LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] over vacineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

het is wel stil ineens :D

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

krijg nou wat
nadat iemand een brief van zijn dierenarts binnen heeft gekregen is het helemaal stil hier :?:

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

tja
een da wordt meteen gelooft :?
als mensen hier proberen duidelijk te maken wat deze da op papier heeft gezet wordenze meteen uitgescholden voor..... :(

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

ben jij dierenarts dan?
ik vertrouw geen mensen die iets vermelden zonder dat ze ervoor gestudeerd hebben
dat zijn gevaarlijke lui

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Nu mensen ik had ook bericht gehad van de dieren arts en mijn hond is klaar ook de kennelhoest sprey heeft moos gehad .Volgend jaar gaan we de honden ziekte eruit laten.Dat ga ik ook met de kennel bespreken Dat is geregeld met onze d.a.Onze moos gaat uit logeren en ook genieten en spelen daar met zijn diergenootje en dat vind moos leuk en fijn.En voor de rest moet iedereen zelf weten wat die doe.Veel succes allenmaal.Allenmaal een poot van onze moos .
Moos

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

als iemand zegt
''spring van de brug''
dan spring je toch ook niet

op het moment dat ook een dierenarts met dit verhaal aankomt zal ik het pas geloven
die van ons heeft dat nog niet gedaan, maar mijn honden hebben pas in november hun inenting nodig en ik zal er zeker na vragen bij hem.
misschien neemt mijn DA niet de moeite om al zijn klanten schriftelijk op de hoogte te brengen

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

met dit weer wil ik best van een bruggetje springen hoor :D

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Deze topic mag mijns inziens wel gezien worden als een van de meest nuttige en informatieve van allemaal, de discussie gaat wel een heel andere kant uit dan in eerste instantie iedereen zomaar aannam,
ook wij hebben besloten om deze zaak eens goed te bekijken alvorens wij onze honden en katten weer eens vol laten spuiten,
Ook begin ik zelf heel wat vraagtekens te plaatsen bij al dat vaccineren van de kinderen, ik bedoel dan niet voor de levensbedreigende ziekten maar wel voor tetanus dyf, maz, rode hond, langzaam maar zeker krijg ik ook hierover een onaangenaam gevoel.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

ik denk niet dat je kinderen met onze huisdieren moet gaan vergelijken
mijn kinderen zullen nooit en te nimmer een inenting gaan missen omdat ik het vermoeden heb dat het misschien niet meer nodig is.

en ja helaas gaat ook deze topic zijn reden waarom hij op is gezet voorbij er zijn heel de tijd lui bezig die de dingen verzieken
jammer want mensen met fatsoen horen normaal te kunnen discuseren, kritiek krijgen en geven

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat vacineren nog steeds belangrijk is omdat we nu alles redelijk onder controle hebben, en dat moeten we zo zien te houden. Dus zeker niet stoppen en wat is het nu die 35 euro per jaar voor je hondje of katje, hoort gewoon bij de verzorging van je dier.

En er wordt toch ook nog steeds Parvo ed geconstateerd lees maar op dit forum, toch door niet goed enten, denk ik.

En dat is niet na 3 levensjaren van je dier klaar, toch??

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

laat het denken aan de denkers over, als hondeneigenaar wil ik weten wat nodig is.
Moet voor de fabrikanten toch niet moeilijk zijn om door onafhankelijk onderzoek aan te tonen dat het vaccineren nut heeft en nodig is.
En niet uit onderzoek blijkt, nee duidelijk onderzoek door onafhankelijke deskundige en openheid van zaken.

begrijp niet dat als vaccineren dat doet wat men beweert dit niet onderbouwd en aangetoont kan worden zijn we meteen van de hele discssie af en weten wij ook wat het besten is voor onze dieren.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben sinds vorig jaar maart een Golden Retriever ( gekregen als pup) meteen na zijn inentingen (de normale+rabies) vorig jaar werd hij erg ziek (overgeven en diarree), we hebben toen geen link gelegd naar de inentingen, maar dit jaar gebeurde na de inentingen weer precies hetzelfde. Onze hond krijgt de rabies inenting omdat hij mee gaat naar het buitenland, maar dit jaar was hij te ziek om mee te gaan. Het resultaat was dus 45 euro voor de inentingen, 35 euro voor een antibioticakuur, extra kosten voor het boeken van een vakantie MET hond, waarbij de hond uiteindelijk dus niet eens mee kon. Wij hebben nu sterk het vermoeden dat het van de rabies inenting komt omdat hij die vorig jaar iets later dan de gewone inentingen heeft gekregen en toen ziek werd, dit jaar heeft hij alles in 1 keer gehad. Zijn er meer mensen die deze verschijnselen kennen en wat kan er eventueel aan gedaan worden?

