Pagina 11 van 23
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 02 dec 2014 21:50
door Julie4444
Leon1976 schreef:Ik ben nog op tijd om het binnen de twee weken waar ik hier meerdere keren over lees terug te sturen.
Maar er staat geen datum op het bonnetje wat ik heb getekend en geen datum op het pakket.
Staat dat er bij niemand op? En vermeld ik bij het terugsturen dat ik er helemaal van af zie of ben je min of meer "verplicht" om die 8 euro eenmaal te betalen omdat dat is wat je hebt afgesproken. Ook al ontkennen zij in alle toonaarden...
Mhm, ik kan me niet herinneren of er bij ons een datum op stond. Dat doet ook niet ter zake. Laat hun maar bewijzen dat het niet op de plek en datum die u aangeeft is gebeurd. Betaal sowieso
geen cent aan die oplichter.
En ja, helaas doet meneer V. alsof brieven niet aan zijn gekomen. Dit weet ik uit eigen ervaring, want hij probeerde zelfs te beweren dat onze aangetekende opzegging niet was aangekomen, nog voor onze "overeenkomst" in zou gaan. Hij kon dus alleen weten dat er een opzegging verstuurd was door het te hebben ontvangen (en gelezen), naast het feit dat hij getekend had voor ontvangst. Wij hadden dus bewijs dat meneer aan het liegen en bedriegen was en ik denk dat het redelijk is aan te nemen dat dit gedrag niet veranderd is.
Betaal niet die 8 euro. Betaal gewoon helemaal niets! Die colporteurs die meneer inhuurt liegen en bedriegen net zo hard. Lees dit topic maar eens door voor ieders ervaring. Op uw briefje staat ook doodleuk dat "mondelingen afspraken" niet geldig zijn. Geef die 8 euro uit aan een aangetekende brief. Mijn advies (dit heb ik zelf met succes gedaan een paar jaar terug) zou zijn om het volgende in de brief te zetten:
- Op datum x is een medewerker van splendid club met verhaal y gekomen.
- Dit verhaal blijkt niet te kloppen.
- Verkopers zijn verplicht u de volledige en correcte informatie te geven over een product, de duur van een abonnement, de prijs, e.d. zodat u een geïnformeerd besluit kunt nemen. Als u bent voorgelogen of niet alle informatie is gegeven is er sprake van een misleidende handelspraktijk (in dit geval ook wel bekend als dwaling). Dit is verboden en u kunt de "overeenkomst" dus nietig verklaren.
- U ziet dus, u beroepend op de misleidende handelspraktijk (u had de onjuiste informatie), van het abonnement af en wenst géén pakketten te ontvangen. Er is dus géén sprake van een rechtsgeldige overeenkomst, omdat u die bij deze nietig verklaart.
- Omdat het "misverstand" over het abonnement door een medewerker van splendid club is veroorzaakt, stelt U splendid club bij voorbaat aansprakelijk voor alle kosten die als resultaat van deze wanprestatie gemaakt worden.
- Als onderdeel van de hieruit voortvloeiende kosten is het retourneren van het product: U wil het best retourneren, maar dan nadat splendid club hiervoor de portokosten aan u overmaakt. Splendid club is immers aansprakelijk voor het verschaffen van correcte informatie m.b.t. hun producten, en de colporteur u heeft voorgelogen, dus u ziet dan ook, omdat er volgens u sprake is van een (verboden) misleidende handelspraktijk, geen rechtsgeldige reden om te betalen voor het al verstuurde product en wil het dus alleen retourneren.
- Wel wilt u hen tegemoet komen door de kosten voor het versturen van de aangetekende brief kwijt te schelden. (die gaan ze u toch niet betalen)
- Wanneer een schriftelijke reactie vanuit splendid club
niet door u ontvangen is binnen 14 dagen na dagtekening van uw brief, gaat u er vanuit dat splendid club erkent dat er inderdaad geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst en u verder met rust laat.
