LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door croosjes »

harstike goed en we blijven strijden voor een goede uitspraak.vrgr.andre de croos

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Joshua »

Een aandelenlease-overeenkomst die een echtgenoot zonder schriftelijke toestemming van zijn partner heeft gesloten is vernietigbaar. Slechts de partner kan een beroep op de vernietigingsgrond doen. Deze mogelijkheid tot vernietiging geldt echter niet indien Dexia te goeder trouw was (art. 1:89 lid 2 BW). Voor zover wij kunnen overzien is aan dit aspect van de vernietiging ex art. 1:88 jo 89 BW tot dusverre geen aandacht besteed

De (verjaring van de mogelijkheid tot) vernietigingEen vernietigbare aandelenlease-overeenkomst wordt vernietigd door een buitengerechtelijke verklaring of een rechterlijke uitspraak. Bij een buitengerechtelijke verklaring (dit kan een gewone brief zijn) dient de leasebelegger de vernietigingsverklaring te richten aan de aanbieder van het leaseproduct. De overeenkomst wordt vernietigd op het moment waarop de vernietigingsverklaring de geadresseerde heeft bereikt. De overeenkomst wordt dan geacht nooit te hebben bestaan en op partijen rust de verplichting om elkaar terug te brengen in de vermogenspositie waarin men verkeerde voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst. Om bewijsproblemen te voorkomen wordt geadviseerd deze verklaring per aangetekende post te versturen. Indien de aanbieder van het leaseproduct het met de vernietiging niet eens is dan kan deze slechts het geschil ter beslechting aan de rechter voorleggen

Een vernietigde overeenkomst blijft dus niet bestaan omdat de aanbieder het met de vernietiging niet eens is! Zolang de rechter niet anders heeft beslist blijft de vernietiging gelden. De aanbieder van het leaseproduct kan volgens onst dan ook niet het niet-betaalde gedeelte van een vernietigde overeenkomst als “overstand” laten registreren bij BKR. Immers het geldkrediet bestaat dan niet meer zodat er ook geen overstand kan zijn. Indien de bank toch tot registratie overgaat dient zij en/of BKR deze registratie te corrigeren. Zie onze bijdrage Aandelenlease en BKR registratie.

zie info Rompelberg & Ruiter

http://www.rechten.nl/nieuws/011203.html

gast058

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door gast058 »

Deze mogelijkheid tot vernietiging geldt echter niet indien Dexia te goeder trouw was (art. 1:89 lid 2 BW)
Kun je dit toelichten?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Joshua »

Onder goede trouw wordt doorgaans verstaan: indien de aanbieder niet wist of behoorde te weten dat de toestemming vereist was (omdat hij niet wist dat de contractant gehuwd was) dan wel dat hij meende en ook mocht menen dat de vereiste toestemming was verleend. Dit laatste lijkt ons bij aandelenlease nimmer van toepassing omdat voor huurkoop schriftelijke toestemming vereist is. Bij gebreke van schriftelijke toestemming van de huwelijkspartner kan een aanbieder dus niet te goeder trouw menen dat deze zijn/haar toestemming heeft gegeven. Het aspect van goede trouw handelt dus met name om de vraag of Dexia kon weten of de contractant gehuwd was en zo nee, of Dexia daarnaar eigener beweging een onderzoek had moeten instellen. Volgens ons had dit laatste behoren te gebeuren.

Kijk op je contract meestal staan daar beide namen op. Netjes opgegeven door tussenpersoon.
nogmaals kijk voor hele artikel op:

http://www.rechten.nl/nieuws/011203.html

gast058

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door gast058 »

Héél erg duidelijk! Dank je wel!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

In de media is bekendgemaakt dat er een actie is via de vereniging PAYBACK en dat er al zo’n 100 dagvaardingen waren bezorgd bij dexia.
Door oa de langere duur van de opmaak van de dagvaardingen en nog wat andere vertragingen zijn het er op het ogenblik wat minder.

