LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookverbod

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Op alle dagen en tijdstippen ben je jegal aan het spuien :lol: :shock: :lol: :shock: :lol: :P

Gast

Nog een roker=ASO bewijsje.

Van de zomer op vakantie in Italie. In het appartement boven ons zaten Italianen. Daar is het niet-roken nog niet zo doorgedrongen.

Ze paften er op los: de rook kwam uit de ramen.

Na een week lag het strand, de voor-ingang en de achter-ingang van het gebouw bezaaid met sigaretten filters.

Let ook maar op de bergjes peuken op parkeerplaatsen en bij stoplichten. Ze vervuilen dus niet alleen de lucht.

"Maar daar betalen we toch belasting voor, om het op te laten ruimen...", zal wel weer de redenatie van de rokerASO's zijn.....

Gast

de rokers bestempelen jullie toch ook niet als aankomende onderdrukkers
waarom beginnen jullie iedereen die rookt als ASO te beschouwen
waar ik rook heeft niemand last van mij.
ik rook niet op het werk, ik rook niet in openbare gelegenheden
ik rook wel wanneer ik in het park de hond uitlaat of hier alleen thuis en achter de computer zit of een boekje lees.. ben ik zo ASO dan???

Gast

nee,

diegene met het vooroordeel, die zijn de aso

Gast

Maar Q.M, je moet toch wel toegeven dat jij ook een beetje verslaafd bent? Zeg nu eens eerlijk?

Quasi-Modo

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Klopt. Ik heb verschillende verslavingen maar geen die bij anderen de kans op kanker vergroot, geen die stank veroorzaakt, geen die irritatie veroorzaakt en geen die anderzins last veroorzaakt voor anderen [of je moet het hebben en verkondigen van een duidelijke mening op een forum 'last' noemen!]
QM

Gast

Nee dat dus niet, maar je irriteerd wel! Laat een ieder zijn/haar waarde. Maar dat is al zo vaak hier gezegd.
En weet je QM? Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Je leeft om te leven.

Ik rook niet hoor, maar heb wel veel gerookt. Als je anderen er niet mee hinderd, moet het kunnen. En om dan die mensen meteen maar ASO,s te noemen, vind ik ook wel een beetje overdreven hoor!
Nou, een prettig weekend verder dan maar hè! Rustig aan met jou verslaving dan hoor! Teveel kan ook nooit goed zijn. :lol:

tante

Ongelezen bericht door tante »

QM wanneer donderstraal jij een keer van dit form af
telkens heb je het over kanker en ouders uit de ouderlijke macht zetten
dit gaat over roken en niet over kanker
ik vind jou een gefustreerd persoon die niet op een normale manier aan zijn (trekken) komt.
jij denkt overal een andwoord op te hebben
voor mij ben je een zielig persoon

Quasi-Modo

Toch moeten mensen wat beter lezen. Ik heb volgens mij altijd aangegeven dat ik niet tegen roken ben. Roken en overlast veroorzaken, daar ben ik op tegen. Niks meer en niks minder.
En natuurlijk weet ik heel goed hoe je een discussie op scherp moet zetten, en dat dus ook gedaan. Je ziet gelijk de ware aard van veel rokers naar boven komen die er echt van alles bijhalen [zie tante voor een volgende bevestiging].
Daarom alleen heb ik veel lol, dus maak je geen zorgen ik lach erg veel hier achter mijn pc-tje.
QM

Gast

Ohhhhhhh gelukkig, dus toch? Ik anders ook hoor! Je weet het, een dag, bla,bla,bla. Heerlijk toch?
Ex roker!

Gast

Ja Q.M jij gaat niet over kinderen ui de ouderlijke macht ontzetten.Gelukkig heb jij daarin niets maar dan ook niets in te zeggen.Het isal asociaal om dat te verkondigen.Het tekend al hoe je in elkaar zit.Hoe durf je zo;n uitlating te doen om de kinderen van ouders te ontnemen.Je moest je schamen,om zoiets al te roepen.Maar ja over aso te spreken.Hier is er duidelijk een van.,,,Q M
En ik rook nog niet eens maar zeg wel mijn mening over dat soort uit latingen,Want dat kan en mag niet. :!: :!: :evil:

Gast

Een dag niet gerookt is weer een dag minder te leven.