Als u dat doet is er nog een kans dat meneer u belt of iets dergelijks, maar niet toegeven! Ik heb in ieder geval na het versturen van een dergelijke brief een dag te laat een telefoontje gehad waarin meneer dus ontkende dat er een opzegging was ontvangen. Heb hem toen de waarheid gezegd en er nooit meer wat van gehoord.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 08 dec 2014 17:26
door sanskrit
Zo dat was Van Hoek & Partners, binnen 8 dagen al klaar. Dit incassobureau had na ons eerste briefje direct door dat er geen geld gaat komen zonder gerechtelijke uitspraak. En wederom durft de heer V. van Splendid Club op het schriftelijke verzoek via het incassobureau ons niet voor de rechter te treffen.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 08 dec 2014 21:34
door ronda
Hoi Sanskrit, heb je bericht thuis gehad of wat?
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 09 dec 2014 09:04
door sanskrit
Wanneer men zich aanmeld op de genoemde website uit de brief van Van Hoek en Partners dan kun je daar behalve betalen ook de incasso status zien. Deze hebben ze na mijn brief op "In opdracht van u de zaak teruggetrokken" gezet. Heb deze webpagina natuurlijk direct afgedrukt naar PDF en op papier voor in mijn digitale en papieren dossier.
Duidelijk dat het incassobureau geen gat ziet om de incasso van Splendid Club aan mij voort te zetten. Ze hebben het zo te lezen niet eens aan Splendid Club voorgelegd of ze willen voortzetten maar direct besloten het te sluiten n.a.v. mijn brief omdat het al zo snel is gebeurt.
Door het sluiten van mijn dossier vervalt ook de hoofdsomspecificatieaanvraag aan mij echter voor de andere gedupeerde niet, zolang jullie dossiers niet zijn gesloten. Dus wanneer jullie dossiers nog openstaan bij Van Hoek en Partners en er nog geen hoofdsomspecifictaie is ontvangen door jullie kunnen jullie de dossiers als vernietigt beschouwen en dit ook als zodanig kenbaar maken daar ze een wettelijke verplichting hebben aan het verzoek dat ik voor jullie heb ingediend te voldoen. Ze weten wie ze namens Splendid Club hebben aangeschreven en daardoor aan wie ze de aangevraagde specificaties moeten toezenden. De gestelde hoofdsommen door Splendid Club als ook de incassokosten van Van Hoek en Partners kloppen namelijk niet.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 15 dec 2014 22:32
door Rioso
Hallo ,
Hier weer een brief ontvangen van splendidclub met een extra bedrag van €5,-. Ik moet het bedrag van €49,80 + €5,- ,dus €54,80 binnen 14 dagen betalen anders wordt de incassobureau GGN ingeschakeld.
Ik ben er bijna zover hahaha.
Jullie horen het wel wanneer ik de volgende brief heb ontvangen...
Tot dan "fijne feestdagen"...
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 dec 2014 10:39
door sanskrit
Ook ik wens iedereen fijne feestdagen en een strijdbaar nieuwjaar!
Dat Splendid Club (de heer V.) in het nieuwe jaar zijn leven mag beteren (wishful thinking), ik blijf ook in 2015 in elk geval strijden aan de zijde van de gedupeerde.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 dec 2014 15:01
door ronda
Hoi Rioso, GGN doet toch geen incasso's meer voor Splendidclub?
In ieder geval niet betalen! Kan je veel leukere dingen voor doen of eten voor kopen met Kerst!
Laat die stumpert van een V. met kerst maar lekker z'n boekjes in de kerstboom hangen!
Ben benieuwd hoe hoog het bedrag op moet lopen voordat ik eindelijk eens een rechtbank van binnen mag zien.......Heb d'r zin in!!!