Dexia vindt dit niet leuk en wil eigenlijk rectificatie van dit artikel.
Dexia: wij vinden zoveel niet leuk! Zoals de manier waarop jullie ons belazerd hebben!Maar het komt wel goed hoor.
Er wordt nu nagevraagd bij de rechtbank in Amsterdam (sector kanton) hoeveel dagvaardingen over huurkoop er lopen tegen dexia.
Hier komen in mei en juni weer zo’n 50 bij.
Niks geen onderhandelingen met dexia!Wij willen ons geld terug!
Niks geen SCHIKKING met dexia over huurkoop!!!!Wij willen ons geld terug!
Wij vinden dat WIJ in ons recht staan en de rechter zal hier over oordelen, niet dexia of een andere partij.
GEEN DEAL MET DEXIA.
Mr. Rompelberg zal vanavond in Radar vertellen waarom het huurkoop is.

En wat doet de Stichting Eegalease?
Ik ben zoals velen (er was toen geen alternatief, nu wel) lid van deze stichting en heb betaald voor een rechtszaak en het oordeel van de rechter, wel of geen huurkoop, wel of geen geld terug!!! Geen schikking, geen deal, geen softe gesprekken, nee geld terug!
Kom op Stichting eegalease! De contracten lopen af, wat moeten mensen doen als ze niet kunnen betalen!


Eegaleasers, meldt je aan bij één van de contactpersonen en ga dexia dagvaarden, hoe lang wil en kun je nog wachten en waarop?
Krijg je van de Stichting Eegalease je geld terug als zij deze zaak winnen?
Nee dus, je zult zelf je geld moeten terugvorderen van dexia.
Daarom de oproep: meldt je aan bij de contactpersoon van je regio en neem zelf het initiatief.
Nu is het nog steeds dexia die ons onder druk zet, het wordt tijd dat WIJ dexia onder druk gaan zetten door massaal te dagvaarden.

Samen staan wij sterk

Groeten,
Piet

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Joshua »

Eegaleasers uit deze regio kunnen contact opnemen met deze e-mail adressen.:
Groningen, Friesland en Drenthe – E-mail Adres contactpersoon
Overijsel, Gelderland - R. Kolber
Noord/Zuid Holland, Utrecht – E-mail Adres contactpersoon
Noord Brabant en Limburg – T van Aert (ook voor niet eegalease zaken)
Zeeland – P. Bouwens

click op links en vind de contact persoon
http://www.pay-back.nl/
icon Eegalease

Mensen het is toch duidelijk hoe meer zaken aangemeld des te lager de kosten heeft u wel de rente en restschuld opgeteld?
Ik wed dat het gemiddeld een 10000 euro bedraagt
Initieel moet de kosten bij advocaten wel omlaag
Wie durft heren juristen 1000 euro moet toch haalbaar zijn
Vraag meteen maar een letselschade vergoeding want vele mensen hebben voor jaren diepe littekens opgelopen.
Een pleister helpt niet meer

Deze financiele PUINHOOP die graaiers als AEGON DEXIA LEVOB NN hebben aangericht zal nog vele slachtoffers maken en niet aleen financieel

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Joshua »

Waar zijn onze volksvertegenwoordigers?
De Tweede Kamer heet de komende twee weken reces en vergadert niet. Dit betekent dat ook ik slechts sporadisch in Den Haag aanwezig ben en uw mailbericht niet kan lezen. Mocht u mij een mailbericht willen sturen dan verzoek ik u dat weer na 17 mei, als iedereen hier weer terug is, te doen.
Tot die tijd kunt u voor dringende zaken contact opnemen met mijn
secretaresse Corry van Eendenburg, [email protected] of op
070-3182700
Voor informatie over onze standpunten kunt u terecht bij
publieksvoorlichting op [email protected] of 070-3183025

reactie van onze Wouter Bos
en nog vele meer
[email protected]


Tweede Kamer der Staten-Generaal
www.tweedekamer.nl
stuur ze even een kaartje

Fijn als je nog op reces kunt gaan

jakje
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 feb 2004 21:39

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door jakje »

Hallo mensen,

Ik ben contact persoon Payback voor Groningen, Friesland en Drenthe.
Als jullie Dexia willen dagvaarden dan kun je nog meedoen, maar
bedenk wel dat de tijd dringt. Ik vertel liever niet zo veel op dit
forum, omdat ik weet dat Dexia mee luistert, maar als je meer wilt
weten kun je me altijd mailen. Wij gaan niet alleen voor het huurkoop
verhaal maar ook voor alle andere zaken, zoals zorgplicht enz.

