LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pedigreepal

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

:D graag gedaan!
ik hoop dat je iemand kan vinden.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

in Belgie kost duck 1,97 per kilo.
dat is dus 1 euro verschil.
vind ik wel veel...

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Weet je gast dat is fijn dat jij er zo dichtbij woont maar wij wonen er vrij ver vandaan,want anders deed ik het ook.Maar wij zijn nu eenmaal geen boffers op die manier dus moeten wij er een behoorlijke reis voor maken en we halen die kosten er gewoon niet uit.Dan betalen wij er iets duurder voor en dan hebben wij ook dat voer.Maar ik ben blij voor u
Dat was het Groetjes ....Moos

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ik geloof dat duck een belgische merkis, daarom is het goedkoper, ze heebn geen extra kosten voor het vervoer naar nl.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

duck is inderdaad een belgische firma.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

wanneer je beslist vlees te gaan geven en je denkt over de prijzen na kan je beter een echte goede vergelijking maken.
ik heb jaren AHV gegeven.
achteraf blijkt BIBI van betere kwaliteit te zijn
en het leek duurder, maar je geeft er zoveel minder van dat het juist stukke goedkoper is

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

yep, dat is waar.
bibi is beter dan ahv..

alleen het een sluit het ander niet uit.

ik denk niet dat het raadzaam is om alleen op één merk te vertrouwen.

wissel lekker af!

wij kopen toch ook niet altijd alles van het zelfde merk?

CVV kan onderling afgewisseld worden.
je hoeft niets op te bouwen je hoeft niets af te bouwen.
laat je hond lekker smikkelen van al de produkten die op de markt zijn.

er springen er vanzelf wel een paar uit bijvoorbeeld de natuur variant van merk x en de lams variant van merk Y

waarom kiezen... dat hoeft niet!

vroeger waren de meisjes of voor hennie vrienten of voor ernst jansz... ik niet , ik wilde ze gewoon allebei.. tegelijk, hahahahahah

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ik wil Boris en mijn vriend ook wel tegelijk
maar mijn partner is het daar niet helemaal mee eens geloof ik

:D

xantia-sx
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:57

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door xantia-sx »

Sorry maar ik geloof dat ladycat bedoelde als je van een uitkering moet leven... bijvoorbeeld alleenstaande moeder met twee kinderen en een leuk klein hondje dan kan zo'n bedrag een levensgroot verschil maken.
Het is inderdaad waar hoe meer je afneemt hoe goedkoper je uit bent... maar ik geloof dat in die situatie die ladycat schetste...
je dan vervoerskosten naar een dorp verderop ook moet meerekenen.
En dan kan het verschil alleen maar groter worden.
Daarnaast als diegene dan groot inkoopt ben je de vriescapaciteit ook nodig dat kost weer extra stroom... bla bla bla... dus in bepaalde gevallen kan het verschil zo groot zijn dat een brok inderdaad een goedkoper alternatief...
of zie ik dat nu verkeerd???

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

qua voeding is een brok bijna altijd een goedkoper alternatief.
dat is geen nieuws.
maar ook hier weer geldt goedkoop is duurkoop.
een goede verse voeding is in een investering in de gezondheid van je hond.
want je weet.. een zieke of kwakkelende hond kost geld.
veel geld.
bovendien is het ook wel een paar euri extra waard om je hond heerlijk te zien smikkelen van al dat heerlijke verse vlees.
en ik vind een schone weinig verharende geurloze vacht en kleine compacte geurloze ontlasting ook wel een paar euri waard....

verse uitgeperst sinaasappelsap is altijd duurder , maar toch veel lekkerder en gezonder dan een goedkoop waterig pak jus d'orange?

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

met een klein hondje zou je helemaal niet moeten tobben of je vers of brokken gaat geven.
bij BiBi kan een verkoopadviseur het bij je thuis brengen
en in nederland is het verschil tussen BiBi & Duck ook niet zo groot

het idee dat Duck zoveel duurder is dan brokken dat geloof ik niet
ik denk dat hier een rekenfoutje is gemaakt
voor een grote hond ben ik met brokken namelijk 11 ct. zeg maar 10 ct
goedkoper dan wanneer ik BiBi geef.
van brokken moet je nou eenmaal veel geven terwijl je mijn hond van bibi maar net 400 gr. per dag krijgt.
wat is nou 10 euro ct per dag dat is 0,70 ct per week goedkoper.
als je dat keer 52 wkn neemt kom ik absoluut niet aan het enorme totaal verschil dat ik hier boven tegen ben gekomen.

maar
ik blijf erbij
brokken zijn ongezond en kunstmatig tuig
al moest ik 1 hele euro per dag extra betalen
als mijn hond maar gezond eet.
hoe gezonder hij kan leven, hoe minder ik bij de VET zit.

anoniempje

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de hema in de reclame,Worst,Een halen twee betalen :lol: :lol: :lol: :P

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

honden mogen geen varkensvlees.

mensen eigenlijk ook niet maar dat weten velen niet.

mensen die veel varkensvlees eten gaan zelf op varkens lijken.
neem de proef maar eens op de som in je vrienden en kennissen kring.

bovendien zijn varkens hele intelligente en sociale dieren en worden ze op een vreselijke manier gemarteld in de bio industrie.

