Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop
Geplaatst: 01 sep 2013 12:03
Het is jammer dat er zoveel korte heen-en-weer tekstjes op dit forum staan m.b.t. het onderwerp over de HP Envy laptop. Het lijkt op een sms-verkeer tussen twee tieners en op deze manier brengt dit forum weinig nuttigs.
Ik hoop met mijn reactie over de HP Envy wat meer zinnige tegenreacties los te maken.
Mijn HP Envy laptop heeft een 17" scherm en is 1,5 jaar oud. Ik speel er geen spelletjes op en gebruik hem zakelijk (Word/Internet/fotobewerking). De laatste tijd sluit hij ook steeds vaker af; soms na een uur werken. Ik gebruik dan b.v. alleen het Internet en Word. Hij staat wel op een monitorverhoger zonder koeler. Nu las ik elders op dit forum dat deze laptop van onderen (en opzij) de verse lucht binnenlaat. Voor zover van onderen mogelijk is, want hij staat op zeer platte voetjes van enkele millimeters. Deze lijken me nauwelijks toereikend om een luchtstroom te creëren. Als dit toch het geval is, dan is het misschien een idee om deze voetjes wat hoger te maken.
Er zit er links aan de zijkant, schuin naar onderen in het zwarte kunststof geplaatst, een roostertje met verticale spleten, wat op een uitstroom lijkt (voel hier erg warme lucht uit komen). Vlak daarboven - in het aluminium gedeelte zit eveneens een roostertje. Mogelijk is dit een luchtinlaat.
Het kan misschien helpen om de roostertjes met een speciale spuitbus met perslucht door te blazen. De luchtaanzuigingsspleten lijken daarvoor het eerste in aanmerking te komen.
In één van de flarden met reacties over dit onderwerp zag ik een link staan naar een stukje software die alles v.w.b. de temperatuur monitort. Heeft iemand hier ervaring mee, of is dit enkel een programma dat weergeeft wat er gebeurt, zonder dat het er iets aan kan doen?
Graag hoor ik suggesties.
Verder is het mogelijk om via het Energiebeheerschema instellingen aan te passen voor het starten van de ventilator. Weet iemand wat de optimale instellingen zijn daarvoor?
Mijn laatste punt betreft de klantenservice van HP. Toen ik mijn systeem zo'n 1,5 tot 2 jaar terug kocht was er voor de HP Envy een speciale customerservice. Ik zal met hen weer proberen contact op te nemen om te horen of zijn suggesties hebben.
Ik hoop met mijn reactie over de HP Envy wat meer zinnige tegenreacties los te maken.
Mijn HP Envy laptop heeft een 17" scherm en is 1,5 jaar oud. Ik speel er geen spelletjes op en gebruik hem zakelijk (Word/Internet/fotobewerking). De laatste tijd sluit hij ook steeds vaker af; soms na een uur werken. Ik gebruik dan b.v. alleen het Internet en Word. Hij staat wel op een monitorverhoger zonder koeler. Nu las ik elders op dit forum dat deze laptop van onderen (en opzij) de verse lucht binnenlaat. Voor zover van onderen mogelijk is, want hij staat op zeer platte voetjes van enkele millimeters. Deze lijken me nauwelijks toereikend om een luchtstroom te creëren. Als dit toch het geval is, dan is het misschien een idee om deze voetjes wat hoger te maken.
Er zit er links aan de zijkant, schuin naar onderen in het zwarte kunststof geplaatst, een roostertje met verticale spleten, wat op een uitstroom lijkt (voel hier erg warme lucht uit komen). Vlak daarboven - in het aluminium gedeelte zit eveneens een roostertje. Mogelijk is dit een luchtinlaat.
Het kan misschien helpen om de roostertjes met een speciale spuitbus met perslucht door te blazen. De luchtaanzuigingsspleten lijken daarvoor het eerste in aanmerking te komen.
In één van de flarden met reacties over dit onderwerp zag ik een link staan naar een stukje software die alles v.w.b. de temperatuur monitort. Heeft iemand hier ervaring mee, of is dit enkel een programma dat weergeeft wat er gebeurt, zonder dat het er iets aan kan doen?
Graag hoor ik suggesties.
Verder is het mogelijk om via het Energiebeheerschema instellingen aan te passen voor het starten van de ventilator. Weet iemand wat de optimale instellingen zijn daarvoor?
Mijn laatste punt betreft de klantenservice van HP. Toen ik mijn systeem zo'n 1,5 tot 2 jaar terug kocht was er voor de HP Envy een speciale customerservice. Ik zal met hen weer proberen contact op te nemen om te horen of zijn suggesties hebben.