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

er zijn meer meldingen over ziekte na vaccineren, momenteel wordt er onderzoek gedaan en als mijn informatie klopt komt er binnenkort een meldpunt waar dit soor zaken gemeld kunnen worden zou dat dan zeker evenmelden.nl

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

ja, klopt hoor.

veel honden worden erg ziek na vaccinatie cocktai of rabies.

trouwens niet alleen honden hoor!

er zijn ook kleine kindjes die heeeel ziek worden na de prikken

er is in japan een onderzoek die de link legt tusen het kinkhoest vaccin en wiegedood.

kinderen die voor hun tweede jaar NIET werden geent tegen kinhoest , kwam wiegedood NIET voor.

gruwelijk, maar waar...

even terug naarde hondjes.

en cocktai en rabies opdezelfde dag is uit den boze hoor!!
veel te zware belasting.

laat er ff een weekje tussen zitten.
en ent alleen als je hond HELEMAAL gezond is.

volgende keer als je naar het buitenland gaat moet je je dierenarts verwittigen ( heb je hopenlijk al gedaan) dat je hond al twee keer heel erg ziek is geworden van de enting.

een echt goede dierenarts geeft dan vervolgens WEL het stickertje in je dierenpaspoort maar ent je hond Niet


want , beste, we weten natuurlijk allemaal dat de kans dat jouw hond op vakantie wordt gebeten door een hondsdolle vos bijvoorbeeld is net zo groot als door en witte haai aangevallen te worden op zandvoort.

sterkte met je hond.
hou hem goed in de gaten!!!

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

oef, nou vergeet ik toch nog ff iets heel belangrijks.

met welk merk rabiesvaccin is jouw hond, dit jaar en afgelopen jaar ge-ent?
(moet je even op het stickertje kijken in het boekje)

want... als dat het merk NOBIVAC is ... dan kun je wat mij betreft meteen naar de DA terug om jegeld terug te eisen, ook van de AB kuur.

want nobivac GARANDEERT een RABIES immunisatie van 3 jaar.

dit staat op de bijsluiter , en ELKe dierenarts wordt geacht van de inhoud van de bijsluiters op de hoogte te zijn.
m.a.w. als jouw hond vorig jaar met NOBIVAC rabies is ge-ent.
had jouw dierenarts NOOIT NOOIT NOOIT weer een rabies shot mogen geven.

laat het me weten , ik ben erg benieuwd

Broodjeaap

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Is ieder merk Rabius-enting niet 2 tot 3 jaar 'onofficieel' geldig?
Maar als je ieder jaar je hond mee naar het buitenland neemt, kom je er niet onderuit ieder jaar te enten. Want dan is het officieel een jaar geldig en moet max. een maand vooraf geent zijn.

Ik ben zeker bij jonge honden tot 4 jaar voorstander van i.i.g. cocktail- en kennelhoestenting (dan nog liever de kennelhoestspray, dat scheelt weer een harde schijf-infectie). Jonge honden zijn nou eenmaal niet bestand tegen ziektes als Parvo, Weil etc. en dat kunnen ze makkelijk oplopen van andere honden die niet geent zijn en vieze prutsloten e.d. Denk zelf dat ik vanaf 4 jaar 's nadenk om om de 2 jaar te enten.
Maar aan de andere kant ken ik het verhaal van een puppie dat nu dood is, vanwege het vreten van stront van een volwassen hond met Parvo, die dus niet geent was. DAT wil ik ook weer niet op m'n geweten hebben.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Is ieder merk Rabius-enting niet 2 tot 3 jaar 'onofficieel' geldig?
yep! klopt als een bus.
alleen niet elke farmaceut komt daaar voor uit.

spuitmaffia.. weet je wel :wink:

Broodjeaap

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

OK, spuitmaffia ga ik voor een deel zeker in mee.

Maar hoe denken jullie dan over de 'bij voorbaat niet inent-maffia'?
:twisted: Wat een kreet! Als je weet dat jonge honden toch een heel groot risico lopen wanneer zij een bewust niet ingeente hond ontmoeten. Er wordt bij zo'n hond echt geen bordje 'niet ingeent' aangehangen, maar hij kan wel drager zijn van bv. Parvo of Weil.
Hoeft ie nog geen eens ziekteverschijnselen te hebben.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

voor lepto en kennelhoest ben ik persoonlijk absoluut niet bang
para-influenza en bordetella evenmin

essentieel zijn voor mij alleen
distemper, parvo en infectueuze hepatitis

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

je hebt gelijk broodje aap.

ik ben een voorstander van verstandig vaccineren.
maar ik vind wel dat honden / pups geent moeten worden.

helemaal het eerste jaar.

Gesloten