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 dec 2014 15:37
door sanskrit
Die rekening van de hoofdsom moet dan heel lang open staan om door wettelijke handelsrente (3% per jaar) rechtszaakwaardig te worden denk ik. Echter, geen rechter neemt de heer V. serieus nadat hij 20 verschillende incassobureaus op mij afstuurt waarop ik hem vervolgens 20 keer heb verzocht vooral een rechtszaak te starten om aan te tonen dat zijn personeel niet liegt en alles wettelijk in kannen en kruiken zit voor hem over de afgelopen 10 jaar. Alleen al dat hij op zijn eigen website de tekst "Waarschijnlijk bent u naar deze site gegaan omdat u onlangs bent aangesproken door iemand van ons verkoopteam. We hopen dat diegene alles goed heeft uitgelegd..." (kopie van deze pagina zit ook in mijn dossier) moet plaatsen zegt duidelijk dat hij weet heeft van de leugens die zijn personeel ten toon spreiden. Dat is mooi zijn probleem, hij is eindverantwoordelijk voor zijn eigen personeel en wat deze vertellen en daarmee schuldig aan oneerlijke handelspraktijken.
Naar mijn weten doet GGN inderdaad geen zaken meer behandelen voor Splendid Club maar misschien is dit nog een lopende uit het GGN tijdperk.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 dec 2014 15:58
door Julie4444
Misschien handig een keertje te gaan solliciteren voor colporteur bij splendid club? Met verborgen camera enzo?
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 dec 2014 20:00
door ronda
Ja Sanskrit ik moet om die site lachen.....alleen al de zinsopbouw en alle fouten die erin staan!
Ze zijn ook nog eens zo dom om te melden dat er klachten zijn op Radar en Kassa over Splendidclub....er is niet 1 andere professionele site te vinden die zichzelf dat meteen aandoet om te melden.
Je kan (vind ik) uit die site opmaken dat je met domme ganzen te maken hebt die door oneerlijke praktijken geld willen innen van de mensen.
Laag geschoold en toch goed geld verdienen door mensen op te lichten en daarna bang te maken dmv incasso bureaus erop af te sturen zodat ze dan toch maar het geld overmaken om ervan af te zijn.....niet wetende dat als je eenmaal hebt betaald dat ze dan doorgaan met geld te innen bij die mensen.
Echt een diep triest bedrijf dat Splendidclub. Ze doen trouwens ook iets met computerverkoop/reparatie, dat komt van dezelfde familie af!
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 16 dec 2014 22:05
door Rioso
ronda schreef:Hoi Rioso, GGN doet toch geen incasso's meer voor Splendidclub?
In ieder geval niet betalen! Kan je veel leukere dingen voor doen of eten voor kopen met Kerst!
Laat die stumpert van een V. met kerst maar lekker z'n boekjes in de kerstboom hangen!
Ben benieuwd hoe hoog het bedrag op moet lopen voordat ik eindelijk eens een rechtbank van binnen mag zien.......Heb d'r zin in!!!
Hi , dat las ik dus ook in de eerder geplaatste berichten maar in dat briefje wat ik ontvangen heb heeft splendidclub GGN genoemd waarvan ik binnenkort de incasso's zal ontvangen...
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 17 dec 2014 08:10
door ronda
Hoi Rioso,
Ik denk dat Splendidclub zelf al niet meer weet met welk van alle incassobureau's ze nu weer bezig zijn en ze gewoon op papier wat neerzetten.
Helaas voor hun schrikt dat niet bij iedereen af.
De stumpers!
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 17 dec 2014 08:59
door sanskrit
@Ronda,
Dat computerbedrijf is van dezelfde heer V., draagt dezelfde naam "Splendid" en is gevestigd op hetzelfde adres als de boekenclub met een ander KvK en BTW nummer
Deze bedrijven vallen uiteindelijk allemaal onder Dandy BV (toevallig ook op hetzelfde adres) welke geregistreerd staat in de branche financiële holdings en als houdstermaatschappij van Splendid Computers en Splendid Club. ik heb ooit hier de hele lijst met alle KvK-, BTW-, vestigingsnummers, adres- en zakelijke gegevens in dit topic gepost van alle bedrijven op naam van de heer/broers/familie V. maar dat vond de moderator niet zo een goed idee/was tegen de forumregels. Deze hele lijst zit wel in mijn dossier.