het zou verboden moeten worden.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

elk dierenleed moet verboden worden

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ja, absoluut.
mensen zijn beesten :evil:

ladycat

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door ladycat »

Beste Anoniempje (gast)
ik wilde toch nog even op je berichtje ingaan
Je schrijft dat je met een klein hondje helemaal niet zou moeten tobben of je vers of brokken gaat geven... dit ben ik niet met je eens ieder mag beslissen zoals hij / zij goeddunkt... qua voer... maar heel eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen ook zeker naar hun portemonnee kijken. Ik kan me in ieder geval heel goed indenken dat als je van een uitkering moet leven. Het verschil per jaar heel groot kan zijn. Daarnaast ga ik niet in een merken discussie over Bibi en Duck etc. Ik kan alleen vertellen wat ik kwijt was voor het voer toen ik Pedigree voerde en nu ik Duck voer. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de dierenspeciaalzaak waar ik nu mijn duck haal geen Bibi verkoopt en ik het merk verder ook niet ken.
Maar een rekenfoutje is er niet gemaakt. Lees het bericht nog maar eens goed na.... waar ik de rekensom in gemaakt heb... bovendien hou ik mijn kasboek heel goed bij dus ik ben er zeker van.
Dan schrijf je dat je van brokken nu eenmaal meer moet geven dan met bibi of met Duck... ben ik ook niet helemaal met je eens.
Met Pedigree mochten mijn honden (beide onder de vijf kilo) 90 gram per dag... Volgens het foldermateriaal wat ik van Duck gekregen heb. Moeten ze beide elk 165 gram per dag krijgen. Dus die vlieger gaat niet op.

Je bent het niet eens met mijn berekening en dat terwijl ik alleen geschreven heb wat ik voor Pedigree betaald heb hoelang ik daar mee doe... en wat de DUCK mij PERSOONLIJK kost...
Je vraagt je af wat nou 10 cent per dag is... in sommige gevallen kan dat verschil juist heel belangrijk zijn. Daarna stel je nog dat je minder bij de VET zit... Nou ik wil niet veel zeggen maar ik zie de dierenarts alleen met de entingen en dat heb ik met mijn vorige honden die heel oud op brok geworden zijn ook alleen maar gedaan.
Dus dat vind ik flauwekul.

Vergis je niet mijn honden krijgen tegenwoordig nog altijd elke dag Duck want dat heb ik er wel voor over. En ik kan het missen...
En zoals ik al eerder zei als je grote honden hebt. En veel verbruikt kan ik me voorstellen dat het goedkoper is...

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi lady cat.Ook weer eens in het land.Hoe was het op de camping????
Hier alles best.Grote honden gebruiken meer en godkoper uit is nog maar de vraag.Ben je nu helenmaal op duck dan ga ik maar over op bibi.Moet eerst op onderzoek uit duck komt uit belgie en aan gezien ik daar verre vandaan woon neem ik bibi ,rodi en nog een ander merk.Je ziet ik ben helenmaal up to date.Ik zou zeggen de mazzel .Groetjes:
Pluisje.En ook de groeten aan je weet wel doei :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :P

ladycat

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door ladycat »

Heeeeeee Pluisje,
Het was heel gezellig op de camping... en tja wat dichtbij België wonen betreft hmmm volgens mij kan dat helemaal niet uit als ik er apart nog voor naar België moet rijden :D
Maar ik ben niet zo moeilijk... vriescapaciteit op de camping valt overigens wel tegen dat wordt vaak naar de dierenspeciaalzaak rijden om voer te halen want tja op de camping eet er nog eens een hondje meer mee...
groetjes Ladycat en natuurlijk ook de rest van je familie...

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Ja lady cat jij hebt een rij bewijs en ik niet dat is een verschil.Ik wil het ook niet want als ik epyleptische aan val krijg ben ik een gevaar voor een ander en voor me zelf.Dus laat ik me rijden door mijn partner dat is safe. daarom ben ik gestopt met rij lessen.Heb er ook geen spijt van.
Maar hoe is het voer duck Stuur me eens een proef bakje dat betaal ik je dan.!!!!Maar ja dat kan ook weer niet.Ik zou zeggen veel eet plezier met duck en dat de hondjes het maar fijn mogen hebben en ook nog veel plezier met de shows en ga er voor.!!!!
Groeten van deze ....................PLUISJE :lol: :D :wink:

ladycat

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door ladycat »

heeeeeeee Pluisje
tja gelukkig heb ik wel een rijbewijs... kan soms heel gemakkelijk zijn maar in jouw situatie kan ik me goed voorstellen dat je met rijlessen gestopt bent... Je eigen veiligheid en die van anderen is het belangrijkste...
Wat de Duck betreft is het misschien verstandig als je naar de volgende site gaat...
http://www.ducknatuurvoeding.com/nederl ... ckned.html
dan ga je naar contact info. En als je daar je gegevens invult krijg je foldermateriaal en een waardebon voor 2 kg Duck.
Er wordt ook een actuele lijst met verkooppunten van Duck meegestuurd en die waardebon kun je dan inleveren bij de winkel.
Je krijgt dan gewoon 2 kg. Duck mee.
Dus ik zou het op die manier doen ik kan je wel een kg opsturen hihi maar ik denk dat het ontdooid voor het bij je aankomt tenminste TPG kennende wel...
Groetjes en liefs Ladycat

Gesloten