Mijn e-mail adres is : [email protected]

Jelle

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Oke mooi, wil Dexia 100 dagvaardingen, dan zullen we er eens voor zorgen, er zijn er 80 onderweg, alleen van deze groep al, en er zijn er nog 30 in voorbereiding, Dexia zal op haar wenken bedient worden. haar wens is mijn bevel.

Ton

Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Mary »

Ik heb gisteren Radar gekeken en volgens mij kan ik ook in aanmerking komen voor eegalease. Bij het verlengen van mijn contract heeft mijn partner niet meegetekend. Ik moest mijn contract wel verlengen want had toen ook een schuld van E 2.900 (had ik het toen maar direct betaald, nu is het E 19.000). Kan ik mij alsnog aanmelden hiervoor en weet iemand een advocaat in Flevoland die ik hiervoor kan benaderen? Bedankt alvast.
Mary

Valster-Kolenbrander
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2004 18:50

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Valster-Kolenbrander »

Hallo,

wie kan mij helpen om het het adres van stichting payback te komen
ik het het nergens op internet vinden. Ik plaatste vandaag een stukje over mijn beursversneller en kreeg toen een reactie bij genoemde stichting zou moeten zijn.
Degene die mij kan helpen, alvast bedankt

Trudy

leida
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 dec 2003 13:03

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door leida »

Adresgegevens:
Leden aantal: Donateurs:
Vereniging "PAYBACK"
Bergeend 15
3435 VK Nieuwegein

Fax: 084 718 9071 (€ 0,30 pp)
1680 38


e-mail adres: [email protected]

KvK Arnhem: nr. 09130766
www.pay-back.nl


p.s. Foefer dit zal de baas niet leuk vinden.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Even dan maar gauw een print screen maken en opsturen naar de Dexia bank
Als iedere forum bezoeker dat nu deed en 3x verstuurde heeft Leidia minstens weer 1 dag extra werk (en inkomsten).

m.v.g. justice man

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

De regio Brabant/ Limburg is al aan de derde groep toe.

Wacht niet af tot je gedagvaard wordt, maar neem zelf het initiatief en dagvaard dexia in Amsterdam.

dexia is al zo verstandig eegaleasers niet meer bij de gewone rechtbank te dagvaarden maar bij de kantonrechter bij die rechtbanken die hebben gezegd dat het huurkoop is.
Zij weten dat het huurkoop is en houden alleen nog maar de schijn hoog.

Ben je Eegaleaser, heeft je partner niet meegetekend op het contract:
Venietig je contract, stop met betalen, sluit je aan bij een van de groepen, doe mee en dagvaard dexia.

De rollen worden omgedraaid, wij gaan dexia dagvaarden tot ze scheel zien.

Waar wachten we nog op?
Iedereen praat maar er gebeurt niets.

Ik heb dexia ook gedagvaard en deze maand komt de zaak voor in Amsterdam.

De tijd van wachten is voorbij, dexia op ramkoers, WIJ OOK!

Groeten,
Piet

De rechter
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2003 17:48

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door De rechter »

Piet wie betaalt jouw advocaten kosten ?

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Karel »

Laten we blij zijn dat de echte rechters niet van het kaliber zijn van degene die pretendeerd zich zo te noemen.
Wat ben jij op een onbeschofte manier bezig! ! ! ! ! ! !

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Joshua »

De rechter
Geplaatst op 12 Jun 2004 15:06 door De rechter
---------------------------
Piet wie betaalt jouw advocaten kosten ?
Naar boven
valt mij van je tegen De Rechter bij uitspraak dat Dexia in het ongelijk wordt gesteld hoort De Rechter de kosten aan de verliezende partij op te leggen

kijk jouw geschreven wet boekje even na
of zwijg als je niets meer te zeggen hebt :wink:
er was overigens een peridode dat je nog rond keek en bijdrage leverde zie
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... apitalisme

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Ook dit is weer een zielige opmerking van stripfiguur "de rechter"

Door al dit soort insinuaties manipuleert hij zich zelf richting ongeloofwaardige onbenul die hij is.
Hij zal door al die opmerkingen in de afgelopen dagen door niemand nog serieus worden genomen, hij is door de mand gevallen.
Zogenaamde "de Rechter" zoek een ander speeltje en ga je eigen soort pesten.

Groeten,
Piet

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wanneer komt jouw zaak voor Piet?
Misschien hoor ik dit woensdag?

Gesloten