Quasi-Modo

Waarom vinden sommige mensen het normaal om in het bijzijn van kinderen kankerverwekkende middelen te gebruiken? Ik zou me als ouder diep schamen!
QM

Gast

Dat is gelukkig een andere reactie van jeMaar je mag nooit en te nimmer zo;n uitlating doen.Ik heb twee kinderen en kom niet aan ze want je bent dan de mijne.Er is al eeuwen gerookt en nu moet alles wijken maar er is ook zoiets als zelfbeschikkings recht en daar ga jij niet over.Ook al stoor je je zelf over dat is iets als acceptatie wat er binnen in het ezin gebeurd is het de verantwoordlijkheid van de ouders zelf.Dus een goeder raad blijf in je eigen straatje en doe geen uitlatingen meer in die trant want het zou je wel een op kunnen breken en ik vind die ontwikkeling gevaarlijk.Denk daar maar eens aan.
Van een nooit gerookte persoon :evil: :evil: :!:

Quasi-Modo

Gast van 17.05:
Waar maak je je druk om als je zelf geen roker bent. Waarom voel je je aangesproken? Je mag het met me oneens zijn maar als ouder roken waar je kind bij is vind ik een milde vorm van kindermishandeling. Het kind kan immers niet kiezen hierin en wordt min of meer gedwongen mee te roken.
Volgens hetzelfde principe vind ik bijvoorbeeld ook dat als iemand met te veel drank zijn auto bestuurd en zijn kinderen rijden op dat moment ook mee dat diegene een waarschuwing moet krijgen en bij het volgende zelfde vergrijp uit de ouderlijke macht gezet moet worden. Ook hier hebben kinderen geen keus om te zeggen: “Pa ik pak een taxi” en ook hier is sprake van een vorm van kindermishandeling. Laat een voogd dan maar meekijken in het gezin.
QM

Gast

Q,M toch! Onze ouders hebben gerookt dat het een lieve lust was. De generatie voor ons kon er wat van. Ben jij of ik daar slechter of ongezonder van geworden? Ik dacht het niet. Is het tegenwoordig dan beter met het millieu? Nou ook echt niet!

Quasi-Modo

Q,M toch! Onze ouders hebben gerookt dat het een lieve lust was. De generatie voor ons kon er wat van. Ben jij of ik daar slechter of ongezonder van geworden? Ik dacht het niet. Is het tegenwoordig dan beter met het millieu? Nou ook echt niet!
Je mist mijn punt volledig. En waarom het millieu erbij halen? Dacht niet dat het daarover ging.
QM

Gast

Ook daar ga jij gelukkig niet over.En mijn ouders hebben ook gerookt en ik en mijn verdere familie zijn er nooit slechter van geworden en we waren een hecht gezin.Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat ik mag zeggen wat ik vind.En om gezinnen uit elkaar te halen volgens jou stijl en maatstaven dat vind ik aso en dat ben jij en als ik het niet mis heb blijf jij dat ook.Dat is waar ik me druk over maak dat is ook mijn goed recht..Blijf van gezinnen af .Misschien dat er dan vrede kan worden.

Quasi-Modo

Amen!
Ik heb verder niets toe te voegen aan mijn eerdere opmerkingen anders dan in herhaling treden. Ik ben duidelijk genoeg geweest. Dus laat iedereen de afgelopen 15 pagina's lezen en mijn opmerkingen cq stellingen afzetten tegenover de reacties van rokers. Ieder kan dan zijn eigen conclusies trekken.
Mogelijk tot schrijfs bij een andere topic.
QM

Gast

Jammer dat je het milleu links laat liggen want die kennen er ook wat van.Daar denk ik dan wel aan. Solong.

Gesloten