dan schrikdraad geloof ik

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

& waar haal ik het???
en valt het niet op???
ik wil geen kermis om mijn huis hebben
verder is de tuin alleen zo'n 55 meter diep
maar geloof me, de tuinslang heeft ondertussen ook al wonderen verricht :twisted:
ik baal van mezelf maar eindelijk is die kat de tuin uit en kunnen de honden normaal buiten lopen
nu nog zorgen dat hij de kippen en onze ouwe poes met rust laat

jolanda vd broek

de

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door de »

Ik vind kippen bij de buren ook verschrikkelijk! Die beesten zitten wel in een hok maar kunnen een verschrikkelijke herrie maken, ze maken elkaar af en toe helemaal af. Maar ja het is geven en nemen!

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

kom nou toch,
ik weet dat vele kippen en een haan en een pauw noem maar op ontzettende herrie kunnen maken.
wij hebben enkel 3 kleine hennen, aan de zijkant van ons huis en we zijn het laatste huisje van het dorp niemand hoort onze kippetjes
behalve dan als er een rotkater in de ren zit :evil:
waar de buurt wel last van kreeg was het geblaf van de honden, ondanks dat we zo vrij wonen draagt hondengeblaf ver.
maar dankzij een enorme tuinslang is dit (voorlopig) ook voorbij
en dan kan je me een kreng vinden, maar als ik de honden uit de tuin haalde kwam hij de boom uit om rottigheid uit te halen, niet om terug naar huis te vluchten, kwamen we de tuin weer in, dan zat hij zo weer in zijn favoriete boom.

jolanda

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien een idee:

Boom omzagen?

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

kom nou zeg

ik ben lid van het groenfront en ik ben tegen het omzagen van een zuurstofleverancier :!:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

kom nou zeg??????
ik zaag helemaal niks om :wink:

jolanda

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

nou ja zeg :!: :!: :lol:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat maakt het ook allemaal uit.
Als je ergens last van hebt. neem je óf maatregelen die de overlast terugdringen of helemaal doen ophouden óf je leert er mee te leven.
Desnoods ga je verhuizen als je dat zo bezig houdt, kom je misschien ook eens tot rust.......

Hondenpoepoverlast staat tóch in de top 10 van ergernissen (2e plaats volgens ANWB-Kampioen).
Kattenoverlast heb ik nog nooit ergens in een of andere "top van ergernissen" zien staan, dus waar hebben we het over?

Inge van Leuven

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Honden lopen meestal met een baasje en tatten zonder toezicht. Ik word regelmatig wakker door katten gekrijs. Zelf vind ik dat heel vervelend. Gelukkig slaap ik tegelijk weer in, zodat ik het vaak de volgende dag niet meer aan denk, maar voor velen is dat wel vervelend.

Wij wonen langs het losloopplek voor honden en hebben daar geen last van. De poep wordt meestal weggegooid door de eigenaren of ze doen het in de struiken tegenover ons.

Honden lopen op de straat en niet in de tuinen, degene die dat toch doen, dan ligt dat aan zijn baasje en dat komt zelden voor.

Ik heb geen last van honden, maar ook niet echt van katten al is het weleens een beetje vervelend als je uit de slaap gehouden wordt.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Onze poesje van 13 houden we ook binnen kunnen anderen dat niet ??

Mijn handtekening heb je :P

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 28 May 2004 14:14 door


--------------------------------------------------------------------------------

Onze poesje van 13 houden we ook binnen kunnen anderen dat niet ?
Onze poes is 17 en heeft tot nu toe lekker in andermans tuinen mogen schijten, bloembollen uitgraven, dusdanig een stank veroorzaken dat feestjes afgezegd moesten worden, vissen gepikt uit de vijver van overburen, een ander buurman z'n vogels in de voiliere opgejaagd, 's-nachts veel krolse geluiden mogen maken, honden laten schrikken.
Kortom: onze kat heeft wellicht bijgedragen aan het woongenot van anderen!
Dus binnenhouden? Dat kan ik mijn buren toch niet aandoen!

Ik snap jullie niet!

Jullie reageren allemaal op het onderwerp "handtekeningactie VOOR kattenoverlast"

Nou als ik het goed heb gelezen is dit dus geen succes, want het lijkt wel of de meesten hier tegen kattenoverlast zijn.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

He, ik zie dat een woordje anders wordt weergegeven dan ik getypt had.

Achter vissen had ik getypt: g e p * k t, maken ze er hier gesteelt van.
Ach ja, als de poes maar lekker buiten kan zijn.


Gasje

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gasje »

En mag je dochter dat allemaal doen bij de buuren ?????

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 28 May 2004 18:38 door Gasje


--------------------------------------------------------------------------------

En mag je dochter dat allemaal doen bij de buuren ?????
Als je buren met 2 u's schrijft, snap ik zo'n kinderachtige reactie! :lol:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

ik moet hondenbelasting betalen,maar een kat mag overal lopen en zin behoeftes doen,nee ik vindt dat je voor een kat ook belasting hoort te betalen en anders voor een hond ook niet....
zo :? :twisted: :wink:

Gesloten