@Rioso,
Splendid Club heeft de eigen standaard (dreig)brief dus nog niet aangepast aan het nieuwe incassobureau.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 17 dec 2014 12:08
door Tjeerd750
Na lange tijd niks gehoord te hebben is er bij ons ook een brief van het incassobureau GGN bezorgd. Is het nog nodig om een bezwaar brief te schrijven? Heeft iemand nog een voorbeeld van zo'n bezwaarbrief?
Hopelijk zijn wij er nu ook bijna van af, het duurt me al veel te lang.
Tjeerd
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 17 dec 2014 12:26
door sanskrit
Altijd een bezwaarschrift zenden aan een incassobureau.
Voorbeelden zijn al eerder in dit topic geplaatst.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 22 dec 2014 21:15
door ronda
Hebben jullie net ook Radar gezien?
Eentje van het kabinet zei dat incasso bureau's op steeds groffere wijze te werk gaan om zo incasso's klaar te krijgen en dat iedereen een incasso bureau kan beginnen zelfs als je een strafblad hebt!
Dus een ieder die hier twijfels heeft van "zullen we toch maar niet betalen want ze dreigen met een laatste aanmaning".............Laat ze lekker dreigen, wees verstandig en betaal NIET! NOOIT en zeker niet voor zo'n bedrijf als Splendid!
Misschien is het terug te kijken bij uitzending gemist. Dat haalt de druk misschien weg bij mensen die erover in zitten.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 23 dec 2014 09:03
door sanskrit
Dat mensen angst hebben voor een incassobureau komt inderdaad met name door de dreigende taal in brieven en het laten voorkomen alsof ze heel wat kunnen aanrichten. In werkelijkheid is een incassobureau wettelijk gezien helemaal geen stuiver waard in zaken als Splendid Club. Ik hoop dan ook van harte dat mensen zich niet bang laten maken en opfokken door incassobureaus die voor Splendid Club geld komen halen. Laat je niet gek maken door hun taalgebruik en dreigementen, Splendid Club heeft wettelijk gezien geen poot om op te staan.
Ik heb vanmorgen per e-mail de bevestiging ontvangen van Van Hoek en Partners Incassoservices dat ze ons dossier inzake Splendid Club hebben gesloten. Op 8 december 2014 had ik dit al geconstateerd op hun online portaal.
Wij gaan met onze familie en kids naar Disney on Ice met kerst. Krijgen net een mooie infomail van Walt Disney over parkeren en andere handige info. Wat lees ik in deze e-mail, een waarschuwing tegen straatverkopers van kinderboekenclubs die abonnementen op de parkeerplaats proberen te verkopen.
Uit de informatie e-mail van Walt Disney;
WAARSCHUWING
Let op voor verkopers van abonnementen op het parkeerterrein of net buiten het eigen terrein van de locaties. Zij doen dit bij allerlei kinderevenement en helaas ook bij onze shows. Je krijgt een proefabonnement aangeboden maar het is niet duidelijk hoe het abonnement kan worden opgezegd.
Dit bericht heb ik dan ook maar even afgedrukt voor in mijn dossier. Zelfs Walt Disney is bekend met deze/dit soort ellende tijdens hun evenementen. Kom je verkopers zelf tegen maak een foto/video en bel de politie zodat ze een heterdaadje hebben van zo een verkoper.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 23 dec 2014 14:33
door ronda
Sankrit, daar heb ik zelf over nagedacht: stel dat ik die verkoper nog eens tegenkom in Tilburg (zoniet opzettelijk van mij uit), dan zet ik als 1e de camera aan zodat ik geluid heb en opneem wat ie zegt , probeer hem ook effe in beeld te brengen en als ie uitgepraat is ga ik op google effe splendidclub intoetsen.....hij zal als een haas weg rennen....MAAR DAN: zal ik niet stoppen met rennen tot ie het opgeeft en dan zie ik wel weer verder.......maar hij zal niet zomaar van mij afkomen (waarom hebben we geen icoontjes meer hier?)
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 26 dec 2014 23:02
door Noni
Ik ben er helaas ook in getrapt, snel aan het einde van de middag nog even om luiers in de stad en ja hoor.. Ik vond de dame in kwestie net iets te gezellig en ging thuis eens 'googelen', toen kon ik mezelf wel voor mn kop slaan.
Ik heb de volgende dag 2 brieven waarin ik van het abonnement afzie de deur uit gedaan, 1 aangetekend en 1 met gewone post, die hebben ze ook ontvangen, de handtekening heb ik bewaard.
Ook heb ik ze netjes 14 dagen de tijd gegeven om te reageren, dit gebeurde uiteraard niet.
Maar ik heb inmiddels wel 2 pakketten ontvangen en ook hebben ze geprobeerd geld af te schrijven, dit heb ik geweigerd, dat kan tegenwoordig gelukkig al van te voren en kort daarna had ik een brief binnen dat ze zo blij zijn met mij als klant en dat ik voor mijn gemak (maar vooral voor dhr. V. zijn gemak) de Splendid Club kon machtigen. In geen 300 jaar natuurlijk!
Wat ik me nu afvraag is wat wijsheid is, gewoon die 49,80 betalen? Ik heb immers wel zelf met m'n domme hoofd getekend. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het na die 6x niet stopt.
Hoe is dat bij jullie gegaan? Hoeveel pakketten hebben jullie ontvangen en stopte het automatisch?
Of moet ik het maar gewoon afwachten, als ik het zo lees is er nog niemand voor de rechter gekomen maar echt zin in al die incasso's heb ik ook niet.
Ik heb wel het idee dat ik redelijk sterk sta, ik heb overal kopietjes e.d. van gemaakt en die bewaar ik netjes zodat ik in ieder geval bewijs heb.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geplaatst: 27 dec 2014 12:23
door Julie4444
Hey Noni,
Noni schreef:Wat ik me nu afvraag is wat wijsheid is, gewoon die 49,80 betalen? Ik heb immers wel zelf met m'n domme hoofd getekend.
Nee, nee, nee, nee, en uh, nee! Niet, never, nooit betalen. Je hebt immers binnen de wettelijke termijn een opzegging gestuurd. Hier heb je bewijs van. Er is dus geen sprake van een overeenkomst en dus hoeft er niets betaald te worden. De heer V. heeft ongevraagd ongewenste pakketten opgestuurd. Dit is verboden. Als ontvanger mag je dus de pakketten houden en hoef je niets te betalen. Betaal dus niets!
Noni schreef:Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het na die 6x niet stopt.
Het zal zeker niet stoppen als je gaat betalen. Dat is hoe meneer zijn geld "verdient".
Noni schreef:Hoe is dat bij jullie gegaan? Hoeveel pakketten hebben jullie ontvangen en stopte het automatisch?
Of moet ik het maar gewoon afwachten, als ik het zo lees is er nog niemand voor de rechter gekomen maar echt zin in al die incasso's heb ik ook niet.
Ik heb wel het idee dat ik redelijk sterk sta, ik heb overal kopietjes e.d. van gemaakt en die bewaar ik netjes zodat ik in ieder geval bewijs heb.
Ik heb tevens meteen een aangetekende opzegging gestuurd. Meneer had toen het lef te bellen met de mededeling dat er geen opzegging was ontvangen. (hoe kon hij weten dat er een opzegging gedaan was dan?) Lees mijn eerdere posts voor het hele verhaal, maar het komt er op neer dat ik nooit een cent heb betaald en hij me met rust liet toen hem duidelijk was dat er ook nooit iets betaald zou worden en dat hij het via de rechter moest proberen te halen.
Afwachten: prima. Niets betalen. Niets terugsturen. Wacht maar op een brief van een incassobureau, en als die komt kun je gewoon aangeven dat er geen overeenkomst is en dat er dus ook onder geen beding betaald zal worden. Negeer alle andere brieven die daarop volgen. Stop ze in een map zodat je bewijs hebt, en wacht dan verder af. Blijf kopietjes maken en bewaar alles voor het geval dat, maar wees niet bang dat het tot een rechtzaak zal komen. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Tl;dr: Niets betalen, ook niet aan incassobureaus of iemand anders, alle pogingen tot incasseren blokkeren en alles